اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305211
تاریخ انتشار: 1401/02/20 14:11
سالارزاده درباره ممنوعیت انجام اپیلاسیون در آرایشگاه‌های زنانه در مشهد بیان کرد: انجام اپیلاسیون نقاط محرمانه در آرایشگاه‌های زنانه‌ ممنوع شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از ایسنا، رئیس اتحادیه آرایشگران زنان مشهد با اشاره به الزامات ابلاغ شده به واحدهای این اتحادیه گفت: عنوان شده که انجام کراتین به دلیل سرطان‌زا بودن، اوزون تراپی به دلیل تداخل پزشکی و صدور مجوز جدید برای فیبروز ابرو ممنوع است.

فاطمه سالارزاده ضمن تایید ابلاغیه منتسب به این اتحادیه در رابطه با اعمال برخی ممنوعیت‌ها در سالن‌های زیباییی شهر مشهد اظهار کرد: در حال حاضر اجازه انجام برخی از رسته‌ها و خدمات آرایشگاهی مانند انجام کراتین و انجام اوزون تراپی به دلیل وجود تداخل پزشکی وجود ندارد. اداره بهداشت اعلام کرده است باید از لحاظ بهداشتی این مساله بررسی و سپس امکان انجام این خدمات وجود دارد. انجام کراتین از ابتدا به این دلیل که مواد آن سرطان زاست امکان پذیر نبوده و  برای آن مجوز  صادر نمی‌شد.

وی ضمن بیان این مطلب که مشهد، شهری مذهبی است، خبر داد: در کمیسیون نظارت مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق اصناف مشهد تصویب شده است کاشت مژه به دلیل وجود جسم خارجی بر مژه مشتری ممنوع شده است. همچنین کاشت ناخن چند مدتی با رعایت بهداشت و تهویه مناسب در آرایشگاه‌ها انجام می‌شد، اما اکنون اعلام کرده‌اند امکان انجام این فعالیت وجود ندارد.

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه مشهد درباره انجام تتوی بدن در آرایشگاه‌ها تصریح کرد: در حال حاضر تتوی بدن در آرایشگاه های مشهد ممنوع است، زیرا اداره بهداشت اعلام کرده رنگ مربوطه برای تتو غیر بهداشتی بوده و  تا زمانی که رنگ  معتبر از طرف اداره بهداشت تایید نشود امکان انجام آن وجود نخواهد داشت.

سالارزاده درباره ممنوعیت انجام اپیلاسیون در آرایشگاه‌های زنانه در مشهد بیان کرد: انجام اپیلاسیون نقاط محرمانه در آرایشگاه‌های زنانه‌ ممنوع شده است.

وی همچنین درباره انجام پاکسازی پوست در آرایشگاه‌ها خاطرنشان کرد: انجام پاکسازی سطحی پوست در آرایشگاه‌ها ممنوع نبوده و امکان انجام آن وجود خواهد داشت، اما پاکسازی عمیق پوست و انجام تزریق وجود نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه مشهد درباره اینکه آرایشگاه‌ها نباید تبلیغات نامتعارف در فضای مجازی داشته باشند، تصریح کرد: آرایشگاه‌ها در فضای مجازی رصد شده و در صورتی که نمونه کار بی‌حجاب داشته باشند با آن‌ها در ابتدا به صورت ارشادی و درصورت تکرار از طریق اماکن با آن‌ها برخورد و پلمب خواهد شد.

سالارزاده درمورد انجام فیبروز و میکرو ابرو در آرایشگاه‌های مشهد تصریح کرد: خیلی از سالن‌دارها در مشهد از یک کلینیک در این زمینه بهتر فعالیت کرده و اتاق ایزوله دارند. کسانی که از قبل پروانه کسب دارند می‌توانند این خدمات را ارائه کنند، اما اکنون مجوز  جدید برای انجام  فیبروز و میکرو تا زمانی ک رنگ معتبر از طرف دانشگاه علوم پزشکی تایید نشده، صادر نمی‌شود.

وی افزود: تا  قبل  از بیماری کرونا ۲۰۰۰ آرایشگاه در مشهد فعالیت می‌کردند، اما بعد از کرونا تنها بیش از ۱۳۰۰ سالن دارای مجوز در مشهد فعال هستند. این محدودیت‌ها و صدور این ابلاغیه موجب می‌شود تا آرایشگر به منزل فرد مراجعه کرده و خدمات ارائه دهد همچنین این ابلاغ موجب می‌شود تا فعالیت‌ها  صد درصد به صورت زیر  زمینی انجام شده و آسیب‌های زیادی به فعالیت صنف ما وارد می‌کند.

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه مشهد با بیان اینکه این موارد گویا در شهرهای مذهبی مانند مشهد و  قم ابلاغ شده است، گفت: هم اکنون این ضوابط الزام آور برای تمام آرایشگاه‌های مشهد ابلاغ شده است.

گفتنی است بر اساس اخبار منتشر شده در روزهای گذشته، در اطلاعیه اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه مشهد آمده: انتشار تصاویر مشتریان و هرگونه تبلیغات نامتعارف در فضای مجازی و حقیقی، استفاده از مجلات و تصاویر مستهجن، رعایت موازین شرعی و قانونی و پرهیز از تداخل در امور پزشکی نظیر ممنوعیت کاشت ناخن، اپیلاسیون محرمه، تاتوی نقاط محرمه یا نامتعارف، کاشت مژه، سولاریوم، پلکسر، پرسینگ، بوتاکس، تزریق ژل، ماساژ درمانی، استفاده از لیزر، فروش و تجویز قرص های مکمل، خال‌برداری، کاهش وزن، کربوکسی تراپی را از دیگر ضوابطی برشمرد که رعایت آنها در آرایشگاه‌های زنانه الزامی است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*