اخبار عمومی
اعلام وصول 2
305963
تاریخ انتشار: 1401/04/28 23:31
تموشل همچنان غده سرطانی بوده و هست....

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از گیل فام

ه نام خالق جان ها و جهان

به استحضار مردم شریف شهرستان لاهیجان می رساند که پس از دریافت اطلاعات متناقضی که از نتایج بازدیدهای متعدد مسئولان از جایگاه دفن زباله ی تموشل و گزارشات مردمی (در فضای مجازی) حاصل آمد، انجمن بوم بانان گیل و دیلم و انجمن هم اندیشان و همیاران محیط زیست گیلان طی هفته گذشته، خروجی شیرابه ی جایگاه دفن زباله را در محل خروج آن بررسی نمودند. متاسفانه طی پیمایش‌های صورت گرفته ملاحظه گردید که شیرابه جایگاه دفن، پس از عبور از جنگل به استخری در مجاورت اراضی شالیزاری منتهی می شود و پس از عبور از کنار مزارع برنج تموشل در نهایت بطور مستقیم وارد کانال آبیاری شرق گیلان می شود. شایان ذکر است که بازدید مذکور در زمانی صورت گرفت که به دلیل گرمای زیاد و شدت تبخیر، میزان شیرابه کمتر از گذشته نیز بوده است.
این شرایط وخیم رهاسازی شیرابه در طبیعت در حالی صورت می گیرد که یک تصفیه خانه شیرابه با ابهامات فنی و عملکردی درمحل جایگاه دفن زباله تموشل وجود دارد و متولیان امر بارها از صحت عملکرد آن به مسئولان گزارش داده اند. حال این پرسش مطرح است که بازدید مسئولان از وضعیت شیرابه به چه منظوری بوده و چرا نهادهای نظارتی و بازدارنده تا کنون اقدام موثری ننموده اند؟
لذا با توجه به اهمیت موضوع از همه دغدغه مندان عرصه سلامت و محیط زیست تقاضا داریم، نسبت به بهبود وضعیت فوق تمام تلاش های قانونی خود را بکار گیرند. انجمنهای محیط زیستی لاهیجان هم، آمادگی خود را برای اجرای بازدید مشترک با کلیه مسئولان شهرستان و استان، بویژه دادستان محترم شهرستان، امام جمعه محترم لاهیجان، فرماندار محترم شهرستان، مدیران محترم اداره آبیاری و منابع آب شرق گیلان و مدیرکل محترم حفاظت محیط زیست استان گیلان و تشریح وضعیت شیرابه در محل های اشاره شده اعلام می دارند.
لازم به ذکر است که براساس قانون حفاظت از خاک، شهرداری موظف است نسبت به اعلام وجود خروجی شیرابه ی زباله در محل دفن، به مراجع ذیصلاح اقدام کند، ضمن اینکه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هم باید تا کنون در راستای وظیفه ذاتی خود، با انجام نمونه برداری و تعیین میزان آلودگی، از مسیر حقوقی این تخلف آشکار را پیگیری می نمود.
گزارش های تکمیلی در این راستا به اطلاع مردم شریف لاهیجان خواهد رسید.
انجمن بوم بانان گیل و دیلم
انجمن هم اندیشان و همیاران محیط زیست گیلان

برچسب ها:
گیل فام ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*