اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305232
تاریخ انتشار: 1401/02/22 15:55
شعار امسال روز «جهانی پرندگان مهاجر» ”به خاطر پرنده ها شب ها نور چراغ ها را کم کنید”

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از پایگاه خبری گیل فام، روز جهانی پرندگان مهاجر رویدادی بین‌المللی است که در آن بر اهمیت وجود پرندگان مهاجر برای حفظ تعادل زمین، اکوسیستم و انسان تأکید شده است.

با توجه به نزدیکی روز «جهانی پرندگان مهاجر» در دومین شنبه ماه می میلادی که مصادف با ۲۴ اردیبهشت سال جاری است و به منظور افزایش توجه جهانی به مقوله پرندگان مهاجر و اهمیت آن، توافقنامه پرندگان مهاجر آبزی آفریقا- اوراسیا از سال ۲۰۰۶ میلادی اقدام به برگزاری روز «جهانی پرندگان مهاجر« می کند.

در هر سال شعار بر روی هدف و عنوان به خصوصی متمرکز می شود و امسال روز «جهانی پرندگان مهاجر» با شعار”به خاطر پرنده ها شب ها نور چراغ ها را کم کنید” برگزار می شود.

در حقیقت میزان نورهای مصنوعی در جهان هر ساله بیشتر شده به طوریکه هر ساله میزان افزایش سالانه حداقل دو درصد برآورد شده است. نورهای مصنوعی بر بسیاری از پرندگان اثر منفی دارند و از آنجا که سبب اختلال در جهت یابی درست پرندگان مهاجر به هنگام پرواز شبانه می شوند تهدیدی مهم برای آن ها محسوب می شوند. برای همین موضوع است که در سال جاری کمپین روز «جهانی پرندگان مهاجر» قصد دارد تا با شعاری کوتاه توجه جامعه را به این نکته معطوف کند تا با کاهش استفاده غیر ضروری از نورهای مصنوعی در طول شب از نتایج منفی آن بر پرندگان بکاهیم.

برچسب ها:
گیل فام ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*