اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304279
تاریخ انتشار: 1400/10/23 23:14
.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری فردی که با دستگاه اسکیمر 200 میلیون ریال از حساب‌های بانکی شهروندان به صورت غیر مجاز برداشت کرده بود، خبر داد.
سرهنگ کارآگاه علی حسینی، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز و خالی شدن حساب بانکی آنها، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم ویژه پلیس فتا قرار گرفت.
وي افزود: پس از ثبت اظهارات شکات، در بررسی‌های اولیه با توجه به شیوه برداشت غیرمجاز، کارشناسان این پلیس دریافتند که مجرم با استفاده از دستگاه اسکیمر، اقدام به کپی کردن کارت بانکی شهروندان و سرقت از حساب آنها کرده‌اند.
این مقام انتظامی بیان کرد: با اقدامات فنی و پلیسی صورت گرفته و بررسی محل سکونت شکات، کارشناسان این پلیس به مغازه دار محل مشکوک و به صورت نامحسوس وی را تحت مراقبت قرار دادند که در نهایت با هماهنگی مقام قضایی، صاحب مغازه دستگیر و برای ادامه تحقیقات در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ حسینی تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا، با مشاهده مستندات پرونده، به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد و گفت: با سوءاستفاده از سهل‌انگاری و عدم آگاهی مشتریان، با استفاده از اسکیمر به سرعت از کارت بانکی آنها کپی تهیه کرده و روز بعد حساب آنها را خالی می‌کردم.
ایشان ادامه داد: در بازرسی از مغازه و منزل متهم یک دستگاه اسکیمر و تعداد 25 کارت بانکی کپی شده و آماده استفاده و همچنین کارت‌های خام کشف و ضبط شد.
این مقام مسئول توضیح داد: اسکیمر قطعه‌ای الکترونیکی است که کلاهبرداران از آن برای کپی کردن اطلاعات کارت بانکی افراد و به سرقت بردن موجودی آنها استفاده می‌کنند، لذا به شهروندان توصیه می‌شود که هنگام استفاده از دستگاه کارتخوان و خودپرداز نسبت به عدم دستکاری و اتصال وسیله اضافه‌ به این دستگاه‌ها اطمینان حاصل کرده و ضمن خودداری از اعلام رمز به فروشنده عملیات پرداخت را شخصاً انجام دهند.
رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان  از انتقال متهم به دادسرا برای ادامه روند دادرسی خبر داد و از شهروندان خواست تا خریدهای خود را از مراکز و فروشگاه‌های معتبر انجام دهند و در صورت مشاهده موارد مشابه یا هرگونه مورد مجرمانه دیگر آن را از طریق ‏سایت پلیس فتا به آدرس ‏www.cyberpolice.ir‏  بخش فوریت‌های سایبری اطلاع رسانی کنند.‏



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*