اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30458
تاریخ انتشار: 1395/02/23 01:14
فرماندار بهمئی:
قرار نیست هر کس پسرخاله خود را در این پروژه‌ها به کار بگیرد و بعد هم بخواهند حقوق همه این افراد را از یک طرح پرداخت کنند و چیزی ته کاسه نماند.

اعتبارات اختصاصی نفت به شهرستان بهمئی تاکنون در این شهر هزینه نشدند تا سود شهروندان لیکک از ۷۰ حلقه چاه این منطقه تنها دود و آلودگی باشد؛ وزارت نفت از ناتوانی مسئولان شهرستانی برای جذب این اعتبارات می‌گوید، فرماندار بهمئی گلایه‌مند عدم همکاری مدیران کل استانی است و استاندار نیز دستور پیگیری ویژه این موضوع را داده است تا بلکه قبل از برگشت خوردن این اعتبارات و بهانه‌جویی‌های وزارت نفت، مرهمی بر دردهای شهروندان بهمئی و کوچه‌های خاکی لیکک باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان،شهر لیکک به عنوان یکی از شهرهای نفت‌خیز ایران، بر اساس قانون ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت به آن اختصاص داده شد که حدود ۱۱۰ میلیارد ریال آن در اختیار اداره‌کل راه و شهرسازی برای هزینه‌کرد در راه‌های روستایی و معابر شهری قرار گرفته است.
سلطانعلی رحمانی در همین زمینه گفت: ۱۶ میلیارد تومان پول نفت این شهرستان سودی برایمان نداشته در حالی که باید راه‌ها روستایی ما تاکنون آسفالت و افتتاح می‌شدند، اما هنوز در گیر و دار جذب این اعتبارات هستیم.
فرماندار بهمئی افزود: در  حوزه جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن کارهایی شده ولی در حوزه راه و شهرسازی که بیشترین اعتبارات مربوط به این حوزه است تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده و این موضوع قابل پذیرش نیست.
برخی می‌خواهند اعتبارات نفت را صرف پرداخت حقوق به پسرخاله‌های خود کنند
وی با انتقاد از عملکرد اداره‌کل راه و شهرسازی در این شهرستان، ادامه داد: برخی می‌خواهند اعتبارات پروژه‌هایی که باید از این محل، تکمیل و تحویل مردم داده شوند را صرف پرداخت حقوق نیروهایی کنند که بدون آگهی و ضوابط به کار گرفته شدند.
رحمانی تصریح کرد: در حضور استاندار هم گفتم که اگر فرماندار بهمئی کاره‌ای است باید این نیروها برگردند و از طریق آزمون و بر اساس قانون و عدالت ه کار گرفته شوند چرا که قرار نیست هر کس پسرخاله خود را در این پروژه‌ها به کار بگیرد و بعد هم بخواهند حقوق همه این افراد را از یک طرح پرداخت کنند و چیزی ته کاسه نماند.
بنا به همین گزارش قانون ۲ درصد اعتبارات نفت برای مناطق نفت‌خیز که البته امسال به سه درصد افزایش یافت، می‌تواند مرهمی باشد بر درد شهروندان این استان که تاکنون از نفت جز دود و آلودگی چیزی عایدشان نشده است.
وزارت نفت می‌گوید مسئولان بهمئی توان جذب اعتبارات ۲ درصد نفت را ندارد
این محرومیت در شهرستان بهمئی نگرانی‌های بیشتری هم دارد به طوری که سهمیه اختصاص به این شهرستان از محل اعتبارات نفت یا جذب نمی‌شود یا به درستی هزینه نمی‌شود.
پیش از این وزارت نفت در همین خصوص اعلام کرده که شهرستان بهمئی و مرکز آن شهر لیکک توان جذب اعتبارات نفتی را ندارد و این موضوع را علت عدم اختصاص بخشی از این اعتبارات بیان کرده است؛ موضوع تأسف‌برانگیزی که اگر صحت داشته باشد باید فکری به حال ضعف مدیران این شهرستان کرد.
بخشی از این اعتبارات مربوط به آسفالت معابر شهری است که در حال حاضر کوچه‌های شهر لیکک عمدتا خاکی هستند ولی دود ناشی از ۷۰ حلقه چاه نفت این شهرستان هر روز در آسمان این شهر و ریه‌های شهروندانش است؛ این در حالی است که مسئولان وزارت نفت می‌گویند، مدیران این شهرستان توان جذب اعتبارات را ندارند!
وزارت نفت دنبال بهانه است، مسئولان لیکک و مدیران کل کهگیلویه و بویراحمد ضعیف عمل می‌کنند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص از اهتمام مسئولان به جذب این اعتبارات می‌گوید و از مدیران کل این استان از جمله راه و شهرسازی می‌خواهد که زمینه جذب و هزینه این اعتبارات را فراهم کنند.
روندی که اگر مدیران و فرماندار شهرستان بهمئی به خود نیایند و مدیران کل دستگاه‌ها نیز عزم لازم را نداشته باشند، با توجه به تمایل و بهانه جویی وزارت نفت در شانه خالی کردن از این تعهد قانونی، شاهد خواهیم بود که اعتبارات نفت در بهمئی جذب نشده و برگشت بخورند.
اگر چه فرماندار بهمئی معتقد است که این شهرستان مانند موتورسیکلتی است که دیگر رانندگان آن را به عنوان وسله نقلیه به رسمیت نمی‌شناسند و بوق می‌زنند که کنار برود تا آنها رد شوند ولی این توجیه برای ضعف مدیریتی پذیرفته نیست و امیدواریم مدیرکل راه و شهرسازی که بیش از دو سوم این اعتبارات در حوزه مدیریتی آن است، بتواند با تدبیر و جدیت و با همکاری همه مسئولان این اعتبارات را جذب و در مسیر کاهش مشکلات شهروندان بهمئی هزینه کند؛ موضوعی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعد از شنیدن گزارش فرماندار بهمئی دستور پیگیری ویژه آن را داده است.
منبع/ریواس جنوب

برچسب ها:
فرماندار بهمئی ؛ بهمئی ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


شهروند
|
Iran
|
1395/02/23 14:47
  +0

  -0
پاسخ
بابا منطقه محروم اقای استاندار تورو قران بفکر مردم باش نزار حقشون پایمال بشه...
اگاه
|
Iran
|
1395/02/23 23:47
  +0

  -0
پاسخ
متاسانه هم فرماندارضعیفه هم مدیرانش وقتی راننده یایه یک را بزارن رییس اداره راه ومدیرانش خارج ازشهرستان زندگی کنند معلومه کسی نیست پیگیری کنه باید زودترازاین به فکرمردم محروم بهمیی می افتادید اصلا مدیر راه جرات داره بامدیرکلش حرف بزنه فقط به فکر اینه چندروزی توی بهمیی رییس باشه وماشین سواری کنه اقای فرماندار تکونی بخور ازنیروهای متخصص بومی استفاده کن تابجای رفت وامد به فکر کارمردم باشند
حمید
|
Iran
|
1395/02/24 23:48
  +0

  -0
پاسخ
چرا کسی پیگیری نمیکنه چرا تو بهمیی مدیران ایقد ضعیفن؟؟؟؟؟ و همه ساکن بهبهانن ها؟؟؟؟؟ اخه مدیری که تو مشکلات نباشه چه مدیریه؟؟؟ حاجی عدل انتظار داریم....
بیژن
|
Iran
|
1395/02/25 12:21
  +0

  -0
پاسخ
واقعا که فرماندار به این ضعیفی تاحالا ندیدیم
علی
|
Iran
|
1395/02/26 02:02
  +0

  -0
پاسخ
آقای فرماندار وقتی روسای ادارات غیر بومی هستند نتیجه همین می شود.رئیس قبلی اداره راه حدود 7 سال مدیر راه بهمئی بودند در حالیکه منزلش بهبهان بود. سر جمع مسیر رفت و برگشت بهبهان به لیکک 86 کیلومتر است که اگر در 365 ضرب شود عدد 31390 کیلومتر در طول یک سال به دست می آید و اگر همین عدد در 7 سال ضرب شود عدد219730 به دست می اید و اگر همین عدد را تقسیم بر 13 کلومتر تقسم کنیم(میانگین مصرف بنزین پیکاب در 100 کیلومتر) عدد 16902 به دست می اید حالا همین عدد را ضرب در 1000 تومان (قیمت بنزین) نمائیم عدد 16902000 میلیون تومان فقط میزان بنزین این مدیر بود
جواد
|
Iran
|
1395/02/26 14:43
  +0

  -0
پاسخ
آقا حسابت ندرسته این اقا با ماشین پیکاپ که در مسیر لیکک بهبهان در تردد باشه روزانه حداقل 14 لیتر بنزین مصرف می کنه یعنی روزی 14000 هزار تومان که در 365 روز و در مدت 7 سال ضرب شود عدد 35770000 به دست میاد یعنی فقط هزینه بنزین این مدیر غیر بومی برای بهمئی سی و میلیون و هفتصد و هفتاد هزار تومان بود این فقط یه رقمش/ بعد فرماندار نیروه های غیر بومی را به جرم عدم همسوئی با دولت برکنار نمائید اونوقت غیر بومی مصون هستند
لیککی
|
Iran
|
1395/02/26 19:44
  +0

  -0
پاسخ
جهت اطلاع شما تازه مدیرجدید راه وشهرسازی که ازدهدشت آوردند مسیرش بیشتر وهزینه سوخت واستهلاکش سه برابر شده ایشون هم هرروز باپیکاب میره دهدشت ومیادپس چرا نیروی بومی نگذاشتند که توی شهرلیکک باشه

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*