اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305377
تاریخ انتشار: 1401/03/02 22:36
نماینده ایرانشهر: به قدری وضع مردم خراب است که با واریز یارانه در لحظه برای خرید مایحتاج خود به بازار آمده بودند/محسنی اژه‌ای: به صورت کلی از دلال و مفسد و سودجو حرف نزنید و اگر می‌شناسید معرفی کنید/فائو: امنیت غذایی ایران از ۱۱۹ کشور جهان بیشتر شد/کمیته فقهی بورس: امکان وقف و اجاره سهام فراهم شد

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد.

بازی تیم ملی با کانادا هم لغو می‌شود؟
حمید استیلی مدیر تیم ملی فوتبال ایران درباره وضعیت ملی‌پوشان پس از لغو بازی دوستانه با سنگال و اکوادور، در پاسخ به این سوال که آیا حریف جدیدی برای تیم ملی برای مصاف دوستانه انتخاب شده است؟ گفت: خیر هنوز حریف جدیدی انتخاب نشده است. با چند گزینه در حال مذاکره هستیم. هنوز نمی‌توانیم اسمی ببریم چون اگر این کار را انجام دهیم، همه چیز خراب می‌شود. ما برای سفر به کانادا داشتیم برنامه‌ریزی می‌کردیم اما هیچ چیزی قطعی نشده است. او درباره شرایط تیم ملی خاطرنشان کرد: قطعی نیست چه زمانی به کانادا می‌رویم. برنامه‌ریزی بر این است که بازیکنان اضافه شوند. می‌خواهیم بازیکنانی که لیگشان تمام شده است، سریع‌تر خودشان را معرفی کنند. طی صحبتی که با سهیل مهدی داشتیم، امکان جابجایی بازی‌های لیگ نبود. با مربیان تیم‌ها صحبت کردیم که به ما کمک کنند و هنگام اعزام تیم ملی، هماهنگی‌های لازم انجام شود. استیلی درباره شایعاتی که در خصوص لغو اردوی کانادا مطرح می‌شود نیز گفت: هنوز مشخص نیست. امروز در این رابطه صحبت کردیم و چیزی قطعی نیست. او در پاسخ به این سوال که آیا مشکلاتی که در خصوص برگزاری اردو پیش آمده، چیست؟ گفت: در این رابطه باید دبیرکل و رئیس فدراسیون فوتبال صحبت کنند.

ساخت سریال موسی (ع) به کارگردانی حاتمی کیا متوقف نشده است
خبر تعطیلی ساخت سریال تاریخی «موسی (ع)» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا تکذیب شد.روابط عمومی سیما فیلم اعلام کرد، ابراهیم حاتمی‌کیا تاکنون ۳۰ قسمت از این سریال بیش از ۶۰ قسمتی را به طور کامل بازنویسی کرده است.در حال حاضر نه‌تنها این پروژه متوقف نیست که حدود ۲۰۰ نفر در بخش‌های مختلف پشت دوربین و کارگاه‌های مختلف مشغول آماده‌سازی شرایط تولید سریال هستند./باشگاه خبرنگاران

المیرا شریفی‌مقدم مجری شبکه خبر به آنتن تلویزیون برگشت
المیرا شریفی مقدم که دو ماه پیش؛ شایعه ممنوع التصویری‌اش رسانه ای شد؛ از صبح امروز روی آنتن تلویزیون است. پس از انتشار شایعه ممنوع التصویری او؛ شریفی مقدم اعلام کرد که برای شرکت در آزمون جامع دکتری مرخصی گرفته است.

محسنی اژه‌ای: به صورت کلی از دلال و مفسد و سودجو حرف نزنید و اگر می‌شناسید معرفی کنید
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه گفت: وعده‌هایی که وزارت صمت در مورد تولید و قیمت خودرو داد را پیگیری کنید و نگذارید وعده‌هایی که داده‌اند به فراموشی سپرده شود.اژه ای با انتقاد از کلی‌گویی‌ها در مورد گرانی‌های بازار، گفت: مسئولین و غیرمسئولین در مورد گرانی‌ها و ناهنجاری‌های بازار کلی‌گویی نکنند. مسئولان و غیرمسئولان مکرر می‌گویند بعضی از گرانی‌ها به خاطر دلالان، مفسدان و سودجویان است؛ این حرف‌ها کلی است؛ اگر این افراد را می‌شناسند، معرفی کنند. اگر اطلاعات و شناسایی در مورد دلالان و سودجویان دارید به قوه قضائیه بدهید ما برخورد می‌کنیم. مافیای دارو از کجا نشات می‌گیرد!بخشی از دارو که در داخل تولید می‌شود، برای آن بخشی که وارداتی است ارز این واردات را چه کسی تامین می‌کند؟مجوز واردات را چه کسی می‌دهد؟ شبکه توزیع در اختیار چه کسی است؟ همه این‌ها متولی دارد و متولی آن وزارت بهداشت است

چرا وزیر صمت در انظارعمومی ظاهر نمی‌شود؟
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:عدم حضور وزیر صمت در نمایشگاه خودرو که در شهر نمایشگاهی آفتاب برگزار شده بود، باعث این گمانه‌زنی شد که وی انزوا گزیده است.براساس همین گمانه‌زنی‌ها وزیر صمت برای طفره رفتن از پاسخ دادن به سؤال‌های زیادی که درباره مشکلات خودروهای داخلی وجود دارد، به این نمایشگاه نرفت. مدتی است طرح استیضاح چند وزیر ازجمله وزیر صمت به هیأت رئیسه مجلس ارائه شده ولی هیأت رئیسه از به جریان انداختن آن خودداری می‌کند.

نماینده ایرانشهر: به قدری وضع مردم خراب است که با واریز یارانه در لحظه برای خرید مایحتاج خود به بازار آمده بودند
عبدالناصر درخشان: هفته‌ی گذشته طی سفری که به یکی از روستاها داشتم وقتی دیدم در گرمای شدید آب خوردن نداشتند، اشکم سرازیر شد.اما این تنها به یک روستا ختم نمی‌شود بلکه در یک شهر مرزی با ۲۰ هزار نفر جمعیت امروز مشکل آب شرب دارند، مدت مدیدی است که مسئولان می‌گویند این مشکل را حل می‌کنیم؛ اما تا امروز این مشکل را حل نکرده‌اند.نیاز است دولت و نظام جمهوری اسلامی یک نگاه همه جانبه در سیستان بلوچستان داشته باشند. یک‌ بار برای همیشه زیر ساخت‌های آب، بهداشت، مدرسه، دانشگاه، راه‌های مواصلاتی را درست کنند.از یکی از روستاها با من تماس گرفتند و گفتند، تنها یک بلدوزر بیاید جاده‌ی ما را صاف کند ما آسفالت هم نمی‌خواهیم./ جماران

نامه تند نادران علیه عملکرد مجلس
الیاس نادران با نامه سرگشاده تندی وارد عرصه رقابت برای ریاست مجلس شد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چندثانیه، سعید پیرزاده، روزنامه‌نگار با انتشار بخش‌های از نامه نامزد ریاست مجلس نوشت که الیاس نادران در نامه‌ای ضمن انتقاد تند از عملکرد دولت و مجلس نوشته:به همه آنهایی که در جریان تعیین فهرست نامزدهای مجلس یازدهم و تعیین وزرای دولت سیزدهم، علی الخصوص به آن دو نفری که بیشترین نقش را داشتند عرض می‌کنم، آیا امروز حاضرید شجاعانه عواقب اشتباه تان را بپذیرید؟آنچه امروز در مجلس و دولت می‌گذرد و نتایج ناشی از آن، حاصل دستپخت شماست. اصل شفافیت ایجاب می‌کند امروز در مقابل مردم حاضر شده و خوب و بد تصمیم‌تان را برای آنها بیان نمائید. آیا پدرخوانده‌های جریان اصولگرایی و نواصولگرایی حاضرند این پرده‌برداری صورت گیرد؟تابحال هرچه خواستید بر سر مجلس و دولت آوردید. لااقل در این دوسال باقی مانده دست از سر مجلس بردارید و اجازه دهید اداره مجلس از درون آن ساری و جاری شود. اگر مجلس در دو سال آینده بر همین روال بچرخد که در این دوسال چرخیده، فاتحه مجلس خوانده است.

نظر علی مطهری درباره حذف ارز ترجیحی: دولت شجاعت به خرج داد
نائب رئیس مجلس دهم گفت: در شرایط موجود، دولت برای تهیه کالاهای اساسی مردم مجبور بوده که این راه را آغاز کند و انتقادها به دولت وارد نیست.«علی مطهری» نایب رییس مجلس دهم در گفت‌وگو با برنا، در رابطه با ارز‌ ترجیحی و فایده‌ حذف آن گفت: احساس می‌کنم بهتر بود که این طرح در شرایط ثبات اقتصاد کشور انجام می‌شد. لذا به طور طبیعی باید بعد از رفع تحریم‌ها آغاز می‌شد. شاید چون افق روشنی برای توافق و احیای برجام وجود نداشته است، مجلس و دولت این کار را به عنوان یک اصلاح ضروری اقتصادی آغاز کردند. البته دلایل دیگری هم وجود داشته که دولت مجبور شده در وضعیتی که ثبات اقتصادی نداریم کار را شروع کند.وی در رابطه با دلایل اجرای طرح اظهار داشت: یکی از دلایل این‌ که مجلس در قانون بودجه 1401، ارز 4200 تومانی برای خرید کالاهای اساسی در نظر نگرفته است. لذا دولت چنین ارزی در اختیار نداشته و مجبور بوده ارز را تک نرخی کرده و طرح را شروع کند. دلیل دیگر این‌ که قیمت‌های جهانی مواد غذایی مثل گندم و آرد و روغن در اثر تجاوز روسیه به اوکراین افزایش قابل توجهی داشته که به کشور ما هم سرایت کرده است. همچنین قاچاق این مواد غذایی که در کشور ما خیلی ارزان بود، افزایش چشمگیری داشت. شاید کسری بودجه دولت هم در اجرای طرح موثر بوده است.

جوادی‌حصار: اصلاحات در برقراری ارتباط «دولت و مردم» ضعیف عمل کرد
سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه در جمع اصلاح‌طلبان ناهماهنگی وجود دارد، گفت: آن‌ها در برقراری ارتباط تعیین‌کننده میان دولت و متن جامعه هم ضعیف عمل کردند.محمدصادق جوادی حصار سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سالگرد روی کارآمدن دولت اصلاحات در دوم خرداد ۷۶، گفت: اصلاحات یک جریان برآمده از متن رفتارهای اعتراضی جامعه نسبت به وضع موجود بود. یک نگاه کاملاً اصلاحی داشت، به این معنا که چارچوب‌های وضع موجود را قابل تداوم می‌دانست؛ اما نیازمند اصلاح اساسی و جدی بود. اصلاحات در سه مناسبت، حقوق سیاسی، شهروندی و رویکردهای تعاملی بین دستگاه‌های حکومتی و اجتماعی تصمیم به فعالیت گرفت.

فعال اصلاح‌طلب: امکان تکرار دوم خرداد ۷۶ در آینده وجود دارد
گرامی‌مقدم در مورد اینکه آیا در آینده امکان تکرار دوم خرداد ۷۶ وجود دارد یا خیر، گفت: بله امکان دارد. چه بخواهیم و چه نخواهیم، آینده با رویدادهای جدید با محوریت مردم خواهد آمد. اما نتایج آن به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست. ممکن است مردم برخی رویدادها را به شکلی رقم بزنند که نتایج آن برخلاف پیش‌بینی‌ها باشد. امروز فضایی که در سیاست خارجی وجود دارد، سیاست‌هایی که امروز اتخاذ می‌شود، اعتراض اقشار و اصناف گوناگون و کاهش مشارکت مردم در دو انتخابات گذشته همه این موارد می‌تواند شرایطی را در آینده رقم بزند که قابل پیش‌بینی نیست.وی تصریح کرد: با توجه به شرایط امروز، کسانی که امروز در قوه مجریه، مقننه و قضائیه تاثیرگذاری ویژه‌ای دارند باید خارج از شوک‌هایی که به مردم وارد می‌شود، با برنامه‌ریزی از رویدادهایی که می‌تواند در آینده رخ دهد مراقبت کنند. امیدواریم با سیاست‌هایی که در کشور اتخاذ می‌شود، روزی شاهد پایان این نوع مشکلات باشیم.گرامی‌مقدم گفت: اینکه حادثه‌ای مانند دوم خرداد از جنس اصلاح‌طلبانه تکرار خواهد شد یا نه نمی‌توان پیش‌بینی کرد. امروز نمی‌توان گفت مردم در انتخابات ۱۴۰۲ به کاهش مشارکت خود ادامه خواهند داد یا خیر. اما می‌توان تلاش کرد فضای سیاسی به شکلی باز شود تا نامزدهای دیگر به جز نامزدهای یک جریان در صحنه حضور داشته باشند و به این نتیجه برسند که یکدست شدن قدرت باعث تضعیف پایه‌های نظام و پرداخت هزینه‌های زیاد می‌شود، در آن صورت مردم می‌توانند با صندوق رای آشتی کرده و باعث شوند دوم خرداد دیگری اتفاق بیافتد.

سوء‌قصد به وزیر دولت روحانی تکذیب شد
مشاور عبدالرضا رحمانی‌فضلی شایعه سوءقصد به وزیر کشور پیشین دولت یازدهم و دوازدهم را تکذیب کرد. روح‌الله جمعه‌ای مشاور وزیر پیشین کشور در دولت یازدهم و دوازدهم، در صفحه توئیتری خود نوشت: شیطنت رسانه‌ای معاندین درباره سوءقصد به عبدالرضا رحمانی‌فضلی به شدت تکذیب شده و ایشان به فعالیت عادی و روزمره خود مشغول هستند.

چرا بیت رهبری در جماران مستقر نشد و به خیابان جمهوری آمد؟
علی اکبر ناطق نوری در کتاب خاطرات خود به این پرسش پاسخ می‌دهد که در ادامه می خوانید: یکی از مباحثی که در آغاز مسئولیت جدید مقام معظم رهبری قابل توجه بود بحث مکان استقرار ایشان بود. پیشنهاد بعضی این بود که آقا به جماران تشریف ببرند و از همان تشکیلات و امکاناتی که حضرت امام داشتند استفاده کنند. من خودم به دو دلیل معتقد بودم که ایشان به جماران یا منظریه تشریف ببرند. یکی به لحاظ امنیتی بود. زیرا در تمام دوران جنگ شهر، تهران به راحتی بمباران و موشک باران می شد اما جماران پای کوه قرار داشت. لذا پرواز و مانور در آنجا خیلی سخت بود. دوم این که چون رهبری علی الدوام و شب و روز در محل سکونتشان هستند از نظر آب و هوایی هم باید جای مناسبی داشته باشند. البته آقا به جهت عاطفی و احترام نسبت به حضرت امام و احمدآقا، جماران را نپذیرفتند. همچنین اردوگاه شهید باهنر در منظریه تهران را قبول نکردند و فرمودند اولا این قدر بالا و دور از مردم نمی خواهم بروم. ثانیا آموزش و پرورش و فرهنگیان و دانش آموزان دلشان به همین اردوگاه خوش است و من راضی نیستم که حالا این را بگیرم. خودشان فرمودند: در همین منطقه ریاست جمهوری می مانیم چون اینجا مسوولان، مجلس، دولت و قوه قضاییه در دسترس هستند. در ضمن مثل بقیه مردم داخل شهر هستیم و از حیث حفاظت هم منظقه حفاظت شده است و مشکل خاصی ندارد و حفاظت جدیدی هم نمی خواهد.

هشدار پیامکی به متقاضیان نهضت مسکن
اخیرا پیامک‌هایی از طرف برخی افراد سودجو به متقاضیان نهضت ملی مسکن غالبا با محوریت پرداخت آورده ارسال می‌شود که وزارت راه و شهرسازی در این خصوص به متقاضیان هشدار داد از باز کردن هرگونه پیامک دریافتی از شماره‌های شخصی خودداری کنند. در این اطلاعیه، معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی از هموطنان خواسته با توجه به اینکه در برخی استان‌های کشور پیامک واریز وجه از شماره‌های ناشناس به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ارسال شده که محتمل بر کلاهبرداری از متقاضیان و بروز نارضایتی و عدم اطمینان مردم به دستگاه اجرایی است، مراقب این پیام‌ها باشند.  

رییس کمیته فقهی بورس: افراد می‌توانند سهام خود را اجاره دهند
مصباحی‌مقدم رییس کمیته فقهی سازمان بورس با اشاره به موضوعاتی که در کمیته فقهی بورس مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: از مواردی که مورد تصویب کمیته فقهی بورس قرار گرفته تأسیس صندوق وقفه سهام است و در مدتی است که این مشروعیت موضوع بررسی شده و در نهایت مراجع و رهبری با راه اندازی این موافقت کردند و افراد می‌توانند سهام خود را در این صندوق به آستان قدس رضوی وقف کنند. در شرایطی که ارزش سهام وقف شده نزولی باشد آستان قدس رضوی این امکان را دارد که این سهام را تبدیل به احسن کند. رییس کمیته فقهی بورس درباره دیگر موارد تصویب شده در این کمیته گفت: اوراق اجاره مبتنی بر سهام از دیگر موضوعاتی است که در کمیته فقهی به تصویب رسیده و افراد می‌توانند سهام خود را اجاره دهند و امکان برگشت این سهام به کسی که اجاره داده وجود دارد و اجاره گیرنده هم می‌توانند از منافع اجاره این اوراق را دارد.

بنزین آزاد همچنان ۳۰۰۰ تومان خواهد بود
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی برای تامین بنزین در کشور وجود ندارد اما باید مدیریت مصرف انجام شود. سالاری با بیان اینکه بنزین بدون تغییر قیمت توزیع خواهد شد و تغییری در نحوه توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نخواهد شد، اظهار کرد: قیمت بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.

سبک زندگی  پشت‌بام خوابی را در کشورمان می‌بینیم
اطهاری کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به تبعات اجتماعی معضل اجاره نشینی در کلانشهرها گفت: تبعات اجتماعی به وجود آمده از افزایش نرخ اجاره امروز به عیان در جامعه دیده می‌شود و خشنوت در حال گسترش است و کشوری که وارد اقتصاد دانش بنیان نشود، حذف تمدنی در آن شکل می‌گیرد. این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: امروز دیگر مسئولان نمی‌توانند پشت‌بام خوابی را تکذیب کنند چراکه این سبک زندگی را در کشورمان می‌بینیم.
 
افزایش قیمت نفت برای اقتصاد جهان خطرناک‌تر ازتورم است
هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هند گفت باقی ماندن قیمت نفت در سطح 110 دلار در هر بشکه می تواند تهدیدی بزرگتری از افزایش نرخ تورم برای اقتصاد جهانی باشد. وی در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» در داووس سوئیس گفت: «اگر قیمت نفت در سطح 110 دلار (هر بشکه) باقی بماند، شما تنها در مورد تورم صحبت نمی کنید، بلکه در مورد تهدیدهای بزرگتری صحبت می کنید. شما می دانید اینجاست که حرف «ر» (رکود) وارد می شود.» وی افزود: « و اگر اقتصاد جهانی به این سمت برود، همه، از جمله تولیدکنندگان نفت باید با عواقب آن و سپس تورم مواجه شوند.»

موجران اجاره ماهانه می خواهند
لطفی عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک بازار اجاره را جذاب‌تر از سپرده بانکی دانست و گفت: نرخ سود بانکی ۱۸ درصد است در حالی سال‌هاست نسبت نرخ رهن با اجاره ماهیانه ۳۰ درصد محاسبه می‌شود. بنابراین موجران ترجیح می‌دهند به جای پول پیش، اجاره‌ی بیشتری بگیرند. این می‌تواند فشار به اقشار اجاره‌نشین را افزایش دهد.

فائو: امنیت غذایی ایران از ۱۱۹ کشور جهان بیشتر شد
سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد، ایران را از نظر شاخص امنیت غذایی در رتبه ۷۶ جهان قرار داد و اعلام کرد ۱۱۹ کشور جهان امنیت غذایی کمتری در مقایسه با ایران دارند. /تسنیم

قالیباف: در خصوصی سازی باید بدون راز عمل کنیم
قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک مهمترین عرصه امروز کشور اقتصاد است. اقتصاد دولتی و بهره‌وری پایین آن به پاشنه آشیل اقتصاد کشور تبدیل شده است و این زخم کهنه ای است که سال هاست سایه آن سنگینی می کند. باید توجه داشت که اتفاق مثبتی که در حوزه اقتصادی رخ داده با حضور مردم ممکن شده است. در خصوصی سازی باید بدون راز و با توجه به اهلیت افراد عمل کنیم. هدف واگذاری ها صرفاً به برداشتن باری از روی دوش دولت محدود شده است و این در حالی است که باید به حفظ و ارتقای مجموعه ها توجه کنیم. اگر خصوصی‌سازی منجر به مردمی سازی اقتصاد شود می‌توانیم بگوییم به نقطه مطلوب رسیده‌ایم.

ممنوعیت واردات آیفون، تصمیم یک شبه بود
تقی‌زاده رئیس اتحادیه خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد با اشاره به انتشار خبر محدودیت واردات آیفون به ایران اظهار کرد: از ۲۶ اردیبهشت اعلام شد تا ۳۱ اردیبهشت ماه ثبت سفارش آیفون در سایت سامانه جامع تجارت بسته شده است. در واقع قرار بود از شنبه هفته اخیر این موضوع برطرف شود اما از همان روز اعلام شد آیفون جزو کالاهای گروه ۲۷ است که کالاهای این گروه ممنوعه است که ثبت سفارش نمی‌شود. در واقع سامانه برای ثبت آیفون بسته شده است. حتی کالاهایی که پیش‌تر ارز آن‌ از دولت خریداری شده بود و در گمرک است، اجازه ترخیص دارد اما امکان ویرایش ندارد. وی افزود: تبعات این تصمیم را از روز گذشته در بازار شاهد هستیم. وزارتخانه و اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به‌ عنوان متولی سامانه تجارت هیچ ابلاغیه‌ای در این خصوص در اتوماسیون اداری به اتحادیه‌ها اعلام نکردند و به نوعی این تصمیم یک شبه اتفاق افتاد. این تصمیم تبعات زیادی خصوصا در قیمت‌ها ایجاد کرده و به زحمات چند ساله برای حذف قاچاق هم لطمه می‌زند.

زمان ثبت نام یارانه تمدید شد
سخنگوی هدفمندی یارانه‌ها دقیقی قبل در برنامه زنده تلویزیونی درباره تمدید ثبت نامه دریافت یارانه گفت: متقاضیانی که تاکنون یارانه نگرفته اند برای ثبت نامه دریافت یارانه تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۴ خرداد امکان ثبت نام آنها فراهم شده است. وی درباره اینکه آیا امکان تمدید مجدد وجود دارد گفت: طبق بررسی‌ها امکان تمدید وجود دارد ولی فعلاً تا پایان روز چهارشنبه ۴ خرداد این فرصت مجدداً فراهم شده است. سخنگوی هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای شماره کد ملی‌ها جهت ثبت نام در سه روز پیش رو وجود ندارد و هر سرپرست خانواری که یارانه نمی گرفته یا انصراف داده یا دریافت می کرده ولی در یارانه جدید حذف شده است می‌تواند برای ثبت نامه به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها به آدرس: https://sso.my.gov.ir/login مراجعه کنند. حسینی ادامه داد: سرپرستان خانوار ابتدا کد یو اس اس دی *۴*۴۳*۸۵۷* کد ملی# را وارد کرده و از دریافت یارانه مطمئن شود. اگر یارانه بگیر نیست به سامانه مذکور مراجعه کند.

سفرهای خارجی، مِلاک دهک بندی یارانه هاست؟
ابوحمزه معاون وزیر کار  با تاکید بر اینکه در دهک بندی اخیر سفرهای خارجی ملاک نیست، گفت: سفرهای خارجی مبنای سیاست‌گذاری قرار نگرفته و ملاک حذف یارانه نیست. وی افزود: به‌عنوان‌مثال، یکی از اعضای خانواده، حساب خود را به دیگری واگذار کرده‌اند که شخص دیگری با آن تجارت و یا کسب درآمد می‌کند و یا بعضی‌ها خودرو و دارایی‌ها را قولنامه‌ای خریدوفروش می‌کنند که باید شفاف‌سازی صورت بگیرد و افراد حساب‌های خود را تفکیک کرده و دارایی‌های خود را به‌صورت رسمی منتقل کنند. همچنین اگر فردی، حساب شخصی خود را برای تنخواه شرکتی قرار دهد به دلیل گردش حساب بالا جزو دهک دهم قرار می‌گیرد و یارانه‌اش حذف می‌شود.

برای خرید هواپیما منتظر مذاکره رفع تحریم‌ها نیستیم
رییس سازمان هواپیمایی  با بیان اینکه برای خرید هواپیما نیز منتظر مذاکره رفع تحریم‌ها نیستیم و امکان خرید هواپیما وجود دارد، گفت: افزایش ناوگان درخواست به حق مردم است و تقریباً ۱۰۰ فروند هواپیمای زمین‌گیر داریم که باید به چرخه پرواز برگردانیم، البته خرید هواپیما نیز در دستور کار است که می‌تواند به پوشش تقاضا کمک کند.

منبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*