اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305439
تاریخ انتشار: 1401/03/10 16:08
عصر دوشنبه 9 خرداد ماه از ساعت 17 تا 20 در سالن جلسات فرمانداری جلسه پرسش و پاسخی با فرماندار محترم شهرستان به منظور روشنگری، شفاف سازی و آگاهی سازی عمومی راجع به وضعیت پروژه های مختلف شهرستان، وضعیت برق، وضعیت آب، مخابرات، بهداشت و افق چشم انداز این پروژه ها که با توجه به پیش بینی مسئولین شهرستان با بهره برداری کامل از این پروژه ها نیاز شهرستان تا چه سالی تامین خواهد شد برگزار شد

پایگاه خبری عصرجهان؛ نگارنده متن وحید راغ پور-عصر دوشنبه 9 خرداد ماه از ساعت 17 تا 20 در سالن جلسات فرمانداری جلسه پرسش و پاسخی با فرماندار محترم شهرستان به منظور روشنگری، شفاف سازی و آگاهی سازی عمومی راجع به وضعیت پروژه های مختلف شهرستان، وضعیت برق، وضعیت آب، مخابرات، بهداشت و افق چشم انداز این پروژه ها که با توجه به پیش بینی مسئولین شهرستان با بهره برداری کامل از این پروژه ها نیاز شهرستان تا چه سالی تامین خواهد شد برگزار شد. علاوه بر مسائل و مشکلات در حوزه زیرساخت های حیاتی شهرستان در خلال بحث ها و گفتگوهای انجام شده مسائل مختلفی راجع به شیوه و نحوه انتصاب ها هم بیان گردید.


این جلسه پرسش و پاسخ با حضور فرماندار محترم شهرستان، رئیس اداره آب و فاضلاب، یکی از اعضای شورای شهر و عضو شورای شهرستان به عنوان نماینده حقوقی مردم و تعدادی از افراد تحصیل کرده و دانشگاهی شهرستان بهمئی و به درخواست جامعه دانشجویان بهمئی به منظور پاسخگویی به نارضایتی های عمومی که در پی قطعی های مکرر آب، برق و خرابی های سیستم ارتباطی در حوزه مخابرات ایجاد شده بود برگزار شد و جلسه به صورت پرسش و پاسخ مستقیم و شفاف و صریح از سوی دانشجویان و تحصیل کردگان با مسئولین مربوطه انجام شد.
در ابتدای برنامه یکی از دانشجویان  با عنوان این موضوع که مسئولین باید مردمی بوده و در بین مردم حضور داشته باشند افزود که باید سعی شود مطالبات واقعی باشد و احساسی نباشد و مطالبات بیشتر در فضای واقعی انجام شود و در فضای مجازی تا حد امکان کمتر به موضوع ها پرداخته شود به این علت که آن شفاف سازی و روشنگری مورد انتظار در فضای مجازی انجام نگرفته و بیان مطالبات و مشکلات در دیدارهای حضوری دارای تاثیر گذاری بیشتری خواهد بود.
اولین مسئله و مشکل و مطالبه ای که در این برنامه پرسش و پاسخ به آن پرداخته شد بحث وضعیت برق شهرستان بود.


✅پرسش و پاسخ راجع وضعیت برق شهرستان بهمئی
در این راستا یکی از تحصیل کردگان شهرستان بهمئی عنوان نمود که مسائل و مشکلات مختلف در شهرستان بهمئی و پروژه های زیرساختی و حیاتی این شهرستان همگی دارای عمری بالای 5 سال بوده و ایستگاه 132 کیلوولت برق شهرستان از سال 1386 یعنی 15 سال پیش، انتقال آب سد کوثر از سال 1389 و حدود 12 سال پیش و بیمارستان 32 تخت خوابه شهرستان از سال 1393 و تا به الان حدود 8 سال از روز احداث آن ها سپری شده و این عدم تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها و مسائل و مشکلات مختلفی که زندگی عادی مردم را دچار مشکل کرده است باعث نگرانی و نارضایتی مردم شده است.
به طور خاص راجع به وضعیت برق با گذر بیش از 15 سال از زمان کلنگ زنی آن تا به الان فقط فاز اول این پروژه تکمیل شده که به گفته همه مسئولین سابق و وقت این فاز نتنها جوابگوی مصارف خانگی (با روند رو به رشد جمعیتی) نبوده بلکه به هیچ عنوان نمی توان از آن برای بخش صنعت استفاده نمود.
سالیان سال است که عنوان شده است ظرفیت ایستگاه 132 کیلوولت بهمئی 50 مگاولت آمپر بوده است اما سؤالی که به قوت خود از مسئولین باقی است که این ظرفیت 15 سال پیش یعنی در سال 1386 با توجه به بررسی های انجام شده متناسب وضعیت شهرستان درنظر گرفته شد که در آن زمان جمعیت شهرستان شاید 30 هزار نفر بوده باشد و این ظرفیت درنظرگرفته شده برای تامین نیاز برق شهرستان در همین 15 سالی که از عمر آن می گذرد بوده باشد.
اساسا مسئولینی که داخل شهرستان بهمئی مسئولیت می گیرند نباید فقط به فکر گذراندن دوره مسئولیتی خود باشند و آیا اصلا آنها افق دیدی، چشم اندازی برای سال های آینده شهرستان ترسیم نموده اند؟ بنابراین مسئولین شهرستان باید نیاز 25 سال آینده شهرستان را هم دیده و مشخص نمایند که این پروژه های تکمیل نشده با توجه به رشد جمعیتی شهرستان چه وضعیتی دارند؟ فاز دوم ایستگاه برق شهرستان که تا به الان در رسانه های مختلف به کرات ذکر شده است که برای پایداری کامل برق شهرستان و همچنین برای تامین برق مورد نیاز بخش صنعت، تاسیس کارخانجات در نظر گرفته شده است چه زمانی عملیات احداث آن شروع خواهد شد؟
قطعی برق و وصل مجدد آن و نوسانی بودن و اضافه ولتاژِ های گذرای ناشی از این قطع و وصل یکی از عوامل اصلی آسیب به دستگاه ها و تجهیزات خانگی و تجاری مردم شهرستان بهمئی شده است نحوه پرداخت خسارت به مشترکین زیان دیده به چه صورت خواهد بود؟
آقای کوثری رئیس اداره برق شهرستان در تماس تلفنی انجام شده بیان کرد فاز اول ایستگاه 132 کیلوولت برق شامل دکل ها و خط دومداره بوده که از این خطوط یک خط داخل مدار و خط دیگر به عنوان خط ذخیره در نظرگرفته شده است. ترانس مورد استفاده در این فاز دارای ظرفیت 50 مگاولت آمپر بوده و شهرستان بهمئی دارای پیک مصرف حدود 35 تا 40 مگا ولت آمپر در حوزه مصارف خانگی است و این فاز به منظور پایداری برق مصارف خانگی مورد استفاده قرار گرفته و جوابگو و تامین کننده برق بخش صنعت نیست.
و برای فاز دوم ایستگاه برق باید ترانسفورماتور و تجهیزات داخلی خریداری  و نصب شوند و باتوجه به اینکه دکل ها در فاز اول نصب شدند در فاز دوم نیازی به نصب دکل مجدد نخواهد بود.
آقای کوثری افزود این ایستگاه در فاز  اول شامل 4 خط بوده که 2 خط آن به سمت شهر و 2 خط دیگر که در حال انجام کار بر روی آن می باشیم یکی خط شهری و یک خط دیگر به منظور تامین برق بخش ممبی و سرآسیاب مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
راجع به فاز دوم که باید احداث شود نیز دارای 4 خط بوده به منظور تامین برق شهرک¬های صنعتی و کارخانجات صنعتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
آقای کوثری در پاسخ به پرسش نحوه پرداخت خسارت به مشترکین آسیب داده بیان کرد که طرف قرار داد شرکت توانیر بیمه کوثر بوده و این خسارت فقط شامل تجهیزات خانگی و تجاری بوده و شامل بخش کشاورزی و اداری و صنعتی نمی شود. و در این زمینه شرکت بیمه با توجه به مدارک و مستندات ارائه شده و بررسی کارشناسی آن اقدام به پرداخت خسارت خواهد نمود.
آقای کوثری راجع به وضعیت برق و اینکه آیا برق شهرستان در تابستان با قطعی مواجه خواهد شد تشریح کرد که ولتاژ شبکه برق نرمال بوده و در قسمت هایی از شهر دارای ولتاژ 240 ولت نیز می باشیم که در سال های گذشته ولتاژ زیر 200 ولت هم داشتیم بنابراین در مصارف خانگی وضعیت نرمال و خوبی را خواهیم داشت.
آقای محمدی فرماندار شهرستان راجع به تاخیر در تکمیل و بهره برداری پروژه افزود فقط به یکی از مشکلات موجود در این طرح اشاره نموده و آن هم این بوده که پایه های به کار برده شده در مسیر انتقال برق غیر استاندارد بوده و همه آنها مجدد نصب شد.
فرماندار بهمئی راجع به قطعی برق گفت: دو نوع قطعی وجود داشته که یکی از آنها قطعی با برنامه بوده و تا جایی که نظارت نمودم مدیر شبکه برق این قطعی با برنامه را اطلاع رسانی عمومی می نمودند و شاید در این بین تعدادی هم این اطلاع رسانی را ندیده باشند.
قطعی نوع دومی که در هفته گذشته شاهد آن بودیم برخورد پرندگان به سیستم توزیع شبکه برق بود که این قطعی هم یک قطعی رایج و مرسوم بوده و خلاف منطق و عرف نیست.
وی ادامه داد که به منظور تقویت و بهبود شبکه برق قطع نمودن آن ضروری است زیرا نمی توان عملیات بهبود و تعمیر را روی شبکه برق دار انجام نمود.


✅پرسش و پاسخ راجع به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان
یکی دیگر از جمع دانشجویان راجع به موضوع بهداشت و درمان بیان کرد بیمارستان 32 تخت خوابه برای خدمات رسانی به مردم شهر بوده و مناطق دور افتاده شامل، بخش های ممبی و سرآسیاب، رودتلخ دارای وضعیت بهداشتی مناسب نبوده و همچنین داروهای اساسی در داروخانه های آنها موجود نیست.
مناطق دور افتاده شهر دارای آمبولانس نبوده و برای جابجایی زنان باردار در ان مناطق به علت عدم وجود آمبولانس مسائل و مشکلات فراوانی وجود داشته که نیاز به توجه به وضعیت بهداشت و درمان چنین مناطقی است و برنامه شبکه بهداشت و درمان برای از بین بردن این نقایص ذکر شده چیست؟
آقای محمدی فرماندار شهرستان بهمئی در پاسخ گفت: که با توجه به اینکه احداث بیمارستان نیازمند به یک حداقل جمعیتی بوده بنابراین امکان احداث بیمارستان در بخش های ممبی و سرآسیاب وجود ندارد اما به شرایط بهداشتی و درمانی و کمبودهای آنها واقفیم و از مدیر شبکه بهداشت و درمان هم خواسته خواهد شد که مشکلات موجود را کاهش دهند.
آقای محمدی راجع به عدم وجود آمبولانس مناسب در شهرستان افزود که در تلاش هستیم آمبولانس مجهز و دارای امکانات مورد نیاز برای انتقال بیمار را فراهم نماییم.
فرماندار شهرستان بهمئی راجع به تکمیل و بهره برداری بیمارستان 32 تخت خوابه شهرستان بهمئی عنوان کرد که تمام اعتبار مورد نیاز این بیمارستان در سفر هیات دولت به شهرستان تامین شده است و این پروژه مشکل تامین اعتبار نداشته و به علت مسائل و مشکلاتی که بین دانشگاه علوم پزشکی و پیمانکار وجود داشت افتتاح این بیمارستان که انتظار می رفت تا پایان فروردین ماه امسال باشد با تاخیر مواجه شد. وی ادامه داد مسائل و مشکلات موجود حل و برای اینکه قطعی صحبت نماییم این پروژه تا قبل از مهر 1401 افتتاح خواهد شد.


✅پرسش و پاسخ راجع به وضعیت خطوط ارتباطی و مخابراتی و اینترنت شهرستان
آقای محمدی راجع به وضعیت آنتن دهی شبکه ها گفت در شهرک شهید چیره نژاد یک دکل وجود داشته اما وضعیت آنتن دهی در آنجا خوب نیست. وی ادامه داد در چند ماه اخیر بیش از 3 بار مدیرکل فناوری را به شهرستان دعوت نموده و وضعیت مخابرات شهرستان را پیگیری زیادی هم برای آن انجام دادیم. فرماندار شهرستان بهمئی از اقدامات مختلفی مانند ارتقاء دکل های موجود و همچنین جابجایی دکل شهرک شهید چیره نژاد به منظور بهبود وضعیت اینترنت و آنتن دهی شهرستان خبر داد و افزود پروژه دکل جدیدی در خیابان شریعتی در شهر در حال اجراست که با تکمیل آن تا حدی شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود.
آقای محمدی راجع به قطعی چند روز پیش گفت که این قطعی توسط ارتش صورت گرفته و این پروژه ارتش امنیتی بوده و قطعی انجام شده هم ناخواسته بوده و به علت نارضایتی عمومی، این پروژه فعلا دستور توقف آن داده شده است. مسئولین این پروژه قصد دارن که آن را از مرکز شهر عبور دهند که باید راجع این موضوع فکری انجام شود و مسئولین شهری اجازه چنین کاری را نیز ندهند.
آقای محمدی راجع به شبکه فیبر نوری تشریح کرد که این شبکه از استان خوزستان عبور کرده و وارد شهرستان بهمئی شده و کنترل و مدیریت آن در دست شهرستان و استان نیست.
در همین راستا پروژه جدیدی قصد بر تعریف شدن آن بوده که از مسیر دهدشت، لنده وارد شهرستان بهمئی شود و مدیریت و کنترل فیبر نوری در اختیار استان قرار گیرد این پروژه در صورتی که تصویب شود اجرای آن کمتر از یک سال زمان خواهد برد و با چنین اقدامی شاهد وضعیت بهتری در شبکه ارتباطی مخابراتی خواهیم بود.


✅پرسش و پاسخ راجع به وضعیت شهرک صنعتی
یکی از دانشجویان راجع به اهمیت شهرک صنعتی و ذکر این موضوع که برای راه اندازی یک تولیدی یا یک کارخانه ای در شهرستان نیازمند وجود شهرک صنعتی هستیم و این شهرک دارای مزیت های فراوانی است برنامه فرمانداری شهرستان راجع به شهرک صنعتی چیست؟
فرماندار شهرستان بهمئی در پاسخ عنوان کرد با شکل موجود شهرک صنعتی و وضعیت مدیریتی آن به جد مخالف هستم و با چنین رویه و سیستم مدیرتی مخالف تکمیل و بهره برداری این شهرک می¬باشم. ایشان افزود شهرک صنعتی در موضوع شرکت چینی که برای کار بروی کارخانه سلستین به شهرستان آمده و قصد سرمایه گذاری داشتند سد بزرگی ایجاد نموده و به خاطر زمین هایی که رایگان در اختیار این شهرک قرار گرفته است درخواست دریافت مبلغ چندین میلیاردی نموده است. با توجه به اینکه مدیریت این شهرک در دست استان بوده با این شهرک و همچنین واگذاری زمین مجدد به آنها مخالف می باشم.


✅پرسش و پاسخ راجع به وضعیت بانک ها و یک شیوه جذب سرمایه در شهرستان
آقای کوکب نژاد عضو شورای شهر به عنوان یکی از نمایندگان حقوقی مردم در این جلسه شرکت کرده و در پرسشی از فرماندار بیان کرد که آقای فرماندار به عنوان رئیس شورای تامین شهرستان راجع به یک شیوه جذب سرمایه که در شهرستان هم بسیار فراگیر شده است چه نظارتی داشته و چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است؟
عضو شورای شهر با انتقاد از سیستم بانکی و عدم پرداخت مناسب تسهیلات از سوی آنها از فرماندار شهرستان خواست که در این زمینه ورود کرده و با اتخاذ تصمیم ها و تدابیری سعی نمایند سیستم بانکداری در شهرستان تغییر رویه دهد. وی ادامه داد زوج های جوان زیادی مراجعه دارند و از عدم پرداخت واج ازدواجشان و به تاخیر افتادن شروع زندگی مشترک خود گلایه مند و ناراحت هستند.
آقای محمدی در پاسخ به شیوه های سرمایه گذاری بیان کرد مردم در این شهرستان تجربه های مختلفی از گذشته دارند که این تجربه ها تلخ بوده و خودشان آسیب دیدند در این زمینه خودشان مسئول عمکردشان هستند و به عنوان فرماندار شهرستان هیچ گونه پاسخگویی در صورت بروز مشکل به مردم ندارم چون خواست خودشان بوده  و خودشان چنین شیوه ای را انتخاب نمودند و هیچ مجوزی از سمت فرمانداری برای چنین فعالیت هایی صادر نشده است که در این زمینه جوابگو باشد.
فرماندار شهرستان بهمئی راجع به عدم پرداخت به موقع تسهیلات و به زحمت افتادن مردم برای دریافت این تسهیلات افزود که گزارش های مختلفی از تاخیر بیش از یک سال رسیده  و ما نیازمند یک تغییر رویه و اقدام مناسب هستیم اما موضوعی که باید به آن توجه داشته باشیم آزادی عمل فرمانداری در بحث بانک ها با توجه به اینکه آنها یک نهاد کاملا تخصصی بوده مثل نهاد جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش نبوده و تغییرات مدیریتی در بانک ها با سایر اداره های شهرستان متفاوت است.


✅پرسش و پاسخ راجع به وضعیت آب شهرستان و آب رسانی از سد کوثر
در پاسخ به سوال یکی از افراد تحصیل کرده که بیان کرده بود وضعیت پروژه سد کوثر و آب رسانی به شهرستان چگونه است؟ آقای محمدی فرماندار شهرستان بیان کرد قبل از انتصاب من و با گذر نزدیک به 12 سال از کلنگ زنی پروژه آب رسانی از سد کوثر پیشرفت این پروژه 35 درصد بوده و الان پیشرفت نزدیک به 70 درصدی دارد. بعد از سفر ریاست جمهوری به شهرستان بهمئی 100 درصد اعتبار مورد نیاز این پروژه تامین شد و هیچ گونه مشکل اعتباری در این زمینه وجود ندارد.
آقای محمدی ادامه داد از اعتبارات اختصاص داده شده عددی بین 126 تا 129 میلیارد وصول شده است که برای خرید لوله و سایر تجهیزات مورد نیاز هزینه شده است.
معارضات ملکی در مسیر این پروژه و همچنین مسائلی از جمله عدم مجوز میراث فرهنگی برای مسیر انتقال لوله وجود داشت که همه حل شده است. سه پیمانکار در سه نقطه مختلف در حال بستن قرارداد برای تسریع در فرایند انتقال آب بوده و تا آذر ماه 1402 این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.
آقای زارع قلات مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان راجع به وضعیت آب شهر لیکک عنوان نمود که در سال 1398 پروژه ایستگاه بین راهی برای مناطق دین و دانش و سایر مناطقی که کمبود آب در آنها داریم قرار بر احداث آن بود که به علت عدم تخصیص اعتبار مناسب کار آن انجام نشد. برای این پروژه قرار داد جدید با برآورد سال 1401 بسته خواهد شد تا وارد مدار شود.
زارع قلات ادامه داد در سال 1400 بیش از 1200 متر شبکه گذاری در شهر انجام شد و از اسفندماه تا کنون شکستگی لوله ها کم شده است.
وی راجع به فاضلاب شهری گفت مطالعات فاضلاب شهری مرحله اول و دوم آن در حال انجام است. و راجع به اقدامات شبکه آب و فاضلاب افزود که در سال گذشته 15 دستگاه الکتروپمپ که هر یک مبلغ 150 میلیون قیمت داشته خریداری شد.
مدیر اداره آب و فاضلاب بیان کرد که حدود 40 میلیارد اعتبارات محرومیت زدایی برای شهرستان در نظر گرفته شده است که 45 تا 50 روستا در بخش ممبی و سرآسیاب، گچ بلند، بابااحمد را قصد بازسازی شبکه آب برای آنها داریم و در حال حاضر در روستاهای سرآسیاب اعتباری نزدیک به 7 میلیارد برای این کار در نظر گرفته شده است و راجع به روستاهایی مثل شهرک سیاه شیر خط انتقال آب آن به طور کامل کشیده شده است.
زارع قلات گفت به منظور کم نمودن تنش آبی در بخش ممبی و سرآسیاب چاه باجره در بخش ممبی را تاسیس خواهیم نمود.
مدیر اداره آب و فاضلاب با عنوان اینکه مشکل در حوزه آب در کندیده نداریم بیان کرد که سیستم انتقال فعلی جوابگوی انتقال آب نیست و نیازمند سیستم انتقال با قطر بالاتر می باشیم. یا هم باید ایستگاه پمپاژ بین راهی زده شود که همه این موارد زمان بر بوده و نیازبه همکاری مردم برای اصلاح الگوی مصرف می باشیم.
آقای زارع قلات گفت برداشت از چاه های آب در شهر حدود 65 لیتر بوده اما مصرف مردم بین 100 تا 110 لیتر بوده و همین عدم تطابق بین تولید و مصرف علت اصلی قطعی و کمبود آب در قسمت های مختلف شهر می باشد و این 65 لیتر برداشتی جوابگوی 8600 مشترک موجود در شهر نیست که با ورود آب سدکوثر به این شهرستان مشکل بی آبی حل خواهد شد.


✅پرسش و پاسخ راجع به کنده کاری های انجام شده توسط ادارات و مشترکین مختلف درشهر
راجع به کنده کاری های مختلف در کوچه ها و خیابان ها و نارضایتی مردم یکی از دانشجویان با طرح سوالی که اداره مسئول و متولی در این موضوع چه کسی است و باید به چه کسی مراجعه کرد.
آقای کوکب نژاد عضو شورای شهر و آقای زارع قلات مدیر اداره آب و فاضلاب و آقای محمدی فرماندار شهرستان مطالبی عنوان نمودند که جمع بندی این مطالب به این شرح بود که اگر اداره های خدمات رسان کنده¬کاری انجام داده که مربوط به خود آن اداره و طرح توسعه یا تعمیراتی باشد خودشان موظف به آسفلات کنده کاری های انجام شده هستند. رئیس اداره آب و فاضلاب با صراحت عنوان نمود که مشترکین جدیدی که قصد کشیدن انشعاب دارند مسئولیت آنها با شهرداری است. در این زمینه قرار بر این شد ادارات این مشکل درون اداره ای را خود حل نموده و خدمات بهتری به مردم شهرستان ارائه دهند.


✅پرسش و پاسخ راجع به خبر منتشر شده در رسانه ها که به نقل قول از فرماندار شهرستان بحث خودزنی مردم بهمئی را عنوان نمودند.
در ابتدای برنامه پرسش و پاسخ یکی از دانشجویان مطلبی را اشاره نمود که مردم بهمئی نباید بیانیه های مختلف منتشر و نباید یکدیگر را تخریب نمایند،که مسئولین در استان بیان دارند از بیانیه بعدی مردم بهمئی چه خبر!
در واکنش به این موضوع که از سوی فرماندار شهرستان هم در رسانه ها منتشر شده بود یکی از افراد تحصیل کرده شهرستان بیان کرد بعد از انتصاب رئیس آموزش و پرورش خبر 6 خبرگزاری در شهرستان که خوانده شد همه با این تیتر که فرماندار شهرستان بهمئی عنوان کرد مردم بهمئی خود زنی نکنند، که انتظار ما مردم شهرستان بهمئی از فرماندار این بوده که در جلسه ای که مسئولین استانی و رسانه های مختلف حضور دارند این بوده که خودشان چنین موضوعی را عنوان ننمایند و فرماندار شهرستان بهمئی متعلق به این شهرستان بوده و اگر حتی توسط کسی چنین اتفاقی رخ داده باشد انتظار می رود که فرماندار این شهرستان حرمت مردم را نگه داشته و خودشان عنوان کننده چنین موضوعی نباشند.
آن شخص تحصیل کرده ادامه داد ایراد دوم از رسانه ها است که چنین موضوعی را رسانه ای کردند بدون اینکه پرسشگری نمایند و بپرسند آقای فرماندار در کدام انتصابی که در شهرستان بهمئی انجام شده است شفاف به مردم توضیح داده شد است. در کدام انتصاب انتخاب از بین 5 گزینه بوده است؟ در انتصابات مختلف در شهرستان از اولین آن که انتخاب شهردار بود مکرر به اعضای شورای شهر گفته شد که در این شهرستان به دنبال اصلاح رویه ها باشید و رویه های سنتی و مرسوم کنار گذاشته شوند. مکرر به مسئولین و از جمله شخص فرماندار گفته شد و رسانده شد برای هر منصبی که در این شهرستان قرار بر انتخاب مسئولی برای آن است گزینه های مختلف در نظر گرفته شود و روش انتخاب این باشد برنامه های آنها گرفته شود و بر اساس برنامه مسئول انتخاب شود.
مسئول بر اساس شایستگی، بر اساس ملاک و معیار و پارامتر انتخاب شود.
متهم کردن مردم بهمئی به خودزنی فرار رو به جلو از طرف مسئول است چرا؟ زیرا اصل شایسته سالاری که در انتصاب ها باید انجام شود نادیده گرفته شده ملاک و معیارها به خوبی مورد سنجش و بررسی قرار نگرفته و انتصاب ها برنامه محور نبوده است. که اگر چنین رویه ای طی می شد و شفاف به مردم توضیح داده می شد شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم و نباید با چنین بیان هایی از سمت مسئولین و انتشار آن توسط رسانه ها خواسته به حق مردم تبدیل به یک خواسته ناحق شود.
فرماندار شهرستان بهمئی در پاسخ عنوان نمود هر مسئولی که برای اداره های این شهرستان انتخاب نمودم صحبت های مختلفی پشت آنها بیان شد و این تخریب ها و خودزنی ها در شهرهای کوچکتر بیشتر بوده و هر اندازه که فضا کوچکتر باشد دارای شدت بیشتری است. ایشان ادامه داد از این موضوع خودزنی سوء استفاده نکرده ام. شما به جو فضای مجازی شهرستان بعد از انتصاب دقت کنید آیا آن اندازه که به آن شخص نقد شد مستحق آن بوده است. آیا هر کدام دیگری مطرح بودند غیر از این بود؟
فرماندار شهرستان بهمئی افزود من حق داشتم توصیه نمایم که هوای همدیگر را داشته باشید. آقای محمدی با انتقاد از تعدد ستادهای انتخاباتی در شهرستان گفت قریب به 30 ستاد انتخاباتی در شهرستان وجود داشت و حکم های مختلفی برای این ستادها زده شد و این حکم های ستادی باعث سهم خواهی مسئولین آنها شده بود.
35 نفر مستقیم و یا غیر مستقیم برای آموزش و پرورش مطرح بود که از بین این 35 نفر یک نفر انتخاب شده است و مشورت های مختلف انجام گرفت و هر شخص دیگری هم انتصاب می شد انتقاداتی وجود داشت. به عنوان فرماندار شهرستان حق انتخاب داشتم و انتخاب خود را انجام دادم و در این انتخاب هم عنوان نمی کنم که اشتباه صورت نگرفته یا شخص لایق تری وجود نداشت الان محمدی فرماندار این شهرستان است و فرض نمایید 1000 نفر شایسته تر از محمدی برای فرمانداری وجود دارند به این علت که الان فرماندار محمدی است از او حمایت نماید تا بتواند وظیفه خدمت رسانی خود را بهتر انجام دهد. راجع اداره آموزش و پرورش هم به همین صورت به مدیر اداره آموزش و پرورش توصیه شد که به آن 35 نفر به عنوان رقیب نگاه ننموده و آنها را دوست خود بدانید و از آنها مشورت گرفته و درخواست همکاری داشته باشید از شما هم درخواست دارم که مدیران شهرستان را همیاری و کمک نمایید تا بتوانند به مردم این شهر خدمت بهتری کنند.


✅پرسش و پاسخ راجع به برنامه های فرماندار شهرستان بهمئی بر اساس اسم سال تولید؛ دانش بیان، اشتغال آفرینی
یکی از تحصیل کردگان شهرستان با پرسش سوالی با عنوان جناب آقای محمدی به عنوان نماینده دولت متناسب با اسم سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال زایی و کارآفرینی در این بازه 6 ماه که از فرمانداری شما می گذرد و در ادامه مسیر چه راهکاری و طرح هایی برای خروج شهرستان از بن بست و مصرف گرایی صرف و مسائل و مشکلات اجتماعی دارید؟ راهکار فرماندار محترم در بلند مدت و در این بازه 4 ساله چیست؟ که با چنین راهکاری بتوانیم تحول را لمس نماییم نه در حد اسم و نه در حد شعار بلکه بتوان تحولی ایجاد کرد که باعث امیدواری مردم شود.
آقای محمدی در پاسخ به این پرسش عنوان نمود سیاست کلی دولت از خود تهران تا شهرستان یکی بوده و ما تابع آن هستیم و با پیگیری می توان مسئله را هموار تر نمود.
وی ادامه داد در اشتغال های خرد بنیاد برکت در روستاها و شهر فعال بوده و با پرداخت وام های خرد زیر 100 میلیون تومان در حال اشتغال زایی است.
محمدی افزود پیگیری و مطالبه از بالا دستی ها برای پروژه های مختلف وظیفه ما است. آقای محمدی گفت درخواست احداث کارخانه آب معدنی در منطقه کت داده شده است اما موانعی دارد که دنبال مرتفع سازی آنها هستیم.
پروژه ای در منطقه ممبی شروع و تا شهر ادامه خواهد داشت که در بحث پرورش مرغ بوده و با این پروژه می توان حداقل 100 شغل ایجاد نمود. که در این زمینه هم نیازمند پیگیری های مختلف و هم همراهی های مختلف می باشیم.
فرماندار شهرستان بهمئی در بحث احداث کارخانه در شهرستان هم بیان نمود چون این احداث ممکن است بیش از یک یا دوسال زمان ببرد تا قبل از قطعی شدن موضوع نمی توان قول یا وعده ای داد.


✅پرسش و پاسخ راجع به جاده های بخش های ممبی و سرآسیاب و سد ایلی آباد
آقای محمدی گفت پروژه سه راهی ماغر، ممبی، سرآسیاب مشکل آن حل شده و به مناقصه رفته است.
در بحث روکش جاده سرآسیاب به ممبی چون امکان تعریف پروژه جدید تا به الان فراهم نشده است و کد دار نبوده در صورت فراهم سازی این پروژه و کددار نمودن آن سعی خواهیم کرد این جاده را بازسازی نماییم.
در بحث سد ایلی آباد اعتباری نزدیک به 5 میلیارد تومان درجهاد کشاورزی موجود بوده که قرار است در بحث شبکه گذاری هزینه شود.
فرماندار شهرستان بهمئی در پایان راجع به اختصاص 100 میلیارد بودجه مازاد بر بودجه مصوب شده برای شهرستان بیان نمود این 100 میلیارد در تکمیل پروژه های موجود در شهرستان هزینه خواهد شد.
در پایان آقای محمدی آمادگی خود را برای جلسات پرسش و پاسخ و با حضور کلیه مسئولین شهرستان بهمئی در جمع های بزرگتر و در سالن همایش اداره ارشاد عنوان نمودند و بیان کردند که خواستار چنین شیوه مطالبه گری حضوری در شهرستان می باشم و هر اندازه که نقد همراه با پرسشگری و روشنگری باشد اثر گذار تر خواهد.
جامعه دانشجویان شهرستان بهمئی هم آمادگی خود را برای همکاری با همه مسئولین شهرستان بهمئی اعلام و بیان داشتند ما تا قبل از روی کار آمدن هر مسئولی خواهان و درخواست برای انتصاب های مبتنی بر ملاک و معیارهای شایسته سالارانه هستیم و بعد از انتصاب هر مسئول در شهرستان به جهت کمک به رشد و توسعه شهرستان آمادگی کامل برای همکاری با نهادهای مختلف شهرستان در بحث استفاده از نکته نظرات متناسب با توان تخصصی خودمان و همچنین توان گفتاری، نوشتاری، رسانه ای و مشاوره ای را اعلام می داریم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*