اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305541
تاریخ انتشار: 1401/03/21 21:29
محسن رضایی: انبوهی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد/ادامه درگیری مجازی رامبد جوان و رائفی‌پور با الفاظ عجیب/وزیر بهداشت: یک کارخانه قوی تولید واکسن داریم هر ویروسی که درون آن بریزید از آن سو واکسن مورد نیاز ساخته می‌شود

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد.

محسن رضایی: انبوهی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: اگر چه امروزه با تراکمی از مشکلات مواجه هستیم، اما انبوهی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز در کشور وجود دارد که باید به آن‌ها هم توجه کنیم و مثال ساده آن فرصت ترانزیت و صادرات مجدد است که در دوره صفویه با فعال شدن جاده ابریشم ایجاد شد و امروز هم همین فرصت پا بر جا است.

زمان برداشت مرحله دوم یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی
مبالغ واریزی یارانه نقدی مرحله یکصد و سی و ششمین کمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوار، از ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ قابل برداشت شد. سازمان هدفمندسازی یارانه ها در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و همزمان با مرحله ۱۳۵، مبالغ مرحله ۱۳۶ مربوط به خرداد ۱۴۰۱ را به حساب سرپرستان خانوارهای که مشمول یارانه بودند واریز و امکان برداشت مبالغ واریزی را منوط به رسیدن زمان مقرر و طی اطلاعیه ای بعدی اعلام کرد. مرحله ۱۳۶ نیز مانند اردیبهشت ماه و براساس دهک بندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای سرپرستان خانوارهای دهک اول تا سوم ۴۰۰ هزارتومان و برای دهک های چهارم تا نهم به ازای هر نفر، ۳۰۰ هزارتومان خواهد بود.

ادامه درگیری مجازی رامبد جوان و رائفی‌پور
چند روزی است که رامبد جوان و علی‌اکبر رائفی‌پور در شبکه‌های اجتماعی در حال بگو مگوی مجازی هستند. بعد از اظهارنظر رائفی‌پور درباره جنبش می‌تو در سینما رامبد جوان به ان واکنش نشان داد و این آغاز یک درگیری مجازی بود. طرفداران رائفی‌پور با راه‌انداری هشتگ «گریت کارتت را زمین بگذار» به سفر کاندادای معروف رامبد جوان اشاره می‌کنند و رفتار او را مورد نقد قرار می‌دهند. حالا به تازگی رامبد جوان در ویدئویی گفت گرین کارت ندارد اما بعضی ها نمی خواهند بشنوند و فقط حرف خودشان را می زنند. همچنین ویدئویی از رائفی‌پور منتشر شده که به توئیت‌های رامبد جوان واکنش نشان داده و به او می‌گوید «برو غازت رو بچرون»!
 
رشد ۱۰.۳ درصدی ثروت جهان با وجود کرونا
بررسی‌های یک مؤسسه تحقیقاتی نشان می‌دهد با وجود همه گیری کرونا و به لطف رونق بازارهای سهام، کل ثروت جهان در سال گذشته با ۱۰.۳ درصد افزایش به ۴۷۳ تریلیون دلار رسید. این مطالعه که توسط گروه مشاوره بوستون انجام شد نشان داد که رشد کل ثروت جهان در سال ۲۰۲۱ بزرگترین رشد در ۱۰ سال گذشته را دارا بوده است. بر اساس این گزارش تعداد افراد ثروتمندی که دارایی آنها کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار نیست، نزدیک به ۳۰۰ نفر افزایش یافت و ایالات متحده با ۲۵.۸ هزار ثروتمند بیشترین تعداد افراد ثروتمند را به خود اختصاص داد و پس از آن چین با ۸۵۰۰ نفر ثروتمند قرار گرفت و آلمان در رتبه سوم قرار گرفت. همچنین ارزش دارایی‌های فیزیکی شامل املاک، آثار هنری و طلا طی سال گذشته با ۱۱ درصد افزایش به ۱۳ تریلیون دلار رسیده است.

وزیر بهداشت: یک کارخانه قوی تولید واکسن داریم هر ویروسی که درون آن بریزید از آن سو واکسن مورد نیاز ساخته می‌شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این پرسش که آیا این زیر ساخت‌هایی که با کمک دانشمندان ایرانی برای مقابله با کرونا فراهم شده می‌تواند زمینه‌ساز گسترش واکسن‌سازی در زمینه‌های دیگر باشد، گفت: مفتخرم که اعلام کنم این زیرساخت‌های مهیا شده دیگر تنها مربوط به مقابله با کرونا نیست بلکه یک کارخانه قوی تولید واکسن است و هم اکنون هر ویروسی که درون آن بریزید از آن سو واکسن مورد نیاز ساخته می‌شود؛ بنابراین زیرساخت‌هایی است که نگرانی‌های آینده ما را هم تا حد زیادی برطرف می‌کند.
 
معاون عبدالملکی: نگران هستیم که آرامش ذهنی مردم به هم بریزد
ابوحمزه معاون رفاه وزارت تعاون گفت: در حال حاضر اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان را به روز کرده‌ایم و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد و داده‌های اطلاعات اقتصادی خانوار از دستگاه‌های مختلف دریافت شده و تقریباً سامانه داده‌های اقتصادی 95 درصد کامل شده است. فقط یکی دو اطلاع مورد نیاز است تا این سامانه تکمیل شود، به محض اینکه باقیمانده اطلاعات باقیمانده تکمیل شود، سامانه ما رونمایی می‌شود و پاسخ درخواست بازبینی مردم را ارائه می‌کنیم. وی افزود: سایت طراحی شده در وزارت کار از دو هفته قبل آماده شده است، اگر منتظر 5 درصد اطلاعات سایر دستگاه‌ها نبودیم آن را رونمایی می‌کردیم، اما نگران هستیم که آرامش ذهنی مردم به هم بریزد و نارضایتی به وجود بیاید، زیرا باید اطلاعات پایگاه‌های اطلاعات اقتصادی به روز باشد.

رییس سازمان محیط زیست: توافق پاریس از دستور کار مجلس خارج شد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره اینکه وضعیت توافق پاریس در کشور به کجا رسیده است، گفت: تعهدی که پیوستن ایران به توافق پاریس برای کشور ایجاد می کرد نیاز به ۵۰ میلیارد تومان پول داشت، در این روند اشکالاتی از این توافق گرفته شد متاسفانه کلید واژه‌هایی در فرهنگ ما وارد ‌شد که مبتنی بر شرایط کشورهای دیگر است، بنابراین از دستور کار مجلس خارج شد. سلاجقه گفت: البته با اجرای خاموش کردن فلرهای گازی از تعهد خود در توافق پاریس خیلی جلوتر هستیم.


وزیر راه: درباره استعفا یا برکناری مدیرعامل راه آهن بعدا تصمیم می‌گیریم
رستم قاسمی در حاشیه آغاز ساخت ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در جمع خبرنگاران در واکنش به اینکه پس از حادثه مشابه سانحه ریلی در دولت گذشته مدیرعامل راه آهن استعفا داد، چرا این رفتار از مسئولان فعلی راه آهن در خصوص حادثه طبس دیده نمی‌شود، اظهار کرد: هنوز گزارش نهایی از دلایل سانحه قطار مشهد - یزد اعلام نشده و باید موضوع به صورت دقیق بررسی شود. وی اظهار کرد: پس از اعلام گزارش نهایی کمسیون سوانح عالی درباره دلایل این سانحه درباره عزل یا استعفای مدیرعامل راه آهن تصمیم می‌گیریم.

جزییات حمله سایبری به سامانه های شهرداری تهران از زبان زاکانی
علیرضا زاکانی در حاشیه افتتاح ایستگاه هفدهم شهریور از خط ۷ متروی تهران، در جمع خبرنگاران گفت: پنجشنبه هفته گذشته در ساعت ۱۲ و ۳۸ دقیقه ظهر هجمه ای به سامانه های شهرداری تهران انجام شد و در ابتدا یک کار تبلیغاتی به ظن خودشان آغاز کردند. طراحی شده بود که در بعد از ظهر همان روز به دوربین ها دسترسی پیدا کنند و اقدام خود را به سیستم های نرم افزاری و دسترسی به داده ها و اطلاعات توسعه دهند که به حمد الله از همان ابتدا همکاران ما وارد عمل شدند که به این ترتیب سایر اقدامات آنها ناکام ماند. به گفته شهردار تهران، بر همین اساس جای تقدیر از پرسنل شهرداری تهران دارد که توانستند جلوی اقدامات بعدی دشمن را بگیرند. در ادامه بر اساس احتیاط سامانه ها پایین آورده شد تا ابعاد موضوع بررسی و پی جویی شود. این در حالی است که از روز دوشنبه و سه شنبه سامانه ها برای بهره برداری آماده بودند اما برای دریافت ضریب امنیتی و آمادگی با بدافزارهای احتمالی این سامانه ها از روز گذشته در دسترس مناطق، سازمان ها و شرکت ها برای استفاده قرار گرفت و از امروز صبح نیز در اختیار عموم قرار داده شد. وی تاکید کرد: بدخواهان به دنبال ایجاد یک نارضایتی عمومی بودند که در این امر ناکام ماندند و تلاش همکاران ما طراحی آنها را از حیض انتفاع انداخت و طراحی آنها ناکام ماند. در حقیقت در این توطئه تلاش نیروهای ما جز ناکامی برای آنها چیزی باقی نگذاشت.


لوازم خانگی را گران نکردیم
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی  در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی، گفت: هیچ شرکتی مجوز افزایش قیمت دریافت نکرده و از آخر سال ۱۴۰۰ تاکنون شرکت‌ها هیچ افزایش قیمتی نداشته‌اند.

نماینده مجلس: استیضاح وزیر کشاورزی به علت عدم مدیریت مناسب بازار کالاهای اساسی
جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص بحث استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، گفت: ما منتظر بودیم که موضوع حذف ارز ترجیحی اجرایی شود و نمایندگان مجلس و مردم تبعات آن را مشاهده کنند. اما موضوع استیضاح وزیر جهاد کشاورزی همچنان پابرجا و مطرح است. عضو کمیسیون کشاورزی همچنین در رابطه با انتقادات در خصوص نحوه عملکرد وزارتخانه در حوزه تامین نهاده‌های دامی، عنوان کرد: ما همین حالا در بحث نهاده‌های دامی و همچنین افزایش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی خیلی مشکل داریم و در آینده نزدیک احتمالا به خاطر همین مشکلات به ویژه کاهش قدرت خرید مردم و کاهش یا عدم فروش محصولات، تولیدات روی دست کشاورزان، دامداران و مرغداران بماند و این‌ها نتوانند هزینه‌های تولید را تامین کرده و در نهایت تولید را تعطیل کنند. وی افزود: همین حالا احتمال دارد ما بعد از خردادماه با کاهش شدید جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها مواجه شویم، چون از آن سو نهاده‌ها چندین برابر شده است، مثلا قیمت جو و ذرت با ارز نیمایی اکنون کیلویی ۱۲ هزار تومان و قیمت کنجاله نزدیک به ۱۶۰۰۰ تومان است که مرغداران نمی‌توانند این را تامین کنند.

فروش دلار به افراد دو تابعیتی ممنوع است
سلطانی‌زاده عضو کانون صرافان ایران گفت: طبق بخشنامه بانک مرکزی، ارز مسافرتی به افرادی تعلق می‌گیرد که فقط ویزای توریستی یا مسافرتی داشته باشند و کسانی که در خارج از کشور اقامت داشته باشند، مشمول دریافت ارز مسافرتی نمی‌شوند. وی افزود: افراد دو تابعیتی نیز نمی‌توانند ارز مسافرتی دریافت کنند و صرافی‌ها نیز از فروش ارز به این افراد منع شده‌اند. عضو کانون صرافان در ادامه گفت: در این زمینه، کسی که در خارج از کشور زندگی می‌کند یا اقامت کشوری به غیر از ایران را دارد، از آنجا که این فرد عملا در آن کشور درآمد دارد، به همین دلیل قرار نیست تا با تخصیص ارز مسافرتی به آن‌ها بار هزینه مسافرت او بر ارز دولتی تحمیل شود.

نماینده مجلس در واکنش به خبر شلیک مامور گشت ارشاد: مات و مبهوتم
نماینده مردم مرودشت در مجلس به خبر شلیک مامور گشت ارشاد به قهرمان بوکسور سابق تیم ملی در توئیتی واکنش نشان داد. جلال رشیدی کوچی در توئیتی نوشت: از خواندن این توییت مات و مبهوتم! وی افزود: از جزئیات اطلاع دقیق ندارم. اما به صورت جدی و ویژه پیگیر موضوع خواهم شد. امیدوارم چنین اتفاق هولناکی صحت نداشته باشد.

۱۳۲ میلیون بدهید تا وام ۴۸۰ میلیون تومان بگیرید
هزینه وام مسکن نسبت به هفته قبل روند افزایشی داشته است. زوج‌های تهرانی می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۱۰ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۲ میلیون و ۹۶ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۳۲ میلیون و ۵۷۶هزار تومان پرداخت کنند.


هر گالن بنزین در آمریکا چند دلار شد؟
آمار انجمن خودروی آمریکا نشان داد میانگین قیمت هر گالن بنزین بدون سرب از ۴.۹۸۶ دلار در روز جمعه به ۵.۰۰۴ دلار در هر گالن در روز شنبه افزایش یافت.


سودجویی برخی موجب افزایش قیمت برنج شد
ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی درباره برنج گفت: در سال زراعی گذشته به دلیل خشکسالی کاهش تولید برنج ایرانی داشتیم و به دلیل عرضه پایین قیمت در بازار افزایش پیدا کرد، البته بخشی از آن هم سودجویی هایی بود که منجر به افزایش قیمت شد. وی با بیان اینکه در فصل برداشت هستیم و قیمت برنج تعدیل خواهد شد: ما امسال در واردات برنج خارجی هیچ محدودیتی نداریم و تنوع و کیفیت در واردات برنج خارجی افزایش پیدا کرده است.

منبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*