اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304529
تاریخ انتشار: 1400/11/24 14:03
سخنی با رییس مجلس شورای اسلامی؛
محمد باقر قالیباف: امروز خطابم به کارآفرینان منطقه ترشیز این است که منطقه شما پر از ثروت است؛ به میدان بیائید و وظیفه ما این است که فرصت فراهم کنیم و موانع را از سر راه برداریم و اجازه ندهیم کارآفرین و جوان و مدیر و زحمتکشی بخواهد کار کند و فرصت را از وی بگیرد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از دبنا، دکترمحمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی طی روزهای اخیر طی سخنانی از ورود مدیران جوان ونخبه وانقلابی به بدنه مدیریتی کشور سخن گفت.
رییس قوه مقننه گفت : باید فرصت را برای مردم فراهم کنیم و گاهی با قانونگذاری و یا بد اجرا کردن قانون مانع محرومیت‌زدایی شده‌ایم و اینها اشکالات ما است، ما مکلف هستیم شبانه‌روز خواب و خوراک نداشته باشیم و با اراده دوران دفاع مقدس کار کنیم.


وی افزود: امروز خطابم به کارآفرینان منطقه ترشیز این است که منطقه شما پر از ثروت است؛ به میدان بیائید و وظیفه ما این است که فرصت فراهم کنیم و موانع را از سر راه برداریم و اجازه ندهیم کارآفرین و جوان و مدیر و زحمتکشی بخواهد کار کند و فرصت را از وی بگیرد؛ در مجلس با هیچکس عهد اخوت نداریم و می‌خواهیم کارآمدی دین در عرصه اقتصاد جامعه را نشان دهیم. قانونی در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد که در زمینه رفع موانع اشتغال است و اجازه ندهیم مردم در بورکراسی اداری گرفتار شوند.
اما داستان اصناف ومجلس
آقای دکتر قالیباف بزرگوار واقعیت در عمل چیز دیگریست. شما رابه خوبی میشناسم واز نزدیک با شما کارکردم وهمیشه روحیه جهادی شما راتحسین کرده ام. اما آقای قالیباف چند آیا را می دانید آیا؟ اگر پاسخی برای این آیا ها بدهید وراه حلی را اجرای کنید که در طی آن مدیران جدید وجوان وارد چرخه انحصاری وبسته هیات مدیره اصناف بشوند در آن صورت ناخرسندی مقام معظم رهبری ازاقتصاد دهه۹۰ کاهش خواهد یافت.
آیا می دانید در همین مجلس انقلابی تعدادی از نمایندگان تلاش دارند تا مصوبه مجلس شورای اسلامی که راه ورود مدیران جوان ونخبه به اصناف را باز کرده است را طوری تفسیر کنند که راه ورود جوانان بسته بماند؟ آیا می دانید اگر مجلس انقلابی فقط یکبار قاطعانه براساس آنچه که نظر کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفته است دراجرای ماده ۲۲ قانون نظام صنفی احراز هویت فرد صنفی رابا استناد به کدملی اعلام کند وهر فرد براساس کدملی مشمول ماده ۲۲ قانون نظام صنفی شد طبق قانون با وی رفتار شود چه اتفاق وتحولی نوینی در عرصه مدیریتی کشور رخ می دهد که بیانگر روحیه جهادی دوران دفاع مقدس است.
آقای رییس مجلس شورای اسلامی
در ایران اسلامی بیش از دومیلیون ۵۰۰هزار واحدصنفی داریم که در قالب ۸۳۰۰ اتحادیه صنفی در ۳۸۰ اتاق اصناف شهرستان فعالیت دارند. حدود ۴۵ هزار نفر عضوهیات مدیره ومدیر ورییس اتحادیه وکمیسیون واتاق اصناف هستند. خواهش می کنم یکبار دیگر این اعداد وارقام را مطالعه کنید.
تحت هیچ شرایطی چرخش مدیران در این جمعیت مدیران صنفی وجود ندارد ونمی گذارند غیر خودی وارد هیات مدیره ها شود. در طول تاسیس اتحادیه وتاریخ اصناف فقط انگشت شمار رییس عوض شد آن هم به واسطه اینکه آنقدر رییس ماند تا مرگ صندلی ریاست را از او گرفت. همین الان روسای اتحادیه های داریم که براثر سرطان وسکته فلج شده است اما با واکرهفته ای یکبار به اتحادیه می آید اما حاضر به تحویل دادن میز ریاست نیست.
آقای دکتر قالیباف
از این موارد تا دلت بخواهد اسناد وجود دارد. از هرچی بخواهید سند وجود دارد.اما بالاخره قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد ودر ماده۲۲ قانون نظام صنفی کور سوی امیدی دردل جوانان وافرادی که می خواستند وارد چرخه مدیریتی اصناف بشوند وخودی نشان بدهند روشن شد ولی خیلی زود شعله هایش توسط همین ۴۵ هزار عضو هیات مدیره وروسای دایمی ومادام العمر اصناف خاموش شد. چرا؟
اول اینکه تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی گفته است فرد صنفی … وقدر قدرت های اصناف وروسای مادام العمر اصناف به این موضوع تشکیک وارد کردند که منظور فرد صنفی کدملی نیست ومی می توانیم شرکت حقوقی تاسیس کنیم ویا از این اتحادیه به اتحادیه دیگر برویم وهمچنان رییس بمانیم.در عمل هم موفق شدند تا الان نگذارند هیچ اتفاقی در اصناف آنگونه که مدنظر قانون گذارو وشورای نگهبان بود رخ دهد. هیچ مقام مسوول ونهادنظارتی وحتی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی یکبار از این بزرگواران جلوی رسانه ها نپرسیدند که ریاست اتحادیه چه منفعتی دارد که تا این اندازه اصرار به ماندن دارید؟
جالب تراینجاست که در تاریخ ۲۹/۹/۱۳۹۹ هیات عمومی دیوان عدالت اداری رای به اجرای ماده ۲۲قانون نظام صنفی داد اما ازآن تاریخ تا لحظه ای که دارید این متن را می خوانید لابی های روسای مادام العمر در اصناف در مجلس شورایاسلامی چنان قوی بود که خیلی از این روسای مادام العمر باوجود اینکه اعتبارنامه هایشان سالها وماههاست تمام شده است حاضرنیستند صندلی را تحویل بدهند وتازه می خواهند با ادغام اتحادیه در اتحادیه دیگر به ریاست بپردازند.
آقای رییس مجلس شورای اسلامی
گردش مدیران وجوانان ونخبگان در اصناف ایران با این شرایط اصلا امکان پذیر نیست واگر بار دیگر به شهری تشریف بردید در همه عرصه ها شاید بتوانید از گردش نخبگان بگویید ولی دیگر از اصناف واقتصاد داخلی نام نبرید.
اگر می خواهید اقتصاد داخلی وعرضه محصولات تولید کنندگان داخلی را داشته باشید راهی جز تغییر وتحول در سیستم توزیعی کشور ندارید واگر بخواهید دراین بخش اقتصادی موفق شوید باید گردش مدیران وروسای اتحادیه ها داشته باشید . برای اینکه گردش مدیران ۴۵ هزارنفری در اصناف داشته باشید واصنافی داشته باشید که مجهز به علم وتکنولوژی نوین ودانش همراه با تجربه بازار باشد مجلس انقلابی برای یکبار آخرین بارو شفاف اعلام کند که ملاک احراز هویت فردصنفی داوطلب جهت عضویت در هیات مدیره اتحادیه های صنفی کدملی فردصنفی استو هرفردی که با کدملی اش مشمول رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری وتبصره یک قانون نظام صنفی شد نمی تواند دیگر برای همیشه عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی شود.
آقای دکتر قالیباف، اگر مجلس انقلابی این نامه را ابلاغ کرد هم حرمت قانون مجلس شورای اسلامی نگه داشته می شود وهم حرمت رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری حفظ می گردد مردم لمس می دانند مجلس شورای اسلامی به گردش مدیران ونخبگان در مدیریت کشور به طور جدی وعملی اعتقاد دارد وپیگیراست.
در این صورت کارآفرینان می توانند به رفع موانع اشتغال وگرفتن پروانه کسب وحتی رسیدن محصولات تولید داخلی با قیمت مناسب وواقعی بدون دخالت دلالان زائد امیدوار باشند.

برچسب ها:
عصرجهان ؛ دبنا ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*