اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305599
تاریخ انتشار: 1401/03/24 22:46
ضرغامی: ۲ میلیون خرج «سلام فرمانده» کردند و جهانی شد/نماینده تهران: صداوسیما کیسه جدیدی برای خودش دوخته است

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد.

 

نماینده مجلس: طاقت مردم تمام شده‌
سید غنی نظری، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی کالا‌ها در کشور، گفت: قیمت اجناس ساعتی تغییر می‌کند، این در حالی است که دولت در قانون بودجه مکلف شده است که قیمت اقلام اساسی را براساس قیمت شهریور ۱۴۰۰ ارائه دهد، اما واقعیت قیمت کالا‌ها و بویژه مواد غذایی چنین مسئله‌ای را بیان نمی‌کند. وی گفت: دولت قول داده است که در مورد کنترل قیمت‌ها کار کند مدعی هستند که یارانه‌های که می‌دهند می‌تواند پوشش دهد، اما واقعیت این است که این یارانه پوشش نمی‌دهد. اینکه در صداوسیما اعلام می‌کنند که قیمت روغن تغییر نکرده است و خانواده چند نفری از یارانه اش مبلغی هم اضافه می‌آورد دروغ است نباید اطلاعات غلط به مردم بدهند. نماینده خلخال در مجلس گفت: مجموعه عوامل داخلی و خارجی در تورم موثر است. دولت باید به عنوان متولی اجرایی کشور برنامه‌های اقتصادی مناسبی برای سروسامان دادن به وضعیت فعلی داشته باشد. طاقت مردم تمام شده است مردم ما مردم شریفی هستند برخی از آن‌ها با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌دارند. او گفت: ما انتظار داریم دولت برنامه داشته باشد که این گرانی‌ها کنترل شود.

 

ضرغامی: ۲ میلیون خرج «سلام فرمانده» کردند و جهانی شد
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌گوید که «برای انجام کار‌های ماندگار نیازی به بودجه نیست. اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنگرود برای سرود «سلام فرمانده» دو میلیون تومان هزینه کرد که باعث جهانی شدن آن شد.»

 

نماینده تهران: صداوسیما کیسه جدیدی برای خودش دوخته است

احمد نادری نماینده مجلس در توییتر خود نوشت: اینکه صداو‌سیما با اختصاص تریبون یک طرفه به بانیان و حامیان طرح ناعادلانه اصلاح سنجش و پذیرش دانشجو، کیسه جدیدی برای خودش دوخته عجیب است، اما عجیب تر، تناقض شعار عدالت خواهیِ آقایان جبلی-جلیلی با حمایت شان از مافیایِ معدل است. در رسانه ملی چه خبر است؟

 

 

ورود پلیس فتا به پرونده کلیپ‌های غیراخلاقی پسربچه اینستاگرامی و ۲ دختر
معاون فرهنگی ـ اجتماعی پلیس فتای انتظامی کشور از ورود این پلیس به پرونده پسربچه اینستاگرامی خبر داد که کلیپ‌های غیراخلاقی زیادی را با حضور دو دختر تهیه کرده بود.  اخیراً پست‌های یک پسر خردسال در اینستاگرام با بازخورد‌ها و واکنش‌های مختلفی مواجه شده است. در پست‌های وی دو دختر کم‌سن‌وسال به‌عنوان "ملکه‌های زیبای او" نیز حضوری نامتعارف دارند و دیالوگ‌هایی که میان آن‌ها رد و بدل می‌شود نشان از این دارد که آن‌ها صرفاً مجریان سناریو‌های از پیش تعیین‌شده‌ای هستند که تیمی بزرگسال برای آن‌ها نوشته است. فعالیت روزانه و سطح فیلم‌های تولید شده در صفحه منتسب به این پسربچه، سؤالات و ابهاماتی متعدد و جدی را ایجاد کرده بود تا اینکه درز برخی اطلاعات و تصاویر از "پشت‌صحنه" ضبط و تولید محتوای خاص این صفحه، به‌روشنی بر گمانه فوق تأکید گذاشت که یک تیم حرفه‌ای با برنامه‌ریزی قبلی برای تولید این پست‌های خاص با هزینه‌کرد‌های سنگین مالی در عقبه این صفحه حضور دارد و این کودکان تنها مجریان دیدگاه‌های آن‌ها هستند. در رابطه با پرونده مذکور با سرهنگ رامین پاشایی؛ معاون فرهنگی ـ اجتماعی پلیس فتای انتظامی کشور گفتگو کردیم؛ وی با تأکید بر اینکه در بسیاری از این صفحات، کودکان تنها بازیگر بوده و نقش‌گردان اصلی و بازیگردان پشت صحنه، افراد دیگر یا خانواده این کودکان هستند، گفت: برای افراد دخیل در این موضوع، پرونده قضائی تشکیل شد، اما چون در حوزه کودک و نوجوان برخورد می‌کنیم، نوع برخورد ما متفاوت است.

 

شخص، ولی فقیه هم یک نعمت بزرگ الهی محسوب می‌شود
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: ولایت‌مداری کلید همه موفقیت‌ها است و البته نه‌فقط ولایت‌فقیه یک هدیه بزرگ است بلکه شخص، ولی فقیه هم یک نعمت بزرگ الهی محسوب می‌شود و ما بدون ولایت به توحید نخواهیم رسید.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی: برنامه‌ای برای سفر گروسی به ایران نداریم
رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه ما مشکلی برای ادامه تعامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی نداریم، گفت: البته در صورتی که آن‌ها به تعهدات خود در برجام عمل کنند، آژانس باید در چارچوب پادمان کار خودش را نسبت به ما دنبال کند. محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعاملات سازمان انرژی اتمی با توجه به بیانیه شورای حکام علیه ایران، با آژانس بین المللی انرژی اتمی چگونه خواهد بود، گفت: روابط ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان برقرار است و براساس پادمان عمل می‌کنیم. وی در گفتگو با خانه ملت  تاکید کرد: برجام مواردی را به بهانه‌هایی به کشور ما تحمیل کرده و اگر قرار است، این بهانه‌ها باقی بمانند و برجام هم باشد، مسلما خلاف توافقنامه خواهد بود. رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بنابراین همه باید به تمام موضوعاتی که در برجام ذکر شده، پایبند باشند. نمی‌شود که بخشی از موارد در برجام را بیرون بیاورند و بگویند، این مطالب جداست و بعد نیز اعلام کنند، برجام نیز وجود دارد؛ تمامی موارد باید در کنار هم پیش برود. اسلامی بیان کرد: ما مشکلی برای ادامه تعامل با آژانس انرژی اتمی نداریم، البته در صورتی که آن‌ها به تعهدات خود در برجام عمل کنند. آژانس بین المللی انرژی اتمی باید در چارچوب پادمان کار خودش را نسبت به ما دنبال کند. رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برنامه‌ای برای سفر به ایران دارد یا خیر، اظهار کرد: ما برنامه‌ای برای سفر وی به ایران نداریم.

 

کاهش معنادار قیمت دلار در بازار امروز
رئیس سابق کانون صرافان گفت: به دلیل کاهش تقاضا در برابر افزایش عرضه ارز صادراتی، شاهد افت هزار و ۲۰۰ تومانی نرخ دلار در صرافی‌ها هستیم. لواسانی اظهار داشت: در حال حاضر روند عرضه و تقاضا در صرافی‌ها به گونه‌ای است که صادرکنندگان به دلیل نگرانی از کاهش نرخ ارز، اقدام به عرضه حجم انبوهی از ارز‌های صادراتی خود به شبکه صرافی‌ها کرده‌اند، اما در مقابل، صرافی‌ها نیز به دلیل کاهش تقاضای ارز، با محدودیت در عرضه و فروش به متقاضی مواجه هستند؛ لذا برآیند این موضوع به گونه‌ای است که با توجه به اینکه خروجی صرافی‌ها در سرفصل سایر، فقط عدد ۲۰۰۰ دلار است، در نتیجه این سقف را ما در این شرایط کم می‌بینیم و تقاضا داریم تا بانک مرکزی نسبت به افزایش این سقف اقدام کند.

 


واکنش وزیر اقتصاد به سرقت بانک ملی
سید احسان خاندوزی درمورد سرقتی که هفته قبل در بانک ملی رخ داد اظهار کرد: این یک فرصت با هزینه بزرگ برای این بود که در کل سازوکار‌های مسئولیت امانی سیستم بانکی دقت بیشتری صورت بگیرد.  چراکه در رگولاتوری و تنظیم‌گری نقش امانی بانک‌ها سال‌ها بود که اتفاقی نیافتاده بود. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: من از مدیرعامل بانک ملی خواستم و آن‌ها درحال بازنگری هستند. البته این جریان نه فقط برای بانک ملی بلکه برای شورای هماهنگی بانک‌های دولتی باید رخ دهد که زمینه را برای سال‌های آینده ایجاد کند تا از این تهدیدی که هزینه‌زا بود به مثابه اصلاح سیستم بانکی استفاده شود.

 


تولیدکنندگان از افزایش قیمت خوشحال نمی‌شوند
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در پاسخ به سوالی درباره احتمال افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: انجمن چند نامه به وزارتخانه و سازمان حمایت برای تعدیل قیمت ارسال کرده و به دنبال بررسی آن است تا حداقل این امکان فراهم شود که واحد‌ها ادامه فعالیت دهند. تعامل نسبتا خوبی هم برقرار شده تا هم مشکلات تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان را در نظر بگیرند و مراتب تعدیل قیمت با مجوز تنظیم بازار عملیاتی شود. اما میزان آن هنوز مشخص نیست. وی با بیان اینکه تولیدکنندگان از افزایش قیمت خوشحال نمی‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر در بازار لوازم خانگی شاهد رکود هستیم و فروشندگان برخی کالا‌های خود را به طور مدت دار می‌فروشند. در اصل واحد‌ها هم از افزایش قیمت استقبال نمی‌کنند، چرا که بازار کشش ندارد.

 


گرانی سیمان به دلیل قطعی برق
همانند سال گذشته محدودیت‌های ایجاد شده برای برق کارخانجات فولاد و سیمان منجر به گران شدن این کالا‌ها در بازار شده؛ به نحوی که قیمت سیمان در خرده فروشی‌ها از حدود پاکتی ۵۰ هزار تومان به ۶۵ هزار تومان و در مناطقی تا ۹۰ هزار تومان رسیده است.

 


سقوط آزاد بیت‌کوین به ۱۵ هزار دلار حتمی است؟
در حال حاضر یکی از علاقه‌مندان به ارز‌های دیجیتال درباره کاهش قیمت کریپتو مواردی را ارائه کرده است؛ اوایل سال جاری در آوریل، وی سطوح بعدی بیت‌کوین، اتریوم و بایننس کوین را پیش‌بینی کرد. اولین پیش‌بینی وی در مورد بیت‌کوین و ارزش بین ۲۵هزار تا ۲۲هزار دلار بود که روز دوشنبه به وقوع پیوست. دو پیش‌بینی دیگر وی، رسیدن اتریوم به سطوح ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلاری و رسیدن بایننس کوین به سطوح ۴۰ تا ۸۰ دلاری بود. در حالی که آن‌ها هنوز محقق نشده‌اند، اما با توجه به قیمت‌های فعلی و الگوی فروش، این پیش‌بینی‌ها نیز چندان دور از انتظار نیستند. برخی از معامله‌گران معتقدند که در این چرخه یک سطح بازگشتی جدید ۱۹هزار و ۵۰۰ دلاری نیز محتمل است.
کیتی استاکتون، موسس و شریک مدیریت  فرلید استراتژیز، قیمت پشتیبانی بعدی بیت‌کوین را ۱۹هزار و ۵۰۰ دلار پیش‌بینی می‌کند. همچنین، یکی دیگر از معامله‌گران رمزارز به نام رکت کپیتال پیش‌بینی می‌کند که پایین‌ترین قیمت بیت‌کوین بعدی در حدود ۱۹هزار دلار یا ۱۵هزار و ۵۰۰ دلار باشد. پیش بینی او بر اساس داده‌های تاریخی بیت‌کوین در میانگین متحرک هفتگی است. از نظر تاریخی، بیت‌کوین تمایل دارد منفی ۱۴ درصد تا منفی ۲۸ درصد کمتر از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای باشد. در حال حاضر منفی ۱۴ درصد به معنای ۱۹ هزار و منفی ۲۸ درصد به این معنی است که بیت‌کوین می‌تواند قبل از برگشت به سمت بالا به ۱۵هزار و ۵۰۰ دلار برسد. پایین‌ترین قیمت بیت‌کوین یعنی ارزش ۱۵و ۵۰۰ دلاری می‌تواند برای بازار آلت‌کوین نیز فاجعه‌بار باشد.

 


تورم آلمان به قله ۵۰ سال گذشته رسید
افزایش قیمت حامل‌های انرژی ناشی از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه در حال بالا بردن قیمت کالا‌ها در آلمان است و نرخ تورم در این کشور به بالاترین میزان در ۵۰ سال گذشته رسیده است.


غیب شدن یکباره رب‌گوجه فرنگی
از چند روز پیش که حرف‌وحدیث‌هایی در مورد افزایش قیمت رب گوجه فرنگی و کنسرو ماهی از سوی تولیدکنندگان این بخش‌ها مطرح شده، به‌رغم اینکه در اغلب واحد‌های صنفی خُرد و همچنین فروشگاه‌های آنلاین به‌راحتی می‌توان به رب گوجه فرنگی و کنسرو ماهی دسترسی پیدا کرد، اما فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اقدامی قابل‌تامل از چند روز گذشته قفسه رب گوجه فرنگی را خالی و جای آن را با سُس گوجه فرنگی پر کرده‌اند. /نود اقتصادی

منبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*