اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305246
تاریخ انتشار: 1401/02/23 20:18
رئیس جمهور پس از استماع آخرین گزارش‌ها از نحوه اجرای طرح ملی مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها از مسئولان مربوطه خواست که به درخواست‌های معترضان عدم دریافت یارانه‌ها در کوتاه ترین زمان ممکن و به شکل عادلانه و ضابطه مند رسیدگی کنند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه در جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور معاون اول، وزرا و مسئولان دستگاه های ذیربط برگزار شد، پس از استماع گزارش دستگاه های مختلف، نقش مردم را در همراهی با این طرح ملی ستودنی توصیف و از همراهی آنها با نظام و بی توجهی به خواسته های معاندین و دشمنان انقلاب قدردانی کرد.

رئیس جمهور رسیدگی عادلانه و ضابطه مند به درخواست های معترضان به عدم دریافت یارانه را یکی از مهمترین وظایف دستگاه های مسئول خواند و به مسئولان مربوطه دستور داد هر چه سریع تر، جاماندگانی را که استحقاق واقعی دریافت یارانه دارند، شناسایی و یارانه جبرانی برای آنها واریز شود.

رئیسی بر ضرورت وجود شاخص های عادلانه در تعیین دهک ها برای دریافت یا عدم دریافت یارانه ها تاکید کرد و گفت: تمام رسالت و هدف اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، برقراری عدالت اقتصادی در کشور بوده است، لذا وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی باید با همکاری سایر دستگاه های مربوطه با شاخص‌های دقیق، استحقاق افراد را احراز نمایند و مراقب باشند در حق کسی اجحاف نشود.

رئیس جمهور با اشاره به کفایت حجم ذخایر کالاهای اساسی در کشور به دستگاه های متولی دستور داد نسبت به مدیریت بهینه توزیع کالا در اقصی نقاط کشور اقدامات لازم را به عمل آورند تا از هرگونه افزایش قیمت بالاتر از قیمت مصوب جلوگیری شود.

 رئیسی خاطر نشان کرد: وزرای دولت و همچنین رسانه ها باید ابعاد مختلف اجرای این طرح را که به برقراری عدالت در توزیع یارانه ها و از بین بردن و ریشه کن کردن فقر مطلق در کشور منجر می شود، به خوبی برای مردم تبیین کنند.

رئیس جمهور از وزیر جهادکشاورزی خواست تا با رصد و پایش دقیق بازار نسبت به رفع برخی مشکلات موجود در زمینه کمبودها و نیازهای توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم به ویژه ۴ قلم کالای اساسی یعنی روغن، لبنیات، مرغ و تخم مرغ تدابیر لازم اتخاذ شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*