اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305002
تاریخ انتشار: 1401/01/20 14:04
۲۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت معابر میبد شد۲۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت معابر میبد شد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از بام میبد،  مجید بهارستانی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه میبد افزود: در ۶ ماهه گذشته خیابان رودخانه شاه جهان آباد به مساحت ۱۱ هزار متر مربع ، کوچه حسینیه یخدان ، خیابان معلم و کوچه‌های شهر به صورت پراکنده  به مساحت ۵۰۰ تا یک هزار متر مربع آسفالت شده‌است.

شهردار میبد  به رفع مشکل نقطه حادثه خیز در خیابان آیت الله خامنه‌ای و بازگشایی مسیر آن و در صورت کار قرار احداث میدان در این مسیر بر اساس مصوبه شورای ترافیک ، آزاد سازی آخرین پلاک در بلوار زیتون معروف به پیچ مرگ و زیرسازی  و آسفالت این مسیر و همچنین رفع مشکل  میدان حوزه  ودانشگاه اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در مسیر میدان حوزه و دانشگاه ماهی یک تا ۲ تصادف و واژگونی شاهد بودیم که با رفع خطر آن گزارشی از تصادف و واژگونی خودروها تا کنون ارایه نشده‌است.  

بهارستانی به آزاد سازی در مسیر  بلوار حسینی نسب و انجام مکمل روشنایی خیابان امام با خریداری ۴۰۰ لامپ کم مصرف و تحویل دادن به اداره برق جایگزینی برای  لامپهای پر مصرف نیز اشاره گرد.

وی مصوب شدن رفع مشکل در خیابان امام روبروی شیرینی فروشی گل سرخ و خریداری مصالح و مواد اولیه برای آسفالت این مسیر را عنوان کرد و از شهروندان میبدی درخواست کرد تا در جمع آوری نخاله های ساختمانی با شهرداری برای داشتن شهری زیبا همکاری کنند.

این مسئول همچنین اظهار کرد: بودجه شهرداری میبد در سال ۹۹ به میزان  ۹۵ میلیارد تومان شامل ۳۷ میلیارد تومان ارزش افزوده و ۵۸ میلیارد تومان عوارض اخذ شده مرتبط به دادن پروانه ساختمان به مردم ، سال ۱۴۰۰ نیز ۱۹۵ میلیارد تومان شامل ۸۵ میلیارد تومان ارزش افزوده و ۵۹ میلیارد تومان عوارض دریافتی محقق شده است و بر این اساس تامین بودجه از محل ارزش افزوده روند افزایشی بیشتری از عوارض دریافتی داشته است.

وی همچنین شهر میبد متشکل از باغشهر و بافت تاریخی را شهر خاص از نظر رسیدگی به پرونده های تغییر کاربری‌ها عنوان کرد و در ادامه نیز همکاری مردم و ادارات و دستگاه‌ها در آزادسازی‌ها و رفع سد معبر را درخواست کرد.

رییس شورای شهر میبد هم در این نشست گفت : رسالت رسانه ها سنگین و دادن و تغییر نگاه و نگرش به مردم با نگاشتن و قلم فرسایی و گوشزد کردن و بیان آنچه از نگاه مسئولان به دور مانده ، است.

جواد فیاضی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد میزان عوارض اخذ شده از مردم اظهار کرد: در گرفتن عوارض از مردم رفتن به سمت واقعیت گرایی و  حقیقت گرایی مورد توجه بوده‌است و عوارض اخذ مبلغ ناچیز و به واقعیت نزدیک نیست و در برخی موارد حتی معافیت اعمال شده ویا تخفیف ویژه داده شده‌است.

وی در مورد بودجه فرهنگی نیز تصریح کرد:  با افزایش این بودجه که در سال ۱۴۰۱ به میزان سه میلیارد تومان مصوب شده ، برنامه محوری و اجرای برنامه‌های فرهنگی در خور شهر میبد  با محوریت کمیسیون فرهنگی شواری اسلامی شهر پیگیری می‌شود.

برچسب ها:
بام میبد ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*