اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305222
تاریخ انتشار: 1401/02/21 21:29
یادداشت|حامدحیدری
وچه نهایت شیرینی داشت زندگی شیرین؛ که در راه روشنگری و آزادی، تلخی مرگ، هم شیرین است. به قول هوشنگ ابتهاج:«...عزیزم-پاک کن از-چهره اشکت را ز جا برخیز،-تو در من زنده ای؛-من در تو،ما هرگز نمی میریم.-من و تو با هزاران دگراین راه را دنبال می گیریم.از آن ماست پیروزی؛از آن ماست فردا، با همه شادی و بهروزی؛عزیزم-کار دنیا رو به آبادی ست؛و هر لاله که از خون شهیدان می دمد امروز؛نوید روز آزادی ست.»

پایگاه خبری عصرجهان؛ حامد حیدری🖋️نمایه ها را که مرور می کردم عکس  و خبرش  به سرعت منتشر می شد واین نشان از محبوبیتش داشت نه  فقط در شهر و کشورش بلکه در هرکوی و برزنی  که عاشق آزادی دارد و آزاد اندیش، نامش می درخشد. اسمش شیرین بود و چه اسم با مسمی ای. شیرین بود و شیرین می گفت شیرین زندگی می کرد. حتی شیرین نقد می کردو چه سخت است شیرین مبارزه کردن و شیرین به پیکار رفتن. فقط یک خبرنگار نبود، او یک تنه رسانه بود، رسانه ای، برای بسط آزادی، تریبونی برای واژگون کردن استبداد،اصحاب قلم و رسانه بماند که همه ی عاشقان انسانیت و آزادگی، اورا  می ستایند. قامتش بادبان کشتی آزادی است وفضای چشمانش گستره آن؛  زیباتر از هر نوشته ای بود و گویاتر از هر سرود.

جلیقه مرگش را بیش از دو دهه به تن کرده بود برای پیکار و مبارزه. دشمنش باتوپ و تفنگ و خمپاره، و او با سلاح قلم و بیان و روشنگری .هرگزارشی که می نوشت و هر تحلیلی که می داد خود یک جبهه بود علیه قاصبان  و متجاوزان... اما دشمنش برنتافت این همه سلحشوری و این همه شجاعتش را.قلم که نه یک سپاه روانه کرد تا شهیدش کند.که آرام بگیرد و نمی دانست که جهان در مقابلش یک تنه فلسطین است و آزاد مردانش یکصدا شیرین!

 وچه نهایت شیرینی داشت زندگی شیرین؛ که در راه روشنگری و آزادی، تلخی مرگ، هم شیرین است. به قول هوشنگ ابتهاج:

«...عزیزم
پاک کن از
چهره اشکت را ز جا برخیز،
تو در من زنده ای؛
 من در تو،
ما هرگز نمی میریم.
من و تو با هزاران دگر
این راه را دنبال می گیریم.
از آن ماست پیروزی؛
از آن ماست فردا، با همه شادی و بهروزی؛
عزیزم
کار دنیا رو به آبادی ست؛
و هر لاله که از خون شهیدان می دمد
امروز؛
نوید روز آزادی ست.»
۱۴۰۱/۲/۲۱
روحش شاد نامش جاودان راهش پر رهرو🌹

برچسب ها:
حامدحیدری ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


رضائى
|
Iran
|
1401/02/22 00:29
  +0

  -0
پاسخ
ولاتحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل أحيا عند ربهم يرزقون

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*