اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306174
تاریخ انتشار: 1401/05/11 14:47
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر:
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: حوزه فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر مختص یک موضوع خاص نیست؛ تذکر و برخورد قانونی با مسئولینی که به مردم پاسخگو نیستند از وظایف مهم ما است و در اولویت قرار دارد.

به گزارش  پایگاه خبری عصرجهان به نقل از ترشیز خوان؛ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر با اصحاب رسانه در محل دفتر ستاد برگزار شد.

تذکر و برخورد قانونی با مسئولینی که به مردم پاسخگو نیستند در اولویت ستاد است

مصطفی قرشی یزدی در این نشست گفت: دو مقوله امر به معروف و نهی از منکر نیاز به آموزش دارد و بدون مهارت و آگاهی نمی‌توان در این مسیر گامی برداشت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: دین مبین اسلام بر نظارت همگانی تأکید دارد و به این مهم سفارش کرده تا مردم نسبت به هم بی تفاوت نباشند و در اصل هشتم قانون اساسی هم به این نظارت همگانی اشاره شده است.

وی بیان داشت: امر به معروف  نهی از منکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه و قوام دین می‌شود و این موضوع از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است چرا که در بین تمام سفارشات اخلاقی و اعتقادی اسلام تنها مقوله امر به معروف و نهی از منکر باعث قوام دین معرفی شده است.

قرشی یزدی با اشاره به قیام امام حسین (ع) گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانشان بخاطر اقامه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند و این مهم نیاز به یادآوری و تبیین دارد.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر گستره زیادی دارد و  آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، تکدی گری و غیره و حوزه‌هایی مانند محیط زیست، پیگیری دغدغه‌ها و اعتراضات مردمی از برخورد نامناسب مسئولین ادارات و نهادهای مختلف اعم از دولتی و غیر دولتی از جمله وظایف ما است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: ایجاد ارتباط مؤثر با ادارات، فرهنگ سازی در جهت ترویج الگوهای موفق و افزایش مسئولیت پذیری مردم از جمله اهداف ما است و وظیفه داریم پیگیر اعتراضات مردمی در حوزه های مختلف باشیم.

وی افزود: به عنوان نمونه فرد یا افرادی که از برخورد نامناسب برخی مسئولین شاکی هستند و به ما مراجعه می‌کنند ستاد امر به معروف و نهی از منکر طبق وظیفه‌ایی که دارد در چارچوب قانون وارد عمل می‌شود و تذکرات لازم را می‌دهیم و در صورت نیاز برخورد قانونی هم می‌کنیم.

قرشی یزدی یادآور شد: امید داریم با همکاری اصحاب رسانه نگرش آحاد جامعه نسبت به ستاد امر به معروف و نهی از منکر تغییر کند و تصور نکنند که فعالیت این ستاد مختص یک حوزه است بلکه ما در حوزه‌های مختلف مربوط به جامعه در کنار مردم هستیم.

برچسب ها:
ترشیز خوان ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*