اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305132
تاریخ انتشار: 1401/02/07 15:19
جلسه شورای زکات کاشمر با حضور مسئولین در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از ترشیز خوان؛ صبح امروز جلسه شورای زکات شهرستان کاشمر در دفتر امام جمعه برگزار شد.

 

در این جلسه حجت‌الاسلام جواد طاهری بیان داشت: مبحث زکات در قرآن کریم مورد تأکید است و صدقات ۲۷ بار در کنار نماز در قران کریم ذکر شده و یکی از صدقات واجب زکات فطره است.

 

امام جمعه کاشمر جهت آموزش احکام زکات فطره به مسئولین و کارگزاران خیریه ها تأکید کرد و گفت: ضرورت است در همین خصوص جلسه ایی برای خیرین برگزار شود و احکام مربوطه یادآوری و آموزش‌های لازم داده شود.

 

وی بیان کرد: مصرف فطریه برای فقرا است و باید در اولین فرصت به دست افراد نیازمند برسد و در همین راستا آمار فقرا باید مشخص باشد تا این مهم تسریع شود.

 

حجت الاسلام طاهری در خصوص کفاره روزه گفت: در مورد کفاره باید نان به دست فقیر بدهیم و مبلغین ما احکام خمس و زکات را به خیرین و مراکز نیکوکاری و مسئولین مربوطه آموزش دهند و یادآوری کنند تا آگاهی لازم کسب شود.

 

در ادامه جلسه مجید حسین زاده، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته ۱۰۰ میلیون زکات فطریه جمع آوری شده بود که ۷۰ درصد آن در حوزه معیشت و ۳۰ درصد آن در حوزه عمرانی هزینه شد.

 

حسین زاده گفت: سال گذشته ۷۵۲ سبد معیشتی بین نیازمندان توزیع شد و ۱۵ مسکن افراد نیازمند هم بازسازی و مرمت گردید.

 

رئیس کمیته امداد شهرستان کاشمر یادآور شد: نیازمندان شهرستان را در تعداد ۲۵ محله اعم از شهر و روستا تقسیم کردیم و افراد نیازمند مشخص شده هستند و با برنامه ریزی قبلی که انجام شده در خدمت مردم جهت جمع اوری زکات فطره هستیم تا به دست فقرا برسانیم.

برچسب ها:
ترشیز خوان ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*