اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304256
تاریخ انتشار: 1400/10/21 16:23
یادواره شهیدان سید عباس رام نژاد، سید علی کرم دهبان نژاد و سید مهنا رام نژاد فردا چهارشنبه برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، یادواره شهیدان سید عباس رام نژاد، سید علی کرم دهبان نژاد و سید مهنا رام نژاد ساعت 15 فردا چهارشنبه 22/10/1400 در مسجد صاحب الزمان شهر لیکک برگزار می شود.

زندگی نامه و وصیت نامه شهیدان در انتها امده است

 
نگاهی کوتاه به زندگی شهید سید علی کرم دهبان نژاد
شهید سید علی کرم دهبان نژاد فرزند فرزند سید خداکرم است که در 12 شهریور ماه سال 1337 در روستای تنگ دوراک شهرستان بهمئی استان کهکیلویه و بویراحمد به دنیا آمد.
بعد از گرفتن دیپلم مکانیک در شرکت ملی گاز آغاجای استان خوزستان در قسمت بهره برداری مشغول به کار شد.
 او حافظ جزء 30 قرآن کریم، مسلط به زبان انگلیسی و عربی بود و با شروع جنگ تحمیلی فعالیت خود را در بسیج شرکت گاز بیشتر کرد و در نهایت در سال 1364 عازم جبهه حق علیه باطل شد.
در عملیات والفجر 8 منطقه فاو بعد از 20 روز مفقودالاثری در 28 بهمن سال 1364 به شهادت  رسیدند و نام خود را در دفتر شهدای اسلام ثبت کرد.
شهید سید علی کرم دهبان نژاد در سن 27 سالگی به شهادت رسید و تربت پاکش در منطقه جولکی شهرستان امیدیه قرار دارد.
نام شهید: سيدعباس
نام خانوادگى  :رام‌نژاد
نام پدر :سيدعلى‌حسين
تاريخ‌تولد  :19/11/1342
ش.ش   :255
محل‌صدورشناسنامه   :بهمئى
 تاريخ شهادت  :23/10/65
نوع حادثه  :حوادث‌مربوطبه‌جنگ‌تحميلى
شرح حادثه  :حوادث ناشى ازدرگيرى مستقيم بادشمن-توسطدشمن‌درجبهه
استان  :بنيادشهيداستان‌كهگيلويه‌وبويراحمد
وصيت‌نامه شهید سيد عباس رام نژاد
بسم الله الرحمن الرحيم
ان الله فالوربنا الله ثم استقامو انتنزل عليهم الملائكه الاتخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنه التى كنتم توعدون  . قرآن كريم
با حمد و سپاس رب العالمين و خضوع در مقابل او و اداى احترام به خون سرخ شهداى اسلام و مداد علماء اسلام .
بر هر فرد مسلمان واجب اخلاقى است كه موقعى كه قصد وداع با گذرگاه دنيا دارد (كه بازنش با خداست) يعنى هميشه وصيتى در زير سر خود داشته باشد . تا اهدافش را بوسيله اين وصيت به نسل آينده منتقل نمايد تا آيندگان شناختى آشكار در مورد حركت و جهاد آنها پيدا كرده درصورت لزوم به توان پشتوانه حركتى آينده اسلام از اين وصايا استفاده نمايند بخصوص كسانى كه افتخار حضور در صحنه هاى هميشگى مبارزه با ظلم و ستم را دارند و با استفاده از اين تجربيات تاريخى ، تاريخى ديگر در مسير حركت انبياء ترسيم نمايند . و اما وصيت نامه اين حقير شامل 1- بخش اعتقادات بصورت سربسته  2- بخش مربوط به خانواده 3- بخش مربوط به امور اصولى سياسى اسلامى و مسلمين  4- سخنى با همسنگران و كسانى كه هم اكنون خود را حزب‌الهى مى دانند و در بين مردم به اين اسم مشهورند(بخصوص حزب الهى هاى بخش بهمئى )
و اما بخش هاى يك و دو و چهار براى قرائت در مجامع عمومى و بخش 2 بعدا با الحاق به سه بخش مذكور بصورت چاپى نشر و در اختيار علاقمندان قرار گيرد .
و درصورت لزوم براى كاهش هزينه چاپ از حقوق خودم براى حساب چاپ آن استفاده نمائيد و در هيچ صورتى راضى به تغيير كلمه و يا سانسور قسمتى از آن به هربها نه (تنظيم و . . . ) نيستم .
تذكر : آنجا كه اسم از واجب يا حرام برده ام يا وجوب اخلاقى است طبق فتاواى امام امت خمينى بت شكن است ، لذا كسى خيال نكند ما خود حكم صادر كرده ايم .

بخش اعتقادات

اين حقير سيد عباس رام نژاد از سادات نورالدينى گواهى مى دهم كه آفريننده اين جهان الله بوده كه خدا و هيچ خدائى وجود ندارد و يكتا و واحد است . حيى قبل كل حيى و حيى حيى كل حيى و حيى بعد كل حيى جزا و كسى را شايسته پرستش و كرنش ندانسته و نمى دانم «اشهدان لااله الا الله »
2- گواهى مى دهم به حقانيت 124000 پيامبر خدا و گواهى مى دهم همه آنها از آدم تا خاتم نه بصورت يك جريان از هم پاشيده و بلكه بصورت يك جريان سيال از بدو نبوت تا حال همه يك هدف داشته اند و آن هدايت بشر بسوى الله بوده و گواهى مى دهم محمد خاتم پيامبران رسول خداست و او بر جان و مال و ناموس و . . . سن اولويت دارد .
«اشهدان محمدرسول الله »
3- با قبول پيامبرى محمد(ص) در محضر خداى عزوجل و تمامى مردم جهان افتخار دارم تابع دين مبين اسلام بوده و آن را تنها راه نجات بشريت مى دانم و از نظر مذهب من اعتقاد دارم شيعه عين اسلام است نه چيزى كم و نه چيزى زياد . و بنابراين معتقدم كه شيعه همان اسلام محمدى است و جريان صحيح راه انبياء و شيعه مبين همان دستورات اسلام است كه از طرف خدا بوسيله فرشته وحى بر پيامبر نازل شده كه قرآن نام دارد . و توسط پيامبر تا در قيد حيات بود تفسير و دستورات كلى را بصورت روشن بر مردم عرضه مى داشت و پس از ايشان دوازده امام از زريه پاك پيامبر تفسير و تبيين آن را بعهده داشتند و معتقدم كه اسلام واقعى اسلامى است كه از فيلتر امامت عبور كرده باشد .
4- اذعان مى كنم امامت دوازده امام بزرگوار از على عليه السلام تا امام مهدى (عج) را قبول دارم و معتقدم كه حضرت مهدى بعنوان حجت خدا خليفه خدا هم اكنون زنده و حى و حاضراست و هر زمان كه خدا صلاح بداند ظهور نموده و صالحين را وارث زمين قرار دهد . واميدوارم كه اين 12 انسان ما فوق بنا به ارادتى كه خدمت ايشان دارم در روز قيامت (همانگونه كه در دنيا ما را از جهنم انحراف نجات دادند ) شفيع ما شده و اين اختيار را از طرف خدا دارند .
5- معتقدم به معاد الهى در مورد وجود قيامت را باور داشته و معتقدم آنها كه خدا را بنده بودن به بهشت و اعلى العليين و آنها را كه شيطان و نفس خد را بنده بودن بجهنم و اسفل السافلين خواهند رفت .
6- عدل را بعنوان يكى از اصول دين قبول نموده و معتقدم همانطور كه خداوند عادل است انسانهايى كه خليفه الله مى باشند مى بايست از عدالت اجتماعى در جامعه برخوردار باشند تا جامعه در سايه عدالت الهى مسير خود را بهتر طى كند .
7- معتقدم جريان نبوت و امامت يك جريان سيال و بهم پيوسته است و درزمان عيبت حضرت مهدى (عج) عهده دار امور دينى و سياسى امت مسلم بعهده فقيه يا فقها مى باشد كه در حديثى از معصوم شرايط آنها گفته شده است (و من كان من الفقها) . . . مخالفا للمهوا . . .  ان يقلد ) يعنى معفتد به نايب يا نايبان حضرت مهدى در زمان غيبت مى باشم (ولايت فقها يا فقيه) .
8- فروع دين را (نماز - روزه - خمس - زكات- حج-  جهاد - امر به معروف - نهى از منكر - تولى و تبرا) بعنوان يك مسلمان قبول نموده و معتقدم در سايه آنها و اصول دين انسان به خداوند تقرب پيدا كرده و به شايستگى عنوان عبدالله بودن را پيدا مى كند و هر كه از انجام آنها سرباز زند مغضوب خداوند مى شود . در مورد شرايط دين لازم مى دانم تذكر اين مطلب را كه همانطور كه نماز بر هر فرد مسلمان واجب است در سن بلوغ بقيه ارگانها رعايت شرايط نيز واجب مى شوند نبابراين عده اى كه خود را از انجام بعض از فروع دين معاف مى دانند مثلا جهاد و امر به معروف و نهى از منكر تأكيد دارند حتما بايد در مسلمانى خود شك كنند شايد بودايى باشند شايد يهودى باشند در عالم واقع (دارالحساب) به لقلقه زبان نگاه نمى كنند به عمل صالح و محتواى ملكوتى انسان نگاه مى كنند اين چيزهاى ظاهرالمقدس فقط براى قريب در دنيا برنده هستند و بشيوه هائيكه مدعى مسلمان بودن هستند و خمينى كبير را در عاشورا ها يارى نمى كنند بدانيد كه شما از اسلام جز نامى ار با خود نداريد و در صحنه تجلى گاه تئورى ها و اعتقادات بى محتوا و خسنا و غير فعال هستيد اين را بدانيد كه شما در يك يا چند اصل ظاهرى با مسلمين در ميزان الهى براى شما بطرف شدايد خواهد ؟؟؟ انسانهاى بى تفاوت يا بهتر بگويم (بقول پيامبراسلام(ص)) منافق از دنيا رونده .
در پايان بخش اعتقادات رابطه اسلام و مسلم را بصورتى باز توضيح مى دهم با توجه به تمامى تحارب تاريخى بحق ؟؟؟ رسيده است كه هر گاه مسلمانان همراه اسلام بوده اند پيروز و سربلند و فاتح بوده اند و هرگاه از اسلام جدا شده اند شكست خورده اند زمانيكه كفر از خلع مكتب در ميان مسلمين استفاده كرده و يافت و فساد اهدايى مشغول و بيگانه كردن كامل مسلمين از اسلام شده است و قرآن ها را به قبرستان و دعاها را جز برزبان پيرمردان و روحانيت را كه (ته كل روحانيت) در ميان جامعه بى ياور و به جاى آن سيماهاى الهى ، سيماها و ايدئولوژى هاى تحتانى غرب را حاكم كردند و با هزاران حيله و مكر مسلمين را غرق در زندگى ذليلانه فحشا و فساد نمودند و آنها را از اسلام جدا نموده تا نتيجه آن را اكنون معاهده كنيم و معاهده كرديم تجربه تلخ اندلس كه سپاهان شيطانى باب و مسيحيت با اعمال مسلمين و اهدائى فحشاء و فساد مسلمانان صاحب قدر و رزمجو و عزتى را كه در سايه همراهى و همگامى با اسلام توانسته بود تا قلب اسپانيا و فرانسه پيش بتازد و مظلومانه ميليونها انسان مسلمان را كه از اسلام جدا شده بودند به صليب كين و عداوت آويخته و آنها را ذليلانه به ديار مرگ فرستادند بزرگترين تجربه براى مسلمانان است و تأييد اسلام عقيده اين حقير اميدوارم كه فتح و نصرت تا زمانى همراه ماست كه ما همواره اسلام باشيم اميدوارم خداوند تا زمانى همراه ماست كه ما همراه معجزه پيامبر و قالب اجرا در هر زمان است در قيامت شفيع ما قرار دهد . و مرا در قيامت در حالى مشهور كند كه سوره صف در پيشاپيش من بسوى دارالحساب روانه باشد در تاريخ روز شنبه 23 شهريور ساعت بيست و دو نيم ؟؟؟ تيپ 15 امام حسن مجتبى واحد تخريب سيد عباس رام نژاد
بخش خانواده
1- راجع به قبر هرجا كه پدرم صلاح دانستند همانجا باشد و روى سنگ مزارم بنويسيد .
عبدى كه توشه آخرتش جز اميد به خدا چيزى نيست .
بنياد شهيد حق حكاكى سنگ قبر مرا ندارد از حقوق خودم سنگ قبرم را خريدارى نمائيد .
2- بعد از من زنم هر جور كه خواست زندگى كند ، جداى از خانه ما و يا شريك و در مورد ازدواج هيچ نوع محدوديتى برايش قائل نشويد .
و در امور شرعى مربوط به وراثت آقاى حجته السلام بزرگوار و نظارت نمايند .
3- مسئله ادامه حيات دخترم سرپرستى پدرم و درصورت فوت پدرم برادرم نصرت الله مى بايست ادامه تحصيل داده و انشاءالله در اين امر كوتاه ننموده .
اگر دخترم صلاح دانستند پس از ؟؟؟ دوران مقدماتى تحصيل درس طلبگى را انتخاب نمايند .
4- از پدر بزرگوارم كه زحمات زياد برايم كه بداند و طلب حلاليت مى نمايم . و اميدوارم واقف به اين امر باشد كه بقول امام سجاد (ع) شهادت عادت ماست به انتظار انتقام خونم ؟؟؟ كه خودم قبل از شهادت انتقام خودم و شهداى ديگر را در خد توان از بعثيون گرفتم مرا ببخشيد اگر در طول حياتم بى علت به شما بى احترامى كردم حلالم كن مادر عزيزم بدانكه من از شهيد على كرم دهبانى بهتر نبودم و اين دنيا به هيچ كس چه خوب و چه بد وفا نمى كندرعايت حجاب توهين عزادارى از طرف من بر سالارم است اگر خواستيد گريه كنيد براى اينكه يك فرزندت كشته شدد گريه نكن زيرا بخاطر شهادت بود كه به اين مقدار از حيات را نبودم و به اين خاطر گريه كن كه :
ديگر فرزندى كه هميشه ياور اما باشد و يا هميشه در جبهه
به اين خاطر گريه كن كه ديگر اسم عباس در راه ؟؟؟ اعزام به جبهه نخواهد بود به اين انگيزه گريه كن كه ديگرانتظار برگشت فاتحانه مريد چه سران مقلد امام را از جبهه نمى كنيد به اين نيت گريه كن كه ديگر عباست وجود نخواهد داشت . تا در ره فرزند فاطمه خمينى بت شكن پذيرايى تير تركشهاى بعثى و مزدوران اجانب در كردستان و خوزستان باشد .
مادرم آن وقت به تو حق مى دهم گريه كنى ولى نه براى هميشه يا بيش از اندازه يا اينكه بصورت خود خراشى بزنى كه شرعا حرام است مرا ببخشيد كه بواسطه حضور در جبهه نتوانستم وسايل مداوايت را فراهم كنم ترا بخدا شيرت را حقت را حلالم كن مادر تو با گذشت خد مى توانى بهشت را به من هديه دهى كوتاهى نكن هلالم كن مادرم غم نخور .
كه ره وفا پيمودم
اين ره از صدق و صفا با سروجان پيمودم
گرچه رفتم زكف
چون گل پرپر گل سرخ - ليك راه شهدا دار بقا پيمودم
مخور اى مادر من غم به جان شهدا
كه من اين ره بخدا با لب خندان پيمودم
مادر عزيزم خداحافظ به اميد ديدار در قيامت فقط و فقط فراموش مكن تو مادر يك رزمنده هستى كه خدا افتخار حضور در صحنه حق را به  او عطا فرمود و تو نبايد كارى كنى كه مادر كسى كه رزمنده نيست بيايد و به تو دلدارى دهد . برايم ننگ است اگر چنين صحنه اى رخ دهد خداحافظ تا دارالحساب
از زنم كه هيچ يك از حقوقش را بواسطه حضور مكرر در جبهه نتوانستم ادا نمايم طلب حلاليت دارم و اميدوارم مرا ببخشيد برادرانم نصرت الله عليداد ابراهيم و محمد از شما عذر مى خواهم كه نتوانستم برادر خوبى براى شما باشم و عليداد از نظر جبهه اى را هم اداكه دهد و ابراهيم از نظر فكرى در حوزه و نصرت الله سعى كند كتابهايم را جمع آورى نمايد و ذخيره كند براى مطالعه دخترم و آنها كه جنبه تحقيقى دارند به كتابخانه هاى عمومى شهر يا روستا هديه دهند و شما سعى كنيد انشاءالله بر خدا توكل كن و اگر انسان با خدا حركت كند خدا ياورش مى شود و خدا برادرش مى شود و را يارى مى دهد خلاصه سعى كن وسايا و نوشته هايى را جهت شمه اى از عقايد و پيروان خمينى براى آيندگان چاپ كنيد .
خواهرانم دوست داشتم تا زنده بودم بتوانم محبتم را بهر طريق بشما احضار كنم و شما را خوشحال كنم ولى نتوانستم براى من گريه زياد نكنيد كه گريه راه حل نيست راه حل ايمان به خدا و عمل به احكام اسلام است كه شما الحمدالله طريق ايمان را پيموده و خواهيد پيمود هيچ  وقت موى سر تان را بيرون نيندازيد و صورت خود را خراش ندهيد چون من ناراحت مى شوم از خانواده شهيد محنا بخصوص از مادرش عذر مى خواهم كه نتوانستم به وصيت شهيد عمل  نموده و شما را سرپرستى نمايم مادر شهيد مجحنا تو مادر من هستى خواهران شهيد محنا شما خواهران من هستيد از شما مادر داغ ديده و خواهران عزيز طلب حلاليت مى نمايم عمويانم و تمامى خانواده هايشان مرا ببخشند كليه همسايگان بخصوص سادات نورالدينى مرا مورد عفو قرار دهند و بدانند كه من معصوم نبودم كه بتوانم تمامى حقوق آنها را رعايت كنم مرا ببخشيد . كليه دوستان و كسانيكه زمانى با هم رفاقتى داشتيم اگر حقى دارند اعم از معنوى و مادى ببخشند و اگر طلب مادى دارند به پدرم مراجعه كنند . از برادران رزمنده نوجوان و بزرگسال ، آن رزمنده هاى گمنامى كه مى رزمند و مى جوشند و انتظار تشويق كسى را ندارند تقاضا مى كنم نگذاريد زود مرا در قبر بگذارند بلكه جون دوست دارم باز هم لحظاتى با شما مخلصان درگاه الهى بجوشم و بخروشم براى مدتى تابوتم را در ميان گرفته و تنها و تنها خودتان دور تابوتم جمع شويد در آن لحظات تا براى آخرين لحظات جسد بى جانم از نفس گرم مظلومانه و فتاحانه شما احساس خوشحالينمايد و من هم روح من خوشحال شود . خداحافظ اى رفقا اى بسيجيان بى نام و نشان و گمنام اى رفقا خداحافظ من به كريم و على كرم و محنا پيوستم خداحافظ اى كسانيكه من همه شما را برادر واقعى خود مى دانم خداحافظ از كليه كسانيكه به نوعى زحمت حضور در تشييع جنازه ام را تحمل نموده ايد كمال تشكر و طلب حلاليت دارم ساعت 23 شب 16/9/65
گردان امام سجاد (ع)
سيد عباس رام نژاد
پيام به حزب الله

1- قدر اين نعمتى را كه (جمهورى اسلامى) خدا به شما داد بدانيد و شكر آنرا بجا آوريد (شكر آن خدا حفظ آن است )
2- تمام برادران سعى كنند رعايت اصول تقوى را نموده و سخنان امام را حتى المقدور اجرا كنند .
3- سعى كنيد بيشتر مطالعه كنيد در زمينه هاى مذهبى بيشتر اما در زمينه هاى تاريخى و علمى و  . . .  فراموش نكنيد .
4- مطمئن باشيد رعايت مسائل ريز كه در رساله آمده انجام ندهيم موفق به صعود به درجات نبوده و اگر صعود كنيم مثل كسب الاجبار زمان شيخ على تهرانى سقوط خواهيم كرد . 5-ادارات بايد كاغذ بازى را كنار بگذارند و اقدامات انقلابى به امت رائه بدهند و برادران جزب الهى بايد صعه صدر داشته باشند و از خود محوررى و خود حزبى به خدا محورى و خدا حزبى صعود كنند .
البته تذكر هست نه اينكه اين طور هستند . البته بعضى هستند كه فقط خودشان را مسلمان مى دانند اينها اگر بخواهند خدا محورى نشوند بايد مطمئن باشند جزء خوارج هستند .
6- برادران و ياران و مسئولين در بهمئى و همه نقاط محروم مطمئن باشيد كه تازمانيكه براى رفع مشكلات مناطق محروم مثل بوتو - درنا -بقه دراز و بهره و . . . مردم مسلمان و فقير اقدام نكنند بايد بدانند مسلمان پشت ميزى هستند نه مسلمان آستين بالا زده خدمتگذار خلق خدا كه من در مورد اين عزيز ولى محروم طى شكايتى به بخشدارى منطقه حجت را بر مسئولين تمام كردم .
7- بهيج وجه من الوجوه هيچ يك از خوانين و وابستگان آن‌ها شركت در مجالسى كه بخاطر من تشكيل مى شود ندارند . و مطمئن باشند روح من درآن دنيا مرگ ذلت آنها را خواستار همان گونه كه در حيات مرگ آنها و ذلت آنها را خواستار بودم .
8- برادران حزب الهى منطقه اگر اساب زحمت نشود بر سر مزارم آئيد و فاتحه بخوانيد شايد خداوند بخاطر شما بر من رحم كرد و مرا آمرزيد . لذا با حضور خود مرا شاد فرمايد . و وحدت و انسجام خود را مستحكم نمائيد .
9- در سالگرد شهادت شهدا كه بر سر مزارشان مى رويد (مزار همه شهدا) بحصوص شهيد نورمحمد جشان زاده دوست و همسنگر عزيزم بجاى من هم فاتحه بخوانيد .
10- دو گروه متعادل سازيد اگر اين دو گروه اصلاح و متعادل نشوند ضربه كارى را بر پيكر شما وارد خواهند كرد .
1- بى تفاوتها كه بايد آنها را رشد دهيم و به هر صورت شده آنها را به ميدان آوريم و سكوت آنها را مايه تقوى ندانيم تا مثل ابوموسى اشعرى ها در مواقع عطف به ما ضربه زننند .
2- مغرورها آنها كه خود را اعلم علما مى دانند ، غرور اينها باعث مى شود ياران مخلص دلخور شده و چون اينها خود محورند و از خدا غافلند لذا به جاى رحمت الهى در هر جمعى وارد شوند غضب خدا را هم چون شيطان به آن جمع منتقل مى كنند .
11- فرصت طلبها و منافقان زيرك را شناسايى كرده و نگذاريد آنها در صفوف شما رخنه كنند زيرا آنها خوبان شما را بى آبرو مى كنند و جز تهمت و يدكهاى زشت براى شما ارمغانى ندارند ، خدا يار شما باد امام را امام را جمهورى اسلامى را جمهورى اسلامى را حفظ كنيد .
از تمام برادران حزب اللهى و برادرانى كه در جبهه خدمت آنها بودم و برادرانى كه در تربيت معلم خدمت آنها بودم و از تمام  معلمين و استادانى كه از بدو درس ابتدائى تا حال زحمت كشيدند و يا احيانا ؟؟؟ راحتى براى آنها داشته ايم ، طلب حلاليت مى نمايم و از برادران نصرت الله به خاطر زحمتهايشان حلاليت مى طلبم و اما خدايا مرا با قرآن در قيامت محشور گردان و سوره صف را شفيع ما در قيامت قرار ده و رضايت خود را نصيب ما بفرما از سرتقسيم درگذر ، خدايا مرا در قيامت در صف حسينيان محشور كن و خدايا بر من رحم كن كه در صف يزيديان محشور نشوم خدايا مرا در قيامت در صف حسينيان محشور گردان و خدايا بر من رحم كن ، والسلام .
يا ابا عبدالله انى سلم لمن سالكم و حرب لمن  حاريكم و ولى لمن و انكم و عدوا لمن عاداكم ، مى خواستم مقاله تحت عنوان عذر تقصير به درگاه پيامبر بنويسيم و از روحانى نماهاى زمان كه مقابل خط امام صف آرائى نموده اند و به جاى همكارى در دربار سلاطين ظلم  بر عليه ايشان فتوى مى دهند شكايت كنم ولى چنين كنم كه وقت ندارم ولى در پيشگاه خدا و پيامبر چنين شكايت مى كنم .
يكى وصل و يكى هجران پسندد   يكى درد و يكى درمان پسندد   من از درمان و درد و وصل و هجران   پسندم آنچه را جانان پسندد   شب سه شنبه 29/4/64 ساعت 9 شب برابر با اول محرم

شظ على تيپ 15 امام حسن

واحد تخريب
سيد عباس رام نژاد
و السلام

نام شهید : سيد محنا

نام پدر : عليشير

تاریخ تولد : 1347

محل تولد : دوراک

تاریخ شهادت : 65/6/17

محل شهادت : جزیره مجنون

زیارتگاه :روستای شهید پرنیان

وصيت‌نامه  

بسم الله الرحمن الرحيم

بـا سلام و درود بـر امـام امـت خمـينى بـت شكن و پيروزى هرچه سريع رزمندگان اسلام و نابـودى كفر جهانى و دادن صبرى عظيم و اجرى جزيل بر خـانواده هاى محترم شهدا ، اسـرا ، مفقـودين و معلولـين و مجروحين جبهه هاى جنگ تحميلى عراق عليه ايران و تعجيل در فرج مولا و سرورمان مهدى صاحب زمان و در بغل گرفتـن قبـر شـش گوشه اباعبدالله سرور شهيدان آزادمرد تاريخ پايه گذار آزادى و زير بار استكبار نرفتن متن وصيت نامه ام را شروع مى كنم :

بسم الله الرحمن الرحيم قال الله تبارك و تعالى (يا ايها الذين آمنو و جاهدو باموالهم و انفسهم عندالله اعظم درجه على) يعنى اى كسانيكه ايمان آورده ايد جهاد كنيد هجرت كنند كه در نزد خدا درجه بزرگ و بلندى داريد . هجرت از جائى كه شركت و ريا و خودپسندى است به جائى كه در آن امت اسلامى باشند ولى كه امروزه همه ارگانهاى انقلابى دم از - جهاد مى زننددر اين آيه خدا خطاب به انسان مى فرمايد جهاد كنيد چه بامال و چه باجان كه ما هر روز بعضى را مى بينيم كه مى گويند كه ما قدرت رفتن به جبهه نداريم پس اگر قدرت نداريد راه باز است بامال جهاد كن ولى اى مردم با ايمان باشيد تقوى را پيشه كنيد ، صدقه بدهيد چنانچه پيامبر اكرم ميفرمايد صدقه هفتاد بدى و شر را از انسان دور مى كند و همانند يك امت اسلامى باشيد امتى كه در آن پست و مقام و مرام و طبقه و طايفه مطرح نباشد فقط بنابر روال اسلام و قرآن حركت كنيد ، مردم قوم گرائى ، طبقه گرائى را از ميان خود دوركنيد . اما شما مسئولين از سطح پايين تا بالا : نكند خداى ناكرده مقام طلب باشيد چنانچه شهيد مظلوم رجائى مى فرمايد : نكند پستمان پستمان بكند . مردم به فكر آخرت باشيد بكاريد در دنيا تا در آخرت درو كنيد چنانچه يكى از معصومين مى فرمايد : به حساب خود برسيد قبل از اينكه به حسابتان برسند . اى مردم نكند كسى بخاطر اينكه درد و رنج يا همين مسئله جنگ را بيخود حساب كنيد و به جبهه نرويد و بگوئيد مشكلات دارد بى غذائى و داروئى يا بگوئيد حالا تابستان است و گرم مى باشد و بعدا كه فصل زمستان شد بگوئيد سرد است و به اين دلايل بيخود به جبهه نرويد بايد در دنيا مشكلات را قبول كنيد تا در آخرت در آسايش باشيد چنانچه در حديثى يكى از معصومين مى فرمايد : حلاوه الدنى مراره الاخره و مراره الدنيا حلاوه الاخره يعنى شيرينى دنيا سختى و بلا و عذاب اخروى اخروى مى باشد و بلا و سختى دنيا شيرينى و استراحت اخروى مى باشد چنانچه خوب گفت : شاعر

من به خود نيامدم اينجا كه به خود باز روم  

                                                          آنكه آورد مرا باز برد در وطنم

 مرغ باغ ملكوتم نيم از عالم خاك  

                                                             چند روزى قفسى ساخته اند بهرتنم

  اى خوش آنروز كه از اين منزل ويران بروم

خوب در اينجا شاعر مى گويد كه من خودبه خود و خودسرانه نيامدم من را خدائى آورد و خودش هم مى برد ولى خود طبق حديث قدسى من عرفنى عشقنى و من عشقنى عشقته و من عشقته قتله و من قتله دينه ان من ناديه مى فرمايد هر كس كه مرا شناخت عاشقش مى شوم و عاشق هر كه شدم مى كشمش و خونبهايش خودم هستم چنانچه شاعر مى فرمايد :

آنكس كه تو را شناخت جان را چه كند  

                                                 فرزند و عيال و خانمان را چه كند

  امت شهيد پرور بهمئى كه همه روزه شاهد و گواه هستيم كه چه شهيدان معظمى را از دست مى دهيم تو را به خدا قسم يك كم روى همين مسئله تفكر كنيد ببينيد كه خدا چه كسانى را مى برد ؟ هدف اينان چه بود ؟ منظور از شهادت اينان چه بود ؟ آيا فقط افراد خاص خداوند چه كسانى مگر بودند ؟ پس چرا نكوشيم تا جزو افراد خاص خداوند بشويم و هدف تام آنها فقط در اين جمله امام حسين (ع) مى باشد كه مى فرمايد اگر مسلمان نيستيد لااقل آزاده باشيد و اسلام مگر چيز ديگرى بود . امت شهيد پرور بهمئى خداترس باشيد و نگوئيد كه شهدا اهداف ديگرى داشتند . بنده در ساعتى كه اين وصيت نامه را مى نويسم بخدا قسم فقط براى خدا مى خواهم عازم ميدان شوم . مردم به دولت تحميل نكنيد كه صلح بايد برقرار شود چون اين صلح ها چنانچه قبل از انقلاب در اوائل اسلام چنين صلحهائى بودند و اين صلح آمريكا نيرنگ است و به ضرر اسلام و مسلمين است و همانند خوراج و امام على نباشيد همانند اهل كوفه كه نامه هاى مكررى به امام حسين (ع) نوشته بودند بعد امام را تنها گذاشتند نباشيد و همچون ابوذر غفارى و مالك اشتر باشيد . اما سپاه كه ما گرچه بايد بالاتر از ما بايد از سپاه پاسداران انقلاب اسلامى تشكر كنند چون تنها جاى سازندگى راهى بسوى الله ، سپاه مى باشد ولى از كليه اهالى روستاى دوراك و ديگر برادران كه مرا مى شناسند تقاضاى حلاليت دارم خصوصا روستاى دوراك و اما وصيتى دارم با مادرم و خواهرانم و خواهر عمويانم و ديگر خواهران اينكه با حجاب روى مزارم بيائيد و آهسته بايد اباعبداله گريه كنيد ولى مادرم مى دانم كه به پاى بنده خيلى زحمت كشيده ايد تقاضا دارم كه مرا ببخشيد و نكند در مرگ بنده با سپاه و ارگانهاى انقلابى بدبين بشويد كه در قيامت از شما شكايت دارم و در مرگم شاكر باشيد .

ولى وصيتى با حزب الهى هاى منطقه : كه پيوند خوب را از قبل به انقلاب محكم تر كنيد چنانچه مولا على مى فرمايد : فردايتان بايد از امروزتان بهتر باشد ولى وصيتى دارم كه هر شب جمعه در صورت فرصت دعاى كميل بر مزارم بخوانيد و در پايان نمازهايتان امام را دعا كنيد ولى يك جمله مهم كه اميدوارم كه در پوسترم بنويسيد دوست داشتم زمان حياتم قبر شش گوشه ابا عبدالله را زيارت كنم . و اما شهدا : نيك بيان ، هاشمى و عبادى فر گواه باشيد كه بنده راه شما را ادامه  دادم و خون سرخ شما بود كه مايه حركت بنده شد گرچه هم قبلا خيلى شوق جبهه داشتم ولى براثر مشكلات زندگى نتوانتسم كه اين لياقت نصيبم شود . در پايان از تمامى دوستان و آشنايان خداحافظى مى كنم .


 


کانال تلگرام عصر جهان


محمد
|
Iran
|
1400/10/21 21:21
  +0

  -0
پاسخ
بعدازشما همه چیزعوض شد روحتان شاد

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*