اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305601
تاریخ انتشار: 1401/03/24 22:59
با ارسال نامه‌ای خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت؛
با توجه به شرایط موجود و فضای ایجاد شده انتظار داریم علاوه بر حضور مجدد در دانشگاه در اولین فرصت، مسئول دفتر استانداری نیز به دلیل زیر سوال بردن استقلال تشکل‌های دانشجویی و ارعاب بی اساس هر چه سریعتر رسماً در رسانه‌ها عذرخواهی کند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، در پی جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در تاریخ 18 خردادماه 1401 به دعوت بسیج دانشجویی شهید میثمی دانشگاه یاسوج برگزار شده بود، به دلیل حضور نیافتن استاندار در جلسه دوم که می‌بایست روز سه شنبه (24 خردادماه، 1401) در این دانشگاه برگزار شود، دانشجویان خطاب به سیدعلی احمدزاده نوشتند:


«وَ أَوْفُوا بِالْعَهْدِ ۖ إِنَّ الْعَهْدَ کَانَ مَسْئُولًا»
بسم الله الرحمن الرحیم
جوان باید مطالبه کند، باید احساس کند که این مطالبه سودمند است، ثمربخش است.(امام خامنه‌ای مدظله‌العالی)
استاندار محترم استان کهگلیویه و بویراحمد
جناب آقای دکتر احمدزاده
سلام علیکم 
احتراماً باتوجه به اینکه دانشجویان انقلابی و بسیجی استان ک و ب مکرراً در این ایام از جنابعالی پیگیر هماهنگی جلساتی بودند که جنابعالی حضور پیدا کنید و پاسخگوی مطالبات جامعه دانشگاهی باشید اما مع الاسف همواره با مشکلاتی از جانب مجموعه استانداری روبه رو شده‌ایم که البته پس از اطلاع رسانی به شخص شما و اتمام حجت با مجموعه استانداری به جهت تنویر افکار عمومی به خصوص قشر دانشگاهی لازم دیدیم برخی مطالب را در قالب این نامه سرگشاده به سمع و نظرتان برسانیم.
 ۱- جریان دانشجویی معتقد است مطالبه دریچه‌ای است برای رسیدن به یک فهم عمیق از نقد و بدون شک با مطالبه گری صحیح به بهسازی و تقویت نظام از این طریق خواهیم رسید البته اگر مسئولین نقد سازنده توسط مطالبه گران را به مثابه یک فرصت برای دولت تلقی کنند و نه با برچسب زدن به منتقدین دلسوز و مطالبه گران از ابزار تهدید برای آن‌ها استفاده شود.
۲_زمانی می‌توانیم بیان کنیم شأنیت جریان دانشجویی به عنوان حلقه میانی و قشر تاثیر گذار که ماموریت کمک به تصمیم سازی به مسئولین کشور برای حل بزرگترین مسائل را عهده دارند توسط نماینده مستقیم دولت مردمی مورد توجه واقع میگردد که نه تنها پیشنهادات و دغدغه هایشان شنیده گردد بلکه برای دیداری دو ساعته با استاندار سه هفته مورد کم لطفی و بی مهری قرار نگیرند و برای دعوت از شخص استاندار به مجراهای دیگر حواله داده نشوند و نهایتا با ادبیات زننده که نه در شأن جایگاه استانداری است و نه در شأن دانشجویان انقلابی از آن‌ها به سردی استقبال نشود. حقیقتا با چنین اقداماتی از جانب شما این شائبه ایجاد شده است که رویکرد دولت مردمی و لزوم پاسخگویی به مردم که همواره مورد تاکید رئیس محترم جمهور است هنوز به استان کهگیلویه و بویراحمد نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

دانشجو: کهگیلویه و بویراحمد نه شیون‌کن می‌خواهد و نه بَرد جمع‌کن/احمدزاده: قصد ورود به انتخابات را ندارم / روایت احمدزاده از دو مدیرکلی که به جلسات راه داده نمی‌شدند


۳- جریان دانشجویی استان همواره پیگیر است که آرمان‌ها و شعارها صرفا نوشته هایی بر کاغذ نباشند. لازم به یادآوری است برای جنابعالی که یکی از عناصر محوری در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی و پیروزی آن و همچنین در تداوم راه انقلاب جریان دانشجویی بوده است که همواره نیز مورد توجه امامین انقلاب بوده است.
لازم است بدانید این جریان از ابتدای انقلاب تا کنون برای آرمان‌هایش هزینه داده است و همواره سعی نموده نه در بازی زرگری جناح‌ها، نه بخاطر حمایت اشخاص و حتی مجموعه‌ها از آرمان‌های انقلاب اسلامی کوتاه بیاید و دانشجویان بسیجی و انقلابی همواره با پا فشاری بر اصول و ارزش‌های انقلاب همواره سعی نموده‌‌اند به خون پاک شهدا خیانت نکنند و وفاداری خود را به رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اثبات نمایند.
۴- اما پیرامون اتفاقات اخیر مختصراً توضیحاتی داده می‌شود و قضاوت را به مردم می‌سپاریم؛ باتوجه به اینکه در هفته گذشته پس از چند هفته تلاش مکرر موفق به هماهنگی برای حضور جنابعالی در دانشگاه شدیم متاسفانه به چند دلیل از جمله تاخیر یک ساعته شروع جلسه به علت قطعی برق دانشگاه و از طرفی حضور میهمان کشوری شما پاسخگویی به انبوه سوالات و ابهامات دانشجویان نیمه کاره رها شد.
البته آن چه حضرتعالی در جلسه و در حضور تشکل های دانشجویی و رسانه های مختلف اذعان داشتید وعده جلسه در روز سه شنبه هفته بعد بود که سند آن هم در رسانه موجود است.
پس از ارتباط مجدد دو روز قبل از وقت مقرر با مسئول دفتر حضرتعالی متاسفانه علاوه بر ادبیات زننده و دون شأن به تشکل‌های دانشجویی سعی در ارعاب ما در صورت رسانه‌ای کردن انتقادات کرده اند که این مسئله شدیداً باعث جریحه دار شدن اذهان تشکل های دانشجویی و عموم دانشجویان شده است.
لذا با توجه به شرایط موجود و فضای ایجاد شده انتظار داریم علاوه بر حضور مجدد در دانشگاه در اولین فرصت، مسئول دفتر استانداری نیز به دلیل زیر سوال بردن استقلال تشکل‌های دانشجویی و ارعاب بی اساس هر چه سریعتر رسماً در رسانه‌ها عذرخواهی کند.
باشد که در ادامه شاهد چنین رویه هایی نباشیم.
والسلام علیکم و رحمت الله.
 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*