اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305200
تاریخ انتشار: 1401/02/19 23:53
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان؛
دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از تکمیل صد درصدی مراکز اقامتی رسمی شهر شیراز در تعطیلات عید فطر خبر داد و گفت: شهرهای اصفهان، یزد و مشهد و استان‌های کردستان، همدان، گیلان و مازندران و جزایر جنوب کشور بیشترین تعداد رزرو اقامتگاه‌های رسمی را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از گیل‌فام، سید مصطفی فاطمی (دبیر ستاد مرکزی هماهنگی ) روز سه‌شنبه گفت: با شروع تعطیلات عید فطر شاهد افزایش حجم سفرها در کشور هستیم به گونه‌ای که در روز اول تعطیلات رسمی عید فطر ترددها در جاده‌های مختلف کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از تکمیل صد در صدی مراکز اقامتی رسمی شهر شیراز خبر داد و گفت: علاوه بر شیراز سایر شهرهای استان فارس نیز با افزایش تعداد مسافران و رزرو اقامتگاه‌های رسمی در تعطیلات عید سعید فطر روبه‌رو شده‌اند. رزرو مراکز اقامتی رسمی در تمام استان‌های کشور به بیش از ۵۰ درصد رسیده که این موضوع نویدبخش رونق سفر و گردشگری در تعطیلات عید سعید فطر است.

فاطمی افزود: بعد از شیراز، شهر اصفهان با ۹۸ درصد تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی و استان مازندران با ۹۵ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که شهر یزد، مشهد و استان‌های کردستان، همدان، گیلان و جزایر جنوب کشور نیز بیشترین تعداد رزرو اقامتگاه‌های رسمی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به تغییرات جوی و هشدار هواشناسی در برخی از استان‌ها اظهار داشت: پیشتر نیز در این باره اطلاعیه‌هایی از سوی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر صادر شده و درخواست ما از هموطنان این است که با توجه به تغییرات جوی به هشدارهای هواشناسی که عضو این ستاد است بیش از پیش توجه کنند.

فاطمی خاطرنشان کرد: در تعطیلات عید سعید فطر امسال شاهد توزیع بسیار خوب سفر در مناطق مختلف هستیم و تقریبا در تمام استان‌ها گردشگران اقامت دارند و جریان سفر در تمام استان‌ها برقرار است.

برچسب ها:
گیل فام ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*