اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305311
تاریخ انتشار: 1401/02/29 00:26
کتاب‌های «سخنگوی فرهنگ ایران (تاملی در آثار و آرای محمدعلی اسلامی ندوشن)، «رباعیات خیام و خیامانه‌های پارسی»و «فهرست نسخه‌ها خطّی فارسی کتابخانۀ کنگره (آمریکا)» عناوین آثاری بود که حسین مسرت برای خرید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پیشنهاد داد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از طلوع یزد،حسین مسرت؛ پژوهشگر و مصحح درباره کتاب‌های پیشنهادی خود برای خرید از سی‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: کتاب سخنگوی فرهنگ ایران (تاملی در آثار و آرای محمدعلی اسلامی ندوشن) نویسنده علی‌اکبر جعفری ندوشن (انتشارات مروارید)، کتاب «رباعیات خیام و خیامانه‌های پارسی» اثر سیدعلی میرافضلی (انتشارات سخن) و «فهرست نسخه‌ها خطّی فارسی کتابخانۀ کنگره (آمریکا)» نوشته علی صفری آق‌قلعه (منتشر شده از سوی نشر موسسه پژوهشی میراث مکتوب) عناوین کتاب‌هایی است که برای خرید این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پیشنهاد می‌دهم.

این پژوهشگر با اشاره به محسنات برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در کنار نمایشگاه فیزیکی هم بیان کرد: یکی از ویژگی‌های نمایشگاه کتاب مجازی شدن آن بود. در حالی که بسیاری از اهل تحقیق و پژوهش از این شیوه راضی بودند و تمامی کتاب‌ها به آسانی به دست مخاطبان می‌رسید. به اعتقاد من اقدام مثبتی صورت گرفته که در کنار نمایشگاه حقیقی، نمایشگاه مجازی نیز برقرار است.

مسرت در پاسخ به این پرسش که آیا موافق هستید که نمایشگاه کتاب‌ تهران دیگر صرفا برای خرید کتاب نباشد؟ گفت: بسیاری از ناشران اعتراض کردند که نمایشگاه برای خرید کتاب مشکلاتی ایجاد کرده است؛ در حالی که نود درصد از ناشران از شرکت در نمایشگاه راضی هستند؛ حتی بسیاری از ناشران حتی کتاب‌های خود را تا زمان برگزاری نمایشگاه چاپ نمی‌کنند؛ شاید در کشورهای دیگر شرایط خود را برای ارائه آثارشان دادند اما در شرایط کشور ما نمایشگاه در همین حالت فروشگاهی بسیار خوب و مفید است.

او افزود: من معتقدم بسیار ایده خوبی است که نمایشگاه به شکل جضوری و مجازی برگزار شده است و در فرصت مطلوبی می‌توان از تمام کتاب‌ها در حوزه‌های گوناگون بازدید کرد و نمایشگاه مجازی این امکان را می‌دهد که مخاطبان از طریق پست، کتاب‌های خود را تحویل بگیرید.

مسرت در پایان از ارائه کتاب‌های خود با عنوان تصحیح کتاب «سفر به جنوب ایران » اثر آلبرت هوتوم شیندلر، «سفرنامه تاجیکستان»، «یزد یادگار تاریخ» و «آب‌انبارهای شهر یزد» از سوی دو نشر یزدا و اندیشمندان یزد در سی‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از ۲۱ اردیبهشت تا ۳۱ اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است

برچسب ها:
طلوع یزد ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*