اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30476
تاریخ انتشار: 1395/02/24 21:53
کارشناس مشاوره و سلامت آموزش و پرورش ماهشهر خبر داد:
دوره آموزشی هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و انتخاب رشته آنان در پایه دهم در ماهشهر با شرکت کلیه مشاوران مدارس و مدیران دبیرستانهای متوسطه اول در سالن امور تربیتی ماهشهر بر گزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان ایرج آبادی نیا کارشناس مشاوره و سلامت آموزش و پرورش ماهشهر در گفتگوی با جلال کاووسی خبرنگار ما اظهار داشتند؛ دوره آموزشی هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و انتخاب رشته آنان در پایه دهم  در ماهشهر با شرکت کلیه مشاوران مدارس و مدیران دبیرستانهای متوسطه اول در سالن امور تربیتی ماهشهر بر گزار گردید.
آبادی نیا ادامه داد: در این دوره که در چهار روز اجرا می شود و 24 ساعت باز آموزی است مشاوران و مدیران با آیین نامه جدید هدایت تحصیلی و قوانین مربوطه آشنا می شوند.

کارشناس مشاوره و سلامت آموزش و پرورش ماهشهر افزودند دانش آموز در سه شاخه کار دانش، فنی و حرفه ای  و نظری که شامل علوم انسانی، معارف اسلامی، علوم تجربی و ریاضی فیزیک است هدایت می شوند .در این دوره با تاکید بر رشته های کار دانش و فنی و حرفه ای و هدایت آنان به این شاخه ها در آینده دانش آموزان مهارت لازم را جهت جذب در بازار کار فرا گیرند.
انتخاب رشته در  دو بخش  مورد توجه قرار میگیرد.

1- نمرات دانش آموز در سه پایه هفتم و هشتم و نهم  متوسطه اول که 35امتیاز دارد
2-نمرات مشاوره ای که شامل نظر خواهی از دبیران، نظر خواهی از ولی و دانش آموز. نظر مشاور با توجه به بررسی ها و شناخت ایجاد شده و نمرات دو آزمون استعداد و رغبت شعلی دانش آموز که جمعا 65 امتیاز دارد .
حاصل جمع امتیازات مشاوره ای و امتیازات نمرات دانش آموز ، اولویت رشته ها را مشخص می کند.
در ادامه از والدین انتظار هست که آگاهی بخشی نمایند ولی هیچ اجباری در انتخاب رشته دانش آموز صورت نگیرد و خود دانش آموز انتخاب نهایی را انجام دهد .
ایرج آبادی نیا-کارشناسی مشاوره آموزش و پرورش ماهشهر

برچسب ها:
ماهشهر ؛ بندر ماهشهر ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*