اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304491
تاریخ انتشار: 1400/11/21 13:37
در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست صورت گرفت؛
تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و پارک فناوری پردیس به منظور اجرای همکاری فناورانه به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از بانگ اقتصاد، در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با حضور مدیران شرکت صنایع ملی پتروشیمی، مدیران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و رئیس پارک فناوری پردیس تفاهم نامه همکاری به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه که به امضای سید امید شهیدی نیا؛ مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مهدی صفاری نیا؛ رئیس پارک فناوری پردیس رسید، مقرر است زمینه استفاده حداکثری شرکت های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر از ظرفیت شرکت های دانش بنیان فراهم شود.
بر اساس این گزارش، 30 درصد از تولیدات صنعت پتروشیمی کشور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر است و بر پایه این تفاهم نامه با تجمیع تقاضای فناورانه در منطقه ماهشهر، امکان بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در اجرای پروژه‌های این منطقه فراهم خواهد شد.
این پروژه ها در موارد مختلف همچون استفاده از شرکت های دانش بنیان در زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی، استفاده از این شرکت ها در حل معضلات محیط زیستی در منطقه ماهشهر و بهینه‌سازی مصرف انرژی در نظر گرفته شده است.
بر اساس این تفاهم نامه، به منظور آشنایی نزدیک با چالش های این منطقه و ارائه راهکارهای فناورانه توسط شرکت های دانش بنیان، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر امکان استقرار و ایجاد زیرساخت برای شرکت های دانش بنیان را فراهم خواهد کرد. به همین منظور به شرکت های دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس این امکان داده شده است تا با حضور در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر ضمن بررسی معضلات و چالش های موجود در صنعت پتروشیمی، راهکارهای فناورانه خود برای کمک به صنعت پتروشیمی ارائه دهند.

برچسب ها:
عصرجهان ؛ بانگ اقتصاد ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*