اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305349
تاریخ انتشار: 1401/03/01 20:19
تکلیف پولهای دریافتی چه می شود؟
با پیگیری و مقاومت اعضای اتحادیه در برابر تهدیدها و فشاری های وارده بالاخره موفق شدند مصوبه کمیسیون نظارت دزفول در خصوص اخذ وجه از مردم از سوی اتحادیه صنف تاسیسات مکانیکی را لغو کنند

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان و به نقل از دبنا، براساس گزارشی که دوهفته قبل در پایگاه خبری” دبنا” در خصوص الزام به بستن قرارداد با مجریان گاز در اتحادیه صنف تاسیسات ساختمانی دزفول وپرداخت مبلغی بابت عقد این قرارداد در اتحادیه منتشرشد. چندین نفر از اعضای اتحادیه پیگیر این موضوع شدند.

افرادی که نسبت به این مصوبه اعتراض داشتند تا قبل از درج خبر بارها اعتراض کردند ولی نتیجه ای در بر نداشت تا اینکه موضوع را به کمیسیون نظارت استان خوزستان ودبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف کشور رساندند.

این گزارش حاکیست مصوبه در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ با تایید کمیسیون نظارت استان عملیاتی و اجرایی شد. از ان تاریخ اتحادیه اعضای رسته گاز را ملزم به پرداخت مبلغی بابت هر قرارداد و هر فعالیت صنفی کرده بود. با انتشارخبر، اعضا به استناد به اینکه دریافت وجه خلاف قانون است ابتدا به اهواز رفتند وپیگیر بودند. کمیسیون نظارت بر اصناف اهواز با استعلام از دبیرخانه هیات عالی نظارت متوجه شد که این مصوبه خلاف قانون است. ابتدا دبیرخانه هیات عالی نظارت خلاف قانون بودن این مصوبه را ابلاغ کرد سپس امروز کمیسیون نظارت بر اصناف اهواز بعد از اینکه هشت ماه اتحادیه صنف تاسیسات ساختمانی در دزفول از مردم ومتصدیان واحدهای صنفی پول غیر قانونی گرفت با ارسال نامه ای به اداره صمت دزفول لغو این مصوبه را اعلام کرد.

این موضوع نشان داد وقتی اعضا بخواهند می توانند جلوی هرتخلف غیر قانونی را در هر نقطه از کشور از سوی اتحادیه های صنفی بگیرند و در کسب وکارشان هم خللی ایجاد نخواهد شد.

پولهای اخذ شده متعلق به مردم است واعضای اتحادیه انتظاردارند پولی که غیرقانونی از سوی اتحادیه اخذ شده است به مردم برگردانده شود.اما سوال این است که حالا اتحادیه صنف تاسیسات ساختمانی دزفول آیا پولهای غیر قانونی که اخذ کرده است رابر می گرداند؟

برچسب ها:
دبنا ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*