اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305712
تاریخ انتشار: 1401/04/04 17:54
سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد:
به مناسبت هفته قوه قضاییه سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگوی به عملکرد این حوزه در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، سید عیسی حسنی سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی را بر عهده دارند.

 وی به مناسبت هفته قوه قضائیه در گفتگویی شرکت، و به مهمترین اهداف این معاونت پرداخت حسنی گفت: همچنانکه مستحضرید معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی از بدو ادغام شدن امور فرهنگی به این معاونت باتوجه به اضافه شدن حجم کاری ، با تلاش مداوم همکاران محترم مجموعه سعی در پیشبرد اهداف خود شامل مدیریت منابع انسانی ، حوزه آموزش و فرهنگی نموده است . این معاونت با مدیریت بالغ بر 900 نفر همکار قضایی و اداری با روابط مختلف استخدامی شامل رسمی ، پیمانی ، قرار دادی ، شرکتی ، امریه و...  در سطح استان ، در مدیریت های  امور اداری و استخدامی ، آموزش و فرهنگی با تلاش جهادی همکاران مجموعه در حال فعالیت می باشد.

سید عیسی حسنی: تنها با 62 درصد نیروی قضایی مشغول خدمتیم

حسنی سرپرست معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان در ادامه با اشاره به اینکه106 پست قضایی در استان بلاتصدی می باشد اظهار داشت: اکنون در دادگستری استان تنها ۱۳۸ نفر همکار قضایی از ۲۴۴ نفر لیست قضایی مصوب مشغول خدمت رسانی در 11 حوزه ی قضایی به مردم استان می باشند.

وی افزود: در سال 1400 تعداد 5 نفر نیروی قضائی جذب شده است.

سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد:

ارائه خدمت به مردم استان، با 44 درصد نیروی اداری

وی گفت: در حوزه کارکنان اداری با کمتر از ۵۰ درصد نیروی همکاران در حال خدمت رسانی می باشند. و تنها 605پست از یک هزار و 366 پست اداری دارای تصدی هستند.

وضعیت تشکیلات اداری در سال 1400

معاون قضایی دادگستری استان در ادامه با اشاره به تبدیل وضعیت کارکنان اداری درسال 1400گفت: تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی و رسمی آزمایشی بالغ بر 85 مورد و در خصوص تسویه حساب یگان حفاظت حدود 80 مورد و انجام امور مربوط به جذب نیروی رسمی ، پیمانی و قرارداد کار معین ، شرکتی و امریه به تعداد 6 مورد انجام پذیرفته است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کرونایی که تعدادی از کارکنان دستگاه قضایی که به آن مبتلا شدنداقدامات کرونایی دراین زمینه اشاره واظهار داشت :

  1. تهیه و جمع آوری آمار مربوط به همکاران مبتلا به کرونا ( شامل تاریخ ابتلا و نوع بستری و محل خدمت و .. ) به تعداد 438 نفر همکار مبتلا در سال 1400
  2. دریافت و بررسی و صحت سنجی گواهی های تست مثبت همکاران کرونا به تعداد 438  نفر همکار مبتلا در سال 1400
  3. پیگیری و بررسی و اقدام مصوبات ستاد کرونای استان و ستاد ملی کرونای کشور در سال  1400
  4. دریافت و بررسی بخشنامه های مربوط به شرایط کرونا مانند بخش نامه های دورکاری و ....

بخش دستگاه های ثبت تردد

 

امور آموزشی

سید عیسی حسنی داشتن نیروی با تجربه ومتخصص را موجب پیشرفت بیشتر در هر سازمانی عنوان و در خصوص انتصاب، ارتقاء (رتبه و طبقه) همکاران اداری سال 1400 بیان داشت: درسال 1400 اقدامات  مربوط به رتبه شغلی  (مقدماتی ، پایه ، ارشد ، خبره ، عالی) حدود 195 مورد ، و عملیات تهیه تقویم ارتقا رتبه و طبقه مجموعا در سال 1400 به میزان 1180 مورد می باشد.

بیش از سه هزار حکم ریالی همکاران دادگستری استان در سال 1400 نیز صادر گردیده است.

در خصوص اقدامات مربوط به انتصابات حدود 200 نفر از همکاران در سال 1400 مشمول انتصابات شده اند.

استعلامات مربوط به آموزش و ارزیابی نیز 432 مورد بوده که توسط همکاران کارگزینی انجام پذیرفته است.

فعالیت ها در خصوص صدور احکام ارتقا رتبه ، اعمال مدرک ، انتصاب و تنظیم صورت جلسه احتساب سنوات نیز به تعداد 789 مورد بوده، که با تلاش همکاران حوزه کارگزینی به اتمام رسیده است.

سرپرست معاون منابع انسانی درمورد فرهنگی دادگستری استان در تکمیل مبحث قبلی خود که داشتن تجربه و تخصص را در پیشرفت امور موثر بیان کرده بود، در کنار آنها وجود آموزش را نیز ضروری دانست و با اظهار این که آموزش در دادگستری استان، به صورت عمده در چهار بخش آموزشی قضایی، اداری، شورای حل اختلاف ،کارآموزان وکلات خلاصه می شود افزود: در سال 1400در حوزه آموزش های قضائی تعداد 34 دوره آموزش حضوری با شرکت تعداد 2 هزار و 30  نفر شرکت کننده از قضات دادگستری استان برگزار و در این دوره ها جمعاً 15 هزار و 962 نفر ساعت آموزش اجرا گردیده  است.

وی گفت: در بخش آموزش کارکنان اداری در سال 1400 تعداد 49 دوره آموزشی مصوب قوه قضائیه و با شرکت تعداد  6 هزار و 633 نفر دوره شرکت کننده از کارکنان اداری حوزه های قضایی استان و بمیزان69 هزار و 980   نفر ساعت آموزش اجرا گردیده است.

وی آموزش اعضای شورای حل اختلاف در سال 1400را شامل 7دوره ی اموزشی با حضور 905نفر و 7 هزار و 740 نفر ساعت آموزشی بیان کرد.

معاون قضایی دادگستری استان گفت: در سال 1400 تعداد 18 دوره آموزشی مصوب قوه قضائیه و با شرکت تعداد 290 نفر دوره شرکت کننده از کارکنان اداری حوزه های قضایی استان و بمیزان 157 هزار و 760 نفر ساعت آموزش اجرا گردیده است.

وی در خصوص برگزاری آزمون کارآموزان قضایی در سال 1400اظهار داشت: در سال 1400 تعداد 10 دوره آموزشی مصوب قوه قضائیه و با شرکت تعداد 27 نفر دوره شرکت کننده از کارکنان اداری حوزه های قضایی استان و بمیزان 108 نفر ساعت آموزش اجرا گردیده است.

حسنی برگزاری ۲۰ نشست قضایی با حضور ۵۰۰ نفر شرکت کننده و یک هزار نفر ساعت آموزشی و سه فقره نقد رای قضایی را با حضور ۲۱۰ نفر شرکت کننده و ۴۲۰ نفر آموزش را از دیگر فعالیت‌ها رادر زمینه آموزشی بیان کرد.

این مقام قضایی بهره‌مندی دادگستری استان را از کتابخانه ی مجهز کتب حقوقی به عنوان مرجعی برای قضات، کارکنان و اساتید، دانشجویان، وکلا ،کارشناسان رسمی دادگستری در استان برشمرد و افزود:خدمات کتابخانه در سال 1400 تعداد 54 عنوان کتاب و به تعداد ک هزار و 953 مجلد خریداری و به تعداد کتب موجود در کتابخانه اضافه گردیده است که در حال حاضر تعداد کل کتب موجود در کتابخانه  7 هزارو 593 جلد می باشد. ضمناً تعداد 200 نفر به کتابخانه مراجعه و تعداد 260 جلد کتاب بصورت امانی از کتابخانه تحویل گرفتند.

وی سایر فعالیتهای آموزشی دادگستری استان را نیز بیان کرد وگفت: همچنین حوزه مدیریت آموزش دادگستری استان ضمن توجه جدی به کیفی سازی برنامه های آموزشی، اقداماتی دیگر را نیز در زمینه های مختلف آموزشی انجام داده است از قبیل:

1-انجام کارآموزی دانشجویان دانشکده علوم قضایی و  صدور انواع تأییدیه، گواهی نامه و کارنامه آموزشی.

2- تکمیل و ارسال مستندات مربوط به تعداد 44 نفر از قضات به منظور تبدیل وضعیت از آزمایشی به رسمی به مرکز.

3-تکمیل و ارسال مدارک و مستندات مربوط به تعداد 62 نفر از قضات جهت طرح در کمیسیون نقل و انتقالات قضات به مرکز.

4- تکمیل و ارسال مدارک و مستندات مربوط به تعداد 163 نفر از کارکنان اداری جهت ارتقاء رتبه شغلی آنان به مرکز.

5- تکمیل مدارک و مستندات مربوط به تعداد 21 نفر از قضات دادگستری استان جهت اخذ مزایای نیم گروه.

گزارش عملکرد و وضعیت مدیریت نظارت و ارزشیابی در سال1400

  1. انجام مراحل انتخاب کارمند نمونه ی کشوری و استانی سال 1399.
  2. اجرای کامل ارزیابی عملکرد سال 1399 کارکنان اداری به صورت الکترونیکی.
  3. صدور گواهی تأئیدیه ی ارتقا رتبه ی شغلی برای کارکنان مشمول ارتقا رتبه.
  4. بازرسی از عملکرد کارکنان اداری شاغل در دفاتر شعب قضائی.
  5. تکمیل فرم های ارزشیابی مر بوط به تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان اداری مشمول.

گزارش عملکرد و وضعیت امور فرهنگی در سال 1400

سرپرست معاونت منابع انسانیوامور فرهنگی دادگستری استان به انجام امور فرهنگی در سال 1400نیز اشاره وبه مهمترین در این حوزه پرداخت.

حسنی گفت: در سال 1400تولید و ارسال تراکت های مناسبتی ملی و مذهبی در فضای مجازی

و برگزاری مسابقه تفسیر  مفاهیم قرآن کریم بین همکاران و خانواده ها و اهداء لوح تقدیر وجایزه به شرکت کنندگان و همچنین جزء خوانی قرآن کریم هر روز صبح قبل از شروع کاردر ماه مبارک رمضان و برگزاری جلسه سخنرانی به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر با دعوت از سرهنگ انصاری جانشین معاونت عملیات بسیج مستضعفین کشور) به صورت مجازی از برخی فعالیت های فرهنگی بوده است.

وی در ادامه به سایر فعالیت های فرهنگی برای کارکنان و خانواده های آنان، فهرست وار به شرح زیر اشاره کرد.

  1. آیین غباررویی و عطر افشانی گلزار شهداء به مناسبت هفته قوه قضائیه
  2. برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در مسجد صاحب الزمان یاسوج
  3. سرکشی از خانواده های پرسنل معظم شهدای دادگستری
  4. بازدید از مجتمع های قضایی استان و همچنین بازدید از زندان و دیدار با زندانیان
  5. برگزاری مراسم سوگواری دهه اول محرم
  6. برگزاری جلسه گرامیداشت جهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس
  7. برگزاری مراسم تقدیر از همکاران ایثارگر و خانواده شهدای دادگستری
  8. برگزاری مراسم همایش پیاده روی ویژه همکاران و خانواده آنان با هدف روحیه نشاط همکاران و خانواده با همکاری هیئت ورزشهای همگانی شهرستان بویراحمد
  9. برپایی نمایشگاه با موضوع دفاع مقدس به مدت یک هفته در مجتمع قضایی شهید سلیمانی یاسوج و دادگستری کل استان
  10. تولید و ارسال کلیپ های کوتاه از تصاویر همکاران رزمنده و شهدایی که بستگان آنها(فرزند،برادر وخواهر) در دادگستری شاغل هستند  در فضای مجازی
  11. برگزاری مسابقه نقاشی به مناسبت هفته دفاع مقدس ویژه فرزندان همکار و ارسال آثار در فضای مجازی
  12. حضور همکاران اداری و قضایی در هفته قوه قضائیه درسازمان انتقال خون جهت اهداء خون
  13. بازدید و سرکشی از زندانیان ایثارگر در زندان مرکزی یاسوج جهت بررسی و رفع مشکلات آنان
  14. برگزاری مسابقه به مناسبت هفته دفاع مقدس از طریق اتوماسیون اداری با شرکت 180نفر از پرسنل اداری و قضایی
  15. برگزاری مسابقات ورزشی دارت و والیبال به مناسبت هفته دفاع مقدس
  16. برگزاری مسابقه ورزشی فوتسال به مناسبت سالروز گرامیداشت شهدای والفجر 8 در دادگستری
  17. شرکت در برگزاری مسابقه مینی فوتبال جام شهدا به میزبانی سپاه فتح یاسوج
  18. شرکت تیم های فوتسال حوزه های قضایی در مسابقات جام ادارات در ماه مبارک رمضان
  19. بر گزاری دوره های آموزشی آداب القضاء،رضایت از زندگی، تحکیم خانواده، دوره آموزشی جامعه شناسی فرهنگی،دوره آموزشی اطلاع رسانی و تبلیغات فرهنگی ویژه کارکنان اداری با همکاری اداره آموزش دادگستری کل استان
  20. شرکت پرشور همکاران در راهپیمایی های 13 آبان، 22 بهمن و روز قدس


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*