اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304630
تاریخ انتشار: 1400/12/04 15:05
یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه سرفه هم جزو علائم و هم جزو عوارض ناشی از ابتلا به سویه "اُمیکرون" محسوب می شود، گفت: این سرفه ها تنها تا 10 روز نشانه علائم بیماری بوده و احتمال انتقال ویروس از طریق آنها وجود دارد.

به کزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از ایرسا آنلاین، دکتر علیرضا جانبخش با اشاره به علامت بارز “سرفه” در مبتلایان سویه جدید “اُمیکرون”، گفت: سرفه در این بیماری هم جزو علائم است و هم جزو عوارض محسوب می شود.

وی افزود: اغلب مبتلایان به “اُمیکرون” علائم سرفه را دارند که تا مدتی پس از بیماری هم ماندگار است.

جانبخش خاطرنشان کرد: در ۱۰ روز ابتدای ابتلا، این سرفه ها علائم بیماری است و در این مدت امکان انتقال ویروس از طریق این سرفه ها به افراد دیگر وجود دارد.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: پس از گذشته ۱۰ روز ماندگاری سرفه ها جزو عوارض ناشی از این بیماری است و خطری برای دیگران ندارد.

جانبخش درخصوص خطرات این عارضه گفت: در صورتی که فرد در کنار سرفه، تنگی نفس و کاهش سطح اکسیژن نداشته باشد، این سرفه ها برای فرد خطرناک نبوده و تنها نشانه التهاب نای است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد در کنار سرفه تنگی نفس یا افت سطح اکسیژن خون دارند، باید به پزشک مراجعه کرده تا میزان درگیری ریه ها مشخص شود.

  • منبع خبر : ایسنا
برچسب ها:
ایرسا آنلاین ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*