اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304345
تاریخ انتشار: 1400/11/04 23:04
واکنش احمدی بیغش به خبر شکایت از یک نماینده مجلس درباره گرفتن همسر سوم/ماجرای برافراشته شدن پرچم آمریکا در سفارت سابق این کشور چه بود؟/ عضو حقوقدان شورای نگهبان: تغییر قانون انتخابات به نتیجه نرسید / اگر امام صادقی ها نبودند امام باقری ها و امام حسینی ها می آمدند!

 عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد.

انتقاد از "زهرماری" و "دوبس دوبس" در هیات های عزاداری

روزنامه جوان نوشت:از شدت تأسف و شرم‌ناکی نانوشـتنی است، اما «دوبس دوبس» و «حُس حُس» به وجه غالب برخی مداحی‌ها تبدیل شده است. مختص محرم هم نیست، از فاطمیه و اربعین گرفته تا شهادت سایر ائمه و حتی ولادت معصومین (سلام‌الله‌علیهم)، انگار از نظر برخی مداحان چیزی جز این نمی‌تواند مجلس را گرم کند؛ اسمش را هم گذاشته‌اند «شور»!با اندوهی زیاد باید نوشت آنچه اکنون در برخی مجالس مداحی برپاست، بصیرت‌افزا نیست، جنب و جوشی است که باعث تعریق بدن می‌شود و در خوشبینانه‌ترین حالت باید امیدوار بود که خلوص و بی‌غرضی قلبی حاضران و بانیان چنین مجالسی باعث دست‌گیری‌های غیبی شود و دل‌ها را متوجه آنچه که باید، نماید.آشفتگی‌ها در برخی مراسم‌های مذهبی نیازمند اصلاح جدی و فوری است. این اصلاح هم از خیل مداحان، که اکثریت قریب به اتفاق‌شان دلداده و عاشق و عارف به معارف اهل بیت هستند، شروع می‌شود و به همان‌ها هم ختم می‌شود. «زهر ماری» تعبیر شهید مطهری است درباره مطالب بی سند و مدرکی که صرفاً برای گریاندن مردم در مجالس روضه بیان می‌شد.شاید در فضای کنونی سخن گفتن از زهر ماری‌ها در مداحی‌ها سخت باشد، به این دلیل واضح که مجالس مداحی با عنایات الهی و نفس گرم عابدانِ دلسوز آن‌چنان رونقی گرفته که انتساب چنین الفاظی به آن دشوار است.اما این یک واقعیت است که انحراف از مسیر اصیل و التقاط در مراسم مذهبی به بهانه جذب مخاطب یا هر بهانه دیگری، زهر ماری است که کشنده و هویت‌زدا است، نه احیاگر و هویت‌ساز.

می‌خواهند محرومان را علیه سید محرومان بشورانند

احمد نادری، نماینده تهران در مجلس:کسانی در سازمان برنامه و بودجه کشور نشسته اند که سال گذشته در همین مجلس سینه چاک وجود ارز ترجیحی بودند و اکنون با گذاشتن پوست خربزه زیر پای دولت انقلابی طرفدار دو آتیشه حذف ارز ترجیحی هستند.فساد اقتصادی توسط مافیایی صورت می گیرد که یک سر آن زیرمجموعه کاسبان تحریم قرار داشته و سر دیگر آن در بدنه برخی دستگاه های دولتی است که حیات خود را در همین قبیل مفاسد جستجو می کنند. این هنر نیست که با تبلیغات یک طرفه برای حذف این ارز زمینه سازی شده و بودجه ۱۴۰۱ با ارز ۴۲۰۰ تومانی خداحافظی کرده و جای آن را وعده های به ظاهر زیبای یارانه یا کارت اعتباری بگیرد که مشخص نیست چه تبعاتی داشته و چه اتفاقاتی را بر معیشت مردم رقم می زند.این روش با شعار مردمی بودن دولت سیزدهم سازگاری ندارد و مردم با حذف ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده دچار مشکلات عدیده اقتصادی خواهند شد. هشدار می دهم نئولیبرال‌ها می‌خواهند محرومان را علیه سید محرومان بشورانند./ایلنا

افزایش سرقت‌ از تجهیزات در جاده‌های کشور

معاون سازمان راهداری:به شدت با سرقت علایم راهنمایی رانندگی، تجهیزات راهداری، کابل‌های برق و ... در سطح جاده‌های کشور مواجه هستیم.نه تنها تابلو‌، تجهیزات جاده‌ای استان‌های خلوت و کم آمدوشد مانند سیستان و بلوچستان یا کرمان دزدیده می‌شوند که در جاده‌های اطراف تهران، در ۵۰ کیلومتری پایتخت، تابلو‌ها و تجهیزات جاده‌ای را می‌دزدند.احکام سنگینی برای دزدی این تجهیزات در نظر گرفته‌ شده اما چون سارقان اغلب از افراد بسیار ضعیف جامعه هستند اساسا نمی‌توان این احکام را در رابطه با آن‌ها اجرا کرد./ایلنا

اگر امام صادقی ها نبودند امام باقری ها و امام حسینی ها می آمدند!

حسین مرعشی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی:دولت رییسی یک دولت انقلابی است و بی نیاز از راهکارها و خردورزی‌های عمومی کشور است.ما خیلی خوشحالیم که امام صادقی‌ها هستند اگر آنها نبودن امام باقری‌ها می‌آمدند‌ و اگر امام باقری‌ها نمی‌آمدند امام حسینی‌ها می‌آمدند. و ما فعلا به امام صادقی‌ها راضی هستیم.ما انتخابات را مهم می‌دانیم و تا زمانی که قدرت انتخاب داشته باشیم در انتخابات شرکت می‌کنیم و زمانی که نظام قدرت انتخاب را از ما بگیرد دیگر شرکت نمی کنیم./دیده بان ایران

امیرعبداللهیان: آقای پوتین ١٠ دقیقه منتظر نماز رئیس جمهور بودند

وزیر خارجه کشورمان در مراسم اختتامیه اولین کنفرانس ملی ایران و همسایگان:در فضای مجازی خواستند حاشیه‌ هایی را برای سفر به روسیه مطرح کنند.دستاوردهای سفر به روسیه کاملا در جهت منافع ملی است.در حوزه روابط خارجی هم با شرق و هم با غرب کار میکنیم اما در حوزه سیاسی ما استقلال داریم.ما از قبل گفته بودیم که از اذان مغرب باید مذاکرات متوقف شود.پوتین منتظر رئیسی ماند تا نمازش تمام شود

اگر لازمه رسیدن به توافق خوب، گفت‌وگو با آمریکا باشد، آن را نادیده نمی‌گیریم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه :آمریکا پیام‌هایی را ارسال می‌کند که خواهان مذاکره مستقیم با ما است.مذاکرات ما با آمریکا از طریق انریکه مورا و یکی دو کشور عضو برجام در وین انجام می‌گیرد.به هیچ وجه مذاکره مستقیم با آمریکا نداشتیم.اگر در روند مذاکرات به مرحله‌ای برسیم که لازمه رسیدن به توافق خوب گفت‌وگو با آمریکا باشد، آن را نادیده نمی‌گیریم.

فریدون عباسی: از اقشار مرفه مالیات بیشتری گرفته شود

فریدون عباسی، رییس کمیسیون انرژی مجلس:علت اینکه عده‌ای در سطح جامعه مصرف بالایی از آب، برق و گاز دارند این است که به دنبال رفاه بیشتر هستند، حال اگر ما رفاه این افراد را در یک حوزه گران کنیم و در بخش‌های دیگر با استفاده از سیاست‌هایی نظیر مالیات بر مصرف بر آن نظارت نداشته باشیم باز هم به ضرر قشر متوسط و ضعیف جامعه تمام می‌شود. این اقشار که مصرف بالایی دارند عمدتا سرمایه دار بوده و از محلی درآمد دارند و خدماتی به جامعه ارائه می‌دهند و اگر ما بخواهیم در هر حوزه‌ای به صورت پلکانی از آنان پولی را اخذ کنیم آن‌ها نیز فشار بر مردم خواهند آورد و هزینه‌های ارائه خدمات و کالای خود را بالا می‌برند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: اگر آمریکایی‌ها حسن نیت داشته باشند می‌توانیم با آن‌ها مستقیما مذاکره کنیم

محمود عباس زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:اگر آمریکایی‌ها حسن نیت داشته باشند و به آن چیزی که امضا می‌کنند عمل کنند، می‌توانیم با آن‌ها مذاکره کنیم اما آن‌ها این موضوع را در عمل اثبات نکرده‌اند.‌‌/دانشجو

چین پول زیادی از ایران را به خاطر تحریم بلوکه کرده و همکاری نمی‌کند
 
شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سوال که چرا پول‌های بلوکه شده ایران در چین آزاد نمی‌شود، گفت: «چین هم تحت تاثیر تحریم‌هاست، اما انتظار می‌رفت چین همکاری بیشتری داشته باشد. انشاالله در راستای توافق ایران و چین این مشکل حل و فصل می‌شود. یکی از موضوعاتی که دستگاه دیپلماسی باید پیگیری کند همین آزاد‌سازی پول‌های بلوکه شده ایران نه فقط در چین بلکه نزد دیگر کشور‌ها است. چراکه در چند کشور دیگر پول‌های ما بلوکه شده است. دولت گذشته یک سری اقداماتی انجام داد و این دولت هم انشاالله پیگیری می‌کند.» او در مورد میزان بدهی چین به ایران، اظهار کرد: «عددش تعرفه خاصی پیدا می‌کند. رقمش ثابت است، ولی باتوجه به قوانین بین‌المللی افزایش پیدا می‌کند. ایران از چین، کره، انگلیس، عراق و برخی کشور‌های دیگر طلب‌کار است و امیدواریم دستگاه دیپلماسی در این زمینه موفق باشد.» حیدری درباره اینکه آیا بدهی ۲۰ میلیاردی چین به ایران صحت دارد یا خیر، گفت: «عددش مشخص نیست، ولی عدد بالایی است.»

ظریفیان: نتیجه حذف اساتید یا تبعید به درون است یا مهاجرت به بیرون
 
غلامرضا ظریفیان: «گزارش‌هایی که به طور رسمی داده می‌شود که در همین سال جاری میزان قابل توجهی از سرمایه‌های مادی ما به سمت خرید خانه در ترکیه رفته است. این مهم نشان می‌دهد که این نوع خطا‌ها می‌تواند آثار مخربی برای کشور داشته باشد. امیدوارم که مسئولین امر با توجه به شناختی که نسبت به این اساتید دارند، مسئله را جبران کنند و اجازه ندهند تبدیل به آن رویه‌های غلطی شود که نتایج بسیار زیانباری داشت که حاصلش یا تبعید به درون یا مهاجرت به بیرون است.» ظریفیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در واکنش به اخراج دکتر فاضلی، دانشجویان و انجمن‌ها بیانیه‌هایی منتشر کرده‌اند، ولی به نظر می‌رسد اساتید دانشگاه آنطور که انتظار می‌رفت، واکنش موثری نداشتند، گفت: «البته من دیده‌ام که تعداد قابل توجهی از انجمن‌های علمی اساتید واکنش نشان داده‌اند، ولی در ایران علیرغم اینکه خیلی از تشکل‌های صنفی که نقش موثری در ایجاد همگرایی جوامع مختلف و کمک می‌کنند که مشکلات حاد‌تر نشود ایفا می‌کنند، متاسفانه به این نوع انجمن‌های صنفی نگاه سیاسی می‌شود و تصور می‍‌کنند که انجمن صنفی آمده است که فشار وارد کند تا به کانون سیاسی تبدیل شود. در حالیکه انجمن‌های صنفی به شکل تخصصی نگاه می‌کنند و به دستگاه‌های حاکمیتی و عقلانیت بین الذهنی کمک می‌کنند تا مسائل و مشکلات را به طور عقلانی مطرح کنند.»

رحیم صفوی: سیاست نگاه به شرق، دشمنان و رقبای منطقه‌ای ما را متحیر و منفعل کرده است
 
سرلشکر سیدیحیی صفوی طی سخنانی در همایش ملی ایران و همسایگان که در مرکز مطالعات و پژوهش‌های وزارت امور خارجه برگزار شد، با بیان اینکه امیدوارم این همایش بتواند به عبور از وضعیت فعلی و رسیدن به وضعیت مطلوب برای ملت و کشورمان کمک کند، اظهار کرد: راهبرد سیاست منطقه‌ای و قاره‌ای ایران برای رسیدن به تفاهم و منافع مشترک در مقابل تهدیدات مشترک است؛ واقعیت آن است که دوران جدیدی در هیات سیاست خارجی ایران آغاز شده که شامل سیاست همسایگی با ۱۵ کشور، سیاست منطقه‌ای ایران در غرب آسیا، سیاست نگاه به شرق و توسعه راهبرد همه جانبه با چین و روسیه، می‌شود. وی افزود: این سیاست جدید موجب شده دشمنان مستکبر غربی، برخی از رقبای منطقه‌ای و حتی برخی از افراد در داخل کشور را متحیر و شاید غافلگیر کرده و به انفعال انداخته است. صفوی با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام پیروزی انقلاب افزود: در آستانه بیست و دوم بهمن ۱۴۰۰ ملت عزیز ایران و انقلاب کبیر اسلامی تبدیل به یک ضرورت منطقه‌ای غیر قابل انکار تبدیل شده و این مفهوم سیاسی توسط بسیاری از تحلیلگران روابط بین الملل و سیاستمداران رسانه‌ها در سراسر جهان تکرار می‌شود.  

انتقاد همسر رئیس‌جمهور از تصویر ارائه شده از زنان در شبکه‌های اجتماعی
 
جمیله علم الهدی، همسر رئیس جمهور بعد از ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت روز زن که با حضور وزیر خارجه و همسر وی و تعدادی از کارکنان زن وزارت خارجه و همسران شهدای این وزارتخانه در محل تالار وحدت برگزار شده بود اظهار کرد: مقام معظم رهبری روز گذشته در بخشی از صحبت‌های خود جهاد تبیینی را مطرح کردند که در خط مقدم این جهاد تبیینی وزارت خارجه قرار دارد چرا که در تعامل با دیگر کشور‌ها و مقامات قرار دارد. وی با اشاره به تصویری که از زنان در برخی از شبکه‌های اجتماعی منتشر و ارائه می‌شود گفت: در هیچ مقطع تاریخی و در هیچ دوره‌ای به زنان این نگاه پست نبوده است و آیا ما این امکان را داریم که در یک تجمع بین‌الادیانی معنویت زنان معاصر را به رخ بکشیم. آیا برای ما امکان دارد که از لذت‌های معنوی همسران شهدا، استفاده کنیم و با آن‌ها آشنا شویم. امروز برخی از زنان در کشور ما و کشور‌های همسایه حضور دارند که یک لذت معنوی را تجربه کردند و یک تجربه‌های متافیزیکی شیرینی دارند که در حوزه‌ی حریم خصوصی خود حفظ کرده اند. آیا خبرنگاران ما به سراغ این‌ها رفته‌اند که این زنان این لذت‌های معنوی را با دیگران به اشتراک بگذارند وتجربیات خود را در این زمینه بیان کنند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی: پوتین در جواب «سلام» رئیسی گفت «علیک سلام»
 
ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر دو روزه حجت الاسلام رئیسی به مسکو، اظهار داشت: سفر رئیس‌جمهور به روسیه از سفر‌های بسیار مهم و راهبردی دولت سیزدهم بود که حاشیه‌سازان نمی‌توانند دستاورد‌های آن را مخدوش کنند. وی در واکنش به انتقادات برخی اشخاص و جریانات، به ارائه جزئیاتی از دیدار رئیسی و ولادیمیر پوتین پرداخت و افزود: بر خلاف ادعاهای مطرح شده، پوتین هنگام ورود رئیس جمهور کشورمان ایستاده بود. نماینده دشتستان در مجلس که همراه با رئیس‌جمهور به مسکو رفته بود، تصریح کرد: برخلاف ادعاها، پوتین در اتاق منتظر آیت‌الله رئیسی بود و اتفاقاً برخلاف رویه مسبوق به سابقه او که رؤسای کشور‌ها از جمله اردوغان و مرکل را در پشت در معطل می‌کرد، این اتفاق در مواجهه با رئیس جمهور ایران نیفتاد. عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت که پوتین در بدو ورود آیت‌الله رئیسی به محل ملاقات، با دو جمله نسبت به ورود ایشان واکنش نشان داد و در جواب سلام رئیس‌جمهور ما از عبارت "علیکم سلام" استفاده کرد و سپس از این‌که ناچاراً به‌خاطر پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا نمی‌تواند از نزدیک و به گرمی از آیت‌الله رئیسی استقبال کند ابراز ناخرسندی کرد. رضایی اظهار کرد: این سفر در حوزه نفت و انرژی دستاورد‌های بزرگی داشته که در آینده مشخص می‌شود.

احمدی‌نژاد را به‌زور راضی می‌کردیم در دیدارهای رسمی، کاپشن نپوشد

از «کوروش مجیدی» می‌پرسم که در بین شخصیت‌های سیاسی چه کسانی بیشتر به قواعد تشریفاتی عمل می‌کردند؟ پاسخ می‌دهد: «در میان شخصیت‌هایی که من دیده یا با آن‌ها کار کرده‌ام، مقام‌معظم رهبری چه در زمان ریاست جمهوری و چه زمان رهبری تقید زیادی به رعایت اصول دیپلماتیک دارند. بعد از ایشان آقای خاتمی هم بسیار مراقب رعایت اصول و تشریفات دیپلماتیک بود و حتی در خصوص انگشتر و ساعت خود دقت داشت که با عبا و لباده و کفش‌هایش هماهنگ باشد. آقای احمدی‌نژاد اما در دوره اول ریاست جمهوری اصلا رعایت نمی‌کرد و با هزار دلیل و تحلیل او را راضی می‌کردیم کمتر کاپشن بپوشد. البته در دوره دوم بهتر شد و رعایت می‌کرد. در وزیران خارجه هم دکتر ولایتی، دکتر خرازی و دکتر صالحی مقید بودند و اصول تشریفات را با دقت رعایت می‌کردند.»

«ظریف» با کف کفش به رفتار «دیوید کامرون» واکنش نشان داد
موضوعی که در برخی مواقع حاشیه‌ساز می‌شود، نحوه نشستن دیپلمات‌هاست. کوروش مجیدی می‌گوید: «این موضوع عموما حاشیه‌ساز است. اصولا نحوه نشستن روی صندلی بسته به این‌که دسته‌دار باشد یا بدون دسته فرق می‌کند. مثلا اگر صندلی دسته‌دار باشد، گرفتن دسته صندلی نشانه داشتن استرس است یا اگر پاهای بلندی دارید باید آن‌ها را جمع کنید و در یک طرف قرار دهید. در عرف دیپلماتیک مقام بالاتر باید دست خود را برای دست دادن جلو بیاورد و نباید مقام پایین‌تر زودتر از مقام بالاتر اقدام به دست دادن کند. در نشستن روی صندلی هم نباید خود را روی صندلی ول کنید یا نباید جوری پای خود را روی پای دیگر بیندازید که کف کفش شما به سمت طرف مقابل باشد. این کار توهین‌آمیز است. یادم می‌آید آقای روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیداری با دیوید کامرون نخست وزیر وقت انگلستان داشت. در میانه ملاقات، کامرون پای خود را روی پای دیگر انداخت به گونه‌ای که کف پایش به سمت روحانی بود. نمی‌دانم رئیس‌جمهور متوجه شد یا نه اما به‌خاطر قبایی که پوشیده بود، نمی‌توانست واکنش مناسبی نشان دهد. آقای ظریف اما طوری پای خود را گذاشت که کف پایش به سمت کامرون باشد که حرکت جالبی بود.»


وزیر کشور: کدورت‌هایی که با بعضی از همسایگان مطرح بود رفع شده است

وزیر کشور گفت: بعضی از کدورت‌هایی که با بعضی از همسایگان مطرح بود رفع شده است و الان روابط خوبی با همسایگان داریم که باید آن را توسعه دهیم.احمد وحیدی در حاشیه همایش ملی ایران و همسایگان در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش وزارت کشور در تعمیق روابط همسایگی، اظهار کرد: همسایگان برای ما جایگاه بسیار مهمی دارند و در سیاست های بالادستی و هم سیاست کلی ابلاغی به عنوان محور اصلی سیاست‌های خارجی شناخته شده‌اند.وزیر کشور با بیان اینکه در سیاست دولت سیزدهم، همسایگی جزء اولویت‌هاست، ادامه داد: امروز در توسعه روابط با کشورهای همسایه تلاش خوبی صورت می‌گیرد و بعضی از کدورت‌هایی هم که با بعضی از همسایگان مطرح بود رفع شده است و الان روابط خوبی با همسایگان داریم که باید آن را توسعه دهیم.وی افزود: در استان های مرزی یک تلاش جدی برای توسعه روابط در حال انجام است، علاوه بر اینکه در وزارتخانه های ذیربط و اقتصادی تلاش زیادی برای توسعه روابط صورت می گیرد.

سخنگوی وزارت دفاع منصوب شد

با حکم امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع، سردار رضا طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شد.سردار رضا طلایی‌نیک هم اکنون معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس این وزارتخانه نیز می‌باشد.گفتنی است؛ سردار طلایی‌نیک در دولت‌های یازدهم و دوازدهم معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع و در دوره‌های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ بود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان: تغییر قانون انتخابات به نتیجه نرسید

صادقی مقدم با اشاره به اینکه قانون مربوط به انتخابات نیز لازم است که اصلاح شود، افزود: اقداماتی نسبت به تغییر قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست‌ جمهوری آغاز شد اما به نتیجه نرسیده است.وی ادامه داد: به‌ ویژه در خصوص انتخابات ریاست‌ جمهوری، ویژگی افرادی که می‌توانند ثبت‌نام کنند به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، اما مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن ایراد گرفت و شورای نگهبان نیز ناگزیر و مجبور شد از تفاسیر خود برای مدیر، مدبر و رجال سیاسی استفاده کند.صادقی‌مقدم گفت: رئیس جمهور شخص دوم مملکت است و باید دارای ویژگی‌ها و نشانی از رفتارهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مردم‌داری، اخلاص و ساده‌زیستی داشته باشد.

وضعیت جسمانی «مهدی چمران» بعد از بستری در بیمارستان

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه به لطف الهی و دعای خیر مردم در حال حاضر در سلامتی به سر می‌‌برم و تا ساعاتی دیگر از بیمارستان ترخیص خواهم شد،‌ گفت: ان‌شاءالله به زودی در صحن شورای شهر حضور می‌یابم.مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران درباره وضعیت جسمانی خود اظهار داشت: الحمدلله به لطف الهی و دعای خیر مردم در حال حاضر در سلامتی به سر می‌برم.وی افزود: به گفته پزشک ان‌شاءالله تا یک ساعت دیگر از بیمارستان ترخیص خواهم شد و به زودی و در زمانی که پزشک معالج مجوز دهد در صحن شورا حضور خواهم یافت.رئیس شورای شهر تهران ضمن تکذیب خبرهای منتشر شده مبنی بر عمل جراحی سر خود گفت: این موضوع صحت ندارد و جراحی من در حد یک عمل آنژیو بوده و اکنون الحمدلله در سلامتی به سر می‌برم.

واکنش احمدی بیغش به خبر شکایت از یک نماینده مجلس درباره گرفتن همسر سوم

محمود احمدی بیغش، نماینده مجلس یازدهم ضمن واکنش به انتشار خبری مبنی بر شکایت همسر اول و دوم یک نماینده از وی به خاطر گرفتن همسر سوم از او به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: انتشار چنین اخبار کذبی ناشی از عجز و ناتوانی کسانی دانست که نسبت به برخی عملکردهای بنده عصبی و نارحت هستند.وی با اشاره به دیدگاه‌های افشاگرانه خود نسبت به بعضی از نارسایی ها در امور اجرایی و نظارتی کشور و همچنین انتقاد شفاف و مستند خود نسبت به وضع موجود در جامعه، اظهار کرد: در شرایط خاص و جایی که خیلی ها در برابر ظلم و بی عدالتی سکوت اختیار کرده اند ، فریاد برآوردن و صدای مردم شدن و حق‌گویی قطعاً هزینه دارد که بنده نیز حاضر به پرداخت آن شده ام.نماینده مردم شازند در مجلس یازدهم در ادامه تصریح کرد: انتشار چنین اخبار و مطالب کذب توسط یک عده آدم بزدل و بی دین چنان مذبوح است که حتی اگر هم بخواهی از سر ناچاری پاسخ این رسانه ها و افراد را بدهی، کاری سخت است اما اگر این دروغ پراکنان مرد هستند بیایند روبرو با من صحبت کنند.احمدی بیغش همچنین در ادامه ضمن مورد خطاب قرار دادن رسانه ای که برای نخستین بار این خبر را منتشر کرد خاطرنشان کرد: از نهادهای نظارتی مجلس و دستگاه قضاء درخواست می کنم این موارد مطروحه را بررسی و به رئیس قوه مقننه بدهند تا از تریبون رسمی مجلس قرائت شود. اگر هم چیزی غیر از این موارد ادعایی و دروغین بود، از نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی بویژه پلیس فتا می خواهم صحنه انتشار دهندگان این خبر را شناسایی و با آنها برخورد کنند.

نقد زیدآبادی از صحبت‌های رئیسی درباره «طلاق»

احمد زیدآبادی، در کانال تلگرامی خود، تاکید رئیسی مبنی بر اینکه «طلاق توافقی باید اصلاح شود و به سهولت انجام نشود» را نقد کرد.سید ابراهیم رئیسی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در کشور گفته است: "طلاق توافقی باید اصلاح شود و به سهولت انجام نشود." ظاهر این سخن برای برخی افراد جذاب است چرا که طلاق اصولاً اقدام ناگوار و تلخی است، اما واقعیت این است که گسترش طلاق از یک منظر کلان، از ویژگی‌های سبک زندگی در دنیای امروز است و به جای مقابلۀ قانونی با آن که وضعیت را وخیم‌تر می‌کند باید به نحوی با آن کنار آمد و در جهت کاهش پیامدهای منفی‌اش کوشید. برای زنان و مردان امروزی "سوختن و ساختن" دیگر معنا ندارد و "شریعت سمحه و سهله" هم به همین دلیل راه طلاق را باز گذاشته است. اگر زن و شوهری به این نتیجه برسند که همزیستی آنها در زیر یک سقف زیانبار و مشکل است و دو طرف را درگیر جنگ اعصاب و پریشانی خاطر می‌کند و از همین رو، تصمیم به جدایی بگیرند، به چه دلیل عقل‌پسندی باید آنها را در راهروهای دادگاه‌های خانواده معطل و سرگردان و اسیر کرد و آنها را به تحمل ادامۀ جنگ اعصاب علیه یکدیگر مجبور ساخت؟ در کنار این موضوع، گسترش طلاق در ایران سوای اثرپذیری از فضای جهانی، دلایل مشخص داخلی از جمله وضعیت معیشتی و شرایط روانی جامعه هم دارد.سلامت روانی مستلزم احساس امنیتِ همه جانبۀ افراد در دوره‌های حساس زندگی است. این نوع امنیت سال‌هاست در جامعۀ ما به مخاطره افتاده و متأسفانه بسیاری از نهادهای حکومتی در ایجاد انواع ناامنی‌های روانی برای فرزندان مردم با هم مسابقه گذاشته‌اند! اگر دولت جدید و شخص آقای رئیسی واقعاً نگرانِ افزایش طلاق در جامعه شده‌اند، راه‌حل آن سنگ‌اندازی در مسیر طلاق توافقی نیست، بلکه پیشگیری از تولید انواع ناامنی‌های روانی توسط ارگان‌های حاکم و بهبود شرایط زیستی و معیشتی جوانان و زوج‌ها و خانواده‌هاست.

ماجرای برافراشته شدن پرچم آمریکا در سفارت سابق این کشور چه بود؟

صبح امروز خبری در رسانه ها مبنی بر برافراشته شدن پرچم آمریکا در سفارت سابق این کشور در ایران منتشر شد که با پیگیری خبرنگار فارس مشخص شد پرچم مذکور به صورت واژگون و پاره شده در سفارت برافراشته شده است.صبح امروز دوشنبه خبری در رسانه ها مبنی بر برافراشته شدن پرچم ایالات متحده در سفارت سابق آمریکا منتشر شد که با پیگیری خبرنگار فارس مشخص شد پرچم مذکور به صورت واژگون و پاره شده در پایین ترین نقطه میله پرچم در سفارت سابق آمریکا برافراشته شده است که این مورد در موزه لانه جاسوسی نشان دهنده شکست آمریکا در برابر عظمت ملت ایران است.گفتنی است موزه لانه جاسوسی (سفارت سابق) ایالات متحده روزانه پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران داخلی و خارجی بوده تا با جنایات آمریکا در ایران و جهان آشنا شوند.

منبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*