اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30575
تاریخ انتشار: 1395/02/31 02:31
یک سال به پایان عمر دولت امید باقی مانده و آنچه بر همگان مسلم شده، کارا نبودن این دولت است. برجام نتوانست تغییری در زندگی مردم و در احوالات مملکت ایجاد کند

علیرضا مهرجو-احوال این روزهای خوزستان برای هر هم استانی دلسوزی نگران کننده است. استانی که بیش از هر زمان دیگر به تلاش، همت مضاعف و فضایی آرام برای خدمت نیاز دارد، اسیر سیاسی کاری و سیاسی بازی اصلاح طلبان تندرو و بی تدبیری های دولت تدبیر و امید شده است.
اگر یک گام به عقب بازگردیم، تنش های بین دولت و استاندار خوزستان پس از اصرار مقتدایی برای آزادسازی تردد خودروهای پلاک اروند خارج از محدوده منطقه آزاد رنگ جدی به خود گرفت.
پس از انتخابات، آنطور که انتظار می رفت و طبیعی هم بود استاندار خوزستان اقدام به تغییر ضربتی فرمانداران کرد. این انتصابات به مذاق پدرخوانده های اصلاح طلبی در استان که در انتخابات شکست خورده بودند خوش نیامد و به بهانه همسو نبودن با دولت، به جای اینکه کارایی و شایستگی ملاک و مد نظر باشد-، زمزمه های لزوم تغییر استاندار از زبان افرادی شنیده شد که از همفکران مقتدایی بوده اند.
استاندار خوزستان شبانه برکنار شد. برکناری که بنا بود استعفا یا بازنشستگی القا شود، ولی خیلی زود پرده ها ورافتاد. پشت پرده برکناری مقتدایی آنقدر خطرناک بود که صدای همه افراد دلسوز را درآورد.
نماینده اصولگرای اهواز نیز بعد از این عزل ناگهانی پرده از نقش افرادی در برکناری مقتدایی برداشت و آن ها را «مشارکتی» معرفی کرد. «سید شکرخدا موسوی» گفت: از آنجایی که مقتدایی زیر بار خواسته‌های حضرات مشارکتی نمی‌رفت، برای همین به دنبال تغییر او بودند.
اگر چه در کنار اقدامات مثبت، انتقادات زیادی هم به عملکرد مقتدایی وارد است، اما دیدن این اقدامات سیاسی کارانه و به دور از مصالح استان، موافقان و مخالفان مقتدایی را در نقش مخالف با این برکناری سامان داد. صفحه اینستاگرام وزیر کشور پُر شد از کامنت هایی که در مخالفت با برکناری استاندار خوزستان بود.
اما در این میان آنچه بیشترین نگرانی را ایجاد می کند، شنیده شدن زمزمه هایی مبنی بر انتصاب استانداری غیربومی و یا استانداری همسو با دولت است که در برابر پروژه انتقال آب هیچگونه مقاومتی از خود نشان ندهد.
چند روز پیش رئیس جمهور با حضور در کرمان، پروژه انتقال آب کارون به این استان را کلید زد، آن هم دقیقا پس از آنچه رایزنی منتخبان لیست امید اهواز نامیده شد و چه ژست پیروزی که نگرفتند! و این شد نخستین رَکَب دولت امید، به لیست امید در اهواز.
در تازه ترین اقدام اما، احکام قانونی مبنی بر تغییر فرمانداران خوزستان توسط مقتدایی، که برای آن ها تودیع و معارفه رسمی با حضور مقامات استانداری نیز برگزار شده بود، به طور بی سابقه ای و تحت لوای آنچه مخالفت وزیر کشور خواندند، لغو شد. پیش از این معاون وزیر کشور این انتصابات را جزو اختیارات استاندار دانسته بود.
اگر بخواهیم جمع بندی انجام دهیم، به این نتیجه می رسیم که از یک سو اصلاح طلبان تندرو در استان به دنبال چیزی به غیر از سیاسی کاری، تامین منافع خود و ماهی گرفتن از آب گِل آلود نیستند، و دولت هم که به راحتی زیر پای استاندار خود را خالی کرده و احکام او را بی اعتبار می کند، به دنبال منصوب کردن گزینه ای است که از سرنوشت مقتدایی درس بگیرد و مطیع کامل اوامر صواب و ناصواب دولت باشد تا مدافع مردم و منافع استان.
یک سال به پایان عمر دولت امید باقی مانده و آنچه بر همگان مسلم شده، کارا نبودن این دولت است. برجام نتوانست تغییری در زندگی مردم و در احوالات مملکت ایجاد کند و چشم انداز روشنی هم ندارد؛ اقدامات ناصحیح و شتابزده و مهم تر از همه مُهر تائید بر پروژه انتقال آب، راهی را پیش پای مردم خوزستان نمی گذارد جز اینکه در خرداد ۱۳۹۶، گزینه ای جز «حسن روحانی» را در برگه رای بنویسند.منبع/رهیاب



کانال تلگرام عصر جهان


مهمان
|
Iran
|
1395/02/31 02:41
  +0

  -0
پاسخ
قریب به ۱۰ روز پیش بود که استاندار خوزستان در تصمیمی ناگهانی حکم به تعویض ۶ فرماندار از جمله دزفول را صادر کرد و بلافاصله در صبح ۱۹ اردیبهشت از سوی روابط عمومی فرمانداری دزفول اعلام شد که مراسم تودیع و معارفه فرماندار قدیم و جدید،ظهر برگزار می شود.

آصفی رفت و نجاتی از شوش جایگزین ایشان شد و بنرهایی مبنی بر خوشامدگویی به ایشان تا صبح امروز در خیابانهای شهر نصب گردید و اینگونه کار آغاز شد.

دولت نیز بلافاصله در دستوری ناگهانی‌تر به شیوه خود استاندار خوزستان،مقتدایی را برکنار نمود؛البته مسئولان وزارت کشور اعلام کردند که برکناری در کار نیست و مقتدایی استعفا داده و وزیر نیز پذیرفته است!اما آگاهان سیاسی معتقد بودند که ایشان مورد خشم وزیر قرار گرفته است و بدین دلیل برکنار شد. اما مسئولان وزارت کشور از معاون سیاسی گرفته تا سخنگو گفتند که عملکرد استاندار مورد رضایت و خیلی خوب بوده است و ایشان فقط و فقط استعفا داده است و برای اینکه لو ندهند که اختلافی وجود داشته است وزیر دست به کار شد و بلافاصله در حکمی مقتدایی را مشاور خودش اعلام نمود!!

این ماجرا اینجا جالب شد که حکم تغییر فرمانداران ۹ روز بیشتر اعتبار نداشت و خیلی زود تاریخ حکمشان به انقضاء رسید و در خبری اعلام شد که وزارت کشور تمام احکام صادر شده از سوی مقتدایی را در خصوص تعویض فرمانداران را لغو کرد و از صبح امروز – دوشنبه- فرمانداران سابق به محل مسئولیتی سابق خود برگشتند! و انگار هیچ اتفاقی نیافتاده است؛ آقای آصفی نیز مجدداً بر کرسی مدیریت فرمانداری دزفول تکیه زد و احتمالاً نجاتی نیز به شوش و فرمانداری آن شهر بازگشت!بنرهای تبریک آقای نجاتی نیز پیش از ظهر امروز از سطح خیابانها جمع آوری شد!

و این داستان برای مردم خوزستان جز زیر سئوال رفتن عملکرد دولت یازدهم چیزی به همراه نداشت؛دولتی که قرار بود با تدبیر کارها را پیش ببرد اما این تغییرات و این برو بیاها نشان داد که تدبیر شعار است.

چند نکته مهم در این برو بیاهای فرمانداران و چند سئوال بی پاسخ:

با این وضعیت و چنانچه استاندار جدید خوزستان مشخص گردید بازهم باید شاهد تغییرات در فرمانداران باشیم؟ آیا در این حالت فرمانداران فعلی تا زمان آمدن استاندار و تثبیت وضعیت ماندن یا رفتنشان می توانند مدیریتی موفق در سطح دیگر مسئولان شهرستان داشته باشند؟! آیا این دلزدگی در مدیران نیست؟!

و سئوال پایانی اینکه آیا شخصی که دستوراتش برای وزارت کشور بی اعتبار است و آنها را لغو نمود می‌تواند مشاوره به وزیر بدهد؟ آیا بهتر نیست قدری شفاف‌تر با مردم و اذهان عمومی برخورد کنید؟ این دولت که مدعی است که دانستن حق مردم است!
کاوه
|
Iran
|
1395/04/21 11:10
  +0

  -0
پاسخ
ضرب المثل معروفی داریم که میگه نه یزد خوبه نه کاشون لعنت به هر دوتاشون . حالا شده قصه این دو جناح . در این مدت طولانی مشخص شد چه اصولگرایان و چه اصلاح طلبان که در این دوره با نام تدبیرو امید اومدن وقتی بر کرسی قدرت می نشینن سه موضوع اساسی را دنبال میکنند یک همه مشکلات را به گروه و جناح قبل از خود نسبت می دهند و دوم اینکه شروع میکنن به خوردن و بردن و غارت اموال مردم و سوم اینکه همه وعده وعیدهای خود را به مردم مفلوک و خوشخیالی که به آنان رای دادن را براحتی فراموش میکنن . و باز هم در انتخابات بعدی مردم دوباره فریب میخورند و بازهم فریب میخورند و .... چون اصولا مردم ایران دوست دارند فریبشان بدهند .

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*