اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305386
تاریخ انتشار: 1401/03/03 22:50
وزیر کشور گفت: متاسفانه سازه‌های باقی مانده از ساختمان متروپل بسیار لرزان هستند؛ بنابراین گروه‌های امدادی ناچارند با دقت و حساسیت خاص فرآیند آواربرداری را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز سه‌شنبه ٣ خردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت گروه‌های امدادی از ابتدای حادثه ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد:گروه‌های امدادرسان از ابتدای وقوع حادثه عملیات امداد رسانی را برای نجات افراد گرفتار زیر آوار  آغار کردند.

وی با بیان اینکه حساسیت سازه متروپل سبب شده تا عملیات آواربرداری با دقت بیشتری انجام شود، عنوان داشت: متاسفانه سازه‌های باقی مانده بسیار لرزان هستند و احتمال ریزش آن‌ها وجود دارد؛ بنابراین گروه‌های امدادی ناچارند با دقت و حساسیت خاص فرآیند آواربرداری را انجام دهند که این امر نیازمند زمان است.
وزیر کشور افزود: امروز ۴ تن از هم‌وطنانمان از زیر آوار بیرون کشیده شدند که متاسفانه هر ۴ نفر آن‌ها جان خود را از دست داده بودند.
وحیدی ادامه داد: درحال حاضر نیروهای امدادی برای نفوذ به زیرزمین ساختمان درتلاشند، زیرا امکان دارد برخی شهروندان هنوز در زیر آوار باقی مانده باشند.
وی تصریح کرد‌: نیروهای امدادی در تلاش هستند نفرات باقی مانده زیر آوار را که شرایط نامعلومی دارند، خارج کنند.
وزیر کشور با اشاره به تعداد جانباختگان در این حادثه گفت: تاکنون ۳۲ نفری که از زیر آوار بیرون کشیده شده و به بیمارستان‌ منتقل شدند، همچنین ١۴ نفر جان خود را از دست دادند.
وحیدی در پایان با بیان اینکه ۲۹ شهروند آبادانی زیر آوار مانده از بیمارستان مرخص شده‌اند، ابراز داشت:سه نفر از این افراد برای مراقبت‌های بیشتر در بیمارستان بستری هستند.





کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*