اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304366
تاریخ انتشار: 1400/11/06 11:52
استاندار در جمع بانوان شاغل استانداری به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام مادر و روز زن، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) دختر پیامبر اسلام (ص) سر منشا و مادر تمام معیارهای اخلاقی و سرمشق تمام زنان عالم است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، سیدعلی احمدزاده با تبریک روز زن به نقش پر رنگ مادران در رشد و ارتقای جامعه و اهمیت نقش مادری در تمامی جوامع بشری اشاره داشت و افزود: الگوپذیری از شخصیت و زندگی حضرت فاظمه (س) و درک کار‌ها و رفتار‌های ایشان و تطبیق آن با شرایط کنونی بر جامعه دینی ما ممکن است.

وی به اخلاق و منش حضرت فاطمه (س) برای تمامی زنان و مادران و نقش جاودانه و سعادتمندانه بانوان و مادران تاکید کرد و اظهار داشت: زنان جامعه دینی ما با پرورش فرزندانی صالح، طی سال های عمر پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور در همه عرصه های مختلف به راه روشن جامعه و پیشرفت و توسعه کمک کرده اند. 

استاندار با اشاره به سیره حضرت فاطمه(س) ریشه شجره طیبه پیامبر خدا و ۱۱ امام (ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: دخترم را فاطمه نامیدم زیرا خدای عز و جل او و کسی را که دوستدار او باشد از آتش جدا و دور کرده است، در جایی دیگر دلیل این نامگذاری را این گونه بیان کرده اند که از هر گونه بدی جدا و بریده شده است.

وی با بیان اینکه، برای حضرت فاطمه زهرا(س) القاب و صفات متعددی چون، فاطمه، زهرا، صدیقه، طاهره ذکر شده است گفت: ام ابیها از جمله کنیه های بانوی دو عالم است.

استاندار به جایگاه محبوبه خدا حضرت فاطمه زهرا(س) در سیمای قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن برای فاطمه زهرا(س) خصوصیات و ویژگی هایی را بر شمرده که برپایه آن به مقام انسان کامل دست یافته است و آیه تطهیر که به اراده خداوند بر پاکی اهل بیت(ع) و معصوم بودن امامان(ع) اشاره دارد، یکی از آنهاست.

وی به حدیث قدسی در خصوص جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: «یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما»‌ ای پیامبر اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی ‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌ کردم و اگر حضرت فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی‌ کردم.

احمدزاده با اشاره به زندگی پر ثمر و جهادگونه حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: فضایل و کمالات حضرت زهرا(س)، فضایل همه معصومان(ع) است، چون آن حضرت دختر خاتم پیامبران است و برای تولدش هم بشارت داده شد «انا اعطیناک الکوثر» و لذا بر همگان به ویژه جامعه زنان است تا از ایشان پیروی و تاسی جویند.

استاندار با بیان اینکه، حضرت زهرا(س) محبوبه الهی به عنوان انسان کامل سرمشق و نمونه عینی زنان عالم است، گفت: بربانوان و زنان و آحاد جامعه لازم است تا هرچه بیشتر و بهتر زندگانی نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) را الگوی خود قرار داده تا جامعه ای متعالی داشته باشیم و سعادت و رستگاری دنیا و آخرت را بدست آوریم.

احمدزاده در این نشست به دیدگاه ها، صحبت ها، نظرات، ایرادات و درخواست های بانوان گوش داد و تاکید کرد: به شایستگی، دانش، تجربیات و توانمندی های بانوان باور دارم و نسبت به خواسته های به حق آنها تاکید داشته و پیگیری خواهم کرد. 

استاندار به تقویت جایگاه، نقش و ارتقای بانوان تاکید کرد و گفت: به توانمندی های بانوان باور دارم و در حوزه های مختلف حتی حوزه عمرانی هم می توانند به خوبی شایستگی خود را نشان دهند.

وی تصریح کرد: در نقش آفرینی بین آقایان و بانوان فرقی نمی بینم اما گاهی نوع فعالیت ها ویژه و مردانه است.  

احمدزاده به پرورش و تربیت نیروی انسانی برای سطوح مختلف مدیریتی در حوزه بانوان تاکید کرد و گفت: بانوان ما نشان داده اند که توانایی بالایی دارند و می توانند با انگیزه بیشتر وظایف، فعالیت ها و کارها را حتی با کیفیت بهتر به انجام  رسانند. 

  

در این نشست از سوی استاندار از زحمات و تلاش های بانوان شاغل در استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها تجلیل شد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*