اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304363
تاریخ انتشار: 1400/11/05 23:53
واکنش مجلسی‌ها به اظهارات تند رئیس اتاق بازرگانی علیه نمایندگان / مجوز مذاکره مستقیم با آمریکا، خروجی کدام جلسه امیر عبداللهیان بود؟/تعریف وزیر کشور از زنان مجرد قطعی

 عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد.

تعریف وزیر کشور از زنان مجرد قطعی

وحیدی وزیر کشور در صحن علنی: بیش از ۴ میلیون زن سرپرست خانوار داریم.اگر به زنان سرپرست خانوار توجه نکنیم، بسیاری از آسیب های اجتماعی گریبانگیر ما می شود. زنانی که همسرشان فوت شده، زنان مطلقه، زنان که تجرد قطعی دارند، زنان بدسرپرست که همسر از کار افتاده یا زندانی و فراری دارند، زن سرپرست خانوار محسوب می شود. زنانی که به ۴۵، ۵۰ و ۵۵ سال رسیده و مجرد باشند، مجرد قطعی محسوب می شوند. برای هر استان متفاوت در نظر گرفته شده است./باشگاه خبرنگاران

پلیس: در تصادفات غالباً با یک آهن‌پاره مواجهیم/این خودروها تی‌.ان‌‌.تی نداشتند که منفجر شوند

رئیس پلیس راهور: آقای سازمان استاندارد چند بار در خط رفتی و تست تصادف را شاهد بودی؟ چرا فرافکنی می‌کنید؟ اگر بخواهیم کروکی ۱۱ ساله را تحلیل کنیم و بگوییم چند کیسه هوا باز شده که خیلی به ضرر خودروسازها خواهد شد.در تصادفات غالباً با یک آهن‌پاره مواجهیم و تأکید ما بر ایمنی خودروست. از خودروسازان می‌خواهیم که خودروی ایمن تولید کنند و دست مردم دهند.چرا در بهبهان باید سه پراید و یک سمند آتش بگیرد؟ این خودروها تی‌.ان‌‌.تی نداشتند که منفجر شوند، گمان می‌کنم خودروسازها مزاح کرده و می‌گویند مردم با زاویه مناسب تصادف کنند./ تسنیم

تذکر نماینده مجلس درباره مداخلات علی آقامحمدی در سیاست های اقتصادی کشور

روح الله ایزدخواه: ‏ثبت تذکر به رئیس جمهور و هفت وزیر اقتصادی در زمینه مداخلات غیرمسئولانه آقای علی آقامحمدی در سیاست‌های اقتصادی کشور که با رویکرد اقتصاد سرمایه داری رخ می‌دهد.

اسم فریدون در پرونده کروز به عنوان متهم نیامده است

مدیرعامل خبرگزاری قوه قضائیه:پرونده دریافت رشوه حسین فریدون از شرکت کروز مفتوح است و هنوز منجر به صدور کیفرخواست نشده است.اسم فریدون در پرونده کروز به عنوان متهم نیامده است.

سلیمی: مجلس قاطعانه تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی را پیگیری خواهد کرد

عضو هیات رئیسه مجلس:صحبت هایی که درمورد نمایندگان مجلس در اتاق بازرگانی زده شد شگفت آور بود، با فضاسازی به دنبال منصرف کردن نمایندگان از نظارت و تحقیق و تفحص هستند.مجلس جای سوال کردن است، بحث شفاف سازی باید در همه ارگان ها رعایت شود.براساس قانون اساسی، نمایندگان مجلس اجازه تحقیق و تفحص از تمام امور کشور را دارند.تحقیق و تفحص در مجلس یازدهم به اوج خود رسیده، از ابتدای انقلاب تاکنون چنین سابقه ای در مجلس شورای اسلامی نبوده است.از اتاق بازرگانی سوال داریم که در سال های گذشته در حوزه صادرات چه کاری انجام داده‌اند؟

برف و کولاک ترکیه، بلای جای تیم ملی ایران و رقبا

برف و کولاک در ترکیه بازی تیم ملی کره جنوبی و لبنان در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را تحت الشعاع قرار داد.برف و کولاک در ترکیه باعث شده تا مهدی طارمی، ستاره تیم ملی کشورمان در این کشور گیر کند. وی تا الان نتوانسته پروازی پیدا کند تا به تهران بیاید و به اردوی تیم ملی قبل از بازی پنجشنبه مقابل عراق ملحق شود.به نظر می رسد این کولاک در ترکیه بازی تیم ملی کره جنوبی با لبنان همگروهان ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را تحت الشعاع قرار داده است.قرار بود کاروان کره جنوبی امروز به لبنان برسد؛ اما به دلیل شرایط جوی نامناسب ترکیه، پرواز به لبنان به فردا (چهارشنبه) موکول شد./خبرآنلاین

انگلیس ایران را تهدید کرد؛ برجام فرو بپاشد، همه گزینه‌ها روی میز است

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس:این مذاکرات فوری است و پیشرفت به اندازه کافی سریع نبوده است. ما به همکاری نزدیک با متحدان خود ادامه می‌دهیم، اما مذاکرات به بن‌بست خطرناکی نزدیک می‌شود.ایران اکنون باید انتخاب کند که آیا می‌خواهد توافقی را نهایی کند یا مسئول فروپاشی برجام (توافق هسته‌ای) باشد و اگر برجام فرو بپاشد، همه گزینه‌ها روی میز است./فارس

حقوق سربازان افزایش یافت

میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه:طبق مصوبه امروز ما در کمیسیون تلفیق، حداقل حقوق سربازان در سال آتی به ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خواهد رسید. ‏حقوق ماهیانه سربازان متاهل نیز ۵ میلیون تومان خواهد شد. ‏به طور میانگین، حقوق سربازان نسبت به امسال سه برابر می‌شود تا بخشی از آلام این عزیزان التیام یابد.لذا حقوق سربازان مجرد غیرعملیاتی معادل ۶۰درصد یک پایور، سربازان مجرد عملیاتی معادل ۷۵درصد یک پایور و سربازان متاهل معادل ۹۰درصد یک پایور خواهد شد.پارسال، متوسط حقوق سربازان ۳۰۰ هزار تومان بود؛ این رقم امسال به ۱.۵ میلیون تومان رسید و سال بعد بالای ۳.۵ میلیون تومان خواهد شد.در سال ۱۴۰۱، هیچ سربازی کمتر از ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دریافتی نخواهد داشت./شبکه خبر

فداییان اسلام در زمان امام خمینی بیشتر از زمان همه پیامبران بود

‏سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:تبلیغ مُبلغ با یاری مردم استمرار می‌یابد، حتی حضرت نوح نیز پس از ۹۵۰ سال تبلیغ یک کشتی آدم نتوانست جمع کند. این پیامبر به خداوند گزارش می‌دهد که تبلیغ من فایده ندارد و مردم از من فرار می‌کنند. پیامبر اسلام (ص) در زمان ۱۰ سال توانست ۱۲۰ هزار جنگ‌جو همراه خود کند. در زمان امام خمینی (ره) از زمان تمام پیامبران فدایی برای اسلام و خدا بیشتر شد. دلیل آن نیز رشد دانایی در بین افراد است./مهر

«چمران» از بیمارستان مرخص شد

مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران، از بیمارستان مرخص شد و گفت: به لطف الهی و دعای خیر مردم در حال حاضر در سلامتی به سر می‌برم و با اعلام رضایت پزشکان در منزل استراحت خواهم داشت.بر اساس اعلام روابط عمومی شورای شهر تهران، وی افزود: به زودی و در زمانی که پزشک معالج مجوز دهد، در صحن شورا حضور خواهم یافت. موضوع عمل جراحی سر صحت ندارد و جراحی من در حد یک عمل آنژیو بود و اکنون به لطف خداوند در سلامتی به سر می‌برم.

انتشار نامه سرگشاده رئیس دولت اصلاحات به رهبری و مردم تکذیب شد

فعال سیاسی اصلاح‌طلب وجود نامه سرگشاده رئیس دولت اصلاحات به مردم را تکذیب کرد و گفت: اگر قرار باشد آقای خاتمی صحبتی انجام دهند در رسانه رسمی خودشان منتشر خواهند کرد.جواد امام فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا، درباره انتشار نامه سرگشاده از طرف سیدمحمد خاتمی به مردم گفت:‌ خبر این نامه تکذیب می‌شود، برخی به دنبال آن بودند که وجود نامه را به ملاقات ایشان با آقایان ناطق نوری، روحانی و سیدحسن خمینی نسبت دهند اما این نامه به هیچ عنوان صحت ندارد. آقای خاتمی قبلا دغدغه‌هایش را منعکس کرده و هرجایی احساس کند که حرفی برای گفتن دارند، مستقیم یا غیرمستقیم منعکس می‌کند. کسانی که آمدند خبری را مطرح کردند که قرار است ایشان به طور ویژه بیاید صحبتی را در قالب نامه منتشر کند، اساسا اینطور نیست و آن‌ها می‌خواهند با نقدهایی که در اجتماع است، فرار کنند و اخباری که درست نیست را منتشر می‌کنند.

وی همچنین درباره اینکه گفته می‌شود نامه‌ای به رهبری نوشتند و قرار است آن نامه را منتشر کنند، گفت:‌ نه این خبر هم تکذیب می‌شود. قبلا به رهبری نامه‌ای فرستادند و اگر قرار بود آن نامه را منتشر کنند، همان موقع منتشر می‌کردند. اگر قرار است نامه‌ای منتشر شود، مخاطبان نامه باید آن را به نام منتشر کنند. تا آنجا که خبر دارم اخیرا هم نامه‌ای به رهبری ننوشتند. گمانه‌زنی‌هایی که نسبت به آقای خاتمی در فضای مجازی مطرح شده، صحت ندارد.

واکنش وزیر علوم به اخراج اساتید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دانشگاه‌های ما تصمیمات سیاسی گرفته نخواهد شد. از طرفی دانشگاه باید استقلال خودش را داشته باشد. محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران در واکنش به اخراج برخی از اساتید اظهار داشت: روند جذب اعضای هیات علمی و تبدیل وضعیت آنها و ارتقای هیات علمی آنها یک روش علمی و سیستماتیک است که در هر دانشگاه انجام می‌شود. ورود به استقلال دانشگاه‌ها شاید درست نباشد. هر دانشگاهی استقلال، سیستم اداری و الزامات خاص خود را دارد. باید به استقلال دانشگاه تهران احترام بگذاریم. اگر مواردی باشد، می‌تواند توسط ذینفعان مورد پیگیری قرار بگیرد. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این گونه موارد مربوط به دانشگاه‌ها را نباید سیاسی کنیم، زیرا هر دانشگاهی استقلال خاص خود را دارد. همچنین گروه‌های آموزشی و هیات‌های علمی جذب حوزه اختیارات خود را دارند و بر اساس قواعد جاری و ساری خود تصمیم گیری می کنند.زلفی گل گفت: در دانشگاه‌های ما تصمیمات سیاسی گرفته نخواهد شد. ما هم سعی کنیم اینها را سیاسی نکنیم دانشگاه باید استقلال خودشان را داشته باشند.

نظر یک نماینده درباره ایده توافق موقت

نماینده مردم اراک با بیان اینکه ملت ایران اهل مذاکره و گفت و گو هستند، گفت: ایده توافق موقت مجهول است و زوایای آن برای ما مشخص نیست و نمی‌توان به چنین توافقی اعتماد کرد.«محمد حسن آصفری» در گفت و گو با ایرنا در مورد مطرح کردن ایده توافق موقت در مذاکرات وین گفت: موضوع توافق ایران با غرب باید شفاف باشد و طرح ایده توافق موقت معلوم نیست چه نتیجه ای برای کشور داشته باشد و نمی‌تواند مورد اعتماد ملت ایران واقع شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: غربی‌ها باید از طریق مذاکره صادقانه، مسائل و مشکلات خود را با ایران در میان بگذارند و ما علاقه مند هستیم که موارد و مسائل کشور را در قالب گفت و گو و مذاکره حل و فصل کنیم؛ البته به شرط اینکه پشت این توافقات و مذاکرات پایبندی و اجرای تعهدات طرف مقابل باشد.عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه ملت ایران با تمدنی چندین هزار ساله اهل مذاکره و گفت و گو هستند و از مذاکرات و تهدیدات هیچ ترسی ندارد تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید متوجه باشند با تهدید و فشار بر ملت ایران نمی‌توانند به اهداف خود برسند و اگر حرفی برای گفتن دارند، باید در قالب مذاکره مطرح کنند. وی با اشاره به مذاکرات برجامی و خروج آمریکا از این توافق‌نامه گفت: هنوز تکلیف آمریکا در توافق نامه پیشین مشخص نشده است. باید تکلیف مذاکرات گذشته ما با آمریکایی ها روشن شود و اقداماتی که آمریکایی ها باید بعد از امضای توافق به آن عمل کنند، اجرایی و عملیاتی شود.

ادعای چهره روحانی جنجالی در مورد خلع لباسش

سید مهدی صدرالساداتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی مدعی شد که بنا بر حکم دادگاه خلع لباس شده است. سید مهدی صدرالساداتی از فعالان فضای مجازی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام مدعی شد که دادگاه ویژه روحانیت در حکم تجدید نظر بخاطر شکایت مجدد سازمان اوقاف و امور خیریه از وی حکم به خلع لباس دائم روحانیت داده است.

انتقاد تند «عبدی» درباره تغییر ریل اصولگرایان از مخالف برجام به حامی توافق احتمالی وین

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب، تغییر موضع بنیادین اصولگریان و تبدیل آنان به حامی توافق احتمالی وین در دولت رئیسی را مورد انتقاد قرار داد و در توئیتی نوشت: فکر می‌کردم که برخی فعالان رسانه‌ای اصولگرا آن قدر صداقت و شجاعت دارند که اگر دولت منسوب به خودشان هم خلاف تحلیل‌های آنها عمل کرد آن را نقد کنند یا حداقل حمایت نکنند. ولی موضع آنها در برابر مذاکرات برجام و آمادگی برای گفتگو با آمریکا و سفر مسکو نشان داد که حقارت آنها حد ندارد.

مجوز مذاکره مستقیم با آمریکا خروجی کدام جلسه امیر عبداللهیان بود؟

روایتی از صادرکننده و زمان مجوز مذاکره با آمریکا منتشر شده است.هادی محمدی خبرنگار نزدیک به وزارت خارجه، روایتی از صادرکننده و زمان مجوز مذاکره با آمریکا منتشر کرد.

واکنش رئیس مجلس به اظهارات رئیس اتاق بازرگانی

پس لرزه‌های اظهارات جنجالی رئیس اتاق بازرگانی که چند وقتی است انتقادات شدید مجلسی‌ها را در پی دارد، امروز به ایستگاه رئیس مجلس رسید و قالیباف در پاسخ به تذکر یک نماینده به این ماجرا واکنش نشان داد.در جریان رسیدگی به طرح تحقیق و تفحص از شرکت سیاحتی علیصدر همدان، علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس در تذکری با بیان اینکه هر نماینده می تواند از همه امور کشور تقاضای تحقیق و تفحص داشته باشد که اتاق بازرگانی نیز یکی از این سازمان ها بود که تحقیق و تفحص آن از سوی نمایندگان مطرح شد، با اشاره به اظهارات یکی از مسئولان اتاق که مسائلی را به مجلس نسبت داد، گفت: آن ها سعی دارند یا نمایندگان را از تحقیق و تفحص منصرف کرده و یا نتیجه آن را پیشاپیش زیر سوال ببرند.

وی خطاب به قالیباف ادامه داد: از شما و آقای نیکزاد برای دفاع جانانه از مجلس تشکر می کنم اما می خواهم تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی خارج از نوبت و فوری پیگیری شود.محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: مسئول اتاق بازرگانی گفته که اظهارات من به این شکل نبوده است لذا ما نمی خواهیم وارد موضوع شویم و پیگیری های لازم را انجام می دهیم و از جایگاه مجلس دفاع کرده و می کنیم؛ اما نباید موضوعات را به یکدیگر ارتباط داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنان خاطرنشان کرد: یک تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی نیز از مدت ها پیش مطرح شده و در کمیسیون اقتصادی بررسی و به تصویب رسیده که در نوبت خود به صحن می آید و این تحقیق و تفحص به خاطر حرف های افراد نیست. ما انفعالی عمل نکرده و طبق روال قانونی اقدام خواهیم کرد.

گفتنی است؛ انتشار فیلمی از سخنان رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره موضع گیری اقتصادی برخی نمایندگان مجلس با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده بود. هرچند شافعی در توضیحات جدید اعلام کرد که این فیلم تقطیع شده و او قصد بی احترامی به مجلس را نداشته است، ماجرا به همین جا ختم نشد و نائب رئیس مجلس در جلسه هفته گذشته صحن علنی واکنش به اظهارات اخیر رئیس اتاق بازرگانی گفت که آقای شافعی در قد و قواره ای نیست که بگوید ما از مجلس پشتیبانی می کنیم، حرفی که او زده گنده تر از دهانش است.

منبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*