اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304893
تاریخ انتشار: 1400/12/28 11:13
یادواره ۲۲ شهید منطقه رودتلخی به همت پایگاه های مقاومت بسیج صاحب الزمان (عج) و شهید طیبی حوزه مقاومت بسیج ثارالله مرکزی ناحیه بهمئی در گلزار شهدای روستای "بلوط حصار " برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، به همت پایگاه های مقاومت بسیج صاحب الزمان (عج) و شهید طیبی حوزه مقاومت بسیج ثارالله مرکزی ناحیه بهمئی یادواره شهدای منطقه رودتلخی در محل "امامزاده امیر نجم الدین_گلزار شهدای روستای بلوط حصار " از توابع بخش مرکزی شهرستان بهمئی  و با حضور حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده و سردار حکمتیان راز فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، مظلومی نماینده مردم بهبهان، فرماندار بهمئی، فرمانده سپاه بهمئی و برخی مسئولین محلی و استانی و با شرکت پرشور مردم  برگزار شد.

حجت الاسلام موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس در این آئین ضمن تبریک ایام نیمه شعبان و ولادت با سعادت حضرت ولی عصر(عج) به همه مسلمین جهان، تمامی منتظران و به محضر ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله امام خامنه ای، اظهار داشت: همه ما در این روز مقدس و در این مناسبت مقدس جمع شدیم تا یاد و خاطره شهیدان این منطقه دلاور خیز را گرامی بداریم.

وی تصریح کرد: مردم منطقه رود تلخی و ایل همیشه سرافراز و متدین طیبی در دوران دفاع مقدس به زیبایی درخشیدند.
وی، تاکید کرد: مردم بهمئی همیشه در طول تاریخ از کشور، عزت، شرافت و کرامت خودشان به خوبی و مردانه دفاع کردند و به همین لحاظ به خصلت پهلوانی و مردانگی مشهورند.
حجت الاسلام موحد در بخش دیگری از سخنان خود فرهنگ دفاع مقدس را یک مقطع تاریخی فراموش نشدنی این مرز و بوم دانست و گفت: مردم بهمئی که از مفاخر استان کهگیلویه و بویراحمد هستند، هر جا نظام نیاز داشت همواره جانفشانی کردند.

ایشان ابراز کرد: باتوجه به اینکه ۴۳ سال از  عمر انقلاب می گذرد، آنچه ما شاهدش هستیم این است که همه توطئه های دشمن برای متوقف کردن نظام نقش بر آب شد.
نماینده مردم  شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایستادگی و اتحاد ،  آن چیزی بود که ما را به اینجا رسانده است و امروز کشور های  در ادامه مسیر بازماندند و به زباله دادن تاریخ پیوستند.
وی بیان داشت: رهنمودهای حکیمانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری آن چیزی است که ما را مقابل تمام توطئه ها و اهرم شرق و غرب با صلابت نگه داشت و دشمن دیگر جرات حمله به این نظام را به خود نداد.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده، افزود: اگر ما امروز با اقتدار فریاد می زنیم و دشمن لرزه بر اندامش می افتد به اعتبار قطرات خون شهدا است‌.
سید محمد موحد با اشاره به سخنان یکی از نخبگان منطقه در این مراسم در خصوص  مشکلات و ظرفیتهای منطقه رودتلخی عنوان نمود با هماهنگی و در معیت فرماندار و مسئولین ، یک وقت موسعی برای بازدید و بررسی موضوعات مورد اشاره در این منطقه تنظیم خواهد شد هرچند خود بنده و مسئولین دفاترم در تهران و شهرستان مطالب مطرح شده را با دقت شنیدیم و نکته برداری کردیم .

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منطقه رودتلخی و طیبی در شهرستان بهمئی ، شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای حریم حرم و امنیت ، و تقدیر از این حماسه باشکوه و به یادماندنی ، اعتماد به جوانان را مهمترین راه برای غلبه بر مشکلات مختلف و یاس و نا اُمیدی دشمنان ذکر کرد و گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون ، ملت ایران اسلامی مقابل تحریم های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دشمنان ایستاده اند و علیرغم تمامی مشکلات ، انقلاب اسلامی با قوت به سوی توسعه ، تعالی و پیشرفت روز افزون حرکت می کند.

سردار حسن حکمتیان افزود: خانواده شهدا اسوه‌های مقاومت و ایثار هستند و باید از این شهداء و خانواده هایشان به عنوان افتخار و اُمید ملت و نظام ، در تمام مراحل و دشواری‌ها نام برد.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بهمئی ، از تلاش های مردم ، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ، مسئولان ، بسیجیان ، مجموعه سپاه پاسداران ، اهالی دیار رودتلخی ، پایگاههای مقاومت بسیج صاحب الزمان (عج) و پایگاه شهید طیبی و حوزه مقاومت بسیج ثارالله مرکزی ناحیه بهمئی در راستای برگزاری چنین یادواره باشکوهی تقدیر و تشکر کرد.

نورمحمد علیپور یکی از اهالی دیار رودتلخی ، معاونت دانشگاه و رئیس بسیج اساتید استان کهگیلویه وبویراحمد ، هم به نمایندگی از مردم این منطقه ، به بیان برخی از مشکلات این حوزه پرداخت و از مسئولان خواست تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات ومعظلات اساسی و زیربنایی بکارگیرند تا زمینه عمران و آبادانی این منطقه فراهم شود و از کوچ خانواده ها به دیگر شهرها جلوگیری شود.

بیان خاطره از سبک زندگی شهدا و روایت زندگی آنان ، اجرای سرود انقلابی به همت دانش آموزان دختر ، اجرای موسیقی های انقلابی و دیگر برنامه های فرهنگی از مهمترین بخش های این مراسم بود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*