اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304813
تاریخ انتشار: 1400/12/20 22:24
تیم منصوریان سخت‌تر از حد انتظار
استقلال توانست در دیداری سخت، با تک گل امیرحسین حسین زاده به پیروزی رسیده تا فاصله 6 امتیازی خود با پرسپولیس را حفظ کند.

استقلال در دیداری سخت و دشوار توانست با یک گل از سد صنعت نفت عبور کند. آبی پوشان در این بازی موقعیت چندان جدی به حریف ندادند اما دیدار دو تیم در نهایت به سود شاگردان مجیدی به پایان رسید و آنها در روزی که استحقاق پیروزی را داشتند، برنده از زمین خارج شدند.

استقلال دقایق ابتدایی را با چند موقعیت نصف و نیمه آغاز کرد ولی بازیکنان این تیم نتوانستند فرصت جدی گلزنی را خلق کنند. در دقیقه 10 نخستین فرصت جدی بازی خلق شد. ارسال صالح حردانی با ضربه سر آرمان رمضانی همراه شد که فرزین گروسیان سنگربان آبادانی ها با یک واکنش دیدنی، توپ را دور کرد.

دو دقیقه بعد رافائل سیلوا مدافع جدید آبی ها می توانست برای تیمش گلزنی کند. ارسال کرنر مهدی مهدی پور با ضربه سر این مدافع همراه شد که توپ او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه نیز ضربات شروین بزرگ و جعفر سلمانی نیز راهی به درون دروازه دو تیم پیدا نکرد.

حسین زاده می توانست از پاس خوب یامگا استفاده کند ولی مدافع آبادانی ها برای او ایجاد مزاحمت کرد و این توپ از دست رفت. بالاخره استقلال در دقیقه 32 توانست قفل دروازه حریف را باز کند. ارسال خوب یامگا در دهانه دروازه به حسین زاده رسید و این بازیکن کوتاه قامت با پرشی دیدنی و بالاتر از امید خالدی، دروازه گروسیان را باز کرد.

در ادامه اتفاق خاصی در نیمه نخست رخ نداد و بازی با همان برتری یک گله آبی ها به پایان رسید. در نیمه دوم نیز استقلال فرصت های خوبی برای گلزنی داشت. این تیم در دقیقه 53 توسط عارف غلامی به گل رسید اما کمک داور این گل را به نشانه آفساید مردود اعلام کرد.

لحظاتی بعد نیز مهدی پور می توانست اختلاف را به عدد 2 برساند که چنین نشد. پاس خوب حسین زاده درون محوطه جریمه به این بازیکن رسید که او در مصافی تک به تک با سنگربان صنعت نفت، توپ را به طرز عجیبی به بیرون زد. در دقیقه 70 صالح حردانی پس از ورود به درون محوطه جریمه، با شوتی بی دقت موقعیت خوبی را از دست داد.

در دقایق پایانی بازی استقلال یک موقعیت خوب را به دست آورد. شوت ارسلان مطهری در حال خروج از زمین مسابقه بود که یامگا توپ را از آن خود کرد اما این بازیکن با تعللی، عجیب توپ را به گروسیان واگذار کرد. در ادامه نیز تلاش صنعت نفت برای رسیدن به گل بی نتیجه بود و آبی ها نیز موقعیت چندان مهمی را به روی دروازه حریف خلق نکردند تا این بازی با همان تک گل حسین زاده به پایان برسد.

بدین ترتیب استقلال با حفظ صدرنشینی، به امتیاز 54 رسید و فاصله شش امتیازی را با پرسپولیس حفظ کرد تا شاگردان مجیدی با دست پر به پیشواز دربی پایتخت بروند.
بازی از هفته بیست و دوم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر 
جمعه: 20/12/1400 ؛ ساعت: 20:00 
ورزشگاه: آزادی تهران /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: اشکان خورشیدی / کمک ها: علی میرزابیگی – محمدعلی پورمتقی ؛ داور چهارم: حسین زمانی / ناظر: مسعود مرادی

ترکیب استقلال:

  • سیدحسین حسینی
  • صالح حردانی (81- وریا غفوری)
  • رافائل سیلوا
  • عارف غلامی
  • جعفر سلمانی
  • مهدی مهدی‌پور
  • عزیزبک آمانوف (81- سعید مهری)
  • رضا آذری (46- زبیر نیک نفس)
  • امیرحسین حسین‌زاده
  • کوین یامگا
  • آرمان رمضانی (57- ارسلان مطهری)
    سرمربی: فرهاد مجیدی

 


ترکیب صنعت نفت:

  • فرزین گروسیان
  • رضا یزدان دوست
  • میثم تهی دست
  • احمد شریعت زاده (39- سیدفاخر تهامی)
  • امید خالدی
  • مهدی حنفی (71- رضا جبیره)
  • محمود مطلق زاده (90- امید حامدی فر)
  • حسن بیت سعید
  • محمدرضا غبیشاوی (39- مهدی ممی زاده)
  • طالب ریکانی
  • شروین بزرگ (71- حکیم نصاری)
    سرمربی: علیرضا منصوریان

 

شرح گل ها:


استقلال یک – صنعت نفت صفر (دقیقه 32: امیرحسین حسین زاده): پس از همکاری تیمی آبی ها، پاس سلمانی به کوین یامگا رسید و این بازیکن با یک ارسال دیدنی توپ را به دهانه دروازه فرستاد که امیرحسین حسین زاده وینگر کوتاه قامت آبی ها با یک پرش بلند، بالاتر از امید خالدی با یک ضربه سر دروازه گروسیان را باز کرد و گل نخست بازی را به ثمر رساند.

بهترین بازیکن زمین:
رافائل سیلوا مدافع استقلال فراتر از حد انتظار ظاهر شد و حتی فرصت خلق یک موقعیت جدی را به مهاجمین حریف نداد. در کنار او، عارف غلامی نیز بسیار خوب و موثر ظاهر شد و روز درخشانی را سپری کرد. با این وجود، امیرحسین حسین زاده در فاز تهاجمی بی نظیر ظاهر شد. وینگر جوانی که با وجود قد کوتاهش، با ضربه سر یک گل سه امتیازی به ثمر رساند و 2 پاس کلیدی نیز به هم تیمی هایش داد. در روزی که تمام بازیکنان استقلال خوب ظاهر شدند، حسین زاده عالی ظاهر شد.


اتفاق ویژه:
علیرضا منصوریان تنها سرمربی استقلال بود که تاکنون برابر فرهاد مجیدی متحمل شکست نشده بود. او برخلاف دیگر سرمربیان لیگ برتری که سابقه حضور در استقلال را داشته اند، در مصاف های قبلی برابر مجیدی بدون شکست بود و امروز بالاخره رکورد او نیز شکسته شد تا فرهاد بتواند مچ هم تیمی سابقش را بخواباند.

لحظات حساس:
دقیقه 3: استقلالی ها در حمله ای چند دامنه، دروازه صنعت نفت را تهدید کردند که شوت عزیزبک آمانوف پس از برخورد به مدافع صنعت نفت، دور شد.

دقیقه 10: ارسال صالح حردانی از سمت راست با ضربه سر آرمان رمضانی همراه شد که فرزین گروسیان به زیبایی توپ را مهار کرد.

دقیقه 11: در دقایقی که استقلال کاملا به روی دروازه صنعت نفت خیمه زده بود، ارسال خطرناک جعفر سلمانی از سمت چپ را امید خالدی در دهانه دروازه دفع کرد.

دقیقه 12: ارسال کرنر مهدی پور به روی دروازه با ضربه سر رافائل سیلوا همراه شد و در شرایطی که گروسیان تنها مسیر توپ را دنبال می کرد، به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه صنعت نفت به بیرون رفت.

دقیقه 14: شوت محکم و ناگهانی شروین بزرگ از زاویه کاملا بسته به تور کنار دروازه برخورد کرد.
دقیقه 15: ارسال جعفر سلمانی از سمت چپ در آستانه ورود مستقیم به دروازه نفت بود که گروسیان با واکنشی به موقع، توپ را مهار کرد.

دقیقه 18: ارسال یامگا به روی دروازه نصیب حسین زاده شد. این بازیکن با یک استپ و حرکت بدن خوب، می توانست دروازه گروسیان را تهدید کند ولی مزاحمت مدافع صنعت نفت و تعلل این بازیکن، باعث از دست رفتن این موقعیت خوب شد.

دقیقه 29: در لحظاتی که بازی کاملا آرام و بدون خلق موقعیت خاصی دنبال می شد، شوت رضا آذری در بین راه به آرمان رمضانی برخورد کرد.

دقیقه 41: شوت راه دور طالب ریکانی با فاصله زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 43: یک ضربه کاشته و ارسال بازیکنان صنعت نفت به شروین بزرگ رسید که ضربه سر این بازیکن کم جان بود و حسینی به راحتی توپ را مهار کرد.

دقیقه 53: ارسال کرنر مهدی مهدی پور پس از برخورد به شروین بزرگ مقابل عارف غلامی قرار گرفت و این بازیکن موفق به باز کردن دروازه صنعت نفت شد اما کمک داور با تصور اینکه بازیکن استقلال به غلامی پاس داده، این گل را آفساید اعلام کرد.

دقیقه 56: حرکت دیدنی عزیزبک آمانوف و پاس این بازیکن به حسین زاده، فرصت بسیار خوبی را برای این بازیکن فراهم کرد که پاس رو به بیرون حسین زاده در مقابل دروازه برابر مهدی پور قرار گرفت که این بازیکن در عین ناباوری و در مصاف تک به تک با گروسیان گلر میهمان توپ را به بیرون زد.

دقیقه 64: پاس خوب آمانوف به سمت چپ را سلمانی کنترل کرد اما ارسال این بازیکن از کیفیت خوبی برخوردار نبود.
دقیقه 70: فرصت خوب گلزنی برای صالح حردانی به وجود آمد که این بازیکن پس از ورود به درون محوطه جریمه، ضربه اش را به سمت دروازه صنعت نفت زد که شوت او به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 79: شوت راه دور محمود مطلق زاده از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 83: شوت ارسلان مطهری خوب نبود ولی درحالیکه این توپ در حال بیرون رفتن بود، یامگا توانست توپ را پیش از خروج از زمین کنترل کند و در حالیکه این بازیکن چند نفر از هم تیمی هایش را روی دستش داشت، با حرکتی عجیب توپ را به گروسیان تقدیم کرد.
دقیقه 88: شوت محکم مهدی پور از پشت محوطه جریمه با بیشترین اختلاف ممکن به بیرون رفت.

 

در حاشیه:

* روی سکوهای استادیوم آزادی طرح موزائیکی با شماره 7 فرهاد مجیدی به نمایش در آمده است.

*پیش از شروع بازی ارسلان مطهری به سمت علیرضا منصوریان رفت و با سرمربی نفت خوش و بش کرد و با این مربی عکس یادگاری گرفت. مطهری در نفت تهران شاگرد منصوریان بود. سعید مهری نیز پیش از آغاز بازی با منصوریان برخورد گرمی داشت.

* روزبه چشمی که در این بازی محروم است به همراه وریا غفوری نزد منصوریان رفت و با سرمربی نفت آبادان عکس یادگاری گرفت.

* دراگان اسکوچیچ به همراه وحید هاشمیان و دستیاران خود در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرده و نظاره گر دیدار دو تیم است.

* فرهاد مجیدی قبل از شروع بازی روی سکوهای ورزشگاه نشست. او به همراه برادرش فرزاد مجیدی در این بازی محروم است.

* علیرضا منصوریان قبل از شروع بازی به سمت نیمکت استقلال رفت و با بیژن طاهری و سایر نیمکت نشینان این تیم خوش و بش کرد.

* پیش از شروع بازی یاد و خاطره شهدای مدافعان حرم از جمله احسان پای خسته گرامی داشته شد.

*دو صحنه منصوریان به شکلی عجیب کنار خط برای اینکه توپ را مهار کند و فورا برای شروع مجدد آن را در اختیار شاگردانش قرار بدهد مجبور به واکنش هایی مثل دروازه بان ها شد. در یک صحنه منصوریان توپی را در دست داشت که به داور چهارم گفت باد توپ کم است. او وقتی واکنشی از سوی داور چهارم ندید توپ را آرام به سمت نیمکت نشینان استقلال فرستاد.

* فرهاد مجیدی سر تمامی دقایق بازی نکات مورد نظر را به صالح مصطفوی منتقل می کرد. مربی استقلال به همین دلیل مجبور بود از کنار خط نزدیک سکوها رفته و صحبت های مجیدی را گوش کند.

* در ابتدای نیمه دوم جواد خلیفه سلطان به جای استقرار مجیدی در نیمه اول ایراد گرفت و از سرمربی استقلال خواست به جایگاه ویژه برود. فرزاد مجیدی هم به این موضوع اعتراض داشت که باید در جایگاه صندلی خالی باشد تا سرمربی تیم در آنجا بنشیند. در نهایت مجیدی به همراه سعید فتاحی راهی جایگاه ویژه شد.

* پس از ورود ووریا غفوری به زمین، در شرایطی که حسین حسینی قصد داشت بازوبند کاپیتانی را به او تحویل بدهد، این بازوبند را نگرفت.

* در دقیقه 2+90 علیرضا منصوریان به تصمیم داور برای اعلام اوت به سود استقلال شدید معترض شد.

* حسین حسینی پس از پیروزی استقلال سجده شکر به جا آورد و شادی همیشگی‌اش با بهزاد غلامپور و علیرضا رضایی را انجام داد. دروازه‌بان استقلال با گل نخوردن در بازی امشب، چهاردهمین کلین شیت فصلش را ثبت کرد.

* سرمربی نفت پس از اتمام مسابقه لحظاتی با داور و برخی بازیکنان استقلال صحبت کرد.

* فرهاد مجیدی هم با خوشحالی از روی سکوها پایین آمد و به داخل زمین رفت.

* روزبه چشمی که به دلیل محرومیت این مسابقه را از دست داد پس از اتمام بازی درون زمین رفت و با عارف غلامی خوش و بش کرد.

* فاخر تهامی پس از بازی به دلیل ناراحتی شدید برای لحظاتی درون زمین نشست.

منبع:ورزش سه



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*