اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304335
تاریخ انتشار: 1400/11/04 00:46
وایت یک منبع آگاه از انتقادات روحانی و رئیس دولت اصلاحات به یکدیگر در نشست ۴ نفره / نقویان: فقر، تبعیض و اختلاس شایسته این ملت نیست / معصومه ابتکار: برخورد گشت ارشاد استناد دینی ندارد / انتقاد رییس صداوسیما از شبکه نمایش خانگی و دولت قبلی

 عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد.

سردار فدوی: آمریکایی‌ها حتی یک پیروزی در برابر انقلاب اسلامی نداشتند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها نه‌ تنها در برابر انقلاب اسلامی نمی‌توانند از یک پیروزی خود، موردی را بیان کنند، بلکه در سایر کشورها هم که نفس جمهوری اسلامی ایران به آنجا رسیده، نتوانستند به پیروزی دست یابند. فدوی با تاکید بر اینکه امسال جشن ۲۲ بهمن را با بهترین شکل ممکن برگزار خواهیم کرد، گفت: آمریکایی‌ها به‌عنوان شیطان بزرگ، یک روز را هم برای دشمنی با انقلاب اسلامی از دست ندادند، زیرا از ۲۴ بهمن ۱۳۵۷ در کردستان با شلیک گلوله تا امروز دشمنی خود را با ما آغاز کردند و ادامه دادند، ولی با وجود این، نتوانستند حتی یک پیروزی را هم در مقابل این انقلاب به دست بیاورند.

فدوی یادآور شد: آن‌ها نه‌ تنها در برابر انقلاب اسلامی ایران نمی‌توانند از یک پیروزی خود موردی را بیان کنند، بلکه در سایر کشورها هم که نفس جمهوری اسلامی ایران به آنجا رسیده، مانند عراق، افغانستان، لبنان و یمن هم نتوانستند به پیروزی دست یابند. وی تأکید کرد: در یمن که فقط نفس انقلاب اسلامی به آنجا رسیده باعث شده تا آن‌هایی که با ملت یمن در جنگ هستند به هر کسی متوصل شوند تا بلکه بتوانند به نحوی از باتلاقی که خودشان آن را ایجاد کردند، بیرون بیایند، زیرا آن‌ها تصور می‌کردند یک هفته‌ای به پیروزی می‌رسند، ولی الان نزدیک هفت سال است از مدرن‌ترین سلاح‌ها هم استفاده می‌کنند، ولی در زمین نمی‌توانند در یمن به پیروزی برسند.

نماینده مجلس: پیشنهاد کارت خرید نان توهین به ملت ایران است

حسین گودرزی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خطاب به رئیس جمهور گفت: مبارزه با فساد مالی، اداری و اقتصادی - که وعده جدی شما به ملت بوده است - نیازمند اصلاح ساختاری بخش‌های مختلف و تدوین نقشه راهی مشترک و هم‌افزا در سه قوه است. صادقانه باید گفت که فساد پنهان و آشکار در سطوح مختلف، پیچیده‌تر از آن است که با اقدامات قضائی و نظارتی معمول قابل مهار باشد. نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس حذف ارز ترجیحی اقدامی راهبردی برای نجات اقتصاد ایران دانست و تأکید کرد: جامعه ایران در حال حاضر تحمل هیچ تنش اقتصادی جدیدی را ندارد. پس این اقدام مهم را باید تدریجی اجرا کرد؛ چنانکه ارائه پیشنهادهایی چون کارت خرید نان و ارزاق، توهین به هویت، عزت و کرامت یک ملت بزرگ، انقلابی و تاریخ ساز است.

عضو شورای شهر تهران: برای مدیرعامل یکی از خودروسازی‌ها، مجوز تردد از خطوط ویژه صادر شده

مهدی اقراریان در جریان جلسه چهل و دوم شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: خدا را شاکریم که در ادبیات مسئولین جمهوری اسلامی کلید واژه کیفیت زندگی پررنگ‌تر می شود و کلیدواژه کیفیت زندگی در جنوب تهران هم دیده می شود. او افزود: برنامه مشخص برای شماره گذاری خودرو در تهران چیست؟ حدود ۹ میلیون موتورسیکلت و خودرو در تهران است و این روند می خواهد به کجا برسد؟ اقراریان با ادعای اینکه به مدیرعامل یکی از خودروسازها مجوز تردد در خط ویژه داده شده است، گفت: من نماینده مردم حق ندارم از خط ویژه تردد کنم و هیچ یک از نمایندگان نیز مجوز تردد ندارند. اما چه می شود در یک کشور به مدیرعامل یک خودروسازی مجوز تردد ویژه می‌دهند؟ این یعنی اشکالی وجود دارد و کسانی چشم های خود را روی خودروساز می بندند.

کره جنوبی بدهی ایران به سازمان ملل را پرداخت کرد

کره جنوبی با پرداخت بدهی ۱۸ میلیون دلاری ایران از محل دارایی های بلوکه شده ایران در این کشور، مشکل حق رای تعلیق شده ایران در این نهاد بین المللی را مرتفع کرد. بلومبرگ به نقل از وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی اعلام کرد: «۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در این کشور را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است.» پیشتر به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا و عدم پرداخت حق عضویت، حق رای ایران در این نهاد به حال تعلیق درآمده بود. با این حال، مقامات سئول اکنون می گویند این پول را از محل دارایی های بلوکه شده تهران پرداخت کرده اند. گفتنی است بیش از هشت میلیارد دلار از دارایی های ایران هم اکنون در کشور کره جنوبی بلوکه شده است و این کشور به دلیل تحریم های آمریکا حاضر به پرداخت پول ایران نیست.

انتقاد رییس صداوسیما از شبکه نمایش خانگی و دولت قبلی

پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما در جلسه مشترک مدیران صداوسیما و سازمان سینمایی با بیان این که اکثر مردم از وضعیت فرهنگی در کشور راضی نیستند و البته که این نظر رهبری نیز است، گفت: این وضعیت نابه‌سامان فرهنگی دغدغه مشترک بین مردم، رهبری و مسئولین نهادهای فرهنگی خواهد بود. در بخش نمایش خانگی در دولت قبل فیلم‌ها و سریال‌هایی مجوز گرفته‌اند، که وقتی فیلمنامه‌شان را می‌خوانیم، دچار حیرت می‌شویم، چه برسد به اینکه این آثار ساخته شوند، در چنین شرایطی مسئولین سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه ارزشی و انقلابی مجبورند فیلم‌هایی را اکران کنند که ذاتاً با آن همسو نیستند.

وزیر ارتباطات: برای ارتقای کیفیت اینترنت ثابت و ۵G، با چین همکاری می کنیم

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور امروز در حاشیه برنامه اتصال هزار روستا به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در توافق ایران و چین همکاری‌هایی در حوزه فناوری ارتباطات مثل ۵G پیش بینی شده است، گفت: بله، ما در همکاری هایی که با کشورهای مختلف از جمله چین داریم، توسعه فناوری‌های لازم برای هم حوزه ۵G و هم کیفیت بخشی ارتباطات ثابت را در دستور کار قرار داده‌ایم.

نماینده مجلس: می خواهیم وزرا را استیضاح کنیم، اما اصلا اجازه نمی دهند

رضا حسینی قطب‌آبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مورد نقش مجلس در وضعیت اقتصادی، بیان کرد: «تذکرات داده می‌شود اما متاسفانه طرح سوالات در نیمه راه خنثی می‌شود و ناکام می‌ماند، در مورد استیضاح هم که اصلا اجازه انجامش را نمی‌دهند و به اشکال گوناگون ما را تحت فشار و لابی‌های مختلف قرار می‌دهند که نه بتوانیم استیضاحی را به نتیجه برسانیم و نه کاری را در جهت دفاع از حق و حقوق مردم انجام دهیم.»

این نماینده مجلس افزود: «بورس اصلا برای خود دولت هم تعریف نشده است و نمی‌داند بورس چیست و می‌خواهد چه بکند. همه دنیا می‌آیند از محل تجمیع سرمایه‌های مردمی و سرمایه‌گذاران برای پیشبرد امور زیربنایی کشورشان استفاده می‌کنند که هم به سهام‌دار عایدی می‌رسد و هم برای کشور خوب است. اما ما اینجا می‌بینیم که مردم با هر دلیل و انگیزه‌ای زندگی خود را فروخته‌ و در بورس سرمایه‌گذاری کردند اما نه خود دولت عُرضه استفاده کردن داشت و نه مردم توانستند سود ببرند و دولت سرمایه‌های آنان را هم به باد داد و موجب نارضایتی، ورشکستگی، اختلافات اجتماعی و خانوادگی آنان شد.»

روایت حسین شریعتمداری از اشک دختر روس در مواجهه با رئیسی

حسین شریعتمداری در بخش گفت و شنود «کیهان» نوشت: تکریم کم‌نظیر پوتین از رئیس‌جمهور کشورمان، اشک آن دختر روس در مواجهه با ایشان، حضور مقتدرانه رئیسی در گفت‌وگوها، نماز در کرملین و... برای پادوهای آمریکا هولناک و دلخراش است! و بعید نیست با دیدن آن دچار سکته مغزی شوند!
گفت: چرا تلویزیون نسبت به سلامتی و جان برخی از هموطنان بی‌تفاوت است؟!
گفتم: مگه چی شده؟!

گفت: تلویزیون هنگام پخش برخی از فیلم‌ها که صحنه‌های دلخراش دارند، هشدار می‌دهد کسانی که دچار برخی از بیماری‌های قلبی هستند و یا توان دیدن صحنه‌های دلخراش را ندارند و... نباید این فیلم را ببینند! ولی اخیراً به این نکته توجهی نکرده!

گفتم: کِی کجا؟ کدوم فیلم؟!
گفت: خُب فیلم‌های مربوط به سفر رئیسی به روسیه و استقبال پرشور و بی‌نظیر نمایندگان مجلس دوما از ایشان، تکریم کم‌نظیر پوتین از رئیس‌جمهور کشورمان، اشک آن دختر روس در مواجهه با ایشان، حضور مقتدرانه رئیسی در گفت‌وگوها، نماز در کرملین و... برای پادوهای آمریکا هولناک و دلخراش است! و بعید نیست با دیدن آن دچار سکته مغزی شوند!
گفتم: نگران نباش! غربگداها اگر مغز داشتند که پادوی آمریکا نمی‌شدند!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: تا قبل از پایان سال توافق می‌شود

محمود عباس زاده مشکینی به خبرآنلاین توضیح می‌دهد: «به اعتراف خود غربی‌ها ما از تحریم‌ها عبور کرده‌ایم و برگه‌های طلایی و خوبی برای بازی در میدان مذاکرات در دست داریم. رسیدن به یک توافق خوب و برد _ برد را قابل تحقق می‌دانیم؛ هر چند ‌غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌هایی به دنبال این هستند که یک توافق بد را به ما تحمیل کنند، این واقعیت غربی هاست و واقعیت جمهوری اسلامی هم این است که ایران به هیچ وجه زیر توافق بد نمی‌رود. توافق بد به این معناست که آنها به هدف خود برسند و ما به هدف نرسیم.»این نماینده مجلس درباره احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات در سال جاری می‌گوید: «قبل از پایان سال ۱۴۰۰ به نتیجه می‌رسیم و توافق می شود. البته مهم نیست چه زمانی به نتیجه می‌رسیم بلکه این موضوع اهمیت دارد که به نتیجه خوب برسیم و بر همین مبنا ابتکار عمل در دست ماست و ما مذاکرات را مدیریت می‌کنیم.»

نیکزاد: شافعی گنده‌تر از دهانش حرف زده است

علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر زنگنه نماینده تربت حیدریه درباره اینکه چرا هیات رئیسه واکنشی به اظهارات اخیر رئیس اتاق بازرگانی نداشته است، گفت: مجلس عکس العمل نشان داد، شأن مجلس، نماینده و رئیس اتاق بازرگانی مشخص است.وی افزود: آقای شافعی در قد و قواره ای نیست که بگوید از مجلس پشتیبانی می کند. آقای شافعی حرفی زده که گنده تر از دهانش است.نایب رئیس مجلس ادامه داد: صحبتهای آقای شافعی در زمان تعطیلات مجلس بود، همان زمان ما عکس العمل نشان دادیم و این اظهارات تکذیب شد، دیدگاه مجلس و کمیسیونهای اقتصادی درباره بخش خصوصی آشکار است.وی گفت: اتاق بازرگانی این اظهارات را تکذیب کرده است، البته من باور ندارم که آقای شافعی چنین حرفی زده که اگر هم گفته باید بداند شأن او و شأن مجلس و نمایندگان مشخص است.

مطهرنیا: روس‌ها از سیاست «زخمی و نیازمند کردن» استفاده می‌کنند

مطهرنیا گفت: به هر ترتیب، طرفداران و مخالفان موجود در ارتباط تهران و مسکو، به‌خوبی می‌دانند که روس‌ها به ایران به‌ چشم شریک استراتژیک نمی‌نگرند، بلکه به عنوان یک ابزار استراتژیک و در جهت گرفتن امتیاز نگاه می‌کنند. این نگاه به این شکل است که هنوز با ده‌ها میلیارد هزینه ایران، نیروگاه بوشهر به فرجام نرسیده است. موضوع دیگر این است که روس‌ها از سیاست «زخمی و نیازمند کردن» استفاده می‌کنند. روس‌ها در هر حوزه‌ای چه نظامی و اقتصادی ارتباطی را با ایران آغاز می‌کنند؛ اما هیچ وقت به زخمی کردن آن، پایان معناداری نمی‌بخشند.

نیروگاه بوشهر، موشک اس ۳۰۰، پشتیبانی سیاسی در منطقه و ارتباط با پرونده هسته‌ای در نظام بین‌الملل از مثال‌های متعدد است.وی افزود: بارها گفته‌ام، بار دیگر هم می‌گویم چه روس‌ها، چینی‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها، آلمانی‌ها و هر کشور دیگری به دنبال منافع خود است و سعی می‌کند با کمترین هزینه‌ها بیشترین بهره‌ها را به‌دست بیاورد. اما آنچه ما باید به دنبال آن برویم این است، به جای اینکه تبدیل به برگ امتیازدهی به کشورهای بیگانه ‌شویم، از ارتباط با قدرت‌های بزرگ، برای گرفتن امتیاز به نفع ایران و آینده آن استفاده کنیم و سعی کنیم، فقط برگ برنده را برای آنها نداشته باشیم. این موضوع نیازمند تدوین نوعی آینده‌نگری معنا‌دار، تعریف‌ شده، هدفمند و کارآمد برای سیاست خارجی ایران در دهه پیش روست، وگرنه این هزینه‌ها بیشتر خواهد شد.

رابطه خوب با روسیه و چین از نظر علی مطهری

نماینده سابق مجلس گفت: اگر ما کارت بازی روسیه و چین در اختلافاتشان با آمریکا قرار گیریم به زیان ملت خواهد بود، لذا همزمان با افزایش روابط با شرق، باید روابط با غرب را بهبود بخشید.علی مطهری در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ‏«رابطه نزدیک با ‎روسیه و ‎چین در این حد که ‎آمریکا را نگران کند و از فشار او بکاهد و مقدمه‌ای برای روابط بهتر با ‎غرب باشد تا میان غرب و ‎شرق رقابت ایجاد شود و ما در قراردادها حق انتخاب داشته‌ باشیم و منافع ملی بهتر تامین شود خوب است، ولی اگر با این هدف نباشد و ما کارت بازی روسیه و چین در اختلافاتشان با آمریکا قرار گیریم به زیان ملت خواهد بود، لذا همزمان باید روابط با غرب را بهبود بخشید.»

معصومه ابتکار: برخورد گشت ارشاد استناد دینی ندارد

معصومه ابتکار، معاون امور زنان ریاست جمهوری در دولت دوازدهم گفت: بحث گشت ارشاد با دخترهای ما طی این سال‌ها می‌شود، برخوردهای غلط و فیزیکی که هیج استنادی دینی و شرعی ندارد و متاسفانه جمعیت زیادی از دختران ما را نسبت به شرایط و وضعیت بسیار بدبین کرده است.

فلاحت‌پیشه: سفر رئیسی به مسکو هیچ دستاوردی نداشت

فلاحت پیشه با بیان اینکه سفر آقای رئیسی به مسکو دستاوردی برای ایران نداشت، گفت: فضای فکری مسئولان ایرانی و روسی به هم نزدیک نبود. روسیه، ایران را یک خاکریز می بیند، در حالی که ایران فکر می کند روسیه می تواند شریک راهبردی ایران باشد. یک نشریه آمریکایی نوشت: «پوتین ایران را به پذیرش موافقت نامه موقت راضی کرد»؛ موافقت نامه ای که تنها مجری آن روسیه است. وی افزود: روسیه سعی می کند ایران را به عنوان یک محل برای حل چالش های خودش با آمریکا و کشورهای غربی حفظ کند و طرح موافقت نامه برجامی نیز در همین رابطه شکل گرفت. در مقابل ایران به هیچ یک از دستاوردهایی که تحت عنوان دستاوردهای راهبردی از آن یاد می کرد نرسید. این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: یادمان نرفته که آقای قالیباف نیز یک سال پیش به روسیه رفت و آن برخورد تحقیرآمیز با او شد. کسانی که سفر جدید را شکل دادند، قطعا از پروتکل سفر و موافقت نامه های احتمالی اطلاع داشتند؛ بنابراین حداقل در مصاحبه های قبل از سفر انتظارات را افزایش نمی دادند و الان به نظر من واقعیت آن است که نیشخند پوتین به تابوسازی‌های ایران بود و این تابوسازی ها را ادامه می دهد و سود این کار نیز فقط عاید روسیه می شود.

بیگدلی: راهی غیر از توافق موقت نیست

علی بیگدلی، تحلیلگر مسائل بین‌المللی نیز علی‌رغم اینکه گفته شده ایران پیشنهاد توافق موقت را رد کرده، معتقد است که راهی غیر از این وجود ندارد. او در گفت‌وگو با «نامه نیوز» گفت: « من از خیلی وقت قبل تئوری دیپلماسی پلکانی را مطرح کردم و هنوز هم معتقدم که راهی غیر از این وجود ندارد. به این خاطر که عمق اختلافات ما با آمریکا به قدری زیاد و عمیق و گسترده است که در چند جلسه امکان رفع آن وجود ندارد.»

وی افزود: « با توجه به تهدیدات غربی‌ها مبنی بر اینکه بعد از فوریه دیگر مذاکرات اثر نخواهد داشت، همچنین با توجه به شرایطی که بین آمریکا و روسیه از یک طرف و بین آمریکا و چین از سوی دیگر بر سر تایوان و اوکراین ایجاد شده است، شرایط برای امریکایی‌ها دشوار شده است. آمریکا الان فرصت ندارد که همه مشکلات خود را با ما حل کرده و به دو آرزوی ما یعنی راستی آزمایی و اخذ تضمین پاسخ دهد.»

بیگدلی ادامه داد: «ضمن اینکه با توجه به نظام حقوقی که در آمریکا برقرار است امکان ندارد رئیس جمهور آمریکا بتواند این قول را بدهد لذا پیشنهاد این است که ایران به یک توافق موقت راضی شده و از دیپلماسی پلکانی استفاده کند. به این معنا که اجازه دهد کارشناسان آژانس دوربین‌های خود را نصب کنند و از آن چهار سایت مورد انتظار آژانس بازدید کنند تا گزارش آقای گروسی مثبت باشد. از طرف دیگر ایران غنی‌سازی ۶۰ درصدی را متوقف کند، همچنین ساخت سانترفیوژ‌های پیشرفته در کرج را متوقف کند. در برابر آن آمریکا تحریم‌های ذیل برجام را بردارد و شبکه بانکی و سوئیفت را به سوی ما باز کند و اجازه دهد که نفت را آزادانه بفروشیم. چون ما الان نفت را زیر قیمت جهانی به چین می‌فروشیم و همه این‌ها زیان آور است؛ بنابراین در شرایط کنونی راهی وجود ندارد، مبنی بر اینکه یک قرارداد موقت داشته و با دیپلماسی پلکانی پیش برویم تا در این دو سالی که از عمر بایدن مانده شرایط را به همین شکل نگه داریم و ببینیم که در انتخابات ۲۰۲۴ چه اتفاقی خواهد افتاد». وی همچنین گفت: «باید دقت داشت که به احتمال زیاد بایدن دوباره به پیروزی نمی‌رسد و جمهوری خواهان پیروز می‌شوند، اگرچه معلوم نیست که ترامپ برگردد. به هرحال برای ما راهی نیست غیر از این که در این دو سال و چند ما با یک توافق موقت کار خود را ادامه دهیم.»

توضیح بغداد درباره کشف بقایای اجساد سه سرباز عراقی جنگ تحمیلی در خاک ایران

وزارت دفاع عراق بیانیه‌ای درخصوص پیدا شدن بقایای اجساد سه سرباز عراقی در خاک ایران منتشر کرد که در زمان جنگ تحمیلی کشته شده‌اند. به گزارش خبرگزاری ناس، وزارت دفاع عراق در بیانیه اعلام کرد: اخیرا ویدیویی مبنی بر پیدا شدن بقایای اجساد سه سرباز عراقی کشته شده در زمان جنگ ایران و عراق در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که یکی از ساکنان منطقه بستان در ایران آن را منتشر کرده است و هویت یکی از این سربازان به نام "خالد احمد شوکت" مشخص است. در این بیانیه آمده است: پس از بررسی اطلاعات سربازان مفقود شده در جنگ ایران و عراق (۱۹۸۰-۱۹۸۸) توسط نهاد حقوق بشر، با طرف‌های ذیربط در ایران تماس گرفتیم و مشخص شد که بقایای این اجساد نزد طرف‌های ذیربط در ایران است و با توجه به تفاهم امضا شده میان دو کشور در سال ۲۰۰۸ و با نظارت کمیته بین المللی صلیب سرخ، این اجساد در اولین عملیات تبادل به طرف عراقی تحویل داده خواهد شد.

نقویان: فقر، تبعیض و اختلاس شایسته این ملت نیست

ناصر نقویان کارشناس مسائل دینی گفت: فقر، تبعیض و آمارهای بسیار زشت شایسته این ملت نیست؛ این همه اختلاس، سرقت و ناامنی شایسته این ملت نیست. کافی است یک هفته ستون حوادث روزنامه ها را بخوانید، وحشت می کنید که خدایا من کجا دارم زندگی می کنم. روانشناسان می گویند، ستون حوادث روزنامه ها را نخوانید چون خیلی خطرناک است. ولی واقعیت را نمی شود انکار کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بازداشت شد

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه سیستان وبلوچستان بازداشت شد.به گزارش روابط عمومی سازمان اطلاعات سپاه سیستان وبلوچستان؛ در پی گزارش های متعدد واصله از سوی شهروندان سیستان وبلوچستان به ویژه مردم فهیم و بصیر جنوب استان، رسیدگی به پرونده شکایات و تخلفات احتمالی عبدالرحیم کردی؛ مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به قید فوریت در دستور کار قرار گرفت. بر اساس این گزارش، پس از بررسی و کارشناسی از پرونده‌های موجود در سازمان منطقه آزاد چابهار، وجود برخی تخلفات عمده و کلان تشخیص داده شد که با دستور و ورود جدی دادستان جهادی و انقلابی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار احضار و هم اکنون در بازداشت موقت است.
در پایان این گزارش آمده است: اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

روایت یک منبع آگاه از انتقادات روحانی و رئیس دولت اصلاحات به یکدیگر در نشست چهار نفره

طبق اطلاعی که خبرنگار برنا از برخی منابع خبری خود در طیف اصلاح‌طلب کسب کرده، محمد خاتمی در این دیدار از کم توجهی و بی‌توجهی حسن روحانی به انتقادات و پیشنهادهای اصلاح‌طلبان برای بهبود عملکرد دولت انتقاد کرده است و رئیس دولت تدبیر و امید نیز مجددا تاکید داشته که برخی اصلاح‌طلبان قصد زمین زدن دولت وی را داشته‌اند. این منبع اصلاح‌طلب به برنا گفت: ما انتظار داشتیم آقای خاتمی در این دیدار صراحتا از بی‌توجهی آقای روحانی به نصایح اصلاح‌طلبان درباره رحمانی فضلی وزیر وقت کشور انتقاد کنند که متاسفانه آقای خاتمی به این مساله نپرداخته‌اند. طبق پیگیری‌های برنا یکی از محور‌هایی که در این نشست مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است آرایش سیاسی جریانات سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰ و عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری و یکدست شدن حاکمیت بوده که گفته می‌شود، محمدخاتمی رئیس دولت اصلاحات قرار است به زودی نسبت به این امر نامه سرگشاده‌ای را صادر و در آن تاکیداتی درخصوص جمهوریت نظام بیان کند. یک عضو حزب اعتدال و توسعه نیز ضمن تایید دیدار حسن روحانی با خاتمی و ناطق نوری به برنا گفت: نه از جزئیات این دیدار حرفی می‌زنم و نه نکته‌ای درباره فضای سیاسی کشور دارم. ما حالا حالا‌ها بنای صحبت کردن نداریم و می‌خواهیم ببینیم آقایان همراه و همفکر کشور را به کجا خواهند کشاند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*