اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30561
تاریخ انتشار: 1395/02/30 00:17
محمد‌علی تقوی با اشاره به اینکه طلاق یکی از موضوعات مهم و نگران کننده در جامعه است یادآور شد:از هر پنج ازدواج در استان یکی از آنها منجر طلاق می‌شود

عصرجهان:ظهر امروز نشست بزرگداشت روز ملی جمعیت، بالندگی، سلامت و باروری جوانان با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های مختلف در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
محمد‌علی تقوی در این نشست، اظهار کرد: افزایش جمعیت یکی از مهم‌ترین سیاست‌های تدوین شده توسط دولت است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد جمعیت استان را طبق آخرین سرشماری تا پایان سال 94، 711 هزار و 231 یک نفر عنوان کرد و افزود: 52 درصد از این جمعیت ساکن شهر و حدود 47 درصد از آنها جمعیت روستایی هستند.


وی با بیان اینکه نرخ ولادت در استان 23 درصد است، گفت: نرخ ولادت در استان ما بالاتر از نرخ کشوری است.
این مسؤول رشد ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد رضایتمند دانست و بیان کرد: نرخ ازدواج در استان روند صعودی خوبی نسبت به گذشته دارد.
وی با اشاره به اینکه طلاق یکی از موضوعات مهم و نگران کننده در جامعه است و باید جهت کاهش آن تلاش کرد، یادآور شد: متاسفانه نرخ طلاق در استان ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از هر پنج ازدواج در استان یکی از آنها منجر طلاق می‌شود، گفت: نرخ طلاق در سال 94 نسبت به سال 93، 35 درصد افزایش داشته است.
تقوی، افزایش جمعیت سالخورده، تمایل افراد به تک فرزندی، بالا رفتن سن ازدواج، مهاجرت و طلاق را مهم عوامل موثر در کاهش جمعیت عنوان کرد و از مسئولان خواست نسبت به این موضوع با حساسیت بیشتری برخورد کرده و نسبت به رفع این مشکل اقدام به ارائه راهکارهای موثر کنند.

برچسب ها:
طلاق ؛ نرخ طلاق ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*