اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305352
تاریخ انتشار: 1401/03/01 20:27
رئیس بنیاد مستضعفان:
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به شتاب‌گیری اقدامات این نهاد در راستای پیشرفت و آبادانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته گفت: به منظور استقرار فرش‌های نفیس کشور، موزه فرش نفیس ایرانی در یزد ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان و به نقل از طلوع یزد، سید پرویز فتاح در حاشیه نشست مشترک با جمعی از مدیران استان یزد اظهار داشت: سفر قبلی بنده به استان یزد تقریبا هشت ماه پیش بود و از دیروز عصر که ما در استان یزد حضور داریم خوشبختانه اقدامات خوبی حاصل شده است و در برخی مواردفعالیت‌ها زمان‌بر هستند. از جمله توافقات و پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده موزه نور و روشنایی بود که افتتاح شد و از طرف بنیاد مستضعفان تقدیم مردم یزد گشت.

 

وی با اشاره توافق مهم در خصوص دو زمین ارزشمند که با پیشنهاد بنیاد در اختیار نهضت ملی مسکن در استان یزد قرار گرفته است گفت: اقدامات ادارای این توافق انجام گرفته است و استاندار با شورای عالی معماری شهر نامه‌نگاری‌ها را انجام داده‌اند که قطعاً مورد تأیید شورا قرار خواهد گرفت.

وی گفت: نتیجه این اقدام چندین هزار خانه برای اقشار مختلف مردم یزد می‌شود، این زمین‌ها بسیار با ارزش و وسیع هستند و به رایگان در اختیار نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرند.

فتاح با بیان اینکه این موضوع اقدام بسیار مهمی است که با هماهنگی استان انجام می‌شود گفت: یک ماه فرصت گذاشته شد تا مسائل اداری آن طبق قانون پیش برود و پس از آن ما عملیات اجرایی خانه سازی را آغاز می کنیم.

بهاباد یکی از ۳۰ شهرستان هدف آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در کشور است

رئیس بنیاد ملی مستضعفان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ در شهرستان بهاباد به عنوان منطقه هدف پیشرفت و آبادانی حضور داریم و کارهایی انجام گرفته است که طبق گزارشات فرماندار شهرستان و استاندار در مجموع از اقدامات انجام گرفته همچون احیای قنوات، احداث مسکن، خدمات حمایتی و عمرانی راضی بودند.

فتاح افزود: هر اقدام و تعهدی که قول آن داده شده است باید انجام شود و به احتمال زیاد همه این تعهدات تا پایان سال انجام می‌شود و طبق تعهد مالی آن عمل می‌شود.

شهرستان‌های خاتم و مروست یزد در اولویت آبادانی استان هستند

وی تصریح کرد: به پیشنهاد استاندار به مرور و با یک آهنگ تدریجی به سمت مناطق مروست و خاتم خواهیم رفت، این مناطق جزو یک منطقه هدف هستند اما با توجه به جداسازی صورت گرفته در شهرستان در خاتم کار انجام می‌شود و شهرستان مروست هم تحت پوشش منطقه هدف بنیاد خواهد بود و پروژه‌های در این منطقه انجام خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: فعالیت بنیاد در یک منطقه دلیل بر این نمی‌شود که در مناطق دیگر مثل ابرکوه یا سایر شهرستان‌ها اقدامی انجام ندهیم، بلکه هر شهرستان سهمیه مختص به خود را دارد و کارهای دیگر در سایر شهرستان‌ها با هماهنگی استان انجام می‌گیرد.

برخی از زمین هتل پارسائیان با نظر استاندار و شهردار به عنوان محدوده سبز در اختیار عموم مردم قرارگیرد

فتاح ادامه داد: در این سفر مشخص شد که کارخانه سلک باف یزد نیاز به حمایت دارد و لذا طرح توسعه‌ای آن مورد حمایت قرار گرفت، همچنین از دو هتل پارسائیان و هتل صفاییه یزد بازدید انجام شد که این محل‌ها هم به سرمایه‌گذاری و بازسازی نیاز داشت که همه این موارد مورد موافقت قرار گرفت و به زودی انجام خواهد شد و برخی از زمین هتل پارسائیان می‌تواند با نظر استاندار و شهردار به عنوان محدوده سبز در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: تصمیم بنیاد مستضعفان این است که فرش‌های نفیس تاریخی را در یک جای کشور مستقر نماید، پیشنهاد شد این کار در استان یزد انجام شود، در این خصوص استاندار یزد محل‌هایی را برای این کار پیشنهاد نمودند که همکاران ما در بنیاد از آن‌ها بازدید می‌کنند اگر مورد تأیید و توافق قرار گرفت توسط بنیاد بازسازی و نوسازی انجام می‌شود و یک موزه فرش نفیس ایران در سطح جهانی شکل خواهد گرفت.

برچسب ها:
طلوع یزد ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*