اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305395
تاریخ انتشار: 1401/03/04 15:36
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت نظام‌مند شدن نقش مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی بیان کرد: ستاد حمایت و توان افزایی سمن‌ها به عنوان پایگاهی اجتماعی برای تعامل و هم‌افزایی ظرفیت‌ها، بنگاه‌ها و فعالین اجتماعی شهر در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از افق تهران، سید احمد علوی رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای شهر تهران که به عنوان مهمان در مراسم «چهارمین جایزه مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه های اقتصادی» حاضر شده بود در سخنانی با اشاره به دست و پنجه نرم کردن تهران با معضلات مختلف اجتماعی ، فر هنگی ،هنری ،ترافیکی ، عمرانی و خدماتی گفت: جدی گرفته شدن مسئولیت اجتماعی از سوی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند نقش بسیار موثری در حل مسائل شهری ایفا کند.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای شهر تهران ادامه داد: اهمیت این مسئله به اندازه‌ای که همگان بر حیاتی بودن نقش مسئولیت اجتماعی دارند، روشن نبود و شاید اگر زودتر اراده و عزم و مشارکت موثر بین ساختارهای اجتماعی و بنگاه های اقتصادی برای توسعه فعالیت های مدیریت شهری و مشارکت فعالیت های شهری میسر می‌شد، امروزه شاهد بسیاری از معضلات اجتماعی در شهر تهران نبودیم.

وی با بیان اینکه هنوز هم برای اجرایی کردن نقش مشارکتی و مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی دیر نشده، افزود: نباید لحظه‌ای در اجرای این مسئله تعلل کرد چرا که توجه به مقوله مسئولیت اجتماعی با رویکرد آینده‌نگرانه نه تنها در شرایط فعلی سیاستی هزینه‌بر تلقی نشده بلکه می‌تواند در همه ابعاد به شهر کمک کند و در واقع نوعی سرمایه‌گذاری اجتماعی تلقی می‎‌شود.

علوی ساخت مسجد و مدرسه را نمونه ای از مسئولیت اجتماعی پذیر بودن افرادی خواند که به عنوان خیر شناخته می شوند و یادآور شد: ما با الهام گرفتن ازاین الگو باید چنین رویه‌ای را در حل مسائل و چالش های کلان شهر تهران به کار گیریم.

وی خاطرنشان ساخت: البته یکی از مشکلاتی که ما در این مسئله با آن مواجه هستیم این است که برخی مسئولیت اجتماعی را موضوعی ساده می‌انگارند، در حالی که این یک موضوع بسیار پیچیده و ضروری است که مدیران برای محقق کردن آن باید نگاه مدیریتی کلان داشته باشند.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای ششم شهر تهران ادامه داد: این شورا از ابتدای مسئولیت خود تمام هم و غم خود را بر حل این مسئله استوار کرده است و در جلسات متعددی مسئله را با سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد به بحث و تبادل نظر قرار داده است.

وی با اعلام اینکه تدوین کلیات نظام نامه مسئولیت اجتماعی سازمانی شهرداری تهران به پایان رسیده است گفت: این نظام نامه مشتمل بر ۶ ماده و ۱۷ تبصره است تا شاهد نظام‌مندتر اداره شدن شهر بر این اساس باشیم.

وی همچنین بر ضرورت نظام مند شدن نقش مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی تاکید کرد و افزود: خادمان شما در شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم یکی از برنامه ها و دغدغه ها یشان نظام مند کردن نقش مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی در توسعه .و پیشرفت شهر و حل مسائل و چالش های آن با مشارکت و حضور تشکل های غیر دولتی فعال است.

وی ادامه داد: به همین منظور ستاد حمایت و توان افزایی سمن ها به عنوان پایگاهی اجتماعی برای تعامل و هم افزایی ظرفیت ها و بنگاه ها و فعالین اجتماعی شهر در نظر گرفته شد تا مسئولیت اجتماعی شهری CSRشکل بگیرد و همین جا از تمام مدیران محترم دولتی و بخش خصوصی دعوت میکنم تا با مشارکت در این امر ما رایاری نمایند .

برچسب ها:
افق تهران ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*