اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3050
تاریخ انتشار: 1393/09/26 22:43
هادی زارع‌ پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در آیین این افتتاح اظهار کرد: با افتتاح پژوهش‌سرای دانش‌آموزی گچساران جمع پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان به هفت واحد رسیده است.

عصرجهان -نخستین پژوهش‌سرای دانش‌آموزی گچساران امشب و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، معاون ابتدایی مدیرکل و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

هادی زارع‌ پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در آیین این افتتاح اظهار کرد: با افتتاح پژوهش‌سرای دانش‌آموزی گچساران جمع پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان به هفت واحد رسیده است.

وی افزود: با  راه‌اندازی و بهره‌برداری از هفت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی استان در گچساران جمعیتی افزون بر 90 هزار نفر می‌توانند در این اماکن پژوهشی به تحقیق و تفحص در زمینه‌های مختلف علمی بپردازند.

زارع‌ پور با بیان اینکه هفت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در سطح استان با کد ملی داریم، گفت: در یک سال گذشته تنها سه پژوهش‌سرا در استان وجود داشته است که در سال‌های 92 و 93 چهار پژوهش‌سرای جدید دانش‌آموزی دارای کد ملی به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه یادآور شد: پژوهش‌سرای گچساران نخستین پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در سطح استان بوده که در سال 83 به بهره‌برداری رسید اما بنا به دلایلی از این مکان علمی استفاده نشد و امسال با تغییر مکان مجددا در مدرسه دخترانه آسیه به بهره‌برداری رسیده است.

زارع‌ پور خاطرنشان کرد: این پژوهش‌سرا دارای کارگاه‌هایی در خصوص مطالعه و پژوهش در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست و رایانه می‌باشد.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان برای انجام مطالعه و طرح‌های پژوهشی در این پروژهش‌سراها از حمایت مالی برخوردار می‌شوند.

زارع‌‍‌ پور با اشاره به دیگر مراکز افتتاح شده در حوزه آموزش و پرورش، گفت: نخستین آزمایشگاه نانوتکنولوژی در استان با 120 میلیون تومان چند روز گذشته در مرکز استان به بهره‌برداری رسید.

این مسئول در آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اعتبار هزینه شده برای ساخت آزمایشگاه نانوتکنولوژی را 120 میلیون تومان عنوان کرد.



مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موفقیت تیم رباتیک گچساران در میان 138 تیم از سراسر کشور افزود: تیم رباتیک گچساران در مسابقات مشهد به مقام نخست رسید و تیم نانوی یاسوج نیز در المپیاد استعدادهای درخشان کشور حائز رتبه نخست کشوری شد.

زارع‌ پور با تأکید بر لزوم گسترش پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود فضا مواجه هستیم در صورتی  که شهرستان‌ها فضای لازم را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند، نسبت به راه‌اندازی پژوهش‌سراهای جدید اقدام می‌شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*