اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305264
تاریخ انتشار: 1401/02/25 23:48
تابناک نوشت: روسیه "تهدیدهای تازه‌ای" درخصوص عضویت فنلاند در ناتو انجام داده است؛ اقدامی که به گفته معاون کمیته دفاعی پارلمان روسیه می‌تواند این کشور را وادار کند تا از موشک هسته‌ای هایپرسونیک "آراس-۲۸ سارمات (RS-۲۸ Sarmat) که در غرب به عنوان "شیطان ۲" شناخته می‌شود و قدرت تخریب انگلیس را در ۲۰۰ ثانیه دارد، استفاده کند.

به گزارش  وب‌سایت روزنامه ایندیپندنت، هم زمان با درخواست فنلاند و سوئد جهت پیوستن به ناتو، الکسی ژوراولیوف، معاون کمیته دفاعی پارلمان روسیه تهدیدهایی را در این راستا انجام داده است.

وی طی مصاجبه‌ای با یک تلویزیون دولتی روسیه گفت: «اگر فنلاند بخواهد به این ائتلاف (ناتو) بپیوندد، قطعا هدف مشروع و قانونی ما و اقدامات روسیه منطقی خواهد بود. اگر آمریکا، روسیه را تهدید کند، بسیار خوب ما هم اینجا برای آن‌ها "سارمات" را داریم. و اگر تصور کنند که روسیه نباید وجود داشته باشد، آن‌ها را به خاکسترهای هسته‌ای بدل می‌کنیم.»

تقریبا یک ماه پیش، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پس از پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید این کشور تحت عنوان "سارمات" این رویداد را "عظیم و چشمگیر" توصیف کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، این موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید «سارمات» که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد، در حال حاضر مشابه آن در دنیا وجود ندارد و در حقیقت سارمات یک سلاح منحصر به فرد است که توان دفاعی نیروهای مسلح روسیه را ارتقا می‌دهد.

هنگامی که از الکسی ژوراولیوف پرسیده شد آیا روسیه می‌خواهد تسلیحات هسته‌ای خود را در مرز فنلاند مستقر کند، پاسخ داد: «برای چی؟ ما به چنین کاری نیاز نداریم. ما می‌توانیم توسط "سارمات" از منطقه سیبری، فنلاند و یا حتی انگلیس را هدف قرار دهیم. و ما اگر از کالینینگراد این موشک را بزنیم، می‌تواند در ۲۰۰ ثانیه به مقصد برسد و اگر از کالینینگراد ضربه بزنیم... زمان رسیدن مافوق صوت ۲۰۰ ثانیه است - در مرز فنلاند، ما نه سلاح های استراتژیک، بلکه کلاس کینژال خواهیم داشت، سلاحی که در ۲۰ ثانیه یا حتی ۱۰ ثانیه به فنلاند می رسد.

سه کشور جمهوری چک، یونان و نروژ از تلاش برای عضویت فنلاند و سوئد در ائتلاف نظامی ناتو در حالی حمایت کرده‌اند که ترکیه همچنان مخالف این اقدام است و این در حالیست که روسیه بارها هشدار داده است که در صورت پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، "اقدامات تلافی‌جویانه‌ای" را اتخاذ خواهد کرد.

ژوراولیوف در نهایت افزود: «فنلاند توسط آمریکا و انگلیس تحریک می‌شود تا به ناتو بپیوندد. فنلاند هیچ چیزی با ما به اشتراک نمی‌گذارد. آن‌ها بیش از ۹۰ درصد گاز را از ما دریافت می‌کنند. اول از همه چه کسی جنگ می‌خواهد؟ فنلاندی‌ها؟ یعنی آن‌ها نمی‌ترسند که روسیه به آن‌ها حمله کند؟ البته دیر یا زود آمریکا آن‌ها را وادار به چنین کاری می‌کند. همانطوری که اوکراین را وادار کردند تا با روسیه بجنگد.»



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*