اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305185
تاریخ انتشار: 1401/02/18 11:42
در پی درگیری فیزیکی بین تعدادی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با نیروهای حراست بر سر بازی در زمین فوتبال که روز گذشته (شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه) رخ داد و انعکاس آن در برخی سایت‌ها و رسانه‌ها، رئیس دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، بنابر اعلام برخی رسانه‌ها و فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی، روز گذشته (شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه) جمعی از دانشجویان دختر و پسر دانشکده علوم‌ اجتماعی به امور دانشجویی دانشکده مراجعه کردند تا کلید زمین چمن فوتبال این دانشکده را برای انجام بازی فوتبال دریافت کنند اما مسئولان مربوطه از این کار جلوگیری کردند.

در ادامه نیز بر اساس ادعای تعدادی از شاهدان، دانشجویان از درب پشت وارد زمین چمن شده و شروع به بازی کردند که پس از  گذشت مدتی تعدادی از نیروهای حراست به سمت دانشجویان حاضر در زمین رفته تا از ادامه بازی فوتبال آنها جلوگیری کنند.

در همین زمینه دکتر غلامرضا جمشیدی‌ها رئیس دانشکده علوم اجتماعی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جزئیات اتفاق روز گذشته و درگیری فیزیکی بین تعدادی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی با نیروهای حراست اظهار کرد: دانشجویان قبل از تعطیلات عید فطر برای بازی در زمین فوتبال و والیبال کلید محوطه را از دانشکده دریافت کرده بودند و ما عنوان کرده بودیم که بازی ورزشی بین دانشجویان باید به صورت جداگانه و غیر مختلط باشد.

وی در ادامه گفت: بازی‌های ورزشی غیرمختلط بین دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی و حتی کشورهای دنیا یک قاعده و قانون است. اما متاسفانه عده ای با هدف هنجارشکنی تلاش دارند بازی‌های ورزشی را به صورت مختلط انجام دهند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی گفت: روز گذشته (شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه) دانشجویان معترض در دفتر من حضور پیدا کردند و من قواعد دانشگاه در خصوص بازی فوتبال، والیبال و غیره به آنها گوشزد کردم اما متاسفانه تعدادی از این دانشجویان که بعضاً جدیدالورود هم بودند با بنده به عنوان مسئول دانشکده به تندی صحبت کردند که این نوع برخوردها در دانشگاه به هیچ عنوان درست نیست.

وی تاکید کرد:  متاسفانه بعد از جلسه من با دانشجویان تعدادی از این افراد از بالای نرده‌ها یا در پُشتی به زمین فوتبال ورود پیدا کردند و قصد داشتند به صورت مختلط بازی فوتبال را برگزار کنند که طبیعتاً نیروهایی که وظیفه حراست از دانشکده را بر عهده دارند به این افراد تذکراتی دادند و به آنها اعلام کردند که باید طبق قواعد دانشگاه در زمین بازی کنند ولی دانشجویان اصرار داشتند به شکل مختلط در زمین باقی بمانند و حراست قصد خارج کردن آنها از زمین فوتبال را داشت. در نهایت نیز درگیری‌های اتفاق افتاد که این درگیری‌ها به هیج عنوان فیزیکی و از سوی نیروهای حراست نبود.

وی گفت: در این بین تعدادی از دانشجویان تهدید کردند که دانشگاه یک هفته فرصت دارد که زمینه بازی‌های مختلط دختر و پسر را در زمین‌های دانشکده فراهم کند! اما اعلام می‌کنیم که به هیچ عنوان دانشگاه زیر بار این تهدیدها نخواهد رفت و ما طبق قواعد جمهوری اسلامی اجازه بازی به دانشجویان خواهیم داد.

وی در پایان گفت: زمین فوتبال دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران حدود ۵ یا ۶ سال پیش ساخته شده است و با توجه به اینکه دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا ما شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه نبودیم در نتیجه این گونه اتفاقات هم روی نمی‌داد؛ اما به طور کلی ما قصد حل موضوع را داریم اما اجازه قانون شکنی و هنجار شکنی را نخواهیم داد.

گفتنی است پیش از این و در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه نیز اتفاقی مشابه در زمین فوتبال این دانشکده رخ داده بود که در آن تعدادی از نیروهای حراست دانشگاه با دانشجویان درگیر شدند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*