اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305199
تاریخ انتشار: 1401/02/19 21:49
استقلال موفق شد به لطف گل دقایق پایانی آرمان رمضانی، یک بار دیگر فاصله‌اش را با پرسپولیس به عدد 6 برساند.
به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از ورزش سه، استقلال در دیداری فوق العاده حساس موفق شد با تک گل دقایق پایانی آرمان رمضانی به برتری دست یابد. سه تعویص طلایی فرهاد مجیدی روی گل آبی‌پوشان اثر مستقیم گذاشتند.

دقایق ابتدایی بازی با دو موقعیت نصف و نیمه برای هر دو تیم همراه بود که شوت‌های عکاشه و وریا راهی به درون چارچوب نداشت. در دقیقه 11 ارسلان مطهری می‌توانست دروازه حریف را باز کند. روی اشتباه یوسف بهزادی، ارسلان مطهری با یک توپ ربایی در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفت که این بازیکن نتوانست دروازه خالی را باز کند و شوت او را مدافع شهر خودرو راهی کرنر کرد.

در ادامه دو تیم بازی سرد و کسل کننده‌ای را به‌نمایش گذاشتند و از معدود فرصت‌های نیمه نخست می‌توان به ضربه سر رودی ژستد روی ارسال جعفر سلمانی و ارسال خطرناک کوین یامگا که از تمامی بازیکنان رد شد، اشاره کرد. در نهایت نیز نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید و دو تیم راهی رختکن شدند.

در آغاز نیمه دوم استقلالی‌ها روی دروازه شهر خودرو خیمه زدند اما هرگز موفق به خلق موقعیت خطرناک نشدند تا اینکه در دقیقه 63 دروازه میهمان تا مرز باز شدن پیش رفت. ارسال دیدنی مهدی‌پور به روی دروازه با ضربه سر خوب محمد دانشگر همراه شد که یوسف بهزادی سنگربان شهر خودرو با واکنشی دیدنی توپ را راهی کرنر کرد.

استقلال ظرف یک دقیقه، دو موقعیت خطرناک را روی دروازه حریف خلق کرد. ابتدا ضربه سر رودی ژستد را بهزادی مهار کرد و سپس آرمان رمضانی پس از دریافت پاس خوب حسین‌زاده، با چرخشی دیدنی ضربه‌اش را به سمت دروازه زد که توپ او با برخورد به تیر دروازه راهی بیرون شد.

در حالی‌که شهرخودرو در حال دفاع از تک امتیاز به‌دست آمده بود، بالاخره مقاومت این تیم در دقیقه 88 شکسته شد. ارسال جلالی از چپ به ضربه سر ژستد همراه شد، توپ او به حسین‌زاده رسید که ضربه قیچی برگردان این بازیکن به تیر دروازه خورد و مقابل رمضانی قرار گرفت و این بازیکن توانست با شلیکی محکم دروازه حریف را باز کند.

در ادامه استقلال باز هم فرصت رسیدن به گل را داشت که در نهایت آبی‌پوشان با همین یک گل به پیروزی رسیدند و مجددا اختلاف را با پرسپولیس به عدد 6 رساندند.
بازی از هفته بیست و ششم بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
دوشنبه: 19/02/1401 ؛ ساعت: 20:40 
ورزشگاه: آزادی تهران /  40 هزار تماشاگر 
گروه داوری: حسن اکرمی / کمک‌ها: سعید قاسمی – علی احمدی ؛ داور چهارم: علی بای / ناظر: هدایت ممبینی

ترکیب استقلال:

  • علیرضا رضایی
  • محمد دانشگر (71- امیرحسین حسین‌زاده)
  • رافائل سیلوا
  • عارف غلامی
  • وریا غفوری (71- صالح حردانی)
  • جعفر سلمانی (71- ابوالفضل جلالی)
  • روزبه چشمی (46- زبیر نیک نفس)
  • کوین یامگا
  • مهدی مهدی‌پور
  • ارسلان مطهری (75- آرمان رمضانی)
  • رودی ژستد
    سرمربی: فرهاد مجیدی


ترکیب شهر خودرو:

  • یوسف بهزادی
  • ابراهیم رضازاده
  • محمدحسین حیدری
  • محمد احسان حسینی
  • مجتبی بیژن
  • علی طاهران
  • ایوذر صفرزاده (74- فردین رابط)
  • ابوالفضل بابادی عکاشه (62- رحمان جعفری)
  • امیرحسین نعمتی
  • مرتضی حسین‌زاده
  • محمدرضا فلاحیان
    سرمربی: داوود سیدعباسی

 

🟨 اخطار

زبیر نیک نفس (46) از استقلال

محمدحسین حیدری (74) امیرحسین نعمتی (79) از شهر خودرو

 

⚽️ شرح گل:
استقلال یک – شهرخودرو صفر (دقیقه 88: آرمان رمضانی): ارسال جلالی از سمت چپ با ضربه سر رودی ژستد همراه شد و توپ در مقابل دروازه به امیرحسین حسین‌زاده رسید. ضربه قیچی برگردان و دیدنی این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد و مقابل آرمان رمضانی قرار گرفت. این بازیکن نیز با شلیکی دیدنی و تماشایی توپ را به تور دروازه شهر خودرو چسباند و گل نخست بازی را به ثمر رساند.

⏱️لحظات حساس:
 دقیقه یک: نخستین موقعیت نصف و نیمه بازی نصیب شهر خودرو شد که شوت عکاشه را رضایی به‌راحتی مهار کرد.
دقیقه 4: استقلالی‌ها از سمت راست حرکتی را آغاز کردند. پاس ژستد به وریا غفوری رسید اما شوت این بازیکن از شدت لازم برخوردار نبود و سنگربان شهر خودرو به‌راحتی توپ را از آن خود کرد.
دقیقه 7: ارسال تند و تیز و خطرناک امیرحسین نعمتی از سمت چپ به روی دروازه استقلال را علیرضا رضایی با یک مشت مهار کرد.
دقیقه 11: اشتباه بزرگ یوسف بهزادی سنگربان شهر خودرو نزدیک بود که منجر به باز شدن دروازه این تیم شود. ارسلان مطهری با یک توپ ربایی دیدنی از گوشه محوطه جریمه، در برابر دروازه خالی قرار گرفت اما عجله این بازیکن و ضربه بی دقت او در حال عبور از مقابل دروازه بود که توسط مدافعین شهر خودرو راهی کرنر شد.

دقیقه 29: ارسال کوین یامگا به شکل خطرناکی از چند بازیکن عبور کرد و در ادامه توپ به خود یامگا رسید و این بازیکن در برخورد با بازیکن شهر خودرو تعادلش را از دست داد که داور مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه 33: ارسال خوب جعفر سلمانی به روی دروازه با ضربه سر رودی ژستد از روی نقطه پنالتی همراه شد که توپ این بازیکن با اختلاف ناچیزی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 3+45: یک پاس در عمق و پشت مدافعین به ارسلان مطهری رسید اما این بازیکن در محاسبات خود دچار اشتباه شد و یوسف بهزادی زودتر از مطهری این توپ را مهار کرد.

دقیقه 54: خیمه استقلالی‌ها درون محوطه جریمه با چند فرصت شوت زنی برای آنها همراه شد که شوت یامگا با برخورد به مدافع حریف راهی کرنر شد.

دقیقه 55: محمدابراهیم رضازاده پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و پس از عبور از میان مدافعین استقلال، ضربه اش را به سمت دروازه زد که شوت او با اختلاف زیادی به بیرون رفت.

دقیقه 63: یک ضربه کاشته برای استقلال به‌دست آمد که سانتر مهدی‌پور با ضربه سر دیدنی دانشگر همراه شد که یوسف بهزادی به زیبایی دروازه تیمش را نجات داد و توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 78: شوت راه دور زبیر نیک نفس را بهزادی به‌راحتی مهار کرد.

دقیقه 79: دومین شوت متوالی زبیر نیک نفس از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 82: ارسال ضربه کاشته مهدی‌پور به روی دروازه با ضربه سر رودی ژستد همراه شد که بهزادی آن را مهار کرد.

دقیقه 83: پاس خوب حسین‌زاده درون محوطه جریمه به آرمان رمضانی رسید و این بازیکن با یک چرخش دیدنی، ضربه‌اش را به سمت دروازه شهر خودرو زد که توپ با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 90+1: شوت کوین یامگا از شدت لازم برخوردار نبود و بهزادی آن را مهار کرد.
دقیقه 90+3: یک ارسال از سمت چپ به روی دروازه استقلال با ضربه نعمتی همراه شد و توپ با برخورد به یکی از بازیکنان آبی‌پوش راهی کرنر شد.

دقیقه 90+5: شوت خوب زبیر نیک نفس پس از برخورد به بازیکن شهرخودرو راهی کرنر شد.

🔴 درحاشیه:

* تیم داوری این مسابقه برای ورود به ورزشگاه مقابل درب تونل دچار مشکل شد. به دلیل اینکه از تیم داوری تنها کمک داور دوم کارت به‌همراه داشت، مسئولان انتظامی از ورود داوران جلوگیری کردند. در این بین حسن اکرمی داور مسابقه به جروبحث با مأموران حراست پرداخت. ممانعت از ورود داوران به داخل ورزشگاه ناراحتی و دلخوری آن‌ها را در‌ پی داشت و آن‌ها به نیروهای حراست اعلام کردند باید هرچه زودتر وارد استادیوم شوند. در ادامه حضور هدایت ممبینی و وساطت او برای هماهنگی‌های لازم باعث شد تا داوران مسابقه پس از دقایقی معطلی وارد ورزشگاه شوند.

*داود سید عباسی سرمربی شهرخودرو نیز با حضور مقابل در تونل پس از انجام هماهنگی لازم، یکی از اقوام خودش را به داخل ورزشگاه برد.

* سیدحسین حسینی دروازه‌بان اول آبی‌ها که در این بازی محروم است، هنگام گرم کردن تیم با لباس شخصی کنار زمین حاضر شد و مورد تشویق هواداران قرار گرفت.
* ترافیک شدیدی در مسیرهای منتهی به پارکینگ‌ها وجود داشت که حتی کار را برای ورود خبرنگاران و عکاسان سخت کرده بود.

* در گیت‌های بازرسی نیز ازدحام جمعیت به حدی بود که یگان‌های ویژه با بلندگو از هواداران می‌خواستند فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

* تمام بلیت‌های بازی به فروش رفته بود و هواداران با وجود شروع مسابقه همچنان در حال ورود به ورزشگاه بودند.

* هواداران استقلال که در دقایق ابتدایی تعدادشان به 20 هزار نفر می‌رسید ضمن تشویق فرهاد مجیدی علیه پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی شعار دادند.

* این تعداد که پیگیر نتیجه بازی پرسپولیس برابر ذوب‌آهن اصفهان بودند، پس از تساوی سرخ‌پوشان سرود قهرمانی خواندند.

* فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهرخودرو در ورزشگاه آزادی حاضر و اعلام کرد به‌عنوان هوادار این تیم آمده‌ام. اسماعیل حیدرپور مدیرعامل باشگاه مشهدی نیز در جایگاه ویژه به تماشای این بازی نشست.

* پیش از شروع بازی هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر گرامی داشته شد.

* بازیکنان استقلال پیش از سوت شروع مسابقه به سمت هواداران رفتند و از حضورشان تشکر‌ کردند. شاگردان مجیدی سپس حلقه اتحاد زدند.

* در دقیقه ۲۴ شادروان منصور پورحیدری توسط هواداران استقلال تشویق شد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*