اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305210
تاریخ انتشار: 1401/02/20 11:56
وزیر امور خارجه گفت: برای ما در ایران قابل قبول نیست کشور ترکیه اقداماتی را در حوزه سدسازی انجام بدهد و نتیجه آن مشکلاتی برای مردم ایران و منطقه شود.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از همشهری‌آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نشست علنی امروز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت مجلس در پاسخ به سوال جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس درباره سدسازی های بی رویه ترکیه اظهار داشت: برای ما در ایران قابل قبول نیست کشور ترکیه اقداماتی را در حوزه سدسازی انجام بدهد و نتیجه آن مشکلاتی برای مردم ایران و منطقه شود و همچنین در میزان ورود آب به کشور تاثیر منفی بگذارد.

وی ادامه داد:  سه بار در دیدار حضوری در نیویورک و تهران از وزیر خارجه خواستم تا به رسم همسایگی توجه جدی در سدسازی ها روی رودخانه ارس داشته باشند.

وزیر خارجه بیان داشت: هیچ قرارداد دوطرقه ای بین ایران و ترکیه در حوزه سدسازی وجود نداشته است.

امیرعبداللهیان افزود: مقامات دولت ترکیه می گویند سدسازی های ما در مناطق کوهستانی است و صرفاً برای مصارف برق آبی است.

وی ادامه داد: مراتب اعتراض به ترکیه اعلام شده و وزیر خارجه ترکیه در این رابطه گفت ما هیچ نیازی به این آب نداریم و آب را در زمستان ذخیره و در تابستان آن را رها می کنیم.

وزیر خارجه عنوان کرد: کار مهمی در ۴ ماهه انجام دهیم توانستیم برای اولین بار در طول تاریج با ترکیه در حوزه مباحث آبی نسبت به تشکیل کمیته مرزی مشترک توافق کنیم.

وی ادامه داد: اولین سفر را تیمی از کارشناسان وزارت خارجه و وزارت نیرو به ترکیه انجام دادند و قرار است به زودی هیاتی از ترکیه به ایران سفر کنند.

امیرعبداللهیان مطرح کرد: همه اقدامات حقوقی و سیاسی بین ایران و ترکیه انجام شده است.



کانال تلگرام عصر جهان


عبدالعلی
|
Iran
|
1401/02/21 10:01
  +0

  -0
پاسخ
اعتراض به یارانه
عبدالعلی منجزی
|
Iran
|
1401/02/21 10:02
  +0

  -0
پاسخ
اعتراض به یارانه و دهک بندی
اصغر
|
Iran
|
1401/02/21 10:07
  +0

  -0
پاسخ
اعتراض به یارانه ها و دهک بندی

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*