اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30578
تاریخ انتشار: 1395/02/31 14:18
.

کریم خسروی-سکونت در کنار زاگرس بزرگ و تکامل فرهنگی و اجتماعی لر ها خصوصا بختیاری ها نشان از اصالت و ریشه این قوم در آب و خاک ایران زمین دارد. وجود منابع عظیم زیرزمینی و ثروت های خدادادی، همجورای و اتحاد با دیگر اقوام ساکن در زاگرس و جلگه خوزستان، ایستادگی در مقابل ظلم و جور، تقدیم هزاران شهید گلگون کفن در دوران مشروطه و جنگ تحمیلی نشان از مزیت های این قوم پرافتخار دارد.
قوم بختیاری هم سو، هم دوش و همراه با انقلاب بوده و هست و خواهد بود اما عدم مطالبه گری و سهم خواهی موجب کم لطفی ها و نامهربانی ها و محرومیت گردید
اکنون پروژه انتقال آب از سر شاخه های رود کارون که از منابع خدادادی زاگرس، خوزستان و بختیاری ها است با اعتراضات نرمی همراه بود است.پروژه ای که به گفته صاحبنظران  نه تنها باعث کم آبی کارون و خشکسالی مناطق پائین دستی این رودخانه می گردد بلکه مخاطرات زیست محیطی از جمله خشکیدگی هورالعظیم و جلگه خوزستان و ایجاد ریزگردها و شاید طوفان های گرد و خاک را به دنبال داشته باشد.
در چند روز گذشته فرضیه ای در فضای مجازی و میان عموم مردم دست به دست گردید مبنی بر اینکه تغییر استاندار خوزستان برنامه حساب شده جهت انتقال بی سر و صدا و با کمترین هزینه های اجتماعی آب از سر شاخه های رود کارون بوده است.
اما آنچه مزید بر این وضعیت گشته و سر خط اصلی شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب و مجازی شد تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری بود که واکنش قوم بختیاری را در سراسر ایران به دنبال داشت
و سردار سرلشگر محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی و دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام کسی که در سن ۲۷سالگی جنگ نابرابر را فرماندهی می کرد به واکنش وا داشت. این واکنش محسن رضائی عده ای را واداشت که درسایت ها و خبرگزاری هایشان وی را بخاطر اینکه سردار اسعدبختیاری را جز مفاخرایران خواند ساده لوح فرض کنند. آیا این بی احترامی به بزرگان ارزشی یک قوم نادیده گرفتن نقش این قوم بتاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی نیست؟
اکنون زمان آن فرا رسیده که دکتر روحانی رئیس دولت تدبیر و امید به دفاع از منابع خدادادی این خطه از سرزمین اسللامی بپردازند.
کریم خسروی
مطلبی که خواندید از سری یادداشت های مخاطبین پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*