اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305896
تاریخ انتشار: 1401/04/22 17:37
رئیس صمت شهرستان گلپایگان خبرداد:
رئیس صمت شهرستان گلپایگان گفت: در حوزه های لوازم آرایشی، لوازم خانگی و لوازم خودرو به شدت شاهد قاچاق کالا هستیم و اگر جلوی آن گرفته شود هم در حوزه اشتغال تاثیر گذار خواهد بود و هم شاهد ارزبری کمتری خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از سیاست فردا، محسن اتحادی صبح امروز -21 تیر – در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۶۰ واحد فعال صنعتی، ۲۱ معدن ثبت شده و ۶ هزار واحد صنفی در قالب ۲۰ اتحادیه در شهرستان گلپایگان فعال است همچنین  تعداد کل بیمه شدگان شهرستان ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر است که ۶ هزار نفر آنها در حوزه صنعت ، ۱۳۰ نفر در حوزه معدن ، ۲۰۰نفر در مشاغل خانگی مشغول به کار می باشند.

وی ادامه داد: ۱۸ تا واحد قطعه سازی حدود ۲هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ، 5 واحد پلیمری حدود ۶۰۰نفر اشتغالزایی و آلیاژ و آلومینیوم که ۹ واحد هستند حدود  ۴۰۰ نفر اشتغالزایی در شهرستان  ایجاد کرده اند. در صنعت لبنیات علی رغم اسم بزرگی که داریم اما تقریبا تنها دو واحد در حوزه صنعت و ۴ واحد کشاورزی داریم.  گلپایگان دارای برندهای زیادی از جمله  پلیمر، لبنیات ،آلیاژ سازی، منبت، کباب، قطعه سازی (اکسل و موتور ) است و این نشان از این دارد که تولید کنندگان به کیفیت اهمیت میدهند.

رئیس صمت شهرستان گلپایگان گفت: گلپایگان دارای اتاق بازرگانی است و در زمینه صنایع، معادن ،میراث فرهنگی و کشاورزی فعالیت می کند ؛ افراد با داشتن مجوز فعالیت میتواند در اتاق بازرگانی عضو شوند.با توجه به اینکه گلپایگان از پتانسیل های مختلفی از جمله نیروهای انسانی نخبه ، کشاورزی ، معدن و صنعت قوی، 6 دانشگاه ، دو سد و… برخوردار است ، طی نامه ای به نماینده رئیس جمهور که در گلپایگان  حضور پیدا کرد درخواست پایلوت شدن این شهرستان برای سرمایه گذاری بدون بروکراسی اداری را داده ایم که امیدوارم اجرایی شود.

اتحادی خاطر نشان کرد:  متاسفانه در حوزه جذب سرمایه گذار در شهرستان گلپایگان مشکل داریم، برخی واحد های صنعتی زمین، ساختمان، تکنولوژی، بازار فروش  و نیروی انسانی را دارند اما به دلیل اینکه  در حریم قرار گرفته اند نمیتواند خط تولید خود را  افزایش دهند چرا که با  مخالفت محیط زیست مواجه میشوند لذا امیدواریم با همکاری شورای شهر حریم شهر کارشناسی شود.

وی با بیان اینکه گلپایگان تنها تولید کننده ای بی اس(مواد پلیمری)  کشور است تصریح کرد: در صدد جذب واحد های صنعتی هستیم که آلاینده و آب بر  نباشد و اکنون هم به جز دو مورد گزارشی در خصوص آلایندگی صنایع نداشتیم.سرمایه گذار وجود دارد اما زمین برای واگذاری نداریم ؛ حدود سه سال است که در حال پیگیری راه اندازی فاز سوم شهرک صنعتی هستیم که اگر قانون خلق الساعه ای ایجاد نشود حدود 9 ماه آینده 30 هکتار زمین برای فاز سوم تحویل داده خواهد شد البته درخواست ما 60 هکتار بود اما به دلیل حریم شهر 30 هکتار دریافت خواهیم کرد.

جلوی قاچاق کالا گرفته شود 

رئیس صمت شهرستان گلپایگان با بیان اینکه راه اندازی شهرک گلشهر در دست پیگیری است افزود:خلع ید زمین های صنعتی چون یک موضوع حقوقی است زمان بر خواهد بود و از وظایف شرکت شهرک های صنعتی  است.
فردی در شهرک صنعتی  ده سال زمینی را گرفته و رها کرده و چه بسا به فرد دیگه ای هم با قیمتی بالا  فروخته شده است، در همین راستا مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان قول حل این مشکل را داد. شهروندان بدانند که انتقال زمین های شهرک صنعتی تنها منوط به اخذ پایان کار است و در غیر این صورت زمین را از فردی که خریداری کرده پس می گیرند .

محسن اتحادی تصریح کرد: پرداخت بدهی های قطعه سازان باید به گونه ای باشد که حداقل حقوق کارگران به تعویق نیفتد. از زمانی که وارد صنعت شدم برای طلب قطعه سازان باید مدام پیگیر باشیم تا نهایتا بخشی از ان  واریز شود.

وی در رابطه با معادن گفت: برای صدور مجوز معادن از فرمانداری ها استعلام گرفته نمی شود و صمت و ادارات دیگر که از آنها استعلام می گیرند براساس ضوابط و آیین نامه خودشان به استعلام ها جواب منفی یا مثبت می دهند. در شهرستان گلپایگان رویکرد گردشگری آن به معادن اولویت دارد و چهره گردشگری آن قوی تر از معادن است.

رئیس صمت شهرستان گلپایگان با بیان اینکه باید جلوی قاچاق گرفته شود  اظهار کرد:  در حوزه های لوازم آرایشی، لوازم خانگی و  لوازم خودرو به شدت شاهد قاچاق کالا هستیم و اگر جلوی آن گرفته شود هم در حوزه اشتغال تاثیر گذار خواهد بود و  هم شاهد ارزبری کمتری خواهیم بود.

وی در رابطه با اصناف افزود: با راه اندازی اپلیکیشن جدید برای رتبه دهی به اصناف طی ماه های آینده به عضو های جوان در اتحادیه های  نیاز داریم که به سامانه و اپلیکیشن و … مسلط باشند. انتخابات اتحادیه ها  به دلیل کرونا تعلیق شده بود اما اکنون در حال برگزاری است و در 28 شهریور ماه نیز انتخابات اتاق اصناف برگزار خواهد شد.

 
برچسب ها:
سیاست فردا ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*