اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305576
تاریخ انتشار: 1401/03/23 16:49
با ورود به موقع دادستان طرقبه شاندیز رقم خورد
با ورود به موقع و دقیق دادستان شهرستان طرقبه‌شاندیز به موضوع انتخابات اتحادیه‌های صنفی این شهرستان، پرده از برخی سوء‌جریان‌ها حین فرایند اجرای انتخابات صنفی برداشته و سه نفر در این زمینه دستگیر شدند و مورد تحقیق قرار گرفتند

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از دبنا؛

تیم خبری روزنامه قدس حدود دو سال است به دقت تحرکات انتخاباتی اتاق اصناف مشهد و دیگر شهرستان‌ها را مورد رصد قرار داده است. تا به امروز هم سلسله گزارش‌هایی از چالش‌ها و برخوردهای قضایی صورت‌گرفته در مرکز استان با انحرافات قانونی رخ داده در این حوزه را رسانه‌ای کرده‌ایم.
در این دو سال پیگیری بارها به موضوع عدم تمکین برخی مسئولان و متولیان امر برای اجرای هرچه سریع‌تر رأی هیئت دیوان عدالت اداری پرداختیم که در متن آن به شرایط حضور و برکناری مسئولان اتحادیه‌های صنفی و… اشاره شده و آمده بود: طبق حکم ذیل تبصره یک ماده۲۲ قانون نظام صنفی کشور مصوب۱۳۹۲ مقرر شده اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه‌ها نمی‌توانند بیش از دو دوره متوالی و یا چهار دوره متناوب در هیئت‌مدیره اتحادیه عضویت داشته باشند. در این موضوع که هربار پای اجرای قانونی پیش کشیده می‌شد، بخش‌نامه‌ها، حمایت‌های عجیب و حاشیه‌هایی وارد ماجرا می‌شد که یک طرف این پازل بود و زمانی که نوبت به برگزاری انتخابات برخی مسئولان اتحادیه‌های صنفی در مشهد می‌رسید، به صورت کاملاً اتفاقی! انتخابات اتحادیه مذکور که رئیس آن یکی از اعضای اصلی اتاق اصناف مشهد بود کنسل و اعتراض‌های صنفی را چند برابر می‌کرد.
در یکی از این موارد با ورود قاطع قاضی شریعت‌یار، معاون دادستان مشهد در حوزه پیشگیری از وقوع جرم از یک سوء‌جریان و انحراف انتخاباتی جلوگیری شد. ورود دستگاه قضایی مرکز استان به ماجرای برگزاری انتخابات اتاق اصناف مشهد منجر به ابطال انتخابات مذکور شد چراکه مراحل قانونی اعلام شده حین اجرای آن رعایت نشده بود.
هرچند یکی از حاشیه‌هایی که احتمال وقوع آن در انتخابات اتحادیه‌های صنفی مشهد و دیگر شهرها از آن نام برده می‌شد مقوله مهندسی شدن آرای اتحادیه‌ها بود، اما برای این موضوع مصداقی پیدا نشده بود تا اینکه چند روز پیش همه چیز عوض شد و خبرها و اطلاعاتی به تحریریه روزنامه قدس رسید که از یک انحراف انتخاباتی بیخ گوش شهر مشهد پرده برمی‌داشت.
همان‌طور که گفته شد این ماجرا در مشهد رخ نداده بود و پیکان حاشیه‌ها به انتخابات اتحادیه‌های صنفی در شهر طرقبه‌شاندیز اشاره داشت.
دایره بررسی‌های تیم خبری روزنامه قدس گسترده‌تر می‌شود و خبرنگار ما برای بدست آوردن اطلاعات تکمیلی از چگونگی ماجرا به صورت میدانی حواشی ایجادشده را رصد می‌کند.

بازداشت دو نیروی اتاق اصناف مشهد!
پس از چندین روز پیگیری سرانجام مشخص شد رصد ماجرای برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها توسط قاضی محمدزاده، دادستان طرقبه شاندیز از یک سوء‌جریان در فرایند انتخابات یک اتحادیه صنفی پرده برداشته است. ورود مقام قضایی به ماجرا مشخص کرد سه نفر تا به این لحظه در اتفاقات رخ داده که رنگ و بوی مهندسی آرا را می‌دهد، نقش اصلی داشته‌اند.
از همین رو دستور احضار و بازداشت این افراد صادر و اجرا شد و این افراد پای میز عدالت کشانده شدند.
بررسی‌های خبرنگار قدس همچنین نمایان کرد دو نفر از بازداشت‌شدگان افرادی بودند که در اتاق اصناف مشهد فعالیت دارند و در زمان برگزاری انتخابات اتحادیه مذکور باتوجه به تسلطی که به نرم‌افزار برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی داشتند از آن‌ها درخواست همکاری شده بود. نفر سوم هم یکی از کارمندان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طرقبه‌شاندیز بود. آنچه مشخص شده و درحال پیگیری دقیق مقام قضایی است این است که این افراد با توجه به دسترسی که داشتند دست به اقدام‌های خلاف قانون در حین اجرای انتخابات اتحادیه مذکور زده بودند.

حرف رسانه
با کشف این سوء‌جریان حال باید این احتمال را داد که همین رویه در انتخابات دیگر اتحادیه‌های شهر مشهد و حتی استان در گذشته رخ داده باشد که می‌طلبد دادستان مرکز استان و معاون پیشگیری از وقوع جرم وی برای بررسی دقیق‌تر جوانب کار به موضوع ورود کنند.
حرف دبنا
شبیه همین اتفاق و باکمی تغییر در برخی از شهرها از جمله تهران هم اتفاق افتاد به گونه ای که مانع از به حدنصاب رسیدن انتخابات شدند ایا دادستان تهران هم در خصوص این موضوعات در پایتخت از سازمان صمت واتاق اصناف تهران هم تحقیق وبررسی خواهد کرد؟

برچسب ها:
دبنا ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*