اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305570
تاریخ انتشار: 1401/03/22 23:03
آیا حکم اکبر طبری نقض شده است؟/«مالیات ۸۰ درصد مؤدیان اصناف سالانه حداکثر ۵ میلیون تومان» / «نرخ سود وام نهضت ملی مسکن چند درصد؟» / «ادعای «المانیتور» درباره اهداف ضد ایرانی سفر «بنت» به ابوظبی »

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد.

دبیر ستاد امر به معروف کردستان: دستگاه‌های دولتی موظفند افراد بدحجاب را اخراج کنند
محمود الله مرادی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: تمام دستگاه‌های دولتی موظفند تمام افرادی که بی حجاب یا بد حجاب هستند از مجموعه خود خارج کنند. وی افزود: آزادی که دنبال می‌کردیم رهایی از اسارت قدرت‌های سلطه گری که همه شونات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ما را گرفته بودند و جهموری اسلامی براساس اعتقادات دینی بنا شد که حجاب اسلامی یکی از آن‌ها است.

آقای رئیسی! یادتان هست گفتید بازنشسته‌ها نوه دارند، نتیجه دارند، خرج زندگی شان دوسه برابر شده؟
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:به رئیس‌جمهور رئیسی یادآور می‌شویم شما در یکی از برنامه‌های تبلیغات تلویزیونی انتخاباتی گفته بودید:بعضی‌ها فکر می‌کنند هزینه بازنشستگان عزیز لشکری و کشوری کم شده است. این‌ها نوه دارند، نتیجه دارند. باید برای بچه‌هایش هدیه بخرد. این افراد انتظاراتشان به تبع خرج زندگی شان بالا رفته است حتی شاید تا دو یا سه برابر شده باشد. در اطرافیان خود ما هم بازنشستگانی در این شرایط هستند و می‌گویند مشکلات ما از زمانی که شاغل بودیم بیشتر شده است. دولت (دولت وقت) به ما اعلام کند چرا دست در جیب صندوق‌های بازنشستگی و بازنشستگان می‌کند؟

تجمع کسبه امین‌حضور در واکنش به افزایش هزینه مالیات

ساعتی پیش حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از کسبه لوزام خانگی و الکترونیکی در اعتراض به افزایش مالیات، تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولین نسبت به این مهم و چرایی افزایش هزینه‌های مالیاتی خود شدند. از آغاز تجمع تا پایان آن که کمتر از ۱۰ دقیقه به طول انجامید، کسبه مانع سواستفاده احتمالی برخی افراد غیرمرتبط با اعتراض مالیاتی خود شدند؛ برخی نیز که قصد جهت دادن به اعتراض مالیاتی کسبه منطقه امین حضور را داشتند بعد از حضور پلیس متفرق شدند. بعد از پایان تجمع نیز، برخی فرماندهان ناجا با حضور در فروشگاه‌های معترض اعتراض آن‌ها را استماع کردند.. /تسنیم

توقیف هواپیمای ماهان ایر در آرژانتین
دولت آرژانتین یک بوئینگ ۷۴۷ متعلق به خطوط هوایی ماهان ایر را که در اجاره شرکت دولتی کونویاسا ونزوئلا قرار داشته در فرودگاه بوئنوس آیرس توقیف کرده است. در این هواپیمای باری که تحت تحریم آمریکاست، هفت خدمه ایرانی و ۹ خدمه ونزوئلایی حضور داشته‌اند که همه آن‌ها هم اکنون در آرژانتین به سر می‌برند و به دلیل توقیف گذرنامه هایشان نتوانسته‌اند به ونزوئلا بازگردند. /ایسنا
واکنش هواپیمایی ماهان به ماجرای توقیف هواپیما در آرژانتین
مدیر روابط عمومی هواپیمایی ماهان گفت: هواپیمای توقیف شده در آرژانتین در تملک ونزوئلا است و هیچ ارتباطی با شرکت هواپیمایی ماهان ندارد. امیرحسین ذوالانواری افزود: هواپیمای توقیف شده بیش از یک سال پیش به یک شرکت هواپیمایی ونزوئلایی واگذار شده و هیچ گونه ارتباط مالکیتی با شرکت هواپیمایی ماهان ندارد. وی در خصوص بازداشت خدمه این شرکت نیز گفت: اگر بازداشت خدمه این شرکت هم صحت داشته باشد، این ارتباطی با شرکت ماهان نمی‌تواند داشته باشد، چون هواپیما در اجاره ایرلاین ونزوئلایی است و ارتباطی با هواپیمایی ماهان پیدا نمی‌کند.

 

در یک پارکینگ خودرو‌های تصادفاتی، از بین ۱۰۷ خودرو، ایربگ ۹۷ دستگاه خودرو باز نشده بود
مدتی پیش مصطفی آقامیرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به مسئله باز نشدن ایربگ خودرو‌های داخلی در تصادفات جاده‌ای مدعی شده بود: "این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد! کسانی که مدعی باز نشدن ایربگ خودرو‌ها هستند، خودشان در این تصادفات مقصرند! پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده مه‌آلود از عبور و مرور خودرو‌ها جلوگیری نمی‌کند و بعد مدعی بازنشدن ایربگ‌ها می‌شود حتی به فرض اینکه ایربگ خودرو‌ها هم باز نشود، یک نقص فنی است که باید برطرف شود. باز نشدن ایربگ ۱۰۰ خودرو بین ۹۰۰ هزار خودروی تولید شده، آماری ناچیز است! “ ادعای این نماینده مجلس مبنی بر باز نشدن ایربگ ۱۰۰ خودرو بین ۹۰۰ هزار خودروی تولید شده، واکنش سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور را در پی داشت. هادیانفر گفت: به نظر بنده این اظهارنظر‌ها به این خاطر است که این افراد در بحث خودرو سود و منفعت دارند البته این شخص را نمی‌دانم، اما تعداد زیادی از این اشخاص در موضوع خودرو، محل درآمد دارند یا کارخانه‌دار هستند. رئیس پلیس راهور گفت: فقط در یکی از پارکینگ‌های خودرو‌های تصادفاتی، ۱۰۷ دستگاه خودرو وجود داشت، از میان این ۱۰۷ دستگاه خودرو که تماماً از زاویه جلو یعنی از زاویه مناسب تصادف کردند، ایربگ ۹۷ دستگاه خودرو باز نشده بود.

 

چرا صف‌های سوختگیری در چابهار تمام نمی‌شود؟
ایران روزنامه دولت نوشت:ماجرای صف‌های طولانی سوختگیری در چابهار قصه جدیدی نیست. تفاوت قیمت سهمیه‌ای بنزین در کشور ما با نرخ سوخت در کشور‌های همسایه بویژه به‌صورت دلاری همیشه زمینه‌ساز تشدید این مشکل برای استان‌های مرزی بوده است. قاچاق سوخت برای برخی افراد سودجو به حدی وسوسه‌انگیز است که آن‌ها به فروش سهمیه سوخت خودرو‌های بومی که اغلب از سر ناچاری اقدام به اجاره کارت‌های سوخت خود می‌کنند هم قانع نشده و پای کارت‌های سوخت مهاجر را هم به این استان باز کردند.

 

فعلا از کالابرگ خبری نیست!
امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رییسه مجلس: زیرساخت‌های بانک مرکزی برای ارائه خدمات کارت الکترونیکی به عنوان کالا برگ فراهم نیست فعلا پرداخت یارانه نقدی ادامه پیدا می‌کند، احتمالا بعد از شهریور ماه تکلیف این موضوع روشن می‌شود.

 

خبرنگار پرونده سعید حنایی: قاتل به ۱۰ نفر از مقتولان تجاوز کرده بود
کاهانی مقدم، خبرنگار پیشکسوت حوزه حوادث خراسان:آنچه اسناد پزشکی قانونی، آگاهی و دادگستری به ما ارائه می‌دهند سعید حنایی حداقل ۱۰ تجاوز داشته و این را پزشکی قانونی اعلام کرده است. در فاصله‌ای که این قتل‌ها صورت می‌گرفتند، مردم فکر می‌کردند یک جریان مذهبی پشت این قضایا هست. اما آدم مذهبی که نمی‌تواند تجاوز کند و بعد بکشد. حنایی اول می‌خواست انتقام ماجرای خانمش را بگیرد که سریال قتل زنان خیابانی را کلید زد. همسرش در یک سواری مورد آزار راننده قرار می‌گیرد. بعد از این تصمیم به انتقام می‌گیرد. ابتدا با راننده‌های به ظاهر مسافرکش و مرد‌های مزاحم درگیر می‌شود که او را کتک می‌زنند. بعد می‌بیند زورش به این همه مرد جوان و لات نمی‌رسد، تصمیم می‌گیرد زن‌های خیابانی را جمع کند. /فارس

 

واکنش دیوان عالی کشور به ادعای نقض حکم محکومیت اکبر طبری
روابط عمومی دیوان عالی کشور درباره نقض حکم محکومیت اکبر طبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: درخواست نامبرده مبنی بر تجویز اعاده دادرسی فقط در ۲ مورد از عناوین اتهامی (جعل سند و سردستگی شبکه ارتشاء) بدون اینکه رأی دادگاه نقض شود، اجازه رسیدگی مجدد داده است. به گزارش دیوان عالی کشور، پیرو انتشار مطلبی در فضای مجازی مبنی بر نقض حکم محکومیت اکبر طبری، روابط عمومی دیوان عالی کشور اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر کرد. روابط عمومی دیوان عالی کشور ضمن تکذیب خبر منتشره در خصوص نقض حکم محکومیت اکبر طبری اعلام کرد: نقض رأی محکومیت اکبر طبری صحت ندارد بلکه دیوان عالی کشور در ارتباط با درخواست نامبرده مبنی بر تجویز اعاده دادرسی تنها در ۲ مورد از عناوین اتهامی (جعل سند و سردستگی شبکه ارتشاء) با توجه به مستندات ارائه شده بدون اینکه رأی دادگاه نقض شود، اجازه رسیدگی مجدد داده است. دادگاه بعدی پس از رسیدگی مطابق ماده ۴۸۰ قانون آیین دادرسی کیفری در صورتی که اعاده دادرسی را وارد تشخیص دهد، می‌تواند آن بخش که مورد اعاده قرار گرفته را نقض و رأی جدید صادر کند. طبق ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری، اعاده دادرسی نسبت به رأی قطعی پس از حدوث واقعه جدید یا ارائه مستندات جدید صورت می‌گیرد که پرونده در همین راستا مطرح و منتهی به تصمیم مزبور شده است. به گزارش ایرنا نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و ۲۱ متهم دیگر ۱۸ خرداد ماه سال جاری در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.

 

کنایه مجریان جهان‌آرا به صحبت‌های رئیس دفتر روحانی
مجری جهان آرا به صحبت‌های رئیس دفتر روحانی واکنش نشان داد و گفت: واعظی رئیس دفتر دولت سابق، اخیرا در اظهار نظری گفته است دلار را ۲۴ هزار تومان تحویل دادیم و حالا ۳۲ هزار تومان شده، اما گویا فراموش کرده‌اند خودشان دلار را ۳ هزار تومان تحویل گرفته بودند.

 

ادعای برگزاری یک جلسه خاص در منزل حسن روحانی
خبرنگار ایران آنلاین گزارش داد، جمعه شب حسن روحانی رییس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم، محمد خاتمی، حسن خمینی و علی اکبر ناطق نوری در منزل حسن روحانی تشکیل جلسه داده اند. گفته می‌شود، اقدامات مربوط به اعتراضات اجتماعی و مباحث سیاسی مربوط به انتخابات آتی، موضوع این جلسه بوده است. این رسانه تصویر زیر را در حساب توییتری‌اش از این جلسه منتشر کرده.

فعال اصولگرا: اگر برجام بمیرد دنیا به ویژه ۱+۵ لطمه آن را می‌خورند
منصور حقیقت پور درباره آینده برجام گفت: شرایط عرصه بین الملل فرق کرده است، اگر ۱۰ سال قبل پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل و شامل قطعنامه‌های این شورا شدیم، دیگر آن وضعیت وجود ندارد. آن زمان آمریکایی‌ها هژمونی در جهان داشتند و برخی از دوستان ایران نیز خوب در میدان حاضر نبودند. وی با بیان اینکه صف بندی‌های جهانی جدی‌تر شده، افزود: امروز ایران و به همراه دوستانش بلوک قدرتمندی را تشکیل دادند. شاهد بودیم چین و روسیه در همین شورای حکام محکم ایستادند و رأی منفی به قطعنامه دادند. این رأی منفی در شورای امنیت سازمان ملل نیز اتفاق خواهد افتاد بنابراین قطعنامه‌ای در این شورا علیه ایران صادر نخواهد شد. این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: آمریکایی‌ها هر تلاشی در شورای امنیت سازمان ملل انجام دهند آب در هاون کوبیدن است، لذا با توجه به ترتیبات کنونی پرونده ایران از شورای حکام به شورای امنیت نخواهد رفت. اروپایی‌ها در این ماجرا بسیار اشتباه کردند، راه منطقی توافق با جمهوری اسلامی را دوباره به حوزه چالش‌های حقوقی و فنی آژانس بردند. وی ادامه داد: امروز ما دو بحث داریم یکی آژانس و دیگری مذاکرات وین. ایران اراده خود در پیشبرد برنامه هسته‌ای اش را دنبال خواهد کرد و نقطه گریز ما کوتاه‌تر خواهد شد. غربی‌ها این اتفاق را نمی‌خواستند، اما به خاطر خطا‌هایی که انجام دادند، حالا در چنین وضعیتی قرار گفتند. این به نفع ما و به ضرر آنهاست. حقیقت پور اظهار کرد: ما شرایط قبلی را تحمل کردیم و حالا نیز داریم آن را تحمل می‌کنیم، ولی می‌شد غربی‌ها می‌توانستند وضعیت را تلخ‌تر نکنند تا برجام احیا شود. برجام را مرده نمی‌بینم، برجام در کما قرار دارد، غربی‌ها باید شرایطی ایجاد کنند که برجام از کما بیرون بیاید، چون اگر برجام بمیرده دنیا به ویژه ۱+۵ لطمه آن را می‌خورند. امیدوارم آمریکایی‌ها دست از زیاده خواهی‌های شان بردارند و به چارچوب‌های منطقی تمکین کنند.

نمایندگان مجلس به رهبر انقلاب نامه نوشتند
جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از بیانات ایشان در آغاز سال سوم مجلس تقدیر کرده و تاکید کردند: با هیچ طرح و لایحه‌ای خلاف منافع و مصالح ملت برخورد نمی‌کنیم. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از بیانات ایشان در آغاز سال سوم مجلس تقدیر کردند. متن نامه بدین شرح است:سخنان رهگشای حضرتعالی در دیدار سالانه با نمایندگان منشور مجلس انقلابی و همچنین چارچوب عملی برای اقدامات مجلس در نیمه دوم عمر خود است. مجلس را مسئول و متولی نقد درونی در ابعاد ملی می‌دانیم و با تقویت بعد نظارت چشمان تیزبین ملت در رصد وضعیت کشور به ویژه بخش‌های دولتی خواهیم بود و نقاط قوت و آسیب پذیری‌ها را با دقت زیرنظر می‌گیریم. محبت حضرتعالی در بیان این نکته که تعبیر مجلس انقلابی تعبیر حقیقی خود را قدر می‌شناسیم و تلاش خواهیم کرد تا عمل فردی یکایک ما و همچنین برون داد جمعی مجلس، انقلابی بماند چرا که می‌دانیم انقلابی ماندن مهم‌تر از انقلابی بودن است. مسئولیت تمامی قوانین و مصوبات مجلس را برعهده می‌گیریم و با هیچ طرح و لایحه‌ای برخوردی خلاف منافع و مصالح ملت نخواهیم کرد. با همراهی دولت با اصلاح اساسی ساختار بودجه در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ برای رفع ام الخبائث مشکلات اقتصادی کشور که همان کسری بودجه است و مسیر اصلاح و جراحی اساسی در معیشت مردم را تنگ کرده است، تلاش می‌کنیم.

ادعای «المانیتور» درباره اهداف ضد ایرانی سفر «بنت» به ابوظبی
المانیتور مدعی شد: علت سفر سرزده نفتالی بنت به ابوظبی ایجاد دفاع منطقه‌ای ضد توانمندی موشکی و پهپادی ایران بود. پایگاه آمریکایی المانیتور نوشت: سفر سرزده نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ابوظبی و دیدار با بن زاید به وضوح نشان دهنده راهبرد اسرائیل-آمریکایی برای ایجاد یک اتحاد بزرگ منطقه‌ای است که با تهدید ایران مواجه خواهد شد.

واکنش کرباسچی و جمعه‌ای به ادعای برگزاری یک جلسه در منزل روحانی
غلامحسین کرباسچی و روح الله جمعه‌ای به ادعای برگزاری یک جلسه در منزل روحانی واکنش نشان دادند. ساعاتی پیش خبرنگار ایران آنلاین گزارش داد ه بود که جمعه شب حسن روحانی رییس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم، محمد خاتمی، حسن خمینی و علی اکبر ناطق نوری در منزل حسن روحانی تشکیل جلسه داده اند و گفته شد که اقدامات مربوط به اعتراضات اجتماعی و مباحث سیاسی مربوط به انتخابات آتی، موضوع این جلسه بوده است. در پی این ادعا غلامحسین کرباسچی و روح الله جمعه‌ای در توئیت‌های جداگانه به ماجرا واکنش نشان دادند.
توئیت کرباسچی و جمعه‌ای را در ادامه ببینید:

اتومبیل مگان ضد گلوله اتاق بازرگانی کجاست؟
حسین معروف عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در تاریخ سی و یکم اردیبهشت ماه در نامه‌ای خطاب به غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران خواستار پاسخگویی به چند ابهام و سوال شد که علی رغم قید ۱۰ روز برای پاسخگویی به این سوالات اتاق بازرگانی پاسخی به آن‌ها نداده است. در میان سوالات این عضو اتاق بازرگانی، سرنوشت خودرو‌های سراتوی فروخته شده به مدیران اتاق، سرنوشت اتومبیل ضد گلوله مگان اتاق بازرگانی، نسبت فامیلی رئیس اتاق بازرگانی ایران با مدیر مالی اتاق بازرگانی دیده می‌شود. /نوداقتصادی


نرخ سود وام نهضت ملی مسکن چند درصد؟
مدیرعامل بانک مسکن گفت: نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن طبق قانون ۱۸ درصد است، ولی برای اقشار خاص، مابه التفاوت آن با نرخ سود یارانه‌ای از محل صندوق ملی مسکن پرداخت می‌شود.


عرضه نامحدود ارز در صرافی‌ها
بر اساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی به صرافی‌ها اجازه داده شد که ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز (بدون محدودیت) بفروشند.


نوسان سکه امامی در کانال ۱۶
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه با یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته به ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنین امروز نیم‌سکه ۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.


مالیات ۸۰ درصد مؤدیان اصناف سالانه حداکثر ۵ میلیون تومان
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در رویکرد عدالت‌محور سازمان امور مالیاتی در تعیین مالیات مقطوع واحد‌های صنفی کوچک و متوسط مالیات یک میلیون و یکصد هزار مؤدی مالیاتی، صفر و مالیات ۸۰ درصد از مؤدیان حداکثر ۵ میلیون تومان است.


افزایش ۱ تا ۳ میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار خودرو
با روند افزایشی قیمت دلار بازار خرید و فروش خودرو که همچنان با رکود معاملات روبه‌رو است با افزایش قیمت‌ها مواجه شده است، البته با وجود افزایش ۱ تا ۳ میلیون تومانی قیمت‌ها خبری از معاملات نیست و مشتریان منتظر تعیین تکلیف بازار هستند. علاوه بر این نامعلوم بودن بند‌ها و مفاد واردات خودرو نیز بر آشفته‌بازار خودرو اثر گذاشته است، البته انتظار واردات خودرو ماه‌ها است که در بازار وجود دارد و هنوز هم راهکاری برای آرام کردن این بازار آشفته پیدا نشده است.
در بازار امروز خرید و فروش خودروی شاهین با قیمت ۳۸۶ میلیون تومان، کوئیک‌آر ۲۲۶ میلیون تومان، تیبا صندوقدار ۱۹۵ میلیون تومان، تیبادو ۲۰۷ میلیون تومان، ساینا ۲۱۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در  محصولات ایران‌خودرو نیز سمند ال‌ایکس با قیمت ۳۰۴ میلیون تومان، سمند ال‌ایکس با موتور ای‌اف‌سون ۳۴۹ میلیون تومان، رانا پلاس ۳۰۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۴۰۷ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک ۵۰۹ میلیون  تومان و دنا معمولی ۴۰۳ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.


علت مخالفت برخی از نانوایی‌ها با فروش کیلویی نان
مرتضوی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی آردسازان ایران با بیان اینکه طرح فروش کیلویی نان به نفع مردم و نانوایان خواهد بود، گفت: معتقدیم نان باید وزن شود، وزن آن به صورت برچسب بر روی نان قرار گیرد تا قیمت‌ها قابل کنترل باشد. وی با بیان اینکه، چون هر سال قیمت‌ها تغییر نمی‌کند چانه‌ها تغییر وزن می‌دهند و این به نفع کیفیت نان نیست، تصریح کرد: برخی از نانوایان که در این زمینه تجربه دارند معتقدند باید مثل گذشته نان در ایران بر روی ترازو وزن شود. رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی آردسازان ایران با اشاره به علت مخالفت برخی از نانوایی‌ها با این طرح گفت: اگر قرار باشد نان وزن شود حتما باید یک صندوقدار یا یک کارگر مستقل در نانوایی فعالیت کند که اضافه شدن یک کارگر در توان اقتصادی نانوایی‌ها نیست. برای همین برخی موافق این طرح نیستند و معتقدند همین که چانه وزن شود کافی است. به گفته وی در بسیاری از کشور‌ها نان‌های صنعتی و سنتی به صورت کیلویی فروخته می‌شود.

منبع:تابناک

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*