اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305631
تاریخ انتشار: 1401/03/27 23:53
نماینده مجلس: دولت ناچار به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی خواهد بود/انتقاد رودرروی سعید قاسمی از رئیسی

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد.

انتقاد یک امام جمعه از اجرایی نشدن مصوبات سفر رئیس جمهور
امام جمعه شهریار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: نتیجه سفر رئیسی به شهریار و مصوبات آن چه شد؟   این سفر چه ارمغانی برای مردم داشت؟ مهمترین بیانات حجت الاسلام سید حسین حسینی‌نوری به شرح زیر است: نتیجه سفر رئیسی به شهریار و مصوبات آن چه شد؟   این سفر چه ارمغانی برای مردم داشت؟ در تخصیص اعتبارات فهمیدیم تهران سه شهرستان دارد آن هم در شرق و گویا اصلا شهرستان‌های غرب استان وجود ندارد؛ جالب است. جمعیت سه شهرستان که شرق استان که اعتبار ۲۱۰۰ میلیارد اعتبار در نظر گرفتند به اندازه شهریار نیست، اما فقط ۱۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته اند.  ۱۰۰ میلیارد ان هم برای تکمیل بیمارستان است؛ که دانشگاه علوم پزشکی استان تهران اعلام کرده کافی نیست. تخصیص اعتبارات برای سه شهرستان  غیراز بودجه‌هایی است که اختصاص داده اند، حتما در بودجه دستکاری خواهند کرد.

نخستین فرمانده سپاه: به نظر می‌رسد در مذاکرات به جایی نمی‌رسیم
جواد منصوری، نخستین فرمانده سپاه: همین چند وقت پیش رئیس کمیته روابط خارجی آمریکا گفت ایران اسرائیل را به رسمیت بشناسد و بمب اتم هم داشته باشد. مسئله ما این مسائل نیست. اسرائیل را به رسمیت بشناسد کاری با ایران نداریم. به نظرم می‌رسد در این مذاکرات به جایی نمی‌رسیم و اشتباه بسیار بزرگی کردیم که کشور را معطل این قضیه کردیم. من فکر می‌کنم آقای رئیسی در این قضیه کاملاً ایمان دارد که حالا شد، شد و اگر نشد نشد، مملکت را با این امکانات بالقوه‌ای که داریم، امکانات بالفعلی که داریم می‌توانیم اداره کنیم. مشکلی نداریم.

سخنگوی شورای شهر تهران: رفتن زاکانی به دولت شایعه است

سخنگوی شورای شهر تهران شایعه رفتن زاکانی به دولت را تکذیب کرد.  علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در مورد شایعه رفتن شهردار تهران به دولت واکنش نشان داد و در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «شهردار تهران و همکاران زحمت‌کش وی بی‌وقفه مشغول خدمت به مردم عزیز تهران هستند. وی افزود: حرف و سخن اخیر درباره رفتن ایشان به دولت شایعه‌ای بیش نیست، شورای اسلامی شهر تهران همواره مطالبه خدمت بهتر به شهروندان را داشته است و از خادمان شهر حمایت می‌کند.»

نماینده مجلس: دولت ناچار به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی خواهد بود
علیرضا بیگی، نماینده مجلس: اساسا بدون اصلاح قیمت‌های حامل‌های انرژی، اصلاح اقتصادی نمی‌تواند متوازن باشد، زیرا از یک سو قیمت نهاده‌های دامی را افزایش دادند که به صورت واقعی در بازار عرضه می‌شود از سوی دیگر بخشی از اقتصاد کشور همچنان با یارانه اداره می‌شود و من معتقدم دولت آقای رئیسی ناچار خواهد بود که تن به این موضوع بدهد. زیرا شدت خروج سوخت از کشور به حدی است که اقای رئیسی ناچار به این تغییر است و عدم تطبیق هزینه‌های تولید کیلو وات برق و متر مکعب گاز، به نحوی است که دولت را ناچار می‌کند دست به این افزایش قیمت بزند. اما مقامات دولتی در تلاش هستند این موضوع را نفی کنند، ولی در فاصله نه چندان دور ناچار به انجام این موضوع خواهند بود.

امام جمعه تهران: جامعه مومن باید بر فضای مجازی مسلط شود
حاج علی‌اکبری خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه جامعه مومن باید به تسلط بر فضای مجازی مسلط شود گفت: در عمل به فرمان پروردگار راهی جز تبیین ندارد. زمینه ساز جهاد تبیین فرهنگ عمومی تبیین است. زود باوری، ساده انگاری، ظاهر بینی و شتاب زدگی و تعجیل در قضاوت با خود آگاه و عالم پنداری زمینه‌های خطرناکی است که جامعه را در برابر مخاطرات اخلاقی و امنیتی قرار می‌دهد و فرد مومن را گرفتار مصیبت می‌کند.

پنج میلیون برای این شغل عجیب
این روز‌ها با توجه به شرایط اقتصادی و کمبود کار، عده‌ای از راه‌های متفاوت مشغول کسب روزی هستند. یکی از این شغل‌ها داد زنی در مقابل مغازه و پاساژ‌ها است. این کار تعطیلی نداره و از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب باید دنبال مشتری برای مغازه باشی، روز اول آزمایشی بیا تا ببینم چقدر مشتری وارد مغازه میشه. اگه راضی بودیم ماه به ماه حقوق دریافت میکنید. درآمد هم به تعداد مشتری‌هایی که داخل مغازه می‌شوند بستگی داره. شرایط کاری هم به این صورته که جلوی ورودی مغازه باید تبلیغات کنی. هم تراکت پخش کنی و هم داد بزنی و تبلیغ کنی. معمولا ۳.۵ الی ۵ میلیون تومان حقوق برای این شغل اعلام می‌شود. داد زنی آن دسته از شغل‌ها است که حتی اگر فکر می‌کنید در آن استعداد دارید، هیچ کس به شما توصیه نمی‌کند که دنبال آن بروید، به این دلیل که بعد از مدتی داد زدن حنجره‌ای برایتان نمی‌ماند و علاوه بر آن مشکلاتی مثل درد کمر و پا، همچنین عوارض ناشی از اشعه آفتاب به سراغتان می‌آید

اشعار عجیب معاون اجرایی رییس جمهور
درحالی که مطالبه اصلی مردم اصفهان احیای زاینده‌رود و مشکلات آبی استان بود، معاون اجرایی رییس جمهور در جلسه شورای اداری شب گذشته به جای ارائه مصوبات و گزارش سفر شعر زیر را خواند:
چو دخلت نیست خرج آهسته‌تر کن
که میگویند ملاحان سرودی
اگر باران به کوهستان نبارد
به سالی دجله گردد خشک رودی
این اتفاق مورد اعتراض شدید اعضای جلسه قرار گرفت و برخی اعضای شورای شهر اصفهان به تندی با این موضوع برخورد کردند.

علم‌الهدی: استمرار برجام غلط‌تر است
علم‌الهدی امام جمعه مشهد:از ابتدا هم اینکه می‌گفتند ما باید به برجام بسازیم، فکر غلطی بود که البته استمرار آن غلط‌تر است، زیرا در هفته‌ای که گذشت، فرصت‌های پررونقی به خاطر دیپلماسی اقتصادی دولت برای جامعه ما پیش آمد.

بن سلمان برای اولین بار پس از قتل جمال خاشقجی، به ترکیه می‌رود
یک مسئول ترکیه‌ای اعلام کرد: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان ۲۲ ژوئن به ترکیه سفر می‌کند. این اولین سفر محمد بن سلمان به ترکیه از زمان حادثه ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول است. /ایسنا

بیانیه سازمان بهشت زهرا در باره ویدیوی نمایش "دختران بابا آنتوان"
روابط عمومی سازمان بهشت زهرا:کلیپی کوتاه و هنجارشکن با عنوان "دختران بابا آنتوان" طی روز‌های اخیر در شبکه‌های مجازی بازتاب گسترده‌ای داشته که در آن چند دختر با حجاب نامتعارف در قبر به ایفای نمایشی پرداخته‌اند. توهین آشکار به مقدسات و باور‌های جامعه اسلامی را که در ویدئوی تبلیغ نمایش دختران بابا آنتون به کار رفت، به شدت محکوم می‌کنیم. به دلیل فیلمبرداری بدون مجوز این گروه در فضای سازمان بهشت حضرت زهرا و هتک حرمت‌های به کار رفته در این ویدئو این موضوع را از مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد. /ایرنا

توئیت سفیر ایران در مسکو درخصوص روابط با روسیه
سفیر ایران در مسکو تاکید کرد که روسیه برای ایران در زمینه توسعه روابط در اولویت قرار دارد. به گزارش خبرگزاری تاس، کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو در فروم اقتصادی بین‌المللی سنتپترزبورگ گفت: روسیه در اولویت توسعه روابط برای ایران است. جلالی افزود که روابط ایران-روسیه به مرحله جدیدی وارد شده است. او گفت، «اولویت اول ما توسعه روابط با کشور‌های همسایه است.»

انتقاد رودرروی سعید قاسمی از رئیسی
سعید قاسمی در اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت در حسینیه جماران با حضور سیدحسن خمینی و رئیس جمهور گفت: جناب رئیسی شما می‌دانید ما به شما ارادت دارید. جنس جنابعالی و بر و بچه‌های جوراب سوراخ با آن‌هایی که دولت را تحویل گرفتید بسیار فرق دارد. جنسا با آن‌ها فرق دارید. برای همین اسمشان را جهادی می‌گذارند. الان دما در اندیکا ۵۲ درچه است و آدم پوست می‌اندازد برای ملتی غارنشین کار کند. مردم در اندیکا در غار هستند. قاسمی افزود: رهبر هم فرمودند اگر همین یک عبرت باشد که تکیه به غرب شود این، همین یک عبرت ما را بس است. آقا محترمانه گفتند تکیه به غرب می‌شود آن و روی پای خود ایستادن می‌شود این. او با مخاطب قرار دادن رئیسی گفت: چه کنیم؟ اندوه دل نگوییم الا یک از هزاران. چطور باید صحبت کنیم ما در این نهضت یک میلیون مسکن که گفتید ما میتوانیم در بخشی از نهضتی که شما علمش را بلند کردید بخشی از دغدغه شما را حل کنیم. چرا وزیر محترم می‌گوید ما باید از ترکیه و چین آدم بیاوریم که بتوانیم؟ چطور ما جهادگران ثابت کنیم می‌توانیم؟ شما گفتید باید خانه‌های لاستیکی در چابهار جمع شود. چرا نشد؟ شما شش ماه پیش در اندیکا گفتید باید بشود. چرا نشد؟ چرا دروغ می‌گویند؟ چرا جهادی‌ها را حساب نمی‌کنند؟ استاندار محترم می‌گوید ما برای شما ردیف بودجه نداریم؛ لذا برو. قاسمی ادامه داد: جناب رییسی هشت ماه از زلزله گذشته و یک ریال نه از دولت و نه از عزیزان طلب نکردیم. مردم خوب و شریف ۱۵ میلیارد کمک کردند. پولی که مردم جمع کرده بودند برای زلزله را آقاجان گفتند برو سعید قاسمی دیوانه را پیدا کن و این پول را به او بده.

امیرعبداللهیان: از مسیر مذاکره منتج به نتیجه فاصله نمی‌گیریم
وزیر امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از مسیر مذاکره منتج به نتیجه فاصله نمی‌گیرد، گفت: تردیدی به خود راه نمی‌دهیم که تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم. حسین امیرعبداللهیان در توئیتی درباره مذاکرات برای رفع تحریم‌ها و اقدم دیروز وزارت خزانه داری آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران نوشت: جمهوری اسلامی ایران از مسیر مذاکره منتج به نتیجه فاصله نمی‌گیرد. وزیر خارجه با بیان اینکه به قانون مجلس (قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها) پایبندیم، یادآور شد: مذاکره را ادامه می‌دهیم، آمریکا را به واقع بینی و فاصله گرفتن از جنون تحریم جدید و آژانس را به رفتار فنی و اجتناب از اقدام سیاسی فرا می‌خوانیم. وی تصریح کرد: تردیدی به خود راه نمی‌دهیم که تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم.

گرانی کمرشکن گاز در آسیا
افزایش سرسام آور قیمت معاملات نقدی گاز طبیعی در آسیا، بعضی از واردکنندگان را ناچار کرد برنامه خرید بیشتر این سوخت را متوقف کنند.  معامله‌گران می‌گویند قیمت معاملات نقدی گاز طبیعی مایع (LNG) در شمال آسیا به دلیل ترس از کمبود عرضه جهانی، به مرز ۴۰ دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی انگلیس (mmBtu) نزدیک شد که بالاترین قیمت در سه ماه گذشته است. این قیمت پایه از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۷۰ درصد رشد کرده و به اوج رکورد فصلی خود رسیده است.

قیمت دلار روز جمعه به ۳۰ هزار تومان رسید
کامران سلطانی زاده رییس شورای عالی کانون صرافان درباره آخرین وضعیت بازار در روز جمعه، اظهار کرد: صرافی‌های عضو بازار متشکل ارزی همزمان با فعالیت این بازار، در روز جمعه نیز به کار خود ادامه داده‌اند و خرید و فروش ارز در روز تعطیل نیز ادامه دارد. به گفته وی، در حال حاضر خرید و فروش‌ها در دو حوزه ارز توافقی و ارز مسافرتی ادامه دارد و مانند روز‌های گذشته، صرافی‌ها در هر دو این بخش‌ها آماده فعالیت و خدمت رسانی به متقاضیان هستند. رییس شورای عالی کانون صرافان درباره آخرین وضعیت قیمت دلار در بازار نیز گفت: بر اساس براورد‌های انجام شده در حال حاضر دلار در بازار ارز توافقی بین ۳۰ هزار تا ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورده و معامله می‌شود. به گفته سلطانی زاده، نرخ ارز مسافرتی نیز در بازار بین ۲۷ هزار تا ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت گذاری شده و معامله می‌شود.

دلار جهانی قد کشید، طلا سقوط کرد
قیمت طلا امروز جمعه با افزایش ارزش دلار و افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا کاهش یافت و تقاضا برای شمش با قیمت دلار را تحت تاثیر قرار داد و قیمت‌ها را در مسیر بزرگ‌ترین کاهش هفتگی خود از اواسط ماه مه قرار داد.  بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۱ و ۳۶ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱۳.۵ درصد کاهش به ۱۸۴۴ دلار و ۳۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۷۳ دلار کاهش به ۱۸۴۵ دلار و ۳۰ سنت رسید.

رشد تولید ناخالص داخلی ایران چند درصد شد؟
بانک مرکزی اعلام کرد: در مجموع عملکرد تولید ناخالص داخلی کشور در سال ۱۴۰۰ "با احتساب نفت" و "بدون احتساب نفت" به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۵ به ترتیب به ۱۴۵۷۱.۴ و ۱۳۴۱۵.۱ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به سال قبل از آن به ترتیب با افزایش ۴.۴ و ۳.۹ درصدی همراه بوده است. تحقق رشد اقتصادی ۴.۴ درصدی در سال ۱۴۰۰ در امتداد رشد اقتصادی ۴.۱ درصدی سال‌۱۳۹۹، حکایت از روند رو به بهبود فعالیت‌های اقتصادی در کشور به رغم تداوم تحریم‌های اقتصادی دارد.

خبرگزاری فارس از گرانی مواد غذایی در انگلیس خبر داد
خبرگزاری فارس نوشت: موسسه توزیع خواربار انگلیس (IGD) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، انتظار می‌رود، تورم مواد غذایی در این کشور در فصل تابستان ۱۵ درصد افزایش یابد. این موسسه هشدار داد، قیمت‌های بالا تا یک سال دیگر ادامه خواهند یافت. بر اساس این گزارش،  بیشترین تاثیر احتمالا بر قیمت گوشت، غلات، لبنیات، میوه و سبزیجات به علت طیف گسترده‌ای از عوامل خواهد بود.  از جمله این عوامل، تنش‌های مختلف در شرق اروپا، کاهش تولید در چین به علت محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت صادرات برخی کالا‌های حیاتی مثل روغن پالم و گندم توسط اندونزی و هند. جیمز والتن، رئیس این موسسه به رویترز گفت: «بر اساس تحقیقات ما، بعید است فشار هزینه‌های زندگی به این زودی کاهش یابد.» «ما هم اکنون شاهد این هستیم که خانوار‌ها وعده‌های غذایی را حذف می‌کنند که نشانه واضحی از اضطراب غذایی است.»

فائو: امسال تولید گندم در ایران افزایش می‌یابد
سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در نخستین گزارش خود در مورد چشم‌انداز تولید مواد غذایی در سال ۲۰۲۲، با ابراز نگرانی از کاهش تولید غلات در جهان به دلایلی همچون افزایش قیمت مواد اولیه، بدی آب و هوا و بحران اوکراین، پیش‌بینی کرد در سال جاری زراعی، تولید غلات در ایران ۳۴ درصد افزایش می‌یابد. بر اساس گزارش فائو، تولید غلات ایران از ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن در سال گذشته زراعی به ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن در سال جاری زراعی افزایش می‌یابد و در این میان، گندم با ۴ میلیون تُن افزایش، بیشترین میزان رشد تولید را به خود اختصاص داده است.

منبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*