اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30566
تاریخ انتشار: 1395/02/30 01:33
بسته خبری استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد
آغاز نخستین ماراتن برنامه نویسی موبایل سلامت خاورمیانه در آبادان/کماندار دزفولی به اردوی تیم ملی دعوت شد

در رصد خانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری رسانه های استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد،مانند اعدام دو متجاوز به عنف در یاسوج/دو طرح در پتروشیمی رازی در بندر ماهشهر به بهره برداری رسید/تجمع دانشجویان دانشگاه یاسوج در اعتراض به مشکلات دانشگاه/کشف 10 هزار فشنگ جنگی در اهواز/آغاز نخستین ماراتن برنامه نویسی موبایل سلامت خاورمیانه در آبادان/ازدواج قسطی به یاسوج رسید/یک فعال زیست محیطی در خوزستان خبر بازداشتش را تکذیب کرد/پنج سارق حرفه‌ای در گچساران دستگیر شدند/کماندار دزفولی به اردوی تیم ملی دعوت شد/تخصیص ۱۸ درصد اعتبارات جاده باغچه سادات ـ جلیل/نیم هکتار از مزارع گندم دزفول در آتش سوخت/سالن ورزشی دیشموک به اعتباری بیش از 500 میلیون تومان نیاز دارد/بخش‌های «سی.تی.اسکن» و «ام.آر.آی» بیمارستان امام(ره) رامهرمز افتتاح شد/80کیلوگرم تریاک در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد/علیرضا حیدری رییس دانشگاه آزاد مسجدسلیمان شد/انتخاب نایب رییس و سخنگوی فراکسیون امید مجلس.............در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه عصرجهان را می‌بینید.
این بسته خبری براساس اخبار دریافتی از سایر رسانه ها مرتب به روز رسانی می شود.

اعدام دو متجاوز به عنف در یاسوج
بويرنيوز:دو متجاوز به عنف بامداد امروز (چهارشنبه) در زندان مرکزی یاسوج به دار مجازات آویخته شدند.
دادستان یاسوج گفت: این دو متجاوز به عنف حدود یک سال و نیم پیش در یکی از مناطق شهرستان بویراحمد مرتکب جرم و تجاوز به عنف شده بودند که پس از طی مراحل قانونی حکم اعدام آنها صبح امروز اجرا شد.
مهرداد کرمی بدون اشاره به نام این افراد آنها را ۲۶ و ۳۴ ساله اعلام کرد و گفت: یکی از این افراد دارای سوابق کیفری بود.
وی اعدام این دو فرد متجاوز به عنف را درس عبرتی برای سایر افراد جامعه و با هدف آگاهی بخشی جوانان و پیشگیری از تکرار اعمال مجرمانه توصیف کرد و یادآور شد: هیچ حاشیه امنی برای متجاوزان به جان و مال و ناموس مردم وجود ندارد و دستگاه قضایی در این زمینه با قطعیت برخورد خواهد کرد.
دو طرح در پتروشیمی رازی در بندر ماهشهر به بهره برداری رسید
ایرنا - دو طرح در پتروشیمی رازی در ماهشهر شامل بهره برداری از مخزن نگهداری 30 هزار تنی آمونیاک، و بویلر 150 تن در ساعت، چهارشنبه آغاز شد.
بویلر یک مخزن بسته است که در آن به آب و یا سیالات دیگر حرارت داده می‌شود.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی رازی در حاشیه بهره برداری از این دو طرح گفت: مراحل طراحی، مونتاژ، نصب و راه‌اندازی این دو طرح پتروشیمی توسط متخصصان داخلی و با 20 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی انجام شده است.
علی‌اکبر احمدی‌ دشتی افزود:با بهره برداری از مخزن 30 هزار تنی آمونیاک ظرفیت ذخیره این محصول پتروشیمی از 60 هزار تن به 90 هزار تن افزایش یافته که این مهم بندر ماهشهر را به بزرگ‌ترین بندر ذخیره آمونیاک کشور تبدیل کرد.
تجمع دانشجویان دانشگاه یاسوج در اعتراض به مشکلات دانشگاه
امید مردم:همزمان با برگزاری هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان که با حضور مدیران ارشد استان و خیرین مدرسه ساز از سراسر کشور در دانشگاه یاسوج مشغول به برگزاری است تعدادی از دانشجویان این دانشگاه در تجمعی به وضعیت این دانشگاه اعتراض کردند.
این تجمع در اعتراض به مسائل صنفی، تغذیه ای و دانشجویی در دانشگاه یاسوج روی داده است. با توجه به همزمانی این تجمع با جشنواره خیرین مسوولان دانشگاه، معترضان به سالن شهید چمران هدایت کردند تا با آن ها گفت و گو کنند. مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه یاسوج در گفت و گو با خبرنگار روزنامه امید مردم، ضمن تایید این تحصن، مشکلات تغذیه ای و صنفی دانشجویان را علت این تحصن اعلام کرد.
سید حاجت موسوی در حالی که در شلوغی سالن شهید چمران به علت اعتراضات مداوم دانشجویان قادر به پاسخگویی بیشتر نبود ، از حضور رئیس دانشگاه و معاون فرهنگی دانشجویی این دانشگاه در جمع متعترضان خبر داد.
کشف 10 هزار فشنگ جنگی در اهواز
ایلنا:«علی اصغر صادقی گندمانی» معاون دادستان اهواز امروز گفت: به دنبال وصول خبری از سوی رئیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مبنی بر ورود یک محموله مهمات جنگی از استان‌ ایلام به خوزستان، دستورات قضایی لازم برای پیگیری موضوع صادر شد.
وی ادامه داد: عوامل انتظامی پلیس با شناسایی خودروی حامل مهمات در مسیر ورودی شهرستان اهواز، اقدام به توقیف آن کردند که در بازرسی از این خودرو، 10 هزار فشنگ جنگی سلاح کلاش کشف و ضبط شد.
«صادقی گندمانی» تصریح کرد: در این خصوص یک نفر متهم به هویت ص.ح دستگیر و با صدور قرار وثیقه روانه زندان شد.
با حضور برنامه نویسان مطرح کشور صورت گرفت؛
آغاز نخستین ماراتن برنامه نویسی موبایل سلامت خاورمیانه در آبادان
با حضور برنامه نویسان مطرح کشورمان نخستین ماراتن برنامه نویسی موبایل سلامت خاورمیانه از امروز در محل معاونت آموزشی، تحقیقاتی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان آغاز شد.
به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ظهر امروز چهارشنبه در آئین آغاز به کار این ماراتن اظهار کرد: این اقدام در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به موضوع جنبش نرم افزاری صورت گرفته است.
ماراتن برنامه نویسی سلامت (هلس هاکاتون یا هاکاهلس) به عنوان رویکرد جدید دانشگاه های بزرگ دنیا برای تسریع رشد و ورود تکنولوژی های روز به حوزه سلامت است که آغاز این قبیل رویدادها از سال ۲۰۱۲ و تحت حمایت آژانس سلامت دولت کانادا بود که طی سه سال اخیر بیش از ۶۰ هلس هاکاتون در دانشگاه های مطرح دنیا همچون کمبریج، هاروارد و MIT  برگزار شده است.
هاکاهلس نخستین ماراتن برنامه نویسی سلامت در خاورمیانه است که توانسته با رعایت پروتکل های علمی تاییدیه دانشگاه MIT و هکینگ هلس کانادا را به دست آورد.
ازدواج قسطی به یاسوج رسید
این روزها پوسترهای تبلیغاتی جدیدی با عنوان ” چرا نقد؟ ، قسطی ازدواج کنید ” در سطح شهر یاسوج بر درب و دیوار و پایه های برق نصب شده و توجه بسیاری از جوانان دم بخت را به خود جلب می کند.
از جوانان کهگیلویه و بویراحمدی به ویژه در شهر یاسوج این روزها در حالی روزگار را به همه سختی ها و تنگناها سپری می کنند که رتبه نخست بیکاری از یک سو و نبود شغل و منبع در آمد در برابر آنها قد علم کرده است.
ازدواج هم که یکی از نیازهای هر جوانی برای رسیدن به کمال و آرامش است این روزها دست مایه برخی قرار گرفته تا شاید با فراهم کردن شرایطی نظیر برگزاری قسطی مراسم عقد و عروسی در ترغیب جوانان بپردازند و البته از این طریق نیز سودی به جیب بزنند.
این روزها پوسترهای تبلیغاتی جدیدی با عنوان ” چرا نقد؟ ، قسطی ازدواج کنید ” در سطح شهر یاسوج بر درب و دیوار و پایه های برق نصب شده و توجه بسیاری از جوانان دم بخت را به خود جلب می کند.
البته در این پوسترهای تبلیغاتی که درشهر یاسوج نصب شده است بدون هیچ اشاره ای به مبلغ کل یک جشن عروسی تنها به اینکه ماهانه ۴۰۰ هزارتومان قسط واریز کنید اکتفا کرده است تا از این طریق توجه مشتریان را به خود جلب کند.
در فهرست این پوستر تبلیغاتی برنامه های مفصلی برای داماد و عروس تدارک دیده شده است که برخی از آنها در فرهنگ غنی استان کهگیلویه و بویراحمد جایی ندارد.
یک فعال زیست محیطی در خوزستان خبر بازداشتش را تکذیب کرد
ایرنا- زکیه نیسی فعال محیط زیستی خوزستانی خبر بازداشتش توسط نیروهای امنیتی این استان را تکذیب کرد.
در پی احضار این فعال محیط زیستی از سوی نیروهای امنیتی در خصوص نوع فعالیتهای وی برخی سایتهای ضد انقلاب در خارج از کشور با شانتاژ خبری از بازداشت او خبر دادند.
نیسی روز چهار شنبه در صفحه فیس بوک شخصیش نوشت: روز گذشته از سوی ستاد خبری اهواز فراخوانده شدم تا در مورد فعالیت های محیط زیستی و چگونگی پیگیری آنها که در چهار چوب قوانین جمهوری اسلامی باشدمصاحبه انجام دهم.
وی در ادامه نوشت: این مصاحبه با احترام کامل یک ساعت طول کشید و بعد از آن با صحت کامل به خانه برگشتم.
نیسی افزود: اخبار منتشر شده در رسانه های معاند و ضد ایرانی مبنی بر بازداشت و مصادره اموالم از سوی اطلاعات جمهوری اسلامی ایران را تکذیب می کنم.
وی در ادامه مطلب فیسبوکی خود آورده است: فعالیتهای من فقط محیط زیستی است و در چهار چوب قوانین جمهوری اسلامی است و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این حق من را تضمین می کند.
بعد از انتشار این خبر در رسانه های معاند و مخالف جمهوری اسلامی ایران برخی گروههای اجتماعی و سایتهای داخلی نیز بدون توجه به منبع انتشار خبر اقدام به باز نشر این خبر کردند.
پنج سارق حرفه‌ای در گچساران دستگیر شدند
مهر:علی‌کرم بازیان فرمانده نیروی انتظامی گچساران افزود: مأموران نیروی انتظامی گچساران با گشت‌زنی‌های هدفمند و نامحسوس طی اردیبهشت‌ماه امسال این سارقان را دستگیر کردند.
وی بیان کرد: این سارقان، از وسایل آبیاری از باغات روستای چهاربیشه و روستاهای اطراف سرقت کرده بودند.
بازیان افزود: این سارقین همچنین محتویات خودرو، دخل‌ مغازه ها، کابل و منازل را نیز سرقت کرده بودند.
وی تصریح کرد: با تلاش و پیگیری مأموران کلانتری 11 علی‌آباد گچساران این سارقین حرفه ای شناسایی و دستگیر شدند.
کماندار دزفولی به اردوی تیم ملی دعوت شد
ایرنا - رییس هیات جانبازان و معلولان دزفول از دعوت غلامرضا رحیمی کماندار دزفولی به اردوی تیم ملی خبر داد.
ناصر نظری روز چهارشنبه گفت:سومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی تیراندازی با کمان جانبازان و معلولان کشورمان از پنجم تا 22 خردادماه در تهران برگزار می شود که این کماندار دزفولی جهت شرکت در این اردو دعوت شد.
وی افزود:اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان جانبازان و معلولان برای حضور در تورنمنت بین المللی 2016 جمهوری چک برگزار می شود و ورزشکاران کشورهای مختلف جهان در این تورنمنت بین المللی حضور خواهند داشت.
رییس هیات جانبازان و معلولان دزفول اظهار کرد:غلامرضا رحیمی تاکنون مقام های بسیاری در رقابت های جهانی،آسیایی و کشوری کسب کرده است و از سه سال پیش در رشته تیراندازی با کمان مشغول به فعالیت می باشد.
وی گفت:این ورزشکار دزفولی برای نخستین بار سهمیه پارالمپیک را کسب کرده و تنها ورزشکار خوزستانی شرکت کننده در رشته تیراندازی با کمان در این اردو و تورنمنت می باشد.
تخصیص ۱۸ درصد اعتبارات جاده باغچه سادات ـ جلیل
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته تنها ۱۸ درصد از اعتبارات جاده باغچه سادات ـ جلیل تخصیص یافت.
تسنیم: حسن فدایی ظهر امروز نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جاده باغچه‌سادات ـ ‌جلیل اظهار داشت: کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال 1393، اعتبار سال 1394 پروژه جاده باغچه‌سادات ـ جلیل را 43 میلیارد تومان پیش‌بینی کردند.
وی افزود: اما در سال 94، تنها 7 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت که تنها 18 درصد آن تخصیص پیدا کرد.
 نیم هکتار از مزارع گندم دزفول در آتش سوخت
ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت:بر اثر اتصال جریان برق در روستای حسن آباد بخش شهیون دزفول نیم هکتار از مزارع گندم این منطقه در آتش سوخت.
احمد زارعی روز چهارشنبه با بیان اینکه این آتش سوزی بر اثر جرقه ناشی از سیم برق اتفاق افتاده است افزود:در پی این حادثه کشاورزان منطقه با شخم زدن اطراف مزرعه به وسیله دیسک و گاوآهن از نفوذ آتش به مزارع همجوار جلوگیری کردند.
وی گفت:به دلیل نبود آتش نشانی در منطقه مزرعه در حال حریق توسط کشاورزان و با امکانات ابتدایی مانند بیل،خاک و آب خاموش شد.
سالن ورزشی دیشموک به اعتباری بیش از 500 میلیون تومان نیاز دارد
فارس:سید مسعود تقوی‌نژاد رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه ظهر امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برنامه‌های خوبی جهت برطرف شدن مشکلات ورزش و جوانان منطقه دیشموک در سال آتی خواهیم داشت.
وی گفت: با توجه به اینکه سالن ورزشی دیشموک به اعتباری بیش از 500 میلیون تومان جهت بهره‌برداری نیاز دارد در کمیته برنامه‌ریزی سال آتی تمهیدات لازم جهت به بهره‌برداری رسیدن سالن ورزشی دیشموک به کار گرفته خواهد شد.
با حضور وزیر بهداشت بخش‌های «سی.تی.اسکن» و «ام.آر.آی» بیمارستان امام(ره) رامهرمز افتتاح شد
فارس: عصر امروز با حضور دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بخش‌های مختلف بیمارستان امام(ره) و مادر این شهرستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
در این مراسم بخش «ام.آر. آی» با هزینه‌ای بالغ‌بر 48 میلیارد ریال و «سی.تی.اسکن» با هزینه‌ای بالغ‌بر 25 میلیارد ریال در بیمارستان امام رامهرمز افتتاح شد.
همچنین بخش‌ها «سی‌سی‌یو» بیمارستان مادر با هزینه 2 میلیارد و 700 میلیون ریال و بخش «آی.سی.یو» با هزینه‌ای بالغ‌بر دو میلیارد و 500 میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
در این مراسم شمس‌الله بهمئی نماینده  منتخب مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس دهم، امام‌جمعه، فرماندار و مسئولان محلی حضور داشتند.
 80کیلوگرم تریاک در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد
ایرنا - فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 80 کیلوگرم تریاک در مبادی های ورودی مرکز این استان کشف و ضبط شد.
سردار غلامعباس غلامزاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: قاچاقچیان مواد مخدر در حال حمل این مواد از استان های جنوب شرقی به سمت یکی از استان های شمالی بودند.
وی اظهار کرد: چهار متهم این پرونده پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
غلامزاده تصریح کرد:در این راستا چهار دستگاه خودرو توقیف شد.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 325کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.
علیرضا حیدری رییس دانشگاه آزاد مسجدسلیمان شد
به گزارش آسماری, علیرضا حیدری به عنوان ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان معارفه شد.
عصر امروز مراسم معارفه وی با حضور جمعی از اعضای هییت رییسه دانشگاه آزاد واحد مسجدسلیمان برگزار و دکتر علیرضا حیدری به جای دکتر مسعود شهبازی رسما به عنوان رییس دانشگاه آزاد مسجدسلیمان معرفی گردید.
حیدری  دارای مدرک دکترای روانشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اهواز می باشد.
انتخاب نایب رییس و سخنگوی فراکسیون امید مجلس
ایسنا :در اولین جلسه هیات رییسه فراکسیون امید که به ریاست محمدرضا عارف برگزار شد، محمدرضا تابش نایب رییس اول و الیاس حضرتی نایب رییس دوم انتخاب شدند.
همچنین محمد علی وکیلی به عنوان سخنگوی فراکسیون امید انتخاب شد.
 گفتنی است حجت الاسلام مازنی، تاجگردون، محمدرضا تابش، الیاس حضرتی، محمود صادقی، مصطفی کواکبیان، محمد علی وکیلی و علی نوبخت به همراه محمدرضا عارف ۹ عضو هیات رییسه  فراکسیون امید هستند که با رای گیری در میان خود نواب اول دوم سخنگو را با رای گیری انتخاب کردند



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*