اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305189
تاریخ انتشار: 1401/02/19 00:57
شهر مسجدسلیمان با گذشت چند ماه از روی کار آمدن شورای ششم همچنان بدون شهردار است و مشخص نیست بلاتکیلفی در شهرداری این شهر تا کی ادامه خواهد داشت.

 شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در دوره ششم فعالیت رسمی خود را در عصر روز پنج‌شنبه 14 مردادماه سال 1400 با حضور همه هفت عضو منتخب آغاز کرد.


یکی از مشکلاتی که ششمین دوره شورای اسلامی شهر در مسجدسلیمان با آن مواجه بود عدم تائید صلاحیت گزینه‌های انتخاب شده برای سمت شهرداری در این شهر نفتخیز بوده است به‌طوری که همه چهار گزینه منتخب آنها نتوانستند از فیلتر استانداری خوزستان رد شوند و بر مسند شهرداری تکیه بزنند.
ابراهیم جعفری‌شهنی، امیر عارف کیانی، ابراهیم بهرامی و روح‌الله جلیلی چهار گزینه‌ای هستند که پس از روی کار آمدن شورای ششم برای تکیه زدن بر مسند شهرداری مسجدسلیمان از سوی این شورا یه استانداری خوزستان معرفی شدند که هیچ کدام برای این پست احراز صلاحیت نشدند.
اما صلاحیت روح‌الله جلیلی که در جلسه روز دوم اسفندماه سال 1400 با رای موافق هر هفت عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان به عنوان شهردار این شهر نفت‌خیز انتخاب شده بود پس از گذشت 54 روز از سوی استانداری خوزستان تایید نشد تا بلاتکیلفی شهرداری در شهر اولین‌ها ادامه داشته باشد.
پس از عدم احراز صلاحیت روح‌الله جلیلی از سوی استانداری خوزستان، جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان به منظور رسیدگی به وضعیت شهردار این شهر با حضور اعضا برگزار شد.
در این جلسه اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان بر رای خود مبنی بر انتخاب روح‌الله جلیلی به عنوان شهردار اصرار کردند و گزینه جدیدی را برای این پست مهم و حیاتی انتخاب نکردند.
بر اساس تبصره 3 ماده 80 قانون شوراها، اصرار شورای شهر مسجدسلیمان بر نظر قبلی خود خلاف قانون نبود و موضوع به هیئت حل اختلاف ذی‌ربط ارجاع شد.
اما فرصت پانزده روزه هیئت حل اختلاف که مکلف به تصمیم‌گیری بوده به پایان رسیده ولی خبری از تائید یا رد نظر شورای شهر مسجدسلیمان نشد.
حالا مسجدسلیمان در انتخاب شهردار رتبه آخر را در کشور دارد و چند ماهی است که بدون شهردار اداره می‌شود باید دید که این گره کور کی از ساختمان خیابان آزادی باز خواهد شد و چه کسی بر مسند شهرداری این شهر نفتخیز تکیه می‌زند.

منبع:فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*