اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304796
تاریخ انتشار: 1400/12/19 19:11
آبراموویچ و ۶ اولیگارش دیگر روسیه امروز تحریم شدند. بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا درباره این تحریم‌ها گفت: «هیچ پناهگاه امنی برای کسانی که از این تهاجم حمایت کردند وجود ندارد.

دولت بریتانیا اموال مالک اهل روسیه باشگاه چلسی را مصادره کرد و او دیگر نمی‌تواند این باشگاه را بفروشد.

به گزارش ایرنا؛ رسانه‌های بریتانیایی خبر دادند که در ادامه موج تحریم‌های گسترده علیه روسیه پس از آغاز تهاجم نظامی این کشور به اوکراین، امروز دولت بریتانیا اعلام کرد که «رومن آبراموویچ» هم به فهرست تحریم‌ها اضافه شده است. به این ترتیب دارایی‌های آبراموویچ از جمله باشگاه چلسی مسدود می‌شود و او حق معامله با افراد و شرکت‌های بریتانیایی را ندارد و مشمول ممنوعیت سفر و تحریم‌های حمل و نقل نیز می‌شود.

آبراموویچ که از سال ۲۰۰۳ سهام باشگاه چلسی را خریده بود، ‌ پس از آنکه جنگ در اوکراین آغاز شد و موج انتقادات علیه او به راه افتاد، اعلام کرد که این باشگاه را به فروش می‌رساند. در روزهای گذشته هم پیشنهاداتی برای خرید چلسی مطرح شده بود اما به نتیجه نرسید.

با تحریم جدیدی که دولت بریتانیا وضع کرده است، آبراموویچ حق فروش باشگاه خود را ندارد.

البته به نوشته رسانه‌ها، این باشگاه می‌تواند فعالیت خود را در ادامه فصل دنبال کند ولی حق خرید و فروش هیچ چیزی از جمله بلیت مسابقات یا بازیکنان را ندارد. این باشگاه حتی نمی‌تواند با بازیکنان فعلی خود هم تمدید کند.

در روزهای گذشته باشگاه بارسلونا تا آستانه عقد قرارداد با آندریاس کریستنسن بازیکن چلسی قرار گرفته بود اما به نظر می‌رسد با تحریم جدید، این انتقال هم منتفی شود.

آبراموویچ و ۶ اولیگارش دیگر روسیه امروز تحریم شدند. بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا درباره این تحریم‌ها گفت: «هیچ پناهگاه امنی برای کسانی که از این تهاجم حمایت کردند وجود ندارد.»



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*