اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30579
تاریخ انتشار: 1395/02/31 15:03
در جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد؛
طلاق توافقی 7 درصد، مطالبه نفقه 12 درصد و طلاق به درخواست زوجه 31درصددر استان ما رشد داشته است.میزان خودکشی زیر 18 سال در کشور 9 درصد است اما در استان ما 24 درصداست.

عصرجهان: در اولین جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مهرداد کرمی دادستان مرکز استان گفت: بیکاری پای ثابت همه جرایم و آسیب هاست و این در حالی است که مسئول اصلی بیکاری در استان نهادهای اجرایی است.
وی گفت: با وجودی که نهادهای اجرایی تلاش می کنند تا در این موضوع گام بردارند اما مسئولیت اصلی را بایستی به عهده بگیرند و به عنوان مدعی العموم از دستگاههای اجرایی استان می خواهم که فکری به حال وضعیت وخیم بیکاری در استان کنند.


نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، پزشکی قانونی و صدا وسیما بیشترین همکاری را در زمینه پیشگیری از وقوع جرم با دادگستری داشته اند.
 در ادامه الماس گشتاسبی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت:  آمار پرونده های وارده به دادسراهای عمومی و انقلاب در سال گذشته نسبت به سال 93 سه هزار پرونده کمتر شده و  این نشان از کاهش 7 درصدی جرایم کیفری در استان را دارد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: ضرب و جرح عمدی همچنان جرم اول استان است اما رشد یک درصدی داشته با این حال دومین جرم «توهین به اشخاص» رشد 14 درصدی را در استان به خود اختصاص داد.
وی با ارائه آماری از وضعیت جرایم در استان اظهار کرد: مزاحمت تلفنی هشتمین جرم در استان کاهش 27 درصدی و حمل مواد مخدر کاهش 15درصدی داشته است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم استان بیان کرد: طلاق توافقی 7 درصد، مطالبه نفقه 12 درصد و طلاق به درخواست زوجه رشد 31درصدی در استان داشته است.
سال گذشته 77 نفر در استان خودکشی کرده اند
همچنین امینی مدیر کل پزشکی قانونی استان در جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: 77 نفر در استان سال گذشته خودکشی کرده اند، و این میزان 35 درصد افزایش یافته و استان ما بعداز ایلام، کرمانشاه، و چهارمحال رتبه چهارم خودکشی  در کشور است.


وی گفت: 22 دردصد خودکشی ها با سلاح گرم روی داد و این در حالی است که میزان خودکشی با سلاح گرم در کشور 7 درصداست.
امینی اظهار کرد: میزان خودکشی زیر 18 سال در کشور 9 درصد است اما در استان ما 24 درصد از خودکشی ها مربوط به زیر 18 سال است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*