اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306024
تاریخ انتشار: 1401/05/02 14:57
رئیس بهزیستی شهرستان گلپایگان گفت: ارائه خدمات به آسیب های اجتماعی توسط اورژانس اجتماعی، کلینیک های مددکاری، خانه کودک و نوجوان ، خیریه های طرف قرارداد و... ارائه می گردد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل ازسیاست فردا فاطمه قائمی امروز (پنجشنبه 30 تیر 1401)  در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: هفته بهزیستی امسال با شعار “شروعی دوباره برای زیستن” از 25 تیرماه آغاز و  تا 31 تیرماه  ادامه خواهد داشت. آموزش پیش از ازدواج ،مشاوره ازدواج به زوجین، مشاوره خانواده، مشاوره و درمان اعتیاد، پیشگیری از ایدز، حمایت از زنان و فرزندان بد یا بی سرپرست، تامین اشتغال و مسکن ، تامین هزینه جهیزیه و ازدواج ، پیگیری و نظارت بر مناسب سازی معابر و… تنها بخشی از خدمات وسیع سازمان بهزیستی است.

وی ادامه داد: بهزیستی گلپایگان با 33 نیروی انسانی، یک مرکز اورژانس اجتماعی و 5 مجتمع خدمات بهزیستی و توانبخشی شهری و روستایی دولتی فعالیت دارد. حوزه توانبخشی گلپایگان هزار و 856  مددجو دارد.  شایع ترین معلولیت ها در گلپایگان  به ترتیب اولویت معلولیت های  جسمی حرکتی ، ذهنی، اعصاب و روان ،ناشنوایی و نابینایی است لذا در این بخش 6 مرکز به صورت روزانه یا شبانه روزی مشغول به کار هستند.

رئیس بهزیستی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه به 380 زن سرپرست خانوار خدمات ارائه می دهیم گفت: اکنون  شایع ترین آسیب های اجتماعی به ترتیب اولویت در شهرستان گلپایگان  طلاق، اعتیاد ،بیکاری، اختلافات خانوادگی و کودک آزاری است ، ارائه خدمات به این آسیب های اجتماعی توسط اورژانس اجتماعی، کلینیک های مددکاری، خانه کودک و نوجوان ، خیریه های طرف قرارداد و… ارائه می گردد.

قائمی تصریح کرد: حوزه پیشگیری از بخش های مهم بهزیستی است که اگر سایر دستگاه ها در این بخش همکاری لازم را داشته باشند بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش می باید. در این حوزه در طول سال به بیش از 15 هزار نفر از همشهریان خدمات آموزشی ،حمایتی ،مشاوره ای و پیشگیری ارائه می شود. دو مرکز ترک اعتیاد، 6 مرکز مشاوره عمومی و تخصصی و یک مرکز ژنتیک تحت نظارت این حوزه در شهرستان در حال فعالیت  است.

وی یادآورشد:  پیگیری صدور و تمدید مجوز مراکز غیر دولتی و خصوصی، تامین هزینه مسکن ،جهیزیه و ازدواج ،تسهیلات اشتغالزایی ،صدور پروانه ساختمانی و… در حوزه خدمات مشارکت های مردمی است.  سال گذشته به 50 نفر تسهیلاتی تا سقف 100 میلیون تومان پرداخت شد که در مجموع تسهیلات پرداختی به 4 میلیارد و 150 میلیون تومان رسید.

برچسب ها:
سیاست فردا ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*